مشکلات اندروید باکس

مشکلات اندروید باکس

 

با توجه به آمار فروش و افزایش محبوبیت اندروید باکس ها در بازار گجت های هوشمند ، در این گزارش قصد داریم تا مشکلات اندروید باکس را بررسی کنیم که مطمئنا اجرای دقیق موارد گفته شده می تواند مشکلات شما را حل و مرتفع سازد . همچنین علاوه بر آن به نکاتی که در هنگام خرید اندروید باکس  و استفاده ، باید به آن توجه داشته باشیم را به شما خواهیم گفت تا از مشکلات احتمالی پیشگیری گردد .

مواردی که برای پیشگیری از مشکلات اندروید باکس باید رعایت کرد  

همانطور که اشاره شد در اندروید باکس ها نیز همانند سایر تجهیزات هوشمند ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید . اما نکاتی در خرید و استفاده از اندروید باکس وجود دارد که در صورت رعایت آن ها می تواند از آن پیشگیری کند .

دقت در انتخاب بهترین سخت افزار 

یکی از عواملی که می تواند از احتمال وقوع مشکلات اندروید باکس شما از جمله روشن نشدن اندروید باکس بکاهد دقت در انتخاب سخت افزار های مدل انتخابی می باشد . در اندروید باکس ها بار اصلی تعیین عملکرد دستگاه را پردازنده یا همان cpu به دوش می کشد . حتما مدل هایی را انتخاب کنید که دارای بهترین پردازنده های اندروید باکس باشند . پردازنده های شرکت املاجیک و راکچیپ معمولا عملکرد بهتری را از خود در این دستگاه ها نشان می دهند.

دقت در انتخاب بهترین سخت افزار h3

 

مراقبت در اتصالات 

عامل دیگری که می تواند از مشکلات اندروید باکس یا روشن نشدن اندروید باکس و خرابی های احتمالی پیشگیری کند مراقبت در اتصالات برق می باشد . برای این منظور حتما از محافظ برق برای دستگاه اندروید باکس خود استفاده کنید تا از آسیب های ناشی از نوسانات برق یا قطع و وصلی جلوگیری کند . همچنین اکیدا توصیه می شود از استفاده آداپتور های متفرقه مانند آداپتور مودم و … بر روی اندروید باکس خود به دلیل اختلاف در ولتاژ و آمپر خروجی اکیدا خودداری کنید .

مراقبت های نرم افزاری از مشکلات اندروید باکس شما جلوگیری خواهد کرد 

عامل دیگری که باعث خواهد شد تا از خرابی اندروید باکس جلوگیری شود مراقبت های نرم افزاری می باشد . بسیاری از مشکلات شایع مانند هنگی یا بوت نشدن و یا حتی روشن نشدن اندروید باکس به دلیل عدم مراقبت های نرم افزاری به وجود می آید که برای پیشگیری پیشنهاد می گردد تا از نصب برنامه ها و بازی های متعدد و بیش از حد بر روی دستگاه خودداری شود همچنین نرم افزار ها و بازی های خود را از منابع معتبر مانند گوگل پلی دریافت کنید .

سایر نکات 

همچنین نکات دیگری در استفاده وجود دارد که می تواند تا حد قابل توجهی از مشکلات اندروید باکس شما بکاهد  یکی از این عوامل مراقبت های محیطی می باشد . به دلیل آنکه حرارت تولیدی بر روی مدار و پردازنده اصلی توسط سینک خنک کننده تخلیه می گردد بنابر این دمای هوای اطراف دستگاه اندروید باکس تاثیر قابل توجهی بر سلامت اندروید باکس شما خواهد داشت . اگر محیط مورد استفاده دمای بیش از حدی را داشته باشد حتما از فن های خنک کننده در زیر دستگاه استفاده کنید .

مشکلات اندروید باکس که ممکن است با آن روبرو شوید

همانطور که گفته شد بسیاری از مشکلات اندروید باکس در اثر استفاده ناصحیح که در بالا به آن اشاره شد ناشی می گردد . حتی اگر بهترین اندروید باکس های بازار را خریداری کرده باشید ممکن است با این مشکلات در آینده دست و پنجه نرم کنید . لازم به توضیح است بسیاری از این موارد و حتی موارد دیگر تنها مختص دستگاه های اندروید باکس نبوده و ممکن است حتی کاربران تلوزیون های هوشمند را درگیر خود نماید . در قسمت زیر به مواردی از این مشکلات و روش حل آن اشاره خواهیم کرد .

مشکلات اندروید باکس که ممکن است با آن روبرو شوید h2

 

هنگ کردن اندروید باکس 

یکی از مشکلات شایعی که به دلیل عدم رعایت مراقبت های نرم افزاری و نصب نرم افزار ها و بازی های متعدد اتفاق می افتد هنگ کردن اندروید باکس می باشد . این حالت بخاطر تغیرات در فایل های فریمور دستگاه شما اتفاق می افتد و می تواند  با علائمی مانند سنگینی در کارکرد و هنگی و بوت نشدن دستگاه خود را نشان دهد در اینحالت کافیست اندروید باکس را از نظر سخت افزاری ریست کنید .

برای ریست سخت افزاری اندروید باکس خود دکمه بوت دستگاه خود را که اغلب در انتهای پورت av یا در سوراخ ریزی که در کنار پورت های اتصال قرار داده شده است را گرفته و سپس کابل hdmi و آداپتور تغذیه را نگه داشته متصل کنید . پس از چند ثانیه به صفحه بوت دستگاه اندروید باکس خود منتقل شده و از آنجا با انتخاب گزینه factory reset می توانید دستگاه اندروید باکس خود را از نظر سخت افزاری ریست کنید و مطمئنا می تواند بسیاری از مشکلات اندروید باکس شما را حل و مرتفع کند .

اگر چنانچه به هر دلیلی نتوانستید به محیط بوت دستگاه اندروید باکس خود وارد شوید لازم است تا اندروید باکس فلش گردد . فلش کردن اندروید باکس کمی از نظر فنی تخصصی می باشد که اگر دانش کافی در این زمینه ندارید می توانید از تعمیر کاران اندروید باکس در این زمینه کمک بگیرید .

در نهایت اگر مشکل هنگی اندروید باکس شما با موارد بالا نیز حل نشد می بایست با مراجعه به مراکز معتبر در تعمیر اندروید باکس نسبت به تست های سخت افزاری دستگاه اندروید باکس خود اقدام کنید .

عدم اتصال به اینترنت در اندروید باکس 

عدم اتصال به اینترنت یکی از مشکلات اندروید باکس است  که در بسیاری از موارد می توان این مشکل را به راحتی حل کرد . برای این منظور ابتدا اتصالات خود را بررسی کنید چنانچه وای فای یا کابل lan را با موفقیت وصل کرده اید و تنها دیتای اینترنت را در نرم افزار ها و مروگر دریافت نمی کنید تنها کافیست با مراجعه به تنظیمات ساعت و تاریخ دستگاه خود ، در حالت دستی قرار داده و تاریخ و ساعت را به صورت دقیق تنظیم نمایید .

در صورت اینکه دستگاه اندروید باکس شما از نظر اتصال به وای فای دچار مشکل شده است می بایست توسط تعمیرگاه های مجاز اندروید باکس آی سی یا ماژول وای فای از نظر نرم افزاری و سخت افزاری مورد بررسی قرار گیرد .

روشن نشدن اندروید باکس 

مشکل روشن نشدن از جمله مشکلات اندروید باکس هست که ممکن است گاهی برای بعضی از کاربران پیش آید . در این حالت پس از آنکه از اتصالات خود در اندروید باکس اطمینان حاصل کردید به سراغ آداپتور رفته و آن را تست کنید . بسیاری از مشکلات روشن نشدن اندروید باکس به دلیل معیوب شدن آداپتور رخ می دهد . در این حالت از اتصال آداپتور های متفرقه مانند آداپتور مودم به دلیل اختلاف ولتاژ خودداری کنید .

چنانچه از سلامت آداپتور خود اطمینان حاصل کردید در دومین قدم روشن نشدن اندروید باکس می تواند ناشی از پاک شدن فایل های فریم ویر دستگاه شما باشد در این حالت می توان با فلش یا آپدیت فریم ویر مشکل خود را حل کنید . در نهایت اگر مشکل روشن نشدن اندروید باکس شما با موارد فوق حل نگردد نیازمند بررسی آسیب های سخت افزاری خواهد بود .

داغی اندروید باکس 

داغ شدن اندروید باکس را به تنهایی به تنهایی نمی توان در دسته مشکلات اندروید باکس ها قرار داد . زیرا مطابق اعلام شرکت های سازنده پردازنده های اندروید باکس رنج دمایی در سطح پردازنده در استفاده های معمولی بین 45 الی 60 درجه سیلسیوس بوده و در زمان تماشای فیلم های با کیفیت بالا یا استفاده گیمینگ این عدد می تواند تا 85 درجه سیلسیوس در سطح پردازنده برسد .

اما اگر این داغی با نشانه هایی مانند هنگی یا ریبوت شدن یا قطع اتصال وای فای یا بلوتوث و …. همراه باشد نشانگر عدم سلامت سخت افزاری دستگاه بوده و می بایست حتما توسط تعمیر کار به دقت بررسی گردد . پیشنهاد می کنیم در مواقع این چنینی از اتصال اندروید باکس خود به برق خودداری کنید تا از مشکلات اندروید باکس خود که ممکن است در ادامه استفاده از آن به وجود آید جلوگیری شود .

 

کلام آخر  

در نهایت همانطور که در بالا گفته شد خرید اندروید باکس از مراکز معتبر که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند می تواند بهترین راه حل برای مشکلات اندروید باکس که ممکن است در آینده با آن دست و پنجه نرم کنید باشد . زیرا در صورت مواجهه با مشکلات فروشنده قادر به ارائه راه حل برای مشکل شما خواهد بود . فروشگاه اینترنتی تکنومال که یکی از بهترین فروشگاه اندروید باکس موجود در ایران می باشد با بهره گیری از تیم مجرب  آمادگی پاسخگویی به سوالات شما هموطنان عزیز در زمینه خرید اندروید باکس و مشکلات آن را دارد .

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments