آموزش روش های خالی کردن حافظه آیفون و آیپد های اپل

روش های خالی کردن حافظه آیفون و آیپد

روش های خاصی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید با معضل پر شدن حافظه داخلی آیفون های اپل مقابله کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش روش های خالی کردن حافظه آیفون و آیپد های اپل بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با خالی کردن حافظه آیفون و آیپد های اپل

یکی از معضلاتی که همواره کاربران آیفون و آیپد های اپل با آن مواجه هستند مربوط به پر شدن حافظه داخلی دستگاه می‌شود. این موضوع به ویژه در شرایطی بیشتر دیده می‌شود که شما نسخه پایه‌ای این سری از محصولات شرکت اپل را استفاده کنید که عموما حافظه داخلی 16 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. عدم پشتیبانی آیفون و آیپد ها اپل از حافظه SD هم منجر می‌شود که مسئله پر شدن حافظه داخلی این دستگاه‌ها بیش از پیش آزاردهنده باشد. اما آیا می‌توان با استفاده از روش ها یا ترفندهای خاصی نسبت به خالی کردن حافظه آیفون و آیپد های اپل وارد عمل شد؟

خوشبختانه این امر امکانپذیر است و روش های مختلفی به منظور خالی کردن حافظه آیفون و آیپد های اپل وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم که در مورد این ترفندها صحبت کنیم و به آموزش روش های مختلف خالی کردن حافظه آیفون و آیپدهای اپل بپردازیم. با استفاده از این روش ها شما قادر به مقابله با معضل پر شدن حافظه داخلی دستگاه آی او اسی خود می‌شوید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

تعمیرات اپل

حذف فایل‌های ذخیره شده توسط برنامه iMessage

برخی از کاربران به وفور از برنامه iMessage استفاده می‌کنند اما توجهی به این موضوع ندارند که برنامه iMessage آرشیوی از ویدیوها و عکس‌هایی که شما ارسال و دریافت می‌کنید را به عنوان دیتا (Data) در خود ذخیره می‌کند. بنابراین این موضوع سبب می‌شود که در زمان‌های طولانی دیتا و آرشیو فایل‌های مدیای برنامه iMessage بخش قابل توجهی از حافظه داخلی آیفون شما را اشغال کند. بنابراین حذف فایل‌های ذخیره شده توسط برنامه iMessage می‌تواند یکی از بهترین روش‌های موجود به منظور خالی کردن حافظه آیفون و آیپد های اپل به شمار آید.

روش های خالی کردن حافظه آیفون و آیپد

اما چگونه آرشیو فایل‌های ذخیره شده در برنامه iMessage را حذف کنیم؟ برای انجام این عمل باید برنامه iMessage را اجرا کنید. وارد یکی از پنجره‌های گفتگوی خود شوید و گزینه Details را انتخاب کنید. در این شرایط آرشیو فایل‌هایی که پیش از این شما در آن پنجره گفتگو ارسال و دریافت کرده بودید نمایان می‌شوند. انگشت خود را بر روی هر یک از این فایل‌ها قرار داده و کمی نگه دارید. سپس گزینه Delete و پس از آن گزینه Delete Attachment را انتخاب کنید. باید این عمل را برای تمام فایل‌های موجود در آرشیو هر پنجره گفتگو در برنامه iMessage تکرار کنید. به این صورت فضایی که توسط این برنامه اشغال شده در حافظه داخلی دستگاه آزاد می‌شود. توجه داشته باشید که حذف حافظه کش و فایل‌های موقت ذخیره شده در برنامه‌های همچون مرورگر سافاری (Safari) هم می‌تواند به منظور خالی کردن حافظه آیفون یا آیپد شما موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل اپل در تهران

تعمیرات اپل

حذف برنامه‌ها بازی‌های غیر ضروری

روش بعدی که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به خالی کردن حافظه آیفون و آیپد های اپل وارد عمل شوید مربوط به حذف برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های غیر ضروری می‌شود. در برخی از شرایط دیده شده که کاربران اپلیکیشن یا بازی خاصی را در آیفون یا آیپدشان نصب می‌کنند و پس از مدتی طولانی از وجود این بازی یا برنامه در دستگاه خود بی‌خبر هستند و به نوعی آن را فراموش کرده‌اند. ممکن است یک بازی یا برنامه این چنین حجم بسیار بالایی از حافظه داخلی دستگاه را اشغال کند. بنابراین حذف آن می‌تواند کمک به سزایی به خالی کردن حافظه آیفون یا آیپد شما نماید.

روش های خالی کردن حافظه آیفون و آیپد

برای بررسی میزان حجمی که برنامه‌ها و بازی‌های نصب شده در آیفون یا آیپدتان اشغال کرده‌اند وارد منوی تنظیمات یا همان Settings دستگاه شوید. سپس گزینه  Generalو پس از آن iCloud & Storage را انتخاب کنید. حال گزینه Manage Storage را لمس نمایید. در این شرایط لیستی از اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاه به همراه جزئیات حافظه داخلی که اشغال کرده‌اند نمایش داده می‌شود. هر برنامه یا بازی که تمایل دارید از آیفون خود حذف کنید را از لیست موجود انتخاب کنید و سپس گزینه Delete App را لمس نمایید تا دستور حذف آن صادر شود. این امر می‌تواند به شدت در راستای خالی کردن حافظه آیفون و آیپد های اپل موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی گوشی ایفون تهران

حذف دیتا اپلیکیشن‌های نصب شده در آیفون یا آیپد

یکی دیگر از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به خالی کردن حافظه آیفون و آیپد های اپل اقدام کنید مربوط به حذف دیتای اپلیکیشن‌های مختلف نصب شده در دستگاه می‌شود. برای انجام این عمل شما مجبور هستید که برنامه مورد نظر را به طور موقت از دستگاه حذف کنید و سپس با مراجعه به اپ استور (App Store) مجددا آن برنامه را دانلود نمایید. به این صورت آرشیوی که برنامه به عنوان فایل‌های موقت و کش ذخیره کرده بود از بین می‌رود و این موضوع در برخی از شرایط به شدت در پروسه خالی کردن حافظه آیفون و آیپد های اپل موثر واقع می‌شود.

حذف موزیک‌های ذخیره شده در آیفون یا آیپد

روش های خالی کردن حافظه آیفون و آیپد

اگر اهل ذخیره کرده موزیک در آیفون و گوش دادن به آن‌ها باشید، بدون تردید بخش عظیمی از حافظه داخلی دستگاهتان توسط فایل‌های موزیک اشغال شده است. بنابراین یکی از روش‌های بسیار موثری که می‌تواند کمک به سزایی به خالی کردن حافظه آیفون یا آیپدتان کند مربوط به حذف فایل‌های موزیک ذخیره شده در آن می‌شود. برای انجام این عمل می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که یکی از این روش‌ها مربوط به اجرای برنامه اپل موزیک (Apple Music) و سپس مراجعه به فایل‌های موزیک دانلود شده در آن و حذف تک تک آن‎ها یا موارد مد نظرتان می‌شود.

بیشتر بخوانید:  گارانتی رسمی محصولات اپل

تعمیرات اپل

انتقال عکس‌ها و فیلم‌های آیفون به کامپیوتر

روش نهایی و بسیار موثری که توصیه می‌کنیم حتما از آن به منظور خالی کردن حافظه آیفون یا آیپد خود استفاده کنید مربوط به انتقال عکس‌ها و فیلم‌های ذخیره شده در حافظه آیفون به کامپیوتر می‌شود. بدین منظور هم می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که عموما بسیار ساده و در عین حال کارآمد هستند. توصیه می‌کنیم که به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع و شیوه‌های انتقال عکس و ویدیو از آیفون به کامپیوتر نسبت به مطالعه مقاله “تمام روش‌های موجود انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر ویندوزی” وارد عمل شوید.

بیشتر بخوانید:  تعویض گلس موبایل آیفون

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش انواع روش های کارآمد موجود برای خالی کردن حافظه آیفون و آیپد های اپل پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت دوربین سلفی آیفون 7

قیمت تاچ ال سی دی جی 4 پلاس

قطعات آیفون ایکس آر

تعمیرات موبایل

منبع gottabemobile

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments