آموزش رفع مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی

رفع مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی

این احتمال وجود دارد که در برخی از شرایط به طور ناگهانی متوجه شوید که اسپیکر گوشی هوشمندتان دچار مشکل شده و صدایی را پخش نمی‌کند! به نظر شما دلیل بروز این مشکل چیست و چگونه می‌توانیم آن را رفع کنیم؟ در این مقاله قصد داریم که به آموزش رفع مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با رفع مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی

بروز مشکل در عملکرد اسپیکر تبلت و گوشی‌ های اندرویدی یک امر شایع است که گاها با بستر سخت افزاری دستگاه ارتباط دارد، اما خوشبختانه در اغلب موارد مشکل ایجاد شده مربوط به یک سهل انگاری یا باگ نرم افزاری و عملکردی می‌شود. شاید برای شما هم این اتفاق رخ داده باشد که در حین صحبت کردن با دوست خود از طریق تماس تلفنی یا حتی گوش دادن به موسیقی، ناگهان اسپیکر دستگاه اندرویدیتان دچار مشکل شود و صدایی از آن خارج نشود! در این شرایط احتمالا هرچقدر هم که با دکمه افزایش و کاهش صدا یا اصطلاحا Volume دستگاه ور بروید که به نتیجه‌ای دست پیدا نمی‌کنید! اما دلیل بروز مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی چیست و چگونه می‌توانیم آن را رفع کنیم؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

در موارد نادری ممکن است که مشکل مربوط به قطعه سخت افزاری دستگاه باشد، اما در اغلب شرایط یک عامل دیگر که اصولا عاملی نرم افزاری است منجر به بروز رفع مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی می‌شود. در این مقاله قصد داریم که به مرور مراحلی بپردازیم که پس از مواجه شدن با مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی باید آن‌ها را طی کنید و به این ترتیب خود را از مخمصه ایجاد شده رها سازید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات سامسونگ

برای تعمیر سامسونگ، هواوی و … کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

آموزش رفع مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی

در اغلب شرایط قطع شدن صدای خروجی از اسپیکر گوشی به این دلیل اتفاق می‌افتد که دستگاه با یک لوازم جانبی دیگری نظیر بلوتوث هندزفری یا هدست بلوتوث ارتباط دارد و اختلالی مابین وضعیت خروجی صدا در گوشی ایجاد شده است. بنابراین در قد اول بررسی کنید که آیا گوشی اندرویدی شما با گجت دیگری نظیر اسپیکر بلوتوث، هدست بلوتوث یا هندزفری بلوتوث همگام‌سازی شده یا خیر! اگر دستگاهتان به هر یک از این محصولات متصل است، این اتصال را قطع کنید و سپس وضعیت عملکرد اسپیکرهای گوشی هوشمندتان را تست کنید. احتمالا در این شرایط مشکل ایجاد شده رفع می‌شود.

در اغلب موارد پدیدار شدن مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی با سهل انگاری کاربران و عدم توجه دقیق آن‌ها به موضوعات جانبی ارتباط دارد. به عنوان مثال این مشکل برای شخص بنده و در حین استفاده همزمان از دستبند هوشمند هوآوی تاک‌بند در کنار گوشی اندرویدی پیش آمده بود. صدای خروجی از گوشی در حین مکالمه‌ای قطع شد و تصور بنده این بود که اسپیکر گوشی اندرویدی من دچار مشکل شده است. اما پس از چند دقیقه و یک بررسی کوتاه متوجه شدم که دستبند هوآوی تاک‌بند در حین برقراری آن تماس از قالب خود خارج شده است. این موضوع سبب شده بود که دستبند تاک‌بند هوآوی به صورت اتوماتیک نقش بلوتوث هندزفری را ایفا کند و به این صورت صدای خروجی از اسپیکر گوشی قطع شود.

رفع مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی Note 20 Plus

اما اگر گوشی هوشمند شما با هیچ لوازم جانبی در ارتباط نیست و اسپیکر آن دچار مشکل شده، باز هم نگران نباشید. توصیه می‌کنیم که در این شرایط گوشی اندرویدی خود را فورس ریستارت (Force Restart) کنید. بدین منظور کافیست که دکمه پاور (Power) و دکمه کاهش صدا (Volume Down) را به طور همزمان برای مدت زمانی در حدود 5 ثانیه نگه دارید. به این صورت دستگاهتان فورس ریستارت می‌شود. هنگامی که دستگاه بار دیگر راه‌اندازی شد، وضعیت اسپیکر آن را بررسی کنید. در اغلب موارد مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی با انجام این عمل برطرف می‌شود، چرا که گاها باگ‌ها و مشکلات نرم افزاری هم منجر به بروز موارد این چنینی می‌شوند.

اگر پس از فورس ریستارت کردن گوشی همچنان با مشکل اسپیکر مواجه بودید، توصیه می‌کنیم که نسبت به انجام فکتوری ریست (Factory Reset) وارد عمل شوید. می‌توانید بدین منظور از منوی تنظیمات (Settings) دستگاه استفاده کنید یا از طریق حالت ریکاوری (Recovery Mode) دستگاه اندرویدی دست به انجام این عمل بزنید. به منظور کسب اطلاعات دقیق در رابطه با نحوه ورود به حالت ریکاوری در دستگاه‌های اندرویدی مختلف، می‌توانید از مقاله “آموزش ورود به حالت ریکاوری (Recovery Mode)دستگاهای اندرویدی” کمک بگیرید. به منظور انجام فکتوری ریست از طریق منوی تنظیمات گوشی اندرویدی خود هم مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • وارد منوی تنظیمات یا همان Settings دستگاه شوید.
  • گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید.
  • گزینه Factory Reset را انتخاب و با انجام آن موافقت کنید.

سپس باید منتظر بمانید تا دستگاهتان فکتوری ریست شود. دقت داشته باشید که انجام این عمل منجر به از دست رفتن تنظیمات و اطلاعات ذخیره شده در دستگاه اندرویدی شما می‌شود، اما به احتمال زیاد منجر به رفع مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی هم خواهد شد. اگر به قدری بدشانس هستید که پس از فکتوری ریست کردن دستگاه هم مشکل اسپیکر آن برطرف نشد، دیگر بحث از سهل انگاری و باگ نرم افزاری گذشته و احتمالا دستگاهتان از با یک مشکل سخت افزاری و مرتبط با اسپیکر رنج می‌برد. بنابراین گوشی اندرویدی خود را به تعمیرکاران مجرب و قابل اعتماد بسپارید تا مشکل آن را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه رفع مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی

قیمت تاچ ال سی دی آیفون SE 2020

قیمت تاچ ال سی دی S20 Plus

منبع updato

نظرات کاربران (176)

guest
176 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Mina
Mina
1 سال گذشته

دم شما گرم! بلندگوی گوشی مامانم خیلی صداش بلند شده بود، اول فکر کردم مشکل سخت افزاریه ولی با این ریستارت مشکلش حل شد🙂خیلی ممنون🌸

عرفان
عرفان
1 سال گذشته

سلام من گوشیم سامسونگ ای ۵۰ است من امروز کوشی دستم بود از فاصله یک نیم متر از دستم افتاد افتاد اسپیکرش کار نمیکنه میشه راهنماییم کنید

یه بنده خدا
یه بنده خدا
1 سال گذشته

آقا واقعا ممنون گوشی من یکی از بلندگو خاش قطع شده بود الان این کاری که گفتید پاور با صدای کم و نگه دارید و انجام دادم الان بلندگو هاش دوتاس وصل شده مممنون

Matin English
Matin English
1 سال گذشته
پاسخ به  یه بنده خدا

وظیفه ما خدمت رسانی به شماست.

سلمان
سلمان
2 سال گذشته

دمت گرم ، با شرف من نوکرتم ک این مقاله رو ندشتی

سلمان
سلمان
2 سال گذشته

هرکسی این مقاله رو نوشت اصل شرافت و معرفت و کار درستی هست دمش گرم ، واقعا کارتون درسته من مخلصتم اهای داداش