آموزش ردیابی اپل واچ و فعال کردن حالت Lost Mode

ردیابی اپل واچ

اگر بنا به هر دلیلی اپل واچ خود را گم کردید یا آن را به سرقت بردند، نگران نباشید! اگر اپل واچ شما از سری 2 ین محصولات باشد، شما می‌توانید آن را ردیابی کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ردیابی اپل واچ و فعال کردن حالت Lost Mode در شرایط گم شدن یا دزدیده شدن آن بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ردیابی اپل واچ و فعال کردن حالت Lost Mode

اپل واچ (Apple Watch) یا ساعت هوشمند اپل یکی از پرطرفدارترین گجت‌های فعلی مجود به شمار می‌رود. بدون تردید اپل واچ هم اکنون یکی از بهترین ساعت‌های هوشمندی است که قادر به خرید آن هستید، اما این ساعت گران قیمت تا چه اندازه برای اتفاق‌های ناگواری همچون دزدیده شدن یا گم شدن بهینه‌سازی شده است؟ اگر اپل واچ خود را گم کنیم یا آن را به سرقت ببرند چه می‌شود؟ آیا روشی وجود دارد که با استفاده از آن بتوانیم نسبت به ردیابی اپل واچ خود وارد عمل شویم یا استفاده از آن را غیرممکن کرده و پیغام هشدار و اطلاع رسانی را بر روی نمایشگر آن ضمیمه کنیم؟ این قابلیت‌ها در اپل واچ 2 (Apple Watch Series 2) ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اپل واچ 2 از سنسور GPS بهره می‌برد، بنابراین جای تعجبی ندارد که بتوانید مانند آیفون آن را ردیابی کنید. البته به منظور ردیابی اپل واچ باید حتما قابلیت Find My iPhone در آیفونی که اپل واچ با آن همگام‌سازی شده است فعال باشد. بنابراین با استفاده از سیستم عامل WatchOS 2 و سنسور GPS اپل واچ 2 و سیستم عامل iOS 10 و فعال بودن قابلیت Find My iPhone در آیفون خود قادر به ردیابی اپل واچ 2 خواهید بود. اما اگر از اپل واچ سری 1 استفاده می‌کنید و آن را گم کرده‌اید، مشکل کمی پیچیده می‌شود. در این شرایط دستگاه به سنسور GPS مجهز نیست و شما نمی‌توانید به طور دقیق اپل واچ خود را ردیابی کنید و تنها قادر به ردیابی آیفون و پخش صدای هشداری از طریق اپل واچ (در شرایطی که به آیفون نزدیک باشد) خواهید بود. به بیان دیگر بهتر است بگوییم که اگر اپل واچ سری 1 خود را گم کردید یا آن را دزدیدند، شانس شما در پیدا کردن دوباره اپل واچ به مراتب ناچیز است!

اما چگونه می‌توانیم اپل واچ 2 را ردیابی کنیم؟ چگونه با استفاده از قابلیت Find My iPhone موقعیت دقیق آن را شناسایی کنیم؟ چگونه حالت Lost Mode را در اپل واچ گم یا دزدیده شده خود فعال کنیم و به این صورت آن را قفل نماییم یا پیغامی بر روی صفحه نمایش آن ضمیمه کنیم؟ در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه انجام این موارد بپردازیم و نحوه ردیابی اپل واچ و استفاده از Lost Mode را به شما عزیزان آموزش دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون

ردیابی اپل واچ و مشاهده موقعیت مکانی آن

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، اپل واچ 2 به سنسور GPS مجهز است، بنابراین شما به راحتی می‌توانید نسبت به ردیابی موقعیت مکانی آن وارد عمل شوید. بدین منظور ابتدا به سایت iCloud.com مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن Find My iPhone هم استفاده کنید. اگر به سایت آیکلود مراجعه کردید مراحل زیر را طی کنید:

  • مشخصات اپل آیدی (Apple ID) خود را وارد کنید و به اکانت خود وارد شوید.
  • به بخش Find iPhone مراجعه کنید.
  • بر روی گزینه All Devices کلیک کنید و سپس گزینه Apple Watch را از لیست موجود انتخاب کنید.

اگر از طریق اپلیکیشن Find My iPhone وارد عمل شدید، مراحل زیر را طی کنید:

  • پس از اجرای برنامه Find My iPhone مشخصات اپل آیدی خود را وارد کنید و وارد اکانت خود شوید.
  • حال آیکون مربوط به اپل واچ خود را لمس نمایید.

ردیابی اپل واچ

با انجام هر یک از مراحل فوق قادر به مشاهده موقعیت مکانی اپل واچ خود بر روی یک نقشه جامع خواهید بود و به این صورت می‌توانید نسبت به ردیابی اپل واچ وارد عمل شوید. اگر با طی کردن مراحل نامبرده شده، اپل واچ 2 خود را بر روی نقشه مشاهده نکردید و قادر به ردیابی آن نبودید، مشخص می‌شود که اپل واچ شما به شبکه اینترنت متصل نبوده یا با آیفونتان پیر (Pair) نشده است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل واچ

فعال کردن حالت سرقت یا Lost Mode اپل واچ

با مراجعه به سایت آیکلود در هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید اپل واچ خود را به حالت سرقت یا Lost Mode منتقل کنید. در این شرایط فردی یابنده اپل واچ به هیچ وجه قادر به استفاده از آن نخواهد بود و باید حتما برای غیر فعال کردن حالت سرقت یا همان Lost Mode اپل واچ رمز عبوری را وارد کند که شما از آن باخبر هستید. نکته کارآمدتر حالت Lost Mode مربوط به امکان نمایش پیغام متنی بر روی صفحه نمایش اپل واچ می‌شود. شما می‌توانید ضمن تایپ یک پیغام از یابنده اپل واچ خود بخواهید تا با شماره شما تماس بگیرد. به منظور فعال کردن حالت سرقت یا Lost Mode اپل واچ خود مراحل زیر را طی کنید:

  • به سایت آیکلود مراجعه کنید و مشخصات اپل آیدی (Apple ID) خود را وارد کنید و به اکانت خود وارد شوید. این عمل را به شیوه مشابه از طریق برنامه Find My iPhone هم می‌توانید انجام دهید.
  • به بخش Find iPhone مراجعه کنید.
  • بر روی گزینه All Devices کلیک کنید و سپس گزینه Apple Watch را از لیست موجود انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه Lost iPhone کلیک کنید. در پنجره پاپ آپ نمایان شده فعال سازی قابلیت Lost Mode را تایید کنید و بر روی گزینه Turn On Lost Mode کلیک نمایید.
  • شماره تماس مورد نظرتان را وارد کنید تا در صورت امکان فرد یابنده اپل واچ با شما تماس بگیرید. این شماره تلفن بر روی صفحه نمایش اپل واچ ضمیمه خواهد شد.
  • حال پیام متنی مورد نظرتان را برای یابنده تایپ کنید.
  • نهایتا با کلیک بر روی گزینه Done ارسال پیغام مورد نظرتان و نمایش آن بر روی نمایشگر اپل واچ و فعال سازی حالت سرقت یا همان Lost Mode آیفون با موفقیت به پایان می‌رسد.

ردیابی اپل واچ

بنابراین با طی کردن مراحل فوق حالت Lost Mode یا سرقت ال واچ شما فعال می‌شود و یابنده یا سارق قادر به استفاده از آن نخواهد بود. ضمن اینکه پیام متنی و شماره تماس شما بر روی صفحه نمایش اپل واچ ضمیمه می‌شود.

تعمیرات اپل

غیر فعال کردن حالت سرقت یا Lost Mode اپل واچ

به منظور غیر فعال کردن حالت Lost Mode یا همان سرقت اپل واچ خود هم می‌توانید از طریق مرورگر مراحل زیر را طی کنید:

  • به سایت آیکلود مراجعه کنید و مشخصات اپل آیدی (Apple ID) خود را وارد کنید و به اکانت خود وارد شوید.
  • به بخش Find iPhone مراجعه کنید.
  • بر روی گزینه All Devices کلیک کنید و سپس گزینه Apple Watch را از لیست موجود انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه Lost iPhone کلیک کنید. سپس گزینه Turn Off Lost Mode را انتخاب کنید.

به منظور غیر فعال کردن حالت Lost Mode یا همان سرقت اپل واچ خود از طریق اپلیکیشن Finde My iPhone مراحل زیر را طی کنید:

  • پس از اجرای برنامه Find My iPhone مشخصات اپل آیدی خود را وارد کنید و وارد اکانت خود شوید.
  • حال آیکون مربوط به اپل واچ خود را لمس نمایید.
  • گزینه Lost Mode را لمس کنید.
  • گزینه Turn Off Lost Mode را انتخاب کنید.

به صورت فوق هم می‌توانید پس از یافتن اپل واچ خود نسبت به غیر فعال سازی حالت سرقت یا همان Lost Mode دستگاه اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:  گارانتی رسمی آیفون

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش ردیابی اپل واچ و استفاده از Lost Mode پرداختیم. از این دو قابلیت باید در شرایطی استفاده کنید که اپل واچ خود را گم کرده‌اید یا آن را دزدیده‌اند. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات اپل واچ

تاچ ال سی دی اپل واچ 5

گلس اپل واچ

تعمیرات موبایل

منبع apple

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments