نقشه مسیر راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران!

نقشه مسیر راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران!

در آینده 2 نوع کسب و کار وجود دارد: 1_ کسب و کارهای آنلاین 2_ کسب و کارهایی که دیگر وجود ندارند!

علاوه بر این جمله بیل گیتس، مسائل دیگری مانند ورود غول‌های اینترنتی چون دیجی کالا، اسنپ یا حتی بروز بیماری‌هایی مثل کرونا و کساد شدن بازار غیر آنلاین؛ همه و همه به صاحبان مشاغل فیزیکی ثابت کرده‌اند که: «باید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودشان اقدام کنند!»

اما بسیاری از افرادی که قصد ورود به فضای آنلاین و کسب درآمد از آن را دارند، اطلاعات کافی و مناسبی در مورد این فضا نداشته و دائما به دنبال راهی هستند که بتوانند با کمترین دردسر، کسب و کار آنلاین خود را به کمک آن راه اندازی کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با نقشه راه ورود به این دنیای پرسود آشنا کنیم:

1_ ایده پردازی

نقشه مسیر راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران!

اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی، انتخاب حیطه فعالیت یا همان ایده شروع است. البته اگر خودتان یک کسب و کار فیزیکی دارید و در حال حاضر خدمات یا محصولاتی را به فروش می‌رسانید، چیزی در حدود یک سوم راه را طی کرده‌اید.

در غیر اینصورت می‌توانید با بررسی رفتار، علایق، تخصص و… خودتان به یک جواب مناسب دست پیدا کرده و آن را به عنوان ایده راه اندازی کسب و کار آنلاین انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم در این مسیر در مورد موضوعاتی مثل «نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه‌ای» هم مطالعاتی داشته تا در انتخاب حیطه فعالیت بهتر عمل کنید.

نکته: بهتر است بعد از انتخاب ایده خود، یک بررسی در سطح وب داشته یا با کمک مشاوران کسب و کار مطمئن شوید که ایده انتخاب شما قبلا توسط افراد دیگر هم اجرا شده و به خوبی توانایی دریافت بازخورد از آن را دارید. این همان فرآیند تست ایده است.

2_ طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ

نقشه مسیر راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران!

بعد از انتخاب حیطه فعالیت، به عنوان قدم دوم راه اندازی کسب و کار اینترنتی، باید به سراغ طراحی سایت بروید. در اینجا 3 راهکار در مقابل شما وجود دارد:

  • یادگیری مهارت طراحی سایت، (با حدود 3 ماه یادگیری می‌توانید سایت نیمه حرفه‌ای خودتان را راه اندازی کنید.)
  • سفارش خدمات طراحی سایت به شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ، (چیزی بین 12 تا 20 میلیون تومان هزینه راه اندازی یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای است.)
  • سفارش طراحی سایت اجاره‌ای، (با پرداخت ماهانه کمتر از 1 میلیون تومان صاحب یک سایت حرفه‌ای می‌شوید.)

راهکار اول طراحی سایت یا فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای و راهکار دوم خرید فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای با پرداخت ماهیانه است.

بعد از طراحی سایت، می‌توانید برای دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ که به رشد کسب و کار اینترنتی شما کمک می‌کند، مثل سئو، تبلیغات آنلاین، تولید محتوا و… باز هم سراغ یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر مثل نوین رفته یا بار دیگر قدم در مسیر آموزش بگذارید:

3_ یادگیری و پیاده سازی مفاهیم تخصصی کسب و کار اینترنتی

نقشه مسیر راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران!

در این قدم شما باید برای یادگیری مفاهیم تخصصی مورد نیاز در مسیر راه اندازی کسب و کار اینترنتی اقدام کنید. اما چه مفاهیمی؟ در ادامه به صورت خلاصه آنها را برای شما توضیح می‌دهیم:

اصول بازاریابی در وب

بازاریابی در دنیای وب نسبت به بازاریابی در دنیای فیزیکی تفاوت‌های عمده‌ای دارد. شما باید با رفتار مشتری و چندین اصل مهم دیگر در دنیای اینترنت آشنا شوید تا بتوانید بهتر به فروش محصولات و خدمات پرداخته و از سرمایه‌ای که هزینه کرده‌اید، بازخورد مناسبی دریافت کنید.

سئو

سئو یا seo همان چیزی است که تعیین می‌کند مخاطب بعد از جستجوی کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان، شما را در صفحه اول گوگل ببیند یا رقبایتان را! رقابت در کلمات کلیدی و در موتورهای جستجو به حدود 200 فاکتور مختلف بستگی دارد که باید در وب سایت شما رعایت شوند.

تولید محتوا

تولید محتوا بخش مهمی از سئو سایت و البته فعالیتی برای بازاریابی، جذب مخاطب و ترغیب او به خرید است. نوشتن مقالاتی که بتواند علاوه بر دریافت نمره مناسب سئو، مخاطبان را ترغیب به خرید کند نیاز به یادگیری مهارت دارد. در وبلاگ و آکادمی نوین شما می‌توانید مجموعه‌ای از آموزش‌های تولید محتوا را مطالعه بفرمایید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

یک راهکار بسیار مناسب و کم هزینه برای جذب مخاطبان، ترغیب آنها برای ورود به سایت و سپس خرید محصولات و خدمات؛ فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. البته این راهکار زمانی ارزان‌قیمت و مناسب است که شما با اصول راه اندازی و فعالیت یک اکانت حرفه‌ای آشنا بوده و بتوانید به خوبی آن را مدیریت کنید!

تبلیغات گوگل

در برخی موارد شما برای اینکه بتوانید در نتایج جستجو گوگل جایگاه مناسبی دریافت کنید، نیازمند تبلیغات google ads هستید. با این راهکار می‌توانید در ازای پرداخت هزینه دلاری به شرکت گوگل، وب سایت خودتان را برای مقطعی به نتایج اول در کلمات مورد نظر خود بیاورید.

البته طی کردن این مسیر با توجه به تخصصی بودن و همینطور تحریم‌های اعمال شده برای ایرانیان، خیلی هم مسیر راحتی نیست. بنابراین برای قدم گذاشتن در آن نیاز به یادگیری مهارت کار با سیستم google ads دارید. شما می‌توانید کتاب رایگان آموزش اصول تبلیغات در گوگل را از آکادمی نوین (novin.academy) دریافت کنید.

ایمیل مارکتینگ

به کمک ایمیل مارکتینگ می‌توان نرخ تبدیل مخاطب سایت به خریدار و در ادامه تبدیل خریدار به مشتری را افزایش داد. این روش بازاریابی اینترنتی اصول و قوائد خاص خودش را دارد و برای اجرای آن، باید با آنها آشنا شوید.

تحلیل دیجیتال

ابزارهای مختلف رایگان و غیر رایگانی در سطح وب وجود دارند که می‌توانند به جزئی‌ترین شکل ممکن رفتار کاربر در وب سایت را به شما نمایش دهند. در صورتی که توانایی کار با این ابزارها را داشته باشید، در افزایش نرخ تبدیل مخاطب به خریدار به شدت با افزایش عملکرد روبرو خواهید شد.

در نهایت اگر قصد یادگیری این مفاهیم تخصصی را داشته و علاقه‌ای به خرید و پرداخت هزینه بابت آنها ندارید، می‌توانید در سطوح ابتدایی به مقالات رایگان وبلاگ نوین مراجعه کرده و در سطح حرفه‌ای، سراغ دوره جامع بازاریابی دیجیتال این وب سایت بروید.

علاوه بر این، برای اینکه بتوانید در شروع کسب و کار اینترنتی با قدرت زیادی وارد شده و در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی کنید، یک پیشنهاد عالی داریم! کتاب راه اندازی کسب و کار اینترنتی به صورت قدم به قدم که در مجموعه نوین طراحی و تدوین شده، می‌تواند به خوبی راهنمای شما در این مسیر باشد. برای دانلود این کتاب الکترونیکی به آکادمی novin به آدرس novin.academy مراجعه بفرمایید و همچنین از 10 کتاب رایگان و سایر دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ بهرمند شوید.

کلام آخر:

در این مقاله سعی کردیم شما را با نقشه مسیر راه اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا کنیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی داشته و نیاز به مشاوره با متخصصان را دارید، می‌توانید با ورود به وب سایت نوین از طریق تیکت یا پشتیبانی تلفنی به شماره 63404 – 021 داخلی 3، مشاوره رایگان داشته باشید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments