راهنمای خرید بهترین ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید بهترین ماشین ظرفشویی

خرید ماشین ظرفشویی

پیشرفت تکنولوژی و افزایش مشغله و دغدغه‌های بشر توجیه خوبی برای استقبال روزافزون از لوازم خانگی و به طور ویژه لوازم آشپزخانه بوده است. ماشین‌های ظرفشویی جزو آن دسته از لوازم آشپزخانه هستند که با شستشوی ظروف کثیف، زمان و انرژی را برای کاربران میخرند. بعد از اینکه یک روز کامل را صرف پذیرایی از مهمانان خود کرده‌اید گمان نمی‌کنیم اتفاقی بدتر از روبرو شدن با حجم باورنکردنی از ظروف کثیف روی سینک ظرفشویی وجود داشته باشد. زمان‌هایی هم هست که واقعاً خسته و بی‌حوصله هستید و حتی شستشوی روزانه ظروف برایتان به کابوس تبدیل می‌شود. اگر احتمالاً شاغل هستید که بارها این حس ناخوشایند را تجربه کرده‌اید. با وجود همه‌ی این‌ها خرید ماشین ظرفشویی بهترین راهکار پیش روی شما خواهد بود.

تصمیم برای خرید ماشین ظرفشویی تنها یک روی ماجراست؛ در همان گام نخست با سوالات زیادی روبرو خواهید شد و برای انتخاب باید همه‌ی جوانب کار را بسنجید. اگر بخواهید منطقی باشید باید در همان ابتدا مشخص کنید که چقدر می‌خواهید هزینه صرف کنید. اگر لیست قیمت بهترین ماشین‌های ظرفشویی را در یک وبسایت معتبر چک کنید ممکن است از چیزی که می‌خواهید مطمئن‌تر شوید یا حتی به کل منصرف شوید! بالاخره هر چه که باشد قیمت ماشین ظرفشویی مهم‌ترین ملاک برای تصمیم‌گیری نهایی خواهد بود و طبیعتاً هیچ کس دوست ندارد سرمایه‌ی خود را هدر بدهد.

ماشین ظرفشویی کدام برند بهتر است؟ ظرفشویی چند نفره مناسب است؟ گارانتی محصول چقدر است؟ یک ظرفشویی ایده‌آل چه امکاناتی دارد و غیره؛ این‌ها پرتکرارترین پرسش‌هایی هستند که از کارشناسان فروش ما پرسیده می‌شوند. برای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی کافیست یکسری نکات ساده را بدانید.

خرید ماشین ظرفشویی

عملکرد ماشین ظرفشویی

به طور کلی ماشین‌های ظرفشویی برای شستن ظروف کثیف از یک سیستم شستشوی خاص استفاده می‌کنند. در این دستگاه‌ها با اسپری متناوب آب توسط بازوی آبپاش و استفاده از مواد شوینده ظروف کاملاً تمیز می‌شوند. شرایط شستشو همچون زمان لازم و دمای آب با دخالت کاربر و در واقع انتخاب برنامه خاص تنظیم خواهد شد. برای استفاده از ماشین ظرفشویی بهتر است آن را به طور کامل بارگیری کنید. در مرحله‌ی بعد می‌توانید برنامه مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس دکمه‌ی استارت را فشار دهید.

هنگام خرید ظرفشویی برای اینکه اطلاعاتی کلی در مورد سیستم شستشوی آن کسب کنید بهتر است مدل آن را در گوگل سرچ کرده و توصیحات کامل آن را در یک وبسایت معتبر بررسی کنید. به عنوان مثال سامسونگ در ماشین‌های ظرفشویی پیشرفته‌ی خود از سیستم WaterWall برای ایجاد یک دیوار آبرسان قدرتمند استفاده می‌کند و با فشار قوی آب نتایج تمیزکنندگی فوق العاده‌ای را عایدتان می‌کند.

انواع ماشین ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی در دو نوع مختلف رومیزی و مبله به بازار عرضه می‌شوند؛

  • ماشین ظرفشویی رومیزی عمدتاً برای شستشوی روزانه ظروف در خانواده‌های کم‌جمعیت مناسب است. همانطور که از عنوان این دستگاه پیداست می‌توان آن را روی میز یا کابینت آشپزخانه قرار داد. امروزه تعداد کمتری از این دستگاه‌ها در بازار به چشم میخورد.
  • ماشین ظرفشویی مبله یا ایستاده طراحی آزادی دارد بنابراین می‌توان آن را در هر قسمت از آشپزخانه جا داد. این نوع ظرفشویی با گنجایش زیاد برای بیشتر خانواده‌های کاربردیست.

بهترین راهنمای خرید ظرفشویی

ماشین ظرفشویی چند نفره خریداری کنم؟

این دقیقاً سوال خیلی از خریداران است و فکر نمی‌کنیم که پاسخ به آن خیلی مشکل باشد. ماشین‌های ظرفشویی در ظرفیت‌های مختلف 6، 8، 12، 13، 14 و 15 نفره تولید می‌شوند. گنجایش ماشین ظرفشویی ملاکی بشدت تعیین کننده در تصمیم‌گیری برای خرید ماشین ظرفشویی است. بهترین ماشین ظرفشویی مسلماً دستگاهی خواهد بود که با طراحی منعطف داخلی، تعداد قابل توجهی از ظروف کثیف را برای شستشو در خود جا بدهد.

انتخاب ماشین ظرفشویی از روی ظرفیت کاملاً به نیاز شما بستگی دارد و اینکه می‌خواهید چقدر هزینه صرف کنید. امروزه بیش از 90 درصد ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار از ظرفیت 14 نفره برخوردار هستند. این دستگاه‌ها امکان شستشوی انواع ظروف ریز و درشت را فراهم می‌کنند. بهتر است به طراحی داخلی ماشین ظرفشویی بیشتر دقت کنید بالاخره اینکه یک ماشین ظرفشویی با سبدهای قابل تنظیم، سبد کارد و چنگال و نگهدارنده‌های تاشو برای جاگیری ظروف بزرگتری همچون قابلمه منعطف‌تر است.

طراحی ظاهری ماشین ظرفشویی

انتخاب ماشین ظرفشویی از روی نمای ظاهری کاملاً به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. امروزه شرکت‌های سازنده مختلف از متریال پیشرفته برای ارتقاء محصولات خود از نظر طراحی بهره می‌گیرند. بیشتر برندها با به حداقل رساندن جزئیات به پیروی از سبک مینیمال واقف هستند. ماشین‌های ظرفشویی معمولاً در رنگ‌های پرطرفدار نقره‌ای، دودی و سفید به بازار ارائه می‌شوند. بیشتر این دستگاه‌ها در بالای بدنه‌ی خود دارای کنترل پنل لمسی و نمایشگر LED هستند.

اینکه یک شرکت برای طراحی محصولات خود سنت شکنی کند ممکن است ریسک به نظر برسد اما بیشتر مواقع موجب جذب بیشتر مخاطب خواهد شد. به عنوان مثال سامسونگ با انتقال کنترل پنل روی قسمت داخلی درب در تعدادی از ماشین‌های ظرفشویی خود سبکی واقعاً زیبا از طراحی را به طرفداران نوآوری ارائه می‌دهد.

ماشین ظرفشویی کم مصرف

مصرف آب، انرژی و صدا را بررسی کنید

کارایی یک ماشین ظرفشویی کاملاً به موتور بکار گرفته شده در آن بستگی دارد. یک موتور کارآمد سطح انرژی و صدای ماشین ظرفشویی را کاهش داده و دوام آن را افزایش می‌دهد. ماشین ظرفشویی جزو لوازم خانگی پرمصرف است و خب این موضوع اهمیت خرید ماشین ظرفشویی کم‌مصرف را پررنگ‌تر می‌کند. پیش از اقدام برای خرید حتماً سطح صدا و برچسب مصرف انرژی را بررسی کنید. به عنوان مثال بیشتر ماشین‌های ظرفشویی تولیدی بوش با رده مصرف انرژی +++A برای صرفه‌جویی در انرژی ایده‌آل هستند.

اگر روی هزینه‌های مصرفی خود حساسیت بیشتری بخرج می‌دهید بهتر است مصرف آب را نیز بررسی کنید. این ویژگی‌ها را باید به طور نسبی ارزیابی کنید. در واقع یک ماشین ظرفشویی با مصرف آب 9.5 لیتر در یک چرخه قطعاً گزینه‌ای مقرون بصرفه‌تر از یک ماشین ظرفشویی با مصرف آب 11 لیتر خواهد بود.

تنوع و تعداد برنامه‌های شستشو

به طور معمول ماشین‌های ظرفشویی از برنامه‌های شستشوی مختلفی برخوردار هستند و طبیعتاً یک ماشین ظرفشویی با برنامه بیشتر گزینه‌ای منعطف‌تر برای نیازهای شستشوی شما خواهد بود. لیست برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی را بررسی کنید تا مطمئن‌تر تصمیم بگیرید. انواع برنامه‌های شستشوی در ماشین‌های ظرفشویی شامل شستشوی بهداشتی، شستشوی سریع، مراقبت از ظروف شیشه‌ای، شستشوی اکو، شستشوی خودکار و غیره می‌شوند. شرکت‌های سازنده معمولاً در کنار این برنامه‌ها یکسری تابع‌های اضافی را نیز ارائه می‌دهند.

قیمت ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی کدام برند بهتر است؟

بیشتر افراد در پاسخ به این سوال که کدام برند بهتر است سهل انگارانه عمل می‌کنند. اولین چیزی که باید از پیشنهاد یک برند خاص به ذهن شما خطور کند جنبه‌ی تبلیغاتی آن است. محبوبیت ماشین‌های ظرفشویی شرکت‌های سازنده زیادی را به تولید این دستگاه‌ها ترغیب کرده است. در حال حاضر ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ، ال‌جی و بوش بیشترین طرفداران را در بازار ایران دارند. این شرکت‌ها با گنجاندن امکانات و تکنولوژی‌های پیشرفته در محصولات خود سعی می‌کنند به نیازهای مختلف کاربران پاسخ دهند. از دیگر برندهای سازنده ظرفشویی می‌توان به دوو، بکو و ویرپول اشاره داشت.

برای خرید ماشین ظرفشویی خیلی تحت تاثیر تبلیغات تجاری فروشندگان قرار نگیرید. بهتر است از کارشناسان حرفه‌ای مشورت بگیرید و یا بیشتر تحقیق کنید. دقت کنید که برخی از این دستگاه‌ها در کشوری غیر از کشور مبداء تولید می‌شوند و خب این تاثیری در کیفیت محصول ندارد و طبیعتاً اولویت با برند سازنده است. با خرید از یک فروشگاه اینترنتی معتبر حتماً پاسخ‌هایی مبنی بر گارانتی و خدمات پس از فروش محصول دریافت می‌کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments