بهترین زمان برای سفر به تایلند چه فصلی است؟

بهترین زمان برای سفر به تایلند چه فصلی است؟

تایلند از جمله کشورهای بسیار زیبا و توریستی بوده که میان شبه جزیره هند و چین واقع شده است. این کشور با دارا بودن جاذبه ‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری سالانه پذیرای بیش از ۲۵ میلیون گردشگر از نقاط مختلف دنیا است. در واقع تایلند از مناطق منحصر به فرد و شگفت انگیزی است که در جنوب آسیا قرار دارد. آب و هوای این کشور در اغلب اوقات سال گرم و بارانی است و در برخی فصل‌ها باران ‌های شدید موسمی را تجربه می‌کند. با توجه به این امر شاید از خود بپرسید پس بهترین زمان برای سفر به تایلند چه فصلی است؟ انتخاب بهترین فصل با توجه به هدف شما از سفر متفاوت خواهد بود. اگر عاشق ورزش ‌های آبی هستید و یا اگر برای شرکت در فستیوال‌های تایلند به این کشور سفر می‌کنید بایستی با فصل‌ها و زمان‌های مناسب آن آشنا باشید تا حداکثر لذت را از سفر خود داشته باشید. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا بر اساس هدفتان در بهترین فصل و زمان به تایلند سفر کنید.

بهار بهترین فصل برای تفریحات آبی تایلند

تایلند در قسمت جنوب شرقی آسیا واقع شده و اغلب شهرهای آن مشرف به دریا هستند. با توجه به آب و هوای مدیترانه‌ای این کشور از فصل بهار شاهد شروع شدن گرما در تایلند هستیم که تا انتهای فصل تابستان ادامه می‌یابد. چنانچه اهل ورزش هستید و عاشق تفریحات آبی می‌توانید تور تایلند را برای فصل بهار رزرو کنید. در این فصل اغلب شهرهای تایلند از جمله بانکوک، کوسامویی و خلیج این کشور پذیرای گردشگران بسیاری است که به منظور انجام تفریحات و ورزش های آبی به این کشور سفر کرده‌اند. با توجه به گرمای هوا و بارش‌های موسمی بسیار در این فصل حتماً چتر و لباس های تابستانی مناسب همراه خود داشته باشید. ضمن گشت و گذار و انجام تفریحات آبی می‌توانید در بهار شاهد رویدادها و فستیوال‌های بسیاری در این کشور از جمله جشنواره ارواح و ویساکا بوچا باشید.

در این فصل دمای هوا در حدود ۲۰ الی ۴۰ درجه سانتیگراد بوده و با توجه به شروع بارش‌های موسمی رطوبت هوا در بیشترین سطح خود قرار خواهد داشت. بهترین زمان سفر به تایلند فصل بهار است به شرطی که نواحی شرقی و شمال شرقی این کشور را انتخاب کنید چرا که دمای هوا مطلوب‌تر بوده و همچنین شاهد بارش باران‌های موسمی کمتری خواهید بود. قیمت تور تایلند ۱۴۰۲  با بهترین امکانات، اقامت و سایر هزینه هایی از جمله حمل و نقل، خورد و خوراک و… در آژانس مسافرتی آیشم بسیار ارزان و مناسب است.

تابستان بهترین فصل برای سفر ارزان به تایلند

تابستان بهترین فصل برای سفر ارزان به تایلند

با فرا رسیدن تعطیلات تابستانی اغلب مردم شروع به گشت و گذار و مسافرت به اقصی نقاط دنیا می‌کنند. با این حال کمتر کسی در فصل تابستان به تایلند سفر می‌کند. کاهش جمعیت گردشگر در این فصل باعث شده تا بتوانید در تابستان سفر ارزان قیمتی را به تایلند تجربه کنید. تایلند به طور کلی دارای آب و هوایی استوایی است، بر همین اساس دمای هوای آن در فصول گرم سال ممکن است به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد نیز برسد. همچنین ممکن است رطوبت هوایی بیش از ۹۰ درصد را تجربه کنید. در این فصل بارش باران های موسمی به بالاترین سطح خود می‌رسد که همین امر دلیل کاهش سفر به تایلند است.

البته بازدید از جاهای دیدنی تایلند در این فصل نیز لطف و صفایی دارد. همچنین می‌توانید در بسیاری از جشنواره ها مانند جشنواره بین المللی موسیقی و رقص، جشنواره آساهنا بوچا، جشنواره جاز هوا هین، جشنواره شمع اوبون راچاتانی و مسابقات قایقرانی شرکت کنید.  قیمت بلیط هواپیما، هتل ها و تورهای گردشگری تایلند در این فصل گرم و بارانی بسیار ارزان‌تر از دیگر فصل ها خواهد بود. بنابراین در فصل تابستان می‌توانید مسافرتی مقرون به صرفه را به این کشور تجربه کنید.

پاییز بهترین زمان برای سفر به تایلند

به طور کلی با فرا رسیدن فصل های سرد پاییز و زمستان شاهد آب و هوایی معتدل و مطلوب در تایلند خواهید بود. در این فصل رطوبت هوا کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته و دیگر شاهد بارش باران های موسمی گاه و بیگاه تابستان نخواهید بود. البته در این فصل هنوز هم شانس این را دارید که به تفریحات آبی از جمله قایق سواری، شنا، غواصی و گرفتن حمام آفتاب بپردازید. اما با توجه به اینکه اغلب گردشگران در فصل پاییز قصد سفر به تایلند را دارند شاهد افزایش قیمت تورهای گردشگری، بلیط هواپیما و هتل ها خواهید بود. به طور کلی پاییز بهترین زمان برای سفر به تایلند است. بنابراین اگر در پرداخت هزینه های مسافرت دچار مشکل نیستید، حتماً در این فصل به تایلند و شهرهای شمالی و جزایر آندمان آن سفر کنید.

زمستان بهترین فصل برای شرکت در فستیوال ها

با فرا رسیدن زمستان رطوبت هوای تایلند بسیار کاهش یافته، اما از سرمای غیر قابل تحمل خبری نیست. در این فصل باران های موسمی وجود ندارد و می‌توانید با خیال راحت به جزایر مختلف تایلند سفر کرده و از گشت و گذار در سواحل آن لذت ببرید. البته در نظر داشته باشید که زمستان از فصل های پر گردشگر برای تایلند خواهد بود. بنابراین می‌توان انتظار داشت که سفر به تایلند در فصل زمستان کمی گران و پرهزینه باشد. البته اوقات بسیار جذاب و مفرحی در این فصل انتظار گردشگران را می‌کشد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به حضور در جشنواره ها و فستیوال های متعدد اشاره کرد. مهمترین جشن های زمستانی تایلند در این فصل جشن گل ها، جشن سال نوی چینی ها و کریسمس خواهد بود. همچنین می‌توانید در سواحل پوکت به تماشای نهنگ ها و ماهیان شگفت انگیز دریا بپردازید.

پاتایا و بهترین زمان سفر به آن

پاتایا و بهترین زمان سفر به آن

پاتایا از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در تایلند است که با بانکوک پایتخت این کشور در حدود ۱۴۷ کیلومتر فاصله دارد. برای اطلاع از هزینه تور پاتایا می‌توانید هم اکنون به وبسایت آژانس هواپیمایی آیشم مراجعه کنید. از ماه های آذر الی فروردین می‌توانید آب و هوای معتدل و دلپذیری را در این شهر تجربه کنید. پاتایا ضمن برخورداری از طبیعت منحصر به فرد میزبان برگزاری بسیاری از جشنواره های شاد و مفرح مانند جشنواره Wonderfruit است.

پوکت و بهترین زمان سفر به آن

از جزایر بسیار بزرگ در تایلند می‌توان به جزیره پوکت اشاره کرد که با پایتخت این کشور در حدود دو ساعت فاصله دارد. جزیره‌ای بسیار لوکس و لاکچری که می‌توانید در آنجا سفری آرامش بخش و در عین حال مفرح را تجربه کنید. اوایل آبان ماه الی اوایل اردیبهشت ماه بهترین زمان برای سفر به تایلند و جزیره پوکت خواهد بود.

هم اکنون می‌توانید با مراجعه به وبسایت آژانس مسافرتی آیشم تور ارزان قیمت پوکت را خریداری کرده و بدین صورت سفری جذاب و اقتصادی را تجربه نمایید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments