آموزش ۰ تا ۱۰۰ تغییر سرور در فری فایر [آموزش اصولی و سریع]

آموزش 0 تا 100 تغییر سرور در فری فایر [آموزش اصولی و سریع]

چطوری در فری فایر سرور عوض کنیم؟ برای شما علاقه‌مندان و مبارزان سرسخت فری فایر کار بسیار آسانی است؛ کافی است تا انتهای مطلب همراه ما باشید. علی‌رغم محبوبیت بالای این بازی و دانلود بیش از پانصد میلیون بار در گوگل‌پلی، شرکت سازندهٔ بازی فری فایر هنوز اقدام به‌اضافه کردن این آیتم محبوب برای کاربران نکرده‌است. شرکت Garena برای شخصی‌سازی هرچه بهتر بازی و بالابردن سرعت اجرا برای هر منطقه و قارهٔ مختلف یک مرکز سرور اختصاصی مشخص کرده‌است و کاربران براساس آی‌پی اینترنت خود هنگام نصب و اجرای بازی به نزدیک‌ترین سرور متصل می‌شوند، اما می‌شود با ترفندی ساده، سرور فعلی را تغییر داد و لذت و هیجان این بازی محبوب را دوبرابر کرد.

آموزش تغییر سرور در فری فایر

مراحل تغییر سرور در فری فایر

تغییر سرور در فری فایر برخلاف بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) درون‌برنامه انجام نمی‌شود و برای این کار دو راه دارید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. برای تغییر سرور در فری فایر، ترفندی که به‌کار می‌برند بسیار ساده است و شما می‌توانید با اجرای دستورات زیر، سرور موردنظرتان را انتخاب کنید. برای دیدن سرور فعلی خود، می‌توانید وارد قسمت تنظیمات یا setting شوید و منطقهٔ فعلی خود را مشاهده کنید. قبل از اجرای دستورات زیر، باید بدانید که با تغییر سرور داده‌های اکانت قبلی شما ازجمله امتیازات و شخصیت‌ها و غیره به سرور جدید منتقل نمی‌شود، اما جذابیت بازی و تجربهٔ شما در سرور قبلی آن باعث می‌شود که در سرور جدید هم به‌راحتی امتیاز کسب کنید و از بابت رسیدن به سطوح بالاتر و دریافت امتیاز نگران نباشید.

  • از قسمت تنظیمات بازی از اکانت خود خارج شوید یا log out کنید. با این کار داده‌های اکانت شما حذف نخواهد شد، اما جی‌میل و رمز عبورتان را به‌خاطر داشته باشید که اگر خواستید دوباره به همین سرور و اکانت برگردید از آن استفاده کنید.
  • برنامهٔ فیلترشکن خود را باز کنید و یک سرور برای اتصال انتخاب کنید. از اتصال و سرعت فیلترشکنتان اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت، برنامهٔ فری فایر اجرا نمی‌شود یا خطا می‌دهد.
  • از قسمت Access From کشور موردنظرتان را انتخاب کنید. گزینهٔ open و درنهایت ok کنید.
  • برای اجرای برنامه کمی صبور باشید و با یک جی‌میل و رمز عبور یک اکانت تازه باز کنید و Log in کنید.
  • با تکمیل مشخصات و اسم، در جزیره فرود می‌آیید و نبرد را شروع می‌کنید.

آموزش تغییر ریجن در فری فایر

مراحل تغییر سرور در فری فایر

روش دوم از طریق اکانت مهمان:

بدین صورت است که وقتی فیلترشکن متصل و برنامهٔ فری فایر اجرا شد، هنگام ثبت‌نام به‌جای وارد کردن اکانت جی‌میل و رمز عبور تازه، می‌توانید از گزینهٔ مهمان استفاده کنید. ساختن جی‌میل بسیار ساده است و شما با یک شماره‌تلفن می‌توانید چند جی‌میل مختلف داشته باشید، اما رمز عبور و جی‌میل را هنگام ثبت‌نام در بازی فری فایر به یاد داشته باشید تا دوباره بتوانید به آن بازگردید. همچنین می‌توانید از دوستان و کاربران سرورهای مختلف بخواهید که بر روی سرور خود یک اکانت مهمان بسازند و رمز عبور آن را به شما بدهند. با این روش می‌توانید بر روی سرورهای مختلف بازی کنید و از بازی لذت ببرید.

فیلترشکن لازم برای تغییر سرور فری فایر

فیلترشکن برای تغییر سرور فری فایر ضروری است و سعی کنید از فیلترشکن‌هایی استفاده کنید که سرعت اتصال خوب و بالایی داشته باشند و از طرفی بتوانید سرورهای مختلف آن را انتخاب کنید و سرور یا کشور موردنظر در فری فایر را با وی‌پی‌ان مطابق با آن انتخاب کنید، به زبان ساده‌تر، اگر می‌خواهید در سرور برزیل بازی کنید، باید ابتدا با فیلترشکن به سرور برزیل متصل شوید. طبق تجربهٔ کاربران در شبکه‌های اجتماعی، برخی از فیلترشکن‌ها برای بازی فری فایر مناسب‌تر هستند. سعی کنید آن‌ها را دانلود و نصب کنید.

بعضی از فیلترشکن‌های رایگان یا پولی مانند توربو یا فیلترشکن‌هایی چون Hola Free VPN، nerdvpn, Geph,Quick vpn کیفیت و سرعت بهتری برای اجرای بازی فری فایر ارائه می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همان‌طور که اشاره شد، آموزش تغییر سرور در فری فایر بدون فیلترشکن امکان‌پذیر نیست و باوجود درخواست‌های زیاد کاربران و طرفداران بی‌شمار این بازی محبوب، شرکت سازندهٔ آن هنوز حاضر به‌اضافه کردن آیتمی چون تغییر سرور نیست. البته منطقی به نظر می‌رسد، چون افزایش کاربران بر روی یک سرور خاص، باعث افت سرعت بازی خواهد شد و از طرفی شرکت Garena براساس زبان و فرهنگ‌های مناطق مختلف، سعی کرده‌است بازی فری فایر را شخصی‌سازی کند تا همهٔ کاربران بتوانند از آن لذت ببرند. در برخی سرورها مانند سرور آمریکای شمالی، سطح سختی بازی‌ها در مقایسه با سرورهای برزیل یا هند تقریباً کمتر است و بازیکنان می‌توانند جم‌های بیشتری دریافت کنند.

پنج سرور محبوب برای کاربران که بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص داده‌اند، شامل سرور آمریکا به‌خاطر شخصیت‌ها و کاراکترهای جذاب‌تر و لباس و استایل‌های متنوع‌تر، سرور برزیل به دلیل جزییات پیچیده‌تر و اسلحه‌های هیجان‌انگیز، سرور هند برای ایونت‌های بین‌المللی و دریافت امتیازات بیشتر و سرور سنگاپور و پاکستان به دلیل تعداد بازی‌های بیشتر. بازی فری فایر در مجموع سیزده سرور دارد که بنگلادش در آخرین به‌روزرسانی آن اضافه شده‌است. در اینجا آخرین سرورهای رایگان بازی هیجان‌انگیز فری فایر را معرفی می‌کنیم:

  • سرور هندوستان؛
  • سرور تایلند؛
  • سرور برزیل؛
  • سرور منا Mena (MENA)؛
  • سرور مکزیک؛
  • سرور روسیه؛
  • سرور اروپا Fire Europe؛
  • سرور اندوزی؛
  • سرور مالزی؛
  • سرور ویتنام.

ادامه مراحل تغییر ریجن فری فایر

برای تغییر سرور فری فایر به خاورمیانه، کافی است که به اکانت جی‌میل و رمز عبورتان دسترسی داشته باشید و فیلترشکن را به روی یکی از کشورهای خاورمیانه متصل کنید. یکی از انتقاداتی که به شرکت سازندهٔ فری فایر می‌شود، این است که بازیکنان سرور خاورمیانه امکان دریافت جم رایگان یا دسترسی به برخی اسلحه‌ها و تجهیزات را ندارند که باید منتظر ماند و دید که آیا در آپدیت‌های جدید شرکت سازنده آن را رفع خواهد کرد یا نه.

متاسفانه یکی از مسائلی که کاربران ایرانی با آن روبه‌رو هستند و بسیار در پست‌های شبکهٔ اجتماعی مربوط به فری فایر دیده می‌شود، خریدهای درون‌برنامه‌ای آن است که به دلیل مسائلی چون نوسانات دلار و تحریم نمی‌توانند در خرید این آیتم‌ها هم‌پای دیگر کاربران خارجی پیش بروند. به همین خاطر سرور خاورمیانه خیلی زود جذابیتش را برای کاربران از دست می‌دهد. هرچند سایت‌هایی معتبری در زمینهٔ خرید بازی‌های آنلاین و آیتم‌های درون‌برنامه‌ای فعال هستند که می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، باید با استفاده از یک vpn سرور موردنظر را انتخاب کنید. این سرور باید مطابق سرورهای موجود در بازی باشد. ممکن است در حین تغییر سرور در بازی فری فایر با پیام خطا در سیستم بازی مواجه شوید در این صورت شما می‌توانید به‌سادگی با استفاده از گزینهٔ پاک‌کردن، فضای ذخیرهٔ بازی یا همان حافظهٔ پنهان برنامه این موضوع را برطرف کنید تا بتوانید دوباره بازی را اجرا کنید.

انواع سرور در فری فایر

و در آخر نبرد هیجان‌انگیزتر در سرور جدید فری فایر!

در این مطلب سعی کردیم به زبان ساده، به تغییر سرور در بازی فری فایر بپردازیم. فقط نکتهٔ آخر که باید به آن توجه داشته باشید این است که ورود به هر سرور به تغییر آی‌پی و فیلترشکن نیاز دارد و در هر سرور فقط یک اکانت می‌توانید بسازید یا با اکانت مهمان در آن حضور داشته باشید و بازی کنید. نمی‌توان اکانت قبلی با هر سطح از امتیاز یا جم را در سرور جدید داشت و با تغییر سرور بازی دوباره به مرحلهٔ ابتدایی و لحظهٔ ورود به جزیره برمی‌گردید.

اما اگر موفق به تغییر ریجن فری فایر نشدید؛ می‌توانید با خرید اکانت فری فایر از کالاف سنتر به ریجن مورد نظر خود دست یابید!

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments