آموزش افزایش امنیت وردپرس [تامین امنیت کامل در وردپرس]

آموزش افزایش امنیت وردپرس [تامین امنیت کامل در وردپرس]

منبع این مطلب، مقاله کاربردی و جامع امنیت وردپرس سایت ایران المنتور است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ایران المنتور مراجعه کنید.

آیا ورپرس امن است؟

او‌لین سوالی که شاید از خویش می پرسید، ممکن است همین باشد که آیا وردپرس امن است؟
در عمده موردها بله، حیاتی این هم اکنون وردپرس به طور معمول ذاتا یک پلتفرم امن نمی باشد. و این ناامنی بیشتراز جانب خود شما شکل می دهد.
به کارگیری از ورژن های دیرین وردپرس، استعمال از افزونه‌های نامعتبر و فقدان علم واجب در دربین اعضا وردپرسی دوچندان متداول است. همین سبب می شود که هکر ها همیشه در کمین شما باشند.
حتی خیلی از متخصص ها و افرادی که به حساب خود استاد وردپرس میباشند هم مدام از شیوه های همگانی و بنیادی جهت بهبود امنیت تارنما خود استفاده نمی کنند.

آیا هک شدن وب سایت وردپرسی را در پیشین تجربه کرده‌اید؟

اگر جوابتان مثبت است، ممکن می باشد کلیدی امنیت وردپرس را بیش از دیگران درک کنید، اما چنانچه این مدل نباشد، پس مطالعه‌ی این بخش از مقاله به جهت شما واجب است.
هک شدن وب‌سایت‌های وردپرسی رو به ارتقاء است و همین مسئله تبدیل به موضوعی نگران‌کننده شده است.
البته تامین امنیت وردپرس در برابر هکرها و بدافزارها چندان پیچیده نیست و کافیست تا از دستورالعمل‌ها به مهربانی پیروی کنیم. وردپرس محبوب‌ترین سیستم رئیس محتواست به همین علت طبیعی هست که هکرها ترجیح ‌دهند تا وقت خود را به هک کردن یک پلتفرم مالامال استعمال و محبوب اختصاص دهند.

بروزرسانی های زیاد برای رفع ایرادات

وردپرس طی سال های طولانی توسط متخصصان متبحر بارها و بارها به روز رسانی شده میباشد و حال پلتفرمی امن محسوب می‌شود. متخصصان وردپرس فورا پس از یافتن هرگونه انواع در کد و یا رخنه‌ی امنیتی، نسخه جدیدی از وردپرس را ارائه می‌نمایند که نسبت به نسخه قبلی امنیت بالاتری دارد.
هک شدن سایت‌های وردپرسی به علت ناامن بودن همین پلتفرم نمی باشد بلکه در بخش اعظم مواقع به علت عدم رعایت نکات ایمنی از جانب مدیران سایت‌هاست. در صورتی که یک وب‌سایت هک شده در لیست سیاه گوگل قرار بگیرد، بازگردانی آن و اعتماد از دست رفته‌ی مشتریان  مشکل و می‌توان گفت تا حدی غیر ممکن است. ممکن می باشد به این فکر کنید که قابلیت ندارد یک هکر به دنبال کسب‌و‌کار کوچک من بیاید.

بهتر است بدانید که…..

بد نمیباشد بدانید که هک شدن فقط برای برندهای تبارک و سرشناس شکل نمی‌دهد و یک گزارش نشان می‌دهد که 43% از قربانیان، صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک بوده‌اند. عمده زمان ها هک شدن به طور مستقیم قابل تماشا نمی باشد و همین رخداد در خموشی صورت می‌دهد.
بدین صورت که وب سایت شما هک می‌گردد و شخص هکر از منابع آن سوء استعمال می‌کند؛ به جهت مثال از وبسایت شما به جهت ارتکاب جنایات خود، از گزاره آلوده نمودن وب‌سایت‌های دیگر و ارسال ایمیل‌های گروهی ناخواسته به کارگیری می‌کند.

علائم سایت وردپرسی هک شده چیست؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم؛ عمده تایم ها هک شدن به طور مستقیم قابل تماشا نیست. گهگاه اوقات بعضا علامتها می‌توانند نشان دهنده‌ی هک شدن وب‌سایت شما باشند. در ادامه مهم بعضی از این علائم آشنا می‌شویم.

1. چنانچه گزارش‌های وب سایت گوگل Analytics خود را به رخ مداوم پیگیری می‌کنید و شاهد افت ناگهانی ازدحام هستید، این می‌تواند نشانه‌ای از هک شدن تارنما وردپرس شما باشد. بخش اعظمی از بدافزارها و تروجان‌ها وجود دارا هستند که ازدحام وب‌سایت شما را ربوده و آن را به وب‌سایت‌های اسپم سوق‌دهی می کنند. برخی از آن‌ها هنگام ورود کاربران، آن‌ها را به سایت‌های دیگری ریدایرکت می نمایند و آن‌ها به جهت لحظاتی در صفحه ها نامربوط سردرگم می‌شوند. یکی از دیگر از دلایل افت ناگهانی ازدحام وبسایت شما می‌تواند ابزار safe browsing (ابزار google برای شناسایی سایت‌های ناامن) باشد.
همین ابزار حتی ممکن می باشد به اعضا در آیتم امنیت وب‌سایت شما هشدار دهد. به جهت دیدن گزارش امنیت می‌توانید وب‌سایت خویش را مهم استعمال از ابزار safe browsing تحلیل کنید.

2. از گزاره علامتها دیگر هک شدن تارنما شما، عدم قابلیت ورود به داشبورد وردپرس است. همینطور در صورتی که سرور شما هک شده باشد قابلیت ارسال و اخذ پست الکرونیکی را هم از دست می‌دهید.

3. چنانچه در نتیجه ها جست‌وجوی گوگل، عناوین و توضیحات متای وب سایت شما به صدق نشان دیتا نمی‌شود، به‌این معناست که هکر از یک Backdoor برای تزریق کد به وب سایت شما استفاده کرده میباشد تا کارایی وب‌سایت شما را مختل کند.

4. بعضا هکرها با اکران پیام‌های پاپ‌آپ روی صفحات شما کارایی در تبلیغ وب‌سایت‌های غیر قانونی و کسب درآمد از همین روش را دارند. نکته‌ای که در اینجا وجود دارااست همین می باشد که همین پاپ‌آپ‌ها فقط به جهت کاربرانی که از موتورهای جست‌وجو به وبسایت وارد می‌شوند، به نمایش درمی‌آید.

5. بروز هرگونه نقص‌ در سایت، مانند کند شدن و ورود آدرس‌های IP ناشناس به سرور هم می‌توانند سند بر هک شدن وب سایت شما باشند.

چرا وب‌سایت‌های وردپرسی هک می‌شوند؟

انجام کارهای ذیل موجب به خطر افتادن امنیت وردپرس شما می‌شوند:

  • استعمال از هاست نا‌امن
  • به کار گیری از اسم کاربری و رمزعبورهای ضعیف یا تکراری
  • دسترسی محافظت نشده به داشبورد ادمین وردپرس
  • مجوزهای غلط فولدر WP
  • نصب بودن ورژن‌های دیرین وردپرس
  • استعمال از افزونه‌ها و قالب‌های قدیمی یا نال شده
  • به کار گیری از Plain FTP به جای SFTP/SSH
  • عدم پیکربندی صحیح فایل wp-config.php
  • عدم تغییر پیشوند جداول وردپرس

سخن آخر

روش های بسیاز زیادی وجود دارد مانند به کارگیری از رمزهای عبور هوشمندانه و قوی، بروزرسانی هسته و افزونه ها، و گزینش یک میزبان وردپرس ایمن و نکات بسیاری که در مقاله ایران المنتور، می توانید امنیت وردپرس خود را تامین کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments