معادله موفقیت، نرم‌افزار CRM و رشد فروش

معادله موفقیت، نرم‌افزار CRM و رشد فروش

در دنیای کسب و کار پُرشتاب امروزی، مدیریت ارتباط با مشتریان برای هر کسب‌وکاری با هر ابعادی ضروری و حیاتی است. اگر کسب‌وکاری به‌دنبال رشد و فروش بیشتر است باید از یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده کند. یک نرم افزار سی آر ام برای کمک به کسب‌وکارها در مدیریت تعاملات خود با مشتریان جدید و مشتریان بالقوه طراحی شده است که می‌تواند نقش مهمی در کمک به کسب‌وکارها در افزایش فروش و رشد داشته باشد.

اما آیا می‌دانید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست و چطور باید از آن استفاده کنید؟ آیا می‌دانید یک نرم افزار CRM چطور به افزایش فروش و رشد کسب‌وکار کمک می‌کند؟

معادله موفقیت، نرم‌افزار CRM و رشد فروش

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management)، سیستمی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تعاملات خود با مشتریان جدید و قدیمی یا به‌عبارتی مشتریان بالقوه را مدیریت کنند. این مدیریت ارتباط می‌تواند شامل ردیابی تعاملات و فروش به مشتری، مدیریت کمپین‌های بازاریابی و تجزیه‌وتحلیل داده‌های مشتری باشد. یک سیستم یا نرم افزار CRM می‌تواند برای مدیریت تمام جنبه‌های تعامل با مشتری، از تماس اولیه تا فروش نهایی و فراتر از آن استفاده شود.

نرم افزار CRM چطور به رشد کسب‌وکار کمک می‌کند؟

روابط با مشتری، کلید رشد کسب‌وکارها است، بنابراین باید آن را تا حد امکان کارآمد و موثر مدیریت کنید. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم چه چطور فناوری نرم افزار سی آر ام به کسب‌وکارها کم می‌کند تا بیشتر و بیشتر با مشتریان خود ارتباط داشته باشند، عملکردهای تجاری را بهبود بخشیده و کسب‌وکار خود را سریع‌تر رشد دهند.

سرنخ‌ها را مدیریت کنید

سیستم CRM می‌تواند به کسب‌وکارها در مدیریت موثرتر سرنخ‌ها کمک کند. وقتی بستری متمرکز برای داده‌ها و سرنخ‌هایی که تیم بازاریابی جمع‌آوری کرده داشته باشید، اطلاعات لازم به‌راحتی در دسترس شما خواهند بود و می‌توانید در هر بار تعامل با مشتری، اطلاعاتی که در تماس‌ها ارائه می‌کنند را ثبت کنید تا برای همه تیم‌ها در دسترس باشد.

 

مشتریان مناسب را پیدا کنید

بدون سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، 79% از کل سرنخ‌های بازاریابی هرگز به فروش تبدیل نمی‌شوند!

کسب‌وکارها زمان و منابع خود را صرف جذب و تولید سرنخ‌های جدید می‌کنند، اما مرحله بعد چیست؟ آیا این سرنخ‌ها به درستی به تیم فروش منتقل شده‌اند؟ اگر این اطلاعات به‌درستی منتقل شده، کدام‌یک از سرنخ‌ها مهم‌تر یا به‌عبارتی اورژانسی هستند؟

زمانی‌که کسب‌وکاری کوچک است و به سرعت در حال رشد است، زمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. با اتصال سرنخ‌ها به یک پلتفرم ارتباط با مشتری یا همان نرم‌ افزار CRM می‌توانید از ابزارهای بازاریابی مانند ایمیل مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی، اتوماسیون بازاریابی و غیره، بهینه‌تر استفاده کنید چون تمامی اطلاعاتی که به آن‌ها نیاز دارید در یک‌جا جمع‌آوری شده‌اند. به‌این‌ترتیب، تیم‌های بازاریابی و فروش دید کاملی از سرنخ‌ها و مشتریان‌ بالقوه خود خواهند داشت تا بتوانند ارتباطات جذابی را ایجاد کنند که نتیجه نهایی آن، فروش و رشد کسب‌وکار است چون به این روش، سریع‌تر به تصمیم‌گیرنده نهایی و کلیدی دست‌ پیدا خواهید کرد.

 

روابط پایدارتری ایجاد کنید

46% از مدیران فروش می‌گویند که روابط عمیق‌تر با مشتری یک هدف کلیدی برای حفظ موفقیت یک کسب‌وکار است.

یک رابطه قوی مبتنی بر اعتماد و موفقیت متقابل ایجاد کنید و از طریق یک سیستم یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری آن را مدیریت کنید. در هر مرحله از ارتباط با مشتری باید چالش‌ها را به‌خوبی بررسی کرده و نکات را یادداشت کنید. به‌این‌ترتیب هر کارشناس دیگری حتی از بخش‌های مارکتینگ هم که بخواهد با مشتری ارتباط بگیرد به این نکات ریز و حیاتی دسترسی خواهد داشت.

پس از درک چالش‌ها و اهداف تجاری مشتری، می‌توانید محصولات مناسب یا تبلیغات ویژه آن‌ها یا سایر محتواهای مرتبط را در زمانی مناسب ارائه کنید. با نرم افزار CRM همچنین می‌دانید که آن‌ها قبلا چه محصولات و خدماتی خریداری کرده‌اند، چطور از آن محصولات و خدمات استفاده کرده‌اند و آیا دوباره سفارش داده‌اند. بنابراین مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین داده‌ها را برای استحکام روابط پایدار خود با مشتری خواهید داشت.

روابط با مشتری را 1 به 1 مقیاس کنید. به‌عنوان یک تجارت کوچک اما قدرتمند، مشتریان شما را به‌خاطر تجربیات شخصی که ارائه می‌دهید، دوست دارند. اما دانستن جزئیات هر یک از مشتریان و زمان پیگیری آن‌ها، زمانی که رشد بالایی شروع می‌شود، چالش‌برانگیز خواهد بود. بنابراین یک پلتفرم ارتباط با مشتری کارآمد می‌تواند میزبان تمامی اطلاعاتی باشد که برای تعامل پایدار با مشتری ضروری هستند.

هزینه‌های فروش را کاهش دهید

احتمال فروش به یک مشتری جدید 5% تا 20% است. این درحالی‌است که احتمال فروش به یک مشتری قدیمی بین 60% تا 70% است. مشتریان جدید جزء کلیدی رشد مداوم کسب‌وکارها هستند، اما به‌دست آوردن آن‌ها ساده و ارزان نیست. خبر خوب اینکه می‌توانید هزینه‌های جذب مشتری جدید را از طریق سیستم و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری جبران کنید. با یک نرم افزار CRM دید دقیق‌تر و بیشتری روی فرصت‌های فروش خواهید داشت و می‌توانید با ارتباطی درست با مشتریان قبلی آن‌ها را به خرید دوباره ترغیب کنید. به‌لطف اعتمادی که قبلا کسب‌ کرده‌اید، افزایش فروش از طریق فروش به مشتریان قبلی بسیار راحت‌تر از فروش به مشتریان جدید خواهد بود.

ارائه خدمات به مشتری را بهبود دهید

سیستم‌های CRM همچنین می‌توانند به کسب‌وکارها در بهبود خدمات مشتری کمک کنند. با ارائه یک مکان متمرکز برای داده‌های مشتری، کسب‌و‌کارها می‌توانند به‌سرعت و به‌راحتی به اطلاعات مهم مشتری دسترسی داشته باشند و تعاملات مشتری را ردیابی کنند که می‌تواند به آن‌ها در ارائه خدمات شخصی‌سازی شده و حل سریع مشکلات و چالش‌های مشتری کمک کند.

هزینه‌های فروش را کاهش دهید

بهتر تصمیم‌گیری کنید

سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری یا همان نرم افزار CRM می‌توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد رفتار و ترجیحات مشتری به کسب‌وکارها ارائه دهند. این موضوع می‌تواند به کسب‌وکارها در تصمیم‌گیری بهتر در زمینه توسعه محصول، بازاریابی و فروش کمک کند. نتیجه توسعه محصول، بازاریابی و فروش بیشتر در واقع رشد کسب‌وکار است.

رابطه میان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و رشد کسب‌وکار

یکی از مزایای کلیدی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری این است که می‌تواند به کسب‌وکارها در افزایش فروش کمک کند. وقتی فروش یک کسب‌وکار افزایش پیدا کند، قاعدتا می‌تواند بخشی از درآمد خود را صرف رشد کسب‌وکار کند. وقتی یک سیستم یا پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری داشته باشید، کارشناسان فروش و مارکتینگ به‌راحتی به داده‌هایی حیاتی و مهم دسترسی دارند که می‌تواند کمپین‌های بازاریابی برای جذب لید جدید و فروش بیشتر را بهبود دهد. در نهایت نیز می‌توانید فرصت‌های بالقوه را شناسایی کنید تا قراردادهای بیشتری را ببندید.

 

 

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments