آشنایی با پرفروش‌ترین نهال میوه در ایران ( نهال آلو )

آشنایی با پرفروش‌ترین نهال میوه در ایران ( نهال آلو )

یکی از نهال‌های پر تنوع که شما می‌توانید میوه آن را در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها تولید کنید نهال آلو است میوه آلو دارای رنگ‌های متنوعی بوده، از جمله آن‌ها می‌توان به آلو زرد، بنفش، سبز، قرمز و دیگر رنگ‌ها اشاره کرد، همانطور که رنگ میوه آلو کاملا متنوع است از لحاظ شکل و ظاهر نیز تنوع زیادی دارد.

علاوه بر تازه خوری از فراورده‌های آن استفاده زیادی شده، باید بگوییم میوه آلو دارای مواد مغذی و ویتامین خیلی زیادی بوده و بانوان خانه دار همچنین آشپزهای ماهر از آلو خشک شده در تهیه غذاهای متفاوت سنتی استفاده می‌کنند، چون طعم و رایحه خاصی به غذا می‌دهد، اگر در ادامه مطلب با ما همراه باشید، اطلاعات کاملاً جامعی در جامعه در مورد نهال آلو و کاشت آن در مزرعه برای شما ارائه خواهیم داد.

ویژگی‌های مهم و بارز نهال آلو

البته خالی از لطف نیست در این قسمت از ویژگی‌های مهم و بارز نهال آلو آشنا شویم:

  • نهال آلو ( https://bartarnahal.ir/plum-seedling )جزء نهال‌های پایه کوتاه محسوب می‌شود.
  • خاستگاه اصلی نهال آلو کشور چین و ژاپن است
  • هسته میوه آلو قابل مصرف نیست ولی میوه آن کاملاً گوشتی و طعم منحصر به فرد دارد.
  • جزو نهال‌های سازگار محسوب شده و در هر منطقه به راحتی رشد می‌کند.
  • نهال آلو یک نهال پربار بوده، کاشت و احداث باغ آلو برای کشاورزان بسیار سودآور است.
  • شما در نهالستان‌های ایران نزدیک به ۴۰ رقم متفاوت نهال آلو را می‌توانید خریداری کنید.
  • بیشتر نهالستان‌های تولید کننده و معتبر ارقام اصلاح شده و پیوندی نهال آلو را تولید و به دست کشاورزان می‌رسانند.
  • نهال آلو جزو خانواده آلو سانان و هسته داران  قرار گرفته، از خانواده هلو و شلیل است.
  • نهال آلو در دو نژاد زود گل و دیرگل وجود دارد و با توجه به ارتفاع سطح باغ شما از ارتفاع دریا باید نسبت به خرید آنها اقدامات لازم را انجام دهید.

 

آشنایی با انواع نهال آلو:

البته اشاره کردیم که بیشتر از ۳۰ نوع نهال آلو می‌توانید از نهالستان‌های معتبر کشور خریداری کنید در این قسمت صرفاً چند نمونه از بهترین و پرفروش‌ترین نهال الو را به شما معرفی می‌کنیم:

 

نهال‌ آلو شابلون کالیفرنیا دیررس و زودرس: این نهال به دو صورت نهال آلو شابلون زودرس و نهال آلو شابلون دیررس تولید و به بازار عرضه می‌شود، کشاورزان و باغداران مناطق گرمسیری و مناطق سردسیری به راحتی می‌تواند با خرید نهال آلو با کیفیت از نهالستان معتبر آن را کشت کند، اصالت آن برای کشور آمریکا بوده به خاطر باردهی و سوددهی فراوانی که دارد در کشور ایران مورد توجه کشاورزان ایرانی قرار گرفته است.

 

 نهال آلو بخارا زرد: نهال آلو بخارا زرد ( bartarnahal.ir/نمونه-کار/نهال-آلو-زرد-بخارا ) جز نهال‌های اصیل و قدمت دار کشور ایران است و زود بازده بوده، شما می‌توانید در سال‌های اولیه کاشت به برداشت میوه آن مشغول شوید به شرطی که نهال پیوندی و اصلاح شده آن را از نهالستان معتبر و شناخته شده خریداری کنید.

 

نهال آلو بخارا قرمز: از دیگر نهال اصیل و بومی کشور ایران می‌توان به نهال آلو قرمز بخارا اشاره کرد، میوه‌های آن بسیار گوشتی و باکیفیت بوده مدت نهال‌های پروفایل و زودبازده محسوب می‌شود در سال اول کاشت میوه دهی خود را آغاز کرده و احداث باغستان نهال آلو بخارا قرمز برای کشاورزان بسیار با صرفه است.

 

 نهال آلو قطره طلا: خاستگاه اصلی نهال آلو قطره طلا مربوط به آسیای مرکزی از ولی کاشت‌ها در کشور ما پر رونق است هفتاد سال عمر اقتصادی آن را تخمین زدند به خاطر مقاومت بالای این نهال در برابر یخ زدگی و گرما مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است، کشاورزان از سال دوم می‌توانند میوه حاصل از نهال آلو قطره طلا را مصرف کنند.

 

 نهال آلو خورشتی: نهال آلو خورشتی ( bartarnahal.ir/نمونه-کار/نهال-آلو-قرمز-خورشتی )  جزوه نهال‌های پیوندی و اصلاح شده بوده و بر پایه آلوچه وحشی پیوند خورده است، پربار بوده زودبازده بوده و در سال دوم می‌توانید میوه آن را برداشت کنید، به خاطر طعم به خصوص خشک شده میوه آلو خورشتی دارد معمولا آن را در غذاهای سنتی ایرانی و مناطق ترک نشین استفاده می‌کنند، از این رو جزو نهال‌های سودمند قرار گرفته است. نهال آلو خورشتی:

تاثیر خرید نهال آلو جوان در کیفیت و باردهی آن

یکی از مهمترین مواردی که باعث ارتقاء کیفیت نهال کاشته شده در باغ می‌شود خرید نهال آلو جوان است، معمولاً توصیه می‌شود نهال بالای دوسال را خریداری نکنید، بهترین بازه زمان برای خرید نهال آلو دو سالگی است.

در این بازه زمانی مشخص است که ریشه نهال کاملاً سالم بوده و آماده سازگاری با بافت خاک باغ را دارد، زمانی نهال بزرگتر از دو سال می‌شود ریشه‌های آن در هم تنیده شده و کشاورز نمی‌تواند به راحتی ریشه آن را سوا و در محوطه باغ کشت کند، همچنین دقت داشته باشید نهال خریداری شده جوانه‌های سالمی داشته باشد، معمولاً در یک بازه کوتاه بعد از کاشت جوانه دهی نهال سالم شروع می‌شود، اگر این بازه طولانی شد باغداران حتما با مسئولین نهالستان در تماس باشید.

برای اینکه بتوانید از خرید نهال با کیفیت و اصلاح شده مطمئن باشید توصیه می‌شود در هر نقطه کشور ایران هستید، حتما از گوگل سایت بزرگترین نهالستان را جستجو کرده و بعد از بررسی شرایط و ضوابط نسبت به انتخاب نهال آلو سازگار با محیط باغ سفارش و خرید آن اقدامات لازم را انجام دهید.

 

روش‌های جدید و علمی برای شناسایی و شناختن نهال سالم و مرغوب آلو

شما برای اینکه بتوانید نهال سالم و مرغوب آلو را شناسایی کنید، به هنگام خرید نهال آلو به چند گزینه دقت کافی داشته باشید:

  • حتما به ظاهر نهال آلو دقت کنید تا هیچ ویژگی و مورد غیر نرمال در آن نبینید.
  • به محل پیوند نهال آلو دقت کنید تا برآمدگی و پاجوش نداشته باشد.
  • شناسه نهال آلو را بررسی کنید تا تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی باشد ‌
  • کوچکترین زخمی در تنه نهال آلو و ریشه آن باعث بیماری می‌شود.

 

فواید میوه آلو

میوه آلو دارای ویتامین‌های مختلف خیلی زیادی است که از مهمترین آنها می‌توان به A، C، B2 و B6  اشاره کرد، البته باید خاطر نشان شویم علاوه بر ویتامین‌های ریز مغذی‌ها و عناصر شیمیایی مفید دیگری نیز دارد که از مهمترین آن می‌توان به آهن و فسفر اشاره کرد، در این قسمت صرفاً به وجود آنتی اکسیدان‌های میوه آلو اشاره می‌کنیم که باعث می‌شود از بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک از جمله آلزایمر و سرطان جلوگیری کند، البته فراموش نکنیم میوه آلو حاوی مقادیر بالای فیبر بوده و کسانی که به دنبال رژیم لاغری هستند، حتماً از این میوه در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

 

کلام آخر

به عنوان یک کشاورز که سرمایه خیلی زیادی صرف خرید نهال میوه می‌کنید به شما توصیه می‌شود حتما از نهالستان معتبر این محصول را خریداری کنید تا در صورت بروز کوچکترین مورد و یا اشکالی جوابگو بوده و مسئولیت محصولات عرضه شده را بر عهده بگیرد.

البته باید خاطر نشان شویم نهالستان‌های قدیمی و قدمت دار مانند برتر نهال برای رفاه حال کشاورزان عزیز علاوه بر ارائه نهال تضمینی به همراه کارت گارانتی و کارت سلامت بعد از فروش خدمات پس از فروش و مشاوره خود را به صورت رایگان انجام می‌دهد و از مرحله آغاز احداث باغ آلو تا برداشت میوه کنار شما است، جهت کسب اطلاعات بیشتر توصیه میشود از درگاه‌های ارتباطی زیر استفاده کنید

 

راه های ارتباطی :

09141832393

09144501003

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments