نکات مهم و دانستنی های سفر به استانبول

نمایی زیبا از استانبول

نکات مهم و دانستنی های سفر به استانبول شما را با این شهر از ترکیه آشنا می کند تا بتوانید در حین سفر اطلاعات زیادی از گردشگری در استانبول داشته باشید.

همه ما توصیف استانبول را شنیده‌ایم که پلی بین اروپا و آسیا است، مکانی که شرق در آن با غرب تلاقی می‌کند و فرهنگ‌ها برای قرن‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند. اما همه از تناقضات بی پایان جذاب آن آگاه نیستند.

استانبول با هزاران سال تاریخ و فرهنگ معاصر پر جنب و جوش، مناطق زیادی را برای گردش و تفریح بازدیدکنندگان ارائه می دهد. همچنین یک سفر یک روزه به سواحل مجاور، جنگل‌ها و مناطق اطراف دریای مرمره و دریای سیاه به عنوان یک استراحت جذاب برای گردشگران خواهد بود.

اما نکات مهم در سفر به استانبول چه مواردی هستند؟ در این مطلب مواردی را بیان می کنیم که قبل از سفر به استانبول بهتر است آن ها را بدانید تا تجربه بهتری از سفر خود داشته باشید.

نمایی زیبا از استانبول

دانستنی های سفر به استانبول

استانبول و ترکیه از مقاصد جذاب سفر برای ایرانیان است. یک از دلایل آن این است که این کشور از ایرانیان، ویزا نمی خواهد. زبان مردم ترکیه، ترکی استانبولی است و بهتر است قبل از سفر چند کلمه و جمله مختلف از آن را یاد بگیرید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. واحد پولی که در استانبول به آن نیاز خواهید داشت لیر ترکیه است که می توانید در ایران از طریق صرافی ها و یا در ترکیه با دلار آن را تبدیل کنید.

در هنگام رزرو هتل در تور استانبول نیز به این مورد دقت کنید که اگر می خواهید به مناطق گردشگری نزدیک تر باشید هتل های نزدیک به میدان تکسیم را انتخاب کنید. محله هایی مانند سلطان احمد، بیوگلو، پرا، کاراکوی، گالا و شیشلی نیز برای اقامت مناسب هستند. هتل‌های شهر استانبول به قدری متنوع و زیاد هستند که خیلی راحت می‌شود از نظر قیمت، امکانات و کیفیت در دسته‌های مختلف قرارشان داد و می توان از بین هتل های چهار و پنج ستاره گرفته تا هتل های ارزان استانبول انتخاب کرد.

تراموای قدیمی از جذابیت های شهر استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

استانبول جاذبه های گردشگری زیادی دارد که بیشتر آن ها مربوط به تاریخ این شهر هستند. اگر به طبیعت گردی علاقه دارید توصیه می کنیم به شهرها و مناطق طبیعی اطراف استانبول سر بزنید.

از جاذبه های گردشگری استانبول که حتما باید از آن ها بازدید کنید می توان به این موارد اشاره کرد: کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه، مسجد سلیمانیه، کاخ دولما باغچه، آب انبار باسیلیکا، مسجد آبی و بازار بزرگ استانبول اشاره کرد.

خرید سیم کارت از استانبول

برای خرید سیم کارت های ترکیه می توانید از طریق اپراتورهای ترکسل، وودافون و ترک تلکام اقدام کنید. همه این اپراتورها در فرودگاه استانبول غرفه دارند و می توانید به راحتی این سیم کارت ها را قبل از ورود به شهر تهیه کنید. البته قیمت سیم کارت در فرودگاه ها کمی بالاتر است. ما به شما سیم کارت ترکسل را پیشنهاد می کنیم زیرا قیمت مناسب و پوشش شبکه خوبی دارد. هزینه آن با بسته 8 گیگابایتی حدود 190 لیر است که ودافون با بسته ای مشابه، آن را با قیمت بیشتری ارائه می دهد.

تاریخ استانبول

موقعیت استراتژیک استانبول در طول قرن ها کشورهای زیادی را به خود جذب کرده است. یونانی‌ها، رومی‌ها و ونیزی‌ها قبل از اینکه عثمانی‌ها به شهر حمله کنند و تصمیم بگیرند در شهر بمانند، به نوبت حکومت می‌کردند. جاذبه های تاریخی دوره‌های مختلف آنها در سراسر شهر یافت می‌شود. این واقعیت که این شهر در دو قاره قرار گرفته تنها امتیاز آن نبود. این شهر آخرین مرحله در جاده افسانه ای ابریشم بود که آسیا را به اروپا متصل می کرد و بسیاری از بازرگانانی که به اینجا آمدند آنقدر آن را دوست داشتند که آنها نیز تصمیم گرفتند بمانند. با این کار، آنها به شهر تنوع فرهنگی دادند که تا به امروز حفظ شده است.

تعطیلات نوروز در واقع فصل High season است و جمعیت زیادی از هموطنان راهی مقاصد مختلف علی الخصوص ترکیه و شهرهایی نظیر استانبول و آنتالیا می شوند. پس همین موضوع نشان دهنده این است که قیمت تور استانبول نوروز کمی بالاتر از سایر روزهای سال است اما ما در مهرپرواز که به عنوان مجری مستقیم تور استانبول همواره در پی آن هستیم تا بتوانیم شما را در زمینه انتخاب بهترین و ارزان قیمت ترین تور استانبول نوروز یاری کنیم و در نتیجه سفر عالی را در پیش داشته باشید.

کشتی های تفریحی استانبول

هنر و معماری در استانبول

بعد از ورود بیزانسی ها به شهر، کلیساها و کاخ های زیادی ساختند و آن ها را با موزاییک ها و نقاشی های دیواری تزئین کردند. به طور معجزه آسایی بسیاری از اینها باقی مانده است. جانشینان آنها، عثمانی ها، به سرعت یک برنامه ساختمانی بلندپروازانه را راه اندازی کردند و مساجد شاهنشاهی با تزئینات باشکوهی که به دست آمد، از جذابیت های معماری هستند که در کنار هم یکی از افق های بزرگ جهان را تشکیل می دهند. در سال‌های اخیر مجموعه‌ای چشمگیر از گالری‌ها، موزه‌ها و جشنواره‌ها در شهر برای لذت بردن همه فراهم شده است.

آشنایی با غذاهای استانبول

غذاهای این شهر به اندازه جاذبه های گردشگری آن متنوع و خوشمزه است. مردم محلی خوردن و نوشیدن خود را جدی می گیرند و رستوران های استانبول از بهترین رستوران های کشور هستند. اگر بخواهید می‌توانید غذاهای معطر آسیایی یا کلاسیک ایتالیایی بخورید، اما بیشتر بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند از کباب‌های خاص ترکیه، غذاهای طعم‌دار و ماهی‌های تازه صید شده که از غذاهای خاص شهر هستند، استفاده کنند.

زندگی مردم محلی ترکیه

مردم محلی استانبول عشق مسری به زندگی و سخاوت روح دارند. این جامعه پر جنب و جوش، فراگیر و در حال گسترش مملو از افرادی است که سخت کار می کنند، خانواده و دوستی ها را غنیمت می شمارند و هیچ مشکلی در آمیختن سنت و مدرنیته در زندگی روزمره خود ندارند. پیوستن به آنها در مکان‌های مورد علاقه‌شان یعنی چای خانه ها، قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌های کباب از نکات برجسته بازدید شما خواهد بود. دونر کباب، لاهماجون، بالیک اکمک، پیده، کوفته و… از غذای های معروف ترکیه و استانبول هستند.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفرهای ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای خارجی و داخلی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments