انتقال تتر با کمترین کارمزد در شبکه‌های بلاکچین در بیت پین

انتقال تتر با کمترین کارمزد در شبکه‌های بلاکچین در بیت پین

چکیده : ارز دیجیتال تتر به عنوان یکی از پرکاربردترین رمزارزها در شناخته می‌شود. در این مقاله به محاسبه کارمزد انتقال تتر در صرافی بیت پین پرداخته‌ایم.

 

انتقال تتر با کمترین کارمزد در شبکه‌های بلاکچین در بیت پین

تتر، ارز دیجیتال پرکاربرد و محبوب در بازار ارزهای دیجیتال است که می‌تواند حلال مشکلات کاربران ایرانی در پرداخت‌های بین‌المللی و مقابله با تحریم‌ها باشد. در این میان، انتخاب بهترین شبکه‌ها برای انتقال رمزارز تتر، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کاربرانی در این راه فاکتور‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند. ارز دیجیتال تتر که با نماد USDT معامله می‌شود، برخلاف دیگر رمزارزها، قیمتی نسبتا پایدار دارد و استیبل کوینی است که قیمتش برابر یک دلار آمریکا است و به همین دلیل هم برای حفظ ارزش دارایی‌ها در نوسانات بازار، ابزاری مناسب به شمار می‌آید.

چرا رمزارز تتر برای ایرانی‌ها اهمیت دارد؟

تتر، برخلاف سایر ارزهای دیجیتال به عرضه و تقاضای بازار وابسته نیست و ارزشی ثابت و برابر با یک دلار آمریکا دارد. استفاده از این ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی‌، چندین مزیت مهم به همراه دارد:

نوسانات بازار رمزارزها روی قیمت تتر تاثیری نداشته و ارزشِ این ارز دیجیتال در شرایط مختلف بازار، تاحدودی حفظ می‌شود. استفاده از این استیبل کوین، راهی مناسب برای پرداخت‌های بین‌المللی، خرید کالا و خدمات آنلاین در شرایط تحریم یا در دسترس نبودن دلار است.

کاربران، برای انجام تراکنش‌ها با تتر، به شبکه‌ای مطمئن، سریع و ارزان نیاز خواهند داشت که تمام نیاز‌های‌شان را به‌ بهترین شکل پوشش دهد. صرافی بیت پین هم برای کمک به کاربران ایرانی و راحتی هرچه بیشتر آن‌ها، علاوه‌ بر شبکه‌های معمول ERC20، TRC20 و BEP20، پنج شبکه جدید دیگر را برای انتقال رمزارز تتر به پلتفرم خود اضافه کرده است. این شبکه‌ها، بهترین کارمزد‌ها را برای نقل و انتقالات از طریق این استیبل‌ کوین ارائه می‌دهند؛ در ادامه بهترین شبکه‌ها برای انتقال رمزارز تتر را معرفی خواهیم کرد.

بهترین شبکه‌ها برای انتقال رمزارز تتر کدام‌اند؟

پروتکل Omni به عنوان اولین شبکه‌ی بلاک چینی شناخته می‌شود که امکان انتقال ارز دیجیتال تتر روی آن فراهم شد. پس از مدتی این امکان برای شبکه‌های دیگری مانند ترون و اتریوم نیز ایجاد شد، تا جایی که، در حال حاضر، می‌توان این ارز دیجیتال را روی چندین شبکه‌ی مختلف انتقال داد.

محاسبه کارمزد انتقال تتر در شبکه های بلاکچین در صرافی بیت پین

لازم به ذکر است که هر شبکه‌ی بلاک چین، مزایا و معایب خاص خود را دارد و کاربران باید با توجه به نیازها و اهداف خود، شبکه‌ی مناسب را از میان بهترین شبکه‌ها برای انتقال رمزارز تتر، انتخاب کنند. در ادامه بهترین شبکه‌ها برای انتقال رمزارز تتر را که در پلتفرم بیت پین هم ارائه می‌شوند، معرفی می‌کنیم و پس از آن با برشمردن مزایا و معایب هرکدام، به شما کمک خواهیم کرد که بهترین شبکه‌ها برای انتقال رمزارز تتر را انتخاب کنید.

  • اتریوم (Ethereum): اتریوم شبکه‌ی بلاک چین هوشمندی است که قابلیت اجرای قرارداد‌های هوشمند را دارد و انتقال ارز دیجیتال تتر هم در سال ۲۰۱۷ روی این شبکه‌ با استاندارد ERC-20، امکان‌پذیر شد. ERC-20 استانداردی برای توکن‌های قابل تبادل روی شبکه‌ی اتریوم است که به وسیله‌ آن، معاملات و تراکنش‌های تتر روی شبکه اتریوم با استفاده از آدرس‌های بلاک چین اتریوم، ثبت و ذخیره می‌شوند.
  • کوکوین شیرز (KCC): کوکوین شیرز مانند BEP-20، استانداردی برای انتقال توکن‌های قابل‌تبادل روی شبکه KuCoin Community Chain یا KCC است و در سال ۲۰۲۱، با همگام سازی با شبکه‌ی اتریوم، انتقال ارز دیجیتال تتر روی آن امکان‌پذیر شد.
  • BEP-20: بِپ بیست (BEP-20)، استانداردی برای انتقال تراکنش‌ها روی شبکه Binance Smart Chain است که در ابتدا برای انتقالات صرافی غیرمتمرکز Binance DEX طراحی شد؛ نقل و انتقالات با این استاندارد، سریع و کم‌هزینه انجام می‌شود.
  • ترون (Tron): ترون هم مانند اتریوم، شبکه بلاک چین هوشمندی است که قابلیت اجرای قرارداد‌های هوشمند را دارد و در سال ۲۰۱۸، به عنوان رقیبی برای اتریوم راه‌اندازی شد. ترون، پلتفرمی غیرمتمرکز برای خلق و به‌اشترا‌گ‌گذاری محتوا است که ارز دیجیتال تتر را با استاندارد TRC-20 در شبکه انتقال می‌دهد.
  • آربیتروم (ARB)؛ آربیتروم، پروتکل لایه دوم بلاک چین اتریوم است که با استفاده از راهکار Optimistic Rollup یا رول‌آپ خوشبینانه، امکان اجرای قرارداد‌های هوشمند را با سرعت و هزینه پایین فراهم می‌کند. رول‌آپ خوشبینانه، راهکاری برای برطرف کردن مشکل مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم است و اساس کارِ آن، جمع‌آوری و فشرده‌سازی تراکنش‌ها خارج از زنجیره اصلی و انتقال نتایج به زنجیره، در مرحله‌ی بعدی است؛ امکان انتقال رمزارز تتر در سال ۲۰۲۱ روی شبکه آربیتروم فراهم شد.
  • اپتیمیزم (Optimism): اپتیمیزم هم مانند آربیترو، راهکار لایه دویی برای برطرف کردن مشکل مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم است که از طریق رول‌آپ خوشبینانه (Optimistic Rollup) و با افزایش توان عملیاتی شبکه‌ی اتریوم، امکان انتقال تتر در سال ۲۰۲۱ را فراهم کرد؛ این شبکه یکی از بهترین شبکه‌ها برای انتقال رمزارز تتر شناخته می‌شود.
  • پالیگان (Polygon): پالیگان پروتکل لایه دوم بلاک چین اتریوم است که با راهکاری به نام پلاسما (Plasma)، با ایجاد زنجیره‌های فرعی، بار را از روی بلاک چین اصلی برداشته و پس از پردازش‌های لازمن، نتایج را به زنجیره اصلی ارسال می‌کند. پالیگان با کاهش هزینه و افزایش سرعت شبکه اتریوم، امکان انتقال تتر را فراهم کرده و یکی از بهترین شبکه‌ها برای انتقال رمزارز تتر به شمار می‌رود.
  • آوالانچ (Avalanche): آوالانچ، شبکه‌ای است که امکان اجرای قراادادهای هوشمند با استفاده از الگوریتم اجماع جدیدی به نام Snowman، روی آن فراهم شده است و با حفظ خطی بودن زنجیره، سرعت و امنیت بالایی برای انجام تراکنش‌ها به ارمغان می‌آورد. این شبکه با پشتیبانی از زیرشبکه‌های مختلف، امکان سفارشی‌سازی و تطبیق‌پذیری بالایی ارائه می‌دهد و از سال ۲۰۲۱، به عنوان یکی از بهترین شبکه‌ها برای انتقال ارز دیجیتال تتر معرفی شده است.

کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های مختلف چقدر است؟

کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های مختلف، به گس فی و ترافیک شبکه، بستگی دارد. هر چه گس فی بیشتر، کارمزد انتقال هم بیشتر و هم هر چه ترافیک شبکه کمتر، کارمزد انتقال هم کمتر می‌شود. در جدول زیر، کارمزد بهترین شبکه‌ها برای انتقال رمزارز تتر را مشاهده می‌کنید.

شبکه کارمزد انتقال
اتریوم – ERC20 ۲۵.۲۰ تتر (شناور)
ترون – TRC20 ۲ تتر
BEP20 ۱ تتر
آربیتروم – ARB ۰٫۶ تتر
کوکوین شیرز – KCC ۰٫۴ تتر
اپتیمیزم – Optimism ۰٫۶ تتر
آوالانچ – Avalanche ۱ تتر
پالیگان – Polygon ۰٫۸ تتر

نتیجه‌گیری و پیشنهاد بیت پین

صرافی بیت پین برای راحتی هرچه بیشتر کاربران، علاوه بر سه شبکه اصلی برای انتقال رمزارز تتر، ۵ شبکه جدید و کم‌کارمزد با سرعت بالا را به پلتفرم خود اضافه کرده است و شما کاربران گرامی می‌توانید با ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در این صرافی، پس از انجام فرایند احراز هویت، از مزایای این شبکه‌ها بهره‌مند شده و رمزارز تتر را به کمک شبکه‌های آربیتروم، اپتیمیزم، کوکوین شیرز، آوالانچ و پالیگان با سرعتی بالا و کارمزدی پایین، انتقال دهید.

برای بهره‌مند شدن از پتانسیل بهترین شبکه‌ها برای انتقال رمزارز تتر، در نظر گرفتن عواملی مانند هزینه، سرعت، امنیت، پایداری، قابل دسترسی، سازگاری و آشنایی از اهمیت بالایی برخوردار است و شما می‌توانید بسته به اولویت‌های خود، از میان آن‌ها، شبکه‌ای مناسب را انتخاب کنید:

  • اگر هزینه برای شما مهم نیست و فقط به دنبال امنیت و پایداری هستید، می‌توانید از شبکه اتریوم استفاده کنید.
  • چنانچه هزینه برای شما مهم نیست و فقط به دنبال سرعت هستید، شبکه ترون یا BEP-20 گزینه‌های مناسبی هستند.
  • اگر هر دو فاکتور هزینه و سرعت برای شما مهم هستند و به دنبال ایجاد تعادلی بین آن‌ها هستید، می‌توانید از شبکه آربیتروم یا اپتیمیزم استفاده کنید.
  • اگر هزینه و سرعت بسیار مهم هستند و به دنبال بهترین عملکرد هستید، شبکه‌های پالیگان و آوالانچ هم گزینه‌های مناسبی هستند.

شما کدام شبکه را بهترین شبکه‌ برای انتقال رمزارز تتر، می‌دانید؟‌ تا‌ به حال تجربه انتقال ارز دیجیتال تتر را با کدام یک از این شبکه‌ها داشته‌اید؟‌

 

برچسب ها : کتاب,اقتصاد,دارایی

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments