تفاوت گوشی‌های سری M و A سامسونگ

تفاوت گوشی‌های سری M و A سامسونگ

سامسونگ بدون شک یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی هوشمند در جهان است. یکی از دلایل این محبوبیت تعداد بالای مدل‌های سامسونگ است که فقط نام آنها طوماری بلندبالا است! اگرچه این استراتژی به سامسونگ کمک کرده تا به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند دنیا شناخته شود اما ممکن است برای خیلی‌ها گمراه کننده باشد؛ خریداران گوشی سامسونگ همیشه با تعداد زیادی گوشی و سری‌های مختلف آن مواجه می‌شوند. همین موضوع باعث می‌شود سوالات زیادی در ذهن آنها شکل بگیرد؛ مخصوصا در مورد سری‌های مختلف گوشی‌های سامسونگ. سوالاتی مانند “کدام گوشی سامسونگ را بخرم؟ سری A سامسونگ بهتر است یا سری M؟ تفاوت سری A و M سامسونگ چیست؟”

اگر این سوالات برای شما نیز پیش آمده وی می‌خواهید تفاوت این دو سری پرفروش و محبوب سامسونگ را بدانید، حتما این مقایسه گوشی‌های سری A و M سامسونگ را بخوانید.

بیشتر بخوانید: بهترین پرچم‌داران سامسونگ

نگاهی به سری‌های مختلف گوشی سامسونگ

سامسونگ جزو اولین شرکت‌هایی بود که گوشی‌های خودش را در سری‌های مختلف روانه بازار کرد و هر سری را با نامی مخصوص به خریداران گوشی معرفی کرد. سامسونگ سری‌های مختلفی دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و برای بخش خاصی از بازار طراحی شده است. سامسونگ برای هر سلیقه و بودجه یک سری جداگانه دارد و در هر سری نیز تعداد زیادی گوشی طراحی کرده تا همه بتوانند از محصولات سامسونگ استفاده کنند.

در حال حاضر تمام گوشی‌های سامسونگ ( و حتی تبلت‌های آن) با نام تجاری گلکسی یا Samsung Galaxy عرضه می‌شوند. گوشی‌های گلکسی سامسونگ شامل 6 سری مختلف است که برای اهداف تجاری مختلف طراحی و ساخته شده‌اند:

سری گلکسی نوت (Galaxy Note Series): سری نوت سامسونگ اولین گوشی‌های بازار با صفحه‌نمایش بزرگ بودند و بنیان‌گذار گوشی‌های فلبت (دستگاهی بین گوشی و تبلت) هستند. این سری از سامسونگ همیشه از آخرین فناوری‌های روز دنیا استفاده می‌کند. نمایشگر بزرگ و یک قلم نوری باکیفیت از ویژگی‌های بارز سری نوت سامسونگ است. هرچند این سری با معرفی گلکسی نوت 20 به پایان خود رسیده است و سامسونگ دیگر گوشی جدیدی در این سری معرفی نخواهد کرد.

سری گلکسی اس (Galaxy S Series): سری اس سامسونگ میزبان پرچمداران این برند کره‌ای است. گوشی‌های این سری همواره از بهترین قطعات سامسونگ بهره می‌برند و درنتیجه بیشترین پول را از شما طلب می‌کنند!

سری گلکسی زد (Galaxy Z Series): گوشی‌های سری زد همه تاشو یا بازشو هستند! این گوشی‌ها نتیجه آخرین فناوری‌های سامسونگ هستند و شامل گران‌ترین گوشی‌های سامسونگ نیز می‌شود.

سری گلکسی ای (Galaxy A Series): یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سری‌های تاریخ! این سری گوشی‌های میان‌ رده سامسونگ را شامل می‌شود که با قیمت معقول، امکانات خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

سری گلکسی ام (Galaxy M Series): گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ در این سری قرار دارند. این سری سعی کرده است تا با ارائه گوشی‌هایی با قیمت پایین و کیفیت متوسط، مشتریان این بخش از بازار را راضی نگه دارد.

سری گلکسی ایکس‌کاور (Galaxy XCover Series): این گوشی‌ها با دارا بودن گواهینامه‌های نظامی، بهترین گوشی‌های ضدآب و ضدخاک سامسونگ با مقاومت بسیار بالا هستند و برای استفاده در محیط‌های بیرونی و خشن طراحی شده‌اند.

galaxy a series vs m series

به جز سری‌های گفته شده، سامسونگ یک سری جدید گوشی به نام اف نیز دارد که تنها برای بازار هند ساخته و عرضه می‌شود. این سری در واقع همان گوشی‌های سری ام با تغییرات جزئی است. حالا که با سری‌های مختلف گوشی‌های سامسونگ آشنا شدیم وقت مقایسه سری A و سری M سامسونگ است. در این بررسی ابتدا با این دو سری محبوب سامسونگ بیشتر آشنا می‌شویم و در ادامه به تفاوت‌ها و مقایسه این دو سری می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های زیر ۵ میلیون بازار – خرداد ۱۴۰۰

بررسی اجمالی سری A سامسونگ

سری گلکسی A سامسونگ پرفروش‌ترین سری سامسونگ است و بخش زیادی از سود این شرکت کره‌ای از این بخش است. سری ای مخصوص میان‌رده‌های سامسونگ است؛ در این سری خبری از ویژگی‌های خاص و شگف‌انگیز مانند نمایشگر تاشو یا نمایشگر دوتایی نیست. مشخصات این گوشی‌ها نیز آنقدر بالا نیست. پس دلیل فروش زیاد گوشی‌های سری A چیست؟ این گوشی‌ها دقیقا چه ویژگی دارند؟ پاسخ ساده است؛ باطری‌های بزرگ، دوربین‌های باکیفیت، حافظه رم خوب (تا 8 گیگابایت) و فضای ذخیره‌سازی کافی (بین 16 تا 128 گیگابایت)!

نکته مثبت این سری، قیمت مقرون‌به‌صرفه آن است. برای خرید یک گوشی از سری A نیازی نیست حساب بانکی خودتان را خالی کنید! این گوشی‌ها عملکردی نزدیک به یک پرچمدار را با قیمتی نصف آن در اختیار شما قرار می‌دهد! این رمز پیروزی و فروش بالای سری A سامسونگ است.

فروش محصولات این سری برای سامسونگ تضمین شده است! در موفق بودن این سری همین بس که بدانید در سال 2019 3 گوشی پر فروش سامسونگ از این سری بودند؛ یعنی A10، A50 و A20. این 3 گوشی به تنهایی 75 میلیون دستگاه فروش داشته‌اند. همین 3 گوشی در آن سال رتبه پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی جهان را نیز بدست آورده بودند!

مقایسه سری M و A سامسونگ

گوشی‌های سری A سامسونگ در 8 مدل کلی عرضه می‌شوند؛ نام‌گذاری این مدل‌ها با یک عدد 2 رقمی مشخص می‌شود؛ عدد اول نشان‌دهنده سری مجموعه و عدد دوم نشان‌دهنده چندمین سری ساخت است. برای مثال A71 جزو 7امین مجموعه سری A و دومین عضو این مجموعه است. لیست گوشی‌های سری A سامسونگ:

  • Samsung A0X Core
  • Samsung A0X
  • Samsung A1X
  • Samsung A2X
  • Samsung A3X
  • Samsung A4X
  • Samsung A5X
  • Samsung A7X

در لیست بالا به جای X عدد 0، 1 یا 2 را قرار دهید تا تعداد بالای گوشی‌های این سری را ببینید!

تجربه کار با سری A سامسونگ

گوشی‌های سری A سامسونگ محصولات میان‌رده و باکیفیتی هستند. گوشی‌های سریA  در مقایسه با سری M سخت‌افزار نسبتا قوی (با توجه به نوع مدل) دارند و از انجام کارهای روزانه برمی‌آیند. یکی از ویژگی‌های مثبت اعضای این خانواده باطری بزرگ و شارژدهی خوب آن است. ویژگی دیگر دوربین‌های چندگانه با کیفیت مناسب است. البته اعضای این خانواده از ضعف در عکاسی در نور شب رنج می‌برند. در کل هرچه مدل بالاتری از این سری بخرید، تجربه نزدیک‌تری به یک پرچمدار دارید.

ویژگی منحصر‌به‌فرد سری A سامسونگ

سری A سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی جهان است. این سری توانسته تعادل خوبی بین قیمت و امکانات ایجاد کند و همین موضوع برگ برنده گوشی‌های سری A در برابر سری M سامسونگ است. درست است که در این سری گوشی‌های پرچمدار و نزدیک به آن وجود ندارد ولی تقریبا تمام افرادی که یک گوشی سری A خریداری کردند از آن راضی بودند. صفحه نمایش بزرگ و باطری قوی و بادوام دو ویژگی مهم این سری هستند. پس اگر این ویژگی‌ها برای شما مهم است نیم‌نگاهی به گوشی‌های این سری بیاندازید.

بیشتر بخوانید: مقایسه سری اس و سری نوت سامسونگ

بررسی اجمالی سری M سامسونگ

برای مقایسه بهتر گوشی‌های سری A و سری M سامسونگ باید بخش دوم این مقایسه یعنی سری ام را نیز بیشتر و بهتر بشناسیم. سری M سامسونگ مجموعه‌ای از گوشی‌های ارزان‌قیمت است که در اصل با هدف‌گذاری برای بازار هند طراحی و ساخته شدند و به مرور به قیمت‌های دیگر دنیا هم رسیدند. گوشی‌های این سری با قیمت بسیار پایین‌تری نسبت که گوشی‌های دیگر شرکت کره‌ای بفروش می‌رسند؛ برای مثال Galaxy M01 Core با نمایشگر 5.3 اینچی، 1 گیگابایت رم، 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی، باتری 3000 میلی آمپر ساعت تنها 75 دلار قیمت دارد!

تفاوت گوشی‌های سری M و A سامسونگ

هدف خط تولید سری ام سامسونگ، کاربرانی است که می‌خواهند ویژگی‌ها و امکانات سری A را با قیمت پایین‌تر داشته باشند. اما بعضی از مدل‌های سری M در برابر سری A نیز حرف‌هایی برای گفتن دارند. به عنوان مثال گوشی M51 از نظر امکانات بسیار شبیه به A51 است و در برخی ویژگی‌ها مانند باتری از رقیت سری A خود نیز بهتر است اما 30 دلار ارزان‌تر است. در مجموع اگر به دنبال گوشی با امکانات زیاد و قیمت پایین هستید این سری حتما گزینه مورد نظر شما را دارد.

تجربه کاربری سری M سامسونگ

اگر توقع زیادی از گوشی خود نداشته باشید، تجربه کار با گوشی‌های سری M شما را کاملا راضی خواهد کرد. عملکرد مطلوب با توجه به قیمت پایین ویژگی برجسته این سری است. به دلیل باتری‌های بزرگ به کار رفته در گوشی‌های این سری، نگرانی بابت خاموش شدن گوشی خود ندارید. گوشی‌های سری ام در قسمت‌های دیگر مانند دوربین و قدرت نیز عملکرد مطلوبی دارند. اما در مقایسه سری M و سری A سامسونگ باید بگوییم گوشی‌های سری A تجربه کاربری بهتری رقم می‌زنند که به دلیل قیمت بالاتر، منطقی به نظر می‌رسد.

ویژگی منحصر‌به‌فرد سری M سامسونگ

ارزش خرید بالا قطعا ویژگی است که گوشی‌های سری M سامسونگ را از بقیه گوشی‌ها متمایز می‌کند. شما با پرداخت مبلغ کم می‌توانید یک گوشی با صفحه‌نمایش و باتری بزرگ داشته باشید که از قضا چند دوربین نیز برای عکاسی داشته باشد. هرچند نباید انتظار کیفیت عالی را داشته باشید اما نسبت به قیمتی که پرداخت می‌کنید قطعا گوشی ارزشمندی بدست می‌آورید.

تفاوت دوربین سری ای با سری ام سامسونگ

تفاوت سری A و سری M در دوربین

حالا که با سری‌های ای و ام سامسونگ آشنا شدیم وقت مقایسه این دو سری محبوب است. اولین و یکی از مهم‌ترین مواردی که باید بررسی شود دوربین گوشی است. دوربین‌های بکار رفته در هر دو سری کیفیت قابل قبولی دارند. البته بدیهی است که اگر بخواهید کیفیت دوربین بالایی داشته باشید باید به سراغ گوشی‌های رده‌بالای این سری‌ها مانند A52، A72، M31 و M51 بروید. روی کاغذ در مقایسه رو در روی گوشی‌های هم رده سری گلکسی A و گلکسی M برتری نسبی با سری M است و در برخی مدل‌های سری ام مگاپیکسل بیشتری نصیب شما می‌شود اما کیفیت دوربین‌های سری A بهتر است.

تفاوت گوشی‌های سری M و A سامسونگ

مقایسه نمایشگرهای سری A و سری M

در این بخش هر دو سری عملکرد مطلوبی دارند و نمره قابل قبولی می‌گیرند. پرچمداران این دو سری از نمایشگر باکیفیت سوپر آمولد سامسونگ بهره می‌برند که اتفاق بسیار خوبی است. در این بخش برنده هر دو سری هستند که با قیمت پایین، نمایشگرهای باکیفیتی دارند.

بیشتر بخوانید: فهرست زیباترین گوشی‌های جهان

مقایسه سری A و سری M از نظر باتری

یکی از بخش‌های جذاب مقایسه سری A و سری M، باتری و دوام آن است. گوشی‌های سری A و سری M باتری‌های بزرگ و بادوامی دارند. حجم باتری‌های سری A به طور میانگین 5000 میلی‌آمپر است ولی این مقدار در سری M نزدیک به 6000 میلی‌امپر است. این یکی از برتری‌های گوشی‌های سری M نسبت به سری A است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید گوشی پرچمدار سری ام یعنی M51، باتری با حجم عظیم 7000 میلی‌آمپر دارد! برنده این بخش قطعا سری M است.

تفاوت عملکرد سری A و سری M

نبرد این دو سری در این قسمت بسیار نزدیک و تنگاتنگ است. گوشی‌های این دو سری عملکرد سخت‌افزاری مطلوبی دارندو از مشخصات خوبی نیز بهره می‌برند. حافظه داخلی و رم این گوشی‌ها نیز به اندازه کافی زیاد است و شما با هیچ‌کدام از گوشی‌های سری A و سری M، مشکلی در انجام کارهای روزانه نخواهید داشت. در نتیجه این بخش نیز برنده‌ای ندارد و انتخاب هر گوشی البته با توجه به مدل و قیمت آن، می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

تفاوت کلی سری A و سری M چیست؟

در مجموع شاید تنها تفاوت این دو سری محبوب سامسونگ در قیمت آنها و کیفیت ساخت آنها باشد. گوشی‌های سری A کیفیت بالاتری دارند و تجربه کاربری نزدیک‌تری به یک پرچمدار دارند. از طرف دیگر گوشی‌های سری M کیفیت ساخت پایین‌تری دارند اما قیمت بسیار رقابتی و پایینی دارند. در نتیجه انتخاب بین این دو سری کاملا به بودجه شما بستگی دارد. اما تفاوت سری A و سری M آنقدر زیاد نیست که یکی بر دیگری برتری کامل داشته باشد.

نبرد برابر سری A و سری M برای جذب حداکثری!

انتخاب گوشی هوشمند همیشه سخت بوده است و حالا با وجود تعداد بسیار زیاد گوشی‌ها، سخت‌تر از همیشه شده است. اینکه کدام گوشی برای شما مناسب است و از آن مهم‌تر کدام سری از گوشی‌های یک شرکت برای شما ساخته شده است نکته بسیار مهمی است. در این میان پاسخ دادن به این سوالات درباره محصولات سامسونگ بسیار سخت‌تر است؛ زیرا سامسونگ 6 سری مختلف و تعداد بسیار زیادی گوشی تولید می‌کند. دانستن تفاوت بین گوشی‌های مختلف یک سری کمک زیادی در خرید گوشی به شما خواهد کرد. ما در این مطلب به مقایسه سری A و سری M سامسونگ پرداختیم و این دو سری را از نظر دوربین، عملکرد، باتری و ارزش خرید بررسی کردیم.

نظر شما درباره تفاوت سری A و سری M چیست؟ اگر یکی از دوستان شما در این زمینه از شما سوال بپرسد، کدام سری را برای خرید توصیه می‌کنید؟ به نظر شما مهم‌ترین تفاوت سری A و سری M سامسونگ در چیست؟

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments