مقایسه سری نوت و سری اس سامسونگ

مقایسه سری اس و سری نوت سامسونگ

سامسونگ جزو اولین شرکت‌هایی بود که سری‌های مختلفی برای گوشی‌های خودش در نظر گرفت و محصولات خودش را با توجه به مشخصات و بازار هدف دسته‌بندی کرد. در میان سری‌های مختلف سامسونگ، 2 سر توجه بیشتری را به خودشان جلب کرده‌اند؛ سری گلکسی اس و سری گلکسی نوت سامسونگ. این 2 سری بهترین گوشی‌های سامسونگ هیتند؛ بهترین نمایشگر، بهترین پردازنده و بهترین دوربین همیشه سهم سری اس و سری نوت سامسونگ است. از آنجایی که مشخصات Galaxy S series و Galaxy Note series شباهت‌های زیادی با هم دارند انتخاب بین آنها سخت است. در این مقاله می‌خواهیم این دو سری را مقایسه کنیم و تفاوت سری اس و سری نوت را بررسی کنیم.

سری‌های پرطرفدار گلکسی سامسونگ

قبل از اینکه به تفاوت‌های سری نوت و اس بپردازیم بهتر است تا سری‌های پرطرفدار سامسونگ را در یک قاب ببینیم. سامسونگ 6 سری گوشی موبایل دارد که در این میان 4 سری S، Note، A و سری M محبوبیت بیشتری بین طرفداران دارند. دو سری دیگر سری Z و سری Xcover است که اولی گوشی‌های تاشو و گران‌قیمیت سامسونگ را شامل می‌شود و دومی گوشی‌های جان‌سخت سامسونگ برای استفاده در محیط‌های خشن و بیرونی است.

سری گلکسی اس سامسونگ: سری اس شامل پرچمداران اصلی سامسونگ می‌شود که بهترین طراحی، دوربین، سخت‌افزار و آخرین نوآوری‌های دنیای موبایل را در گوشی‌ها استفاده کرده است. گوشی‌های سری اس سامسونگ جزو بهترین‌های جهان هستند.

سری گلکسی نوت سامسونگ: سری نوت سامسونگ پرچمداران گران‌قیمت‌تر سامسونگ هستند که در بیشتر بخش‌ها شیبه سری اس هستند. تفاوت عمده سری نوت با اس در نمایشگر بزرگ‌تر و وجود قلم S سامسونگ در این گوشی‌هاست. البته سامسونگ اعلام کرده که سری نوت به پایان راه خود رسیده است و گلکسی نوت 20 آخرین عضو این خانواده است.

سری گلکسی A سامسونگ: نسخه ارزان‌تر پرچمداران سامسونگ را می‌توانید در سری ای پیدا کنید. این سری محصولات میان‌ رده سامسونگ را شامل می‌شود که کیفیت مشخصات خوبی دارند و با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند.

سری گلکسی M سامسونگ: آخرین و در عین حال یکی از پرطرفدارترین سری‌های سامسونگ، سری ام است. این سری ابتدا برای بازار هند در نظر گرفته شده بود اما به مرور به قسمت‌های دیگر دنیا نیز راه پیدا کرد. سری ام شامل گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ است که در برابر قیمت پایین، نمایشگر، پردازنده و دوربین نسبتا خوبی دارند.

حالا که اطلاعاتمان درباره سری‌های مختلف گوشی سامسونگ کامل شد می‌توانیم به سراغ مقایسه سری اس و سری نوت سامسونگ برویم.

مقایسه سری اس و سری نوت سامسونگ

بررسی اجمالی سری اس

سری اس سامسونگ اولین تلاش سامسونگ برای حضور جدی در بازار گوشی‌های هوشمند بود. این گوشی‌ها برای تسخیر بازار پرچمداران اندرویدی ساخته شده‌اند و به مرور به رقیب اصلی آیفون‌های سامسونگ تبدیل شدند. گلکسی اس سامسونگ نشان‌دهنده پیشرفت فناوری در صنعت موبایل و به‌ویژه شرکت سامسونگ است. گوشی‌های سری است همیشه بهترین پردازنده‌های دنیا را دارند و از نظر سخت‌افزاری جزو بهترین‌ها هستند. سامسونگ تمام تلاش تیم طراحی خود را برای ساخت یک گوشی زیبا و خوش‌ساخت روی سری اس متمرکز می‌کند. سامسونگ برای گلکسی اس همیشه بهترین دوربین‌ها را نیز در نظر می‌گیرد تا پرچمدارانش هیچ کم و کاستی نداشته باشند. گلکسی اس سامسونگ بهترین عملکرد را بین گوشی‌های سامسونگ دارد.

تجربه کار با سری اس

به دلیل استفاده از پردازنده قدرتمند، حافظه داخلی زیاد و سریع و حافظه رم بالا، گلکسی اس سامسونگ همیشه سرعت بسیار خوبی داشته است. سرعت بالای یک گوشی رابطه مستقیمی با تجربه کاربری آن گوشی دارد. البته قدرت سخت‌افزاری یکی از فاکتورهای سرعت بالا و تجربه کاربری لذت‌بخش است؛ فاکتور دیگر سیستم‌عامل و رابط کاربری آن است. خوشبختانه در این زمینه هم گلکسی اس سامسونگ به دلیل استفاده از آخرین نسخه اندروید تجربه لذت‌بخشی برای کاربران فراهم می‌کند. در مجموع کارکردن با گوشی‌های سامسونگ سریع و روان است و همه‌چیز در جایی قرار دارد که باید باشد.

ویژگی منحصربه‌فرد سری اس

سری گگلکسی اس سامسونگ در مقایسه با سری نوت و دیگر محصولات اپل همیشه به نوآوری معروف بوده است. سامسونگ همیشه ایده‌های جدید خود را با گوشی‌های سری گلکسی اس معرفی می‌کند. برای همین اگر می‌خواهید آخرین نوآوری‌ها و طراحی‌های جدید سامسونگ را تجربه کنید باید سراغ سری اس بروید. ویژگی منحصر‌به‌فرذ دیگر سری اس استفاده از بروزترین و بهترین سخت‌افزار موجود در بازار است که در سری‌های دیگر سامسونگ پیدا نمی‌کنید. البته سری نوت هم در مقایسه با سری اس از سخت‌افزار بروز استفاده می‌کند اما نکته مهم این است که سری نوت دیگر تولید نخواهد شد!

بهترین گوشی سری اس؛ گلکسی اس 21 اولترا

مشخصات:

  • نمایشگر: 6.8 اینچ- 1440×3200 پیکسل-120 هرتز
  • سیستم‌عامل: اندروید 11
  • پردازنده: Exynos 2100 و اسنپدراگون 888 (پنج نانومتری)
  • حافظه داخلی: 128-256-512
  • حافظه رم: 12-16
  • دوربین اصلی: دوربین 4 گانه 108+10+10+12 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 40 مگاپیکسل
  • باطری: 5000

بهترین پرچم‌داران سامسونگ در سال جدید و بهترین گوشی سری اس سامسونگ، گلکسی اس 21 اولترا است. این گوشی با طراحی جذاب، دوربین قدرتمند و قدرت پردازشی بالا یکی از بهترین پرچم‌داران سامسونگ در چند سال گذشته است. اس 21 اولترا با نمایشگر بسیار باکیفیت 6.81 اینچی بهترین تجربه بصری را برای شما رقم خواهد زد. نمایش تصاویر و ویدئوها به لطف نمایشگر 120 هرتزی بسیار دقیق و سریع است. اگر نمایشگر گوشی برای شما مهم است قطعا عاشق این گوشی خواهید شد!

وقتی پرچم‌دار سامسونگ باشید قطعا سریع و قدرتمند خواهید بود! قدرت پردازشی اس 21 اولترا از تراشه قدرتمند کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 ناشی می‌شود. این تراشه در کنار 12 تا 16 گیگابایت رم، قدرت نامحدودی برای اس 21 اولترا فراهم کرده است تا هر دستوری را در چشم برهم زدنی اجرا کند. بخش جذاب این گوشی قطعا ماژول دوربین آن است که میزبان 4 دوربین باکیفیت است. کیفیت عکاسی با این گوشی بسیار عالی است و در تمام سناریوهای ممکن نتیجه رضایت بخشی دارد.

بیشتر بخوانید: تفاوت گوشی‌های سری M و A سامسونگ

مقایسه سری اس و سری نوت سامسونگ

بررسی اجمالی سری نوت

سری نوت سامسونگ دومین سری پرچمدار سامسونگ است که بعد از سری اس معرفی شد. گلکسی نوت پایه‌گذار نوع جدیدی از گوشی‌های هوشمند بود که بعدها به نام فبلت شناخته شدند؛ یعنی ترکیبی از گوشی تبلت. گوشی‌های سری نوت از نمایشگرهای بزرگ‌تر از حد معمول استفاده می‌کنند. البته نمایشگر بزرگ تنها ویژگی گوشی‌های سری نوت نیست؛ گوشی‌های سری نوت در مقایسه با سری اس، از سخت‌افزار تقریبا مشابهی بهره‌ می‌برند. ویژگی مهم سری نوت قلم اس پن سامسونگ است که برای طراحی و یادداشت‌بردای به این گوشی اضافه شده است. دلیل اصلی خرید گوشی‌های سری نوت استفاده از قلم نوری باکیفیت آن است. سامسونگ به‌تازگی اعلام کرده است که سری نوت به پایان راه خود رسیده است و دیگر عضو جدیدی نخواهد داشت.

تجربه کار با سری نوت

سری نوت نیز مانند سری اس سامسونگ از بهترین و بروزترین سخت‌افزارهای موجود در بازار استفاده می‌کند. برای همین سرعت اجرای فرامین در گوشی‌های سری نوت بالاست؛ به‌طوری که تقریبا هیچ لگ یا تاخیری در گوشی نخواهید دید. رابط کاربری گلکسی نوت سامسونگ هم بسیار کارآمد و سر راست است؛ هرچند این رابط کاربری در ابتدا بسیار پیچیده و شلوغ بود اما رفته رفته ساده‌تر و بهینه‌تر شد. استفاده از قلم نوری اس سامسونگ هم در این گوشی بسیار لذت‌بخش است و یکی از بهترین بخش‌های سری نوت سامسونگ است.

ویژگی منحصربه‌فرد سری نوت

ویژگی سری نوت سامسونگ که آن را از تمام گوشی‌های جهان متمایز می‌کند قلم نوری S Pen است! این قلم یکی از بهترین قلم‌های نوری است که می‌توانید در بازار پیدا کنید. دقت بالای اس پن آن را به یک ابزار کاربردی برای یادداشت‌برداری و طراحی تبدیل کرده است. یک قلم نوری برای اینکه تجربه خوبی به کاربر ارائه کند باید یک نمایشگر باکیفیت و بزرگ نیز داشنه باشد و این دقیقا همان چیزی است که سری گلکسی نوت سامسونگ به شما ارائه می‌دهد.

بهترین گوشی سری نوت؛ گلکسی نوت 20 اولترا

مشخصات:

  • نمایشگر: 6.8 اینچ- 1440×3088 پیکسل-120 هرتز
  • سیستم‌عامل: اندروید 10
  • پردازنده: Exynos 990 و Snapdragon 865 Plus(پنج نانومتری)
  • حافظه داخلی: 128-256-512
  • حافظه رم: 12
  • دوربین اصلی: دوربین سه‌گانه 108+12+12 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 40 مگاپیکسل
  • باطری: 4500

گلکسی نوت 20 اولترای سامسونگ بهترین گوشی ساخته شده از خانواده نوت سامسونگ است. این گوشی در تمام زمینه‌ها عالی عمل کرده است و تجربه بسیار دل‌پذیری را برای شما رقم می‌زند. نوت 20 اولترا یک نمایشگر 6.9 اینچی سوپر امولد دارد که تقریبا تمام نمای جلوی گوشی را پوشانده است. این نمایشگر در کنار قلم اس، باعث شده است نوت 20 اولترا یکی از بهترین پرچم‌دارن سامسونگ باشد. تجربه کار با نمایشگر و قلم اس پن چیزی است که جای دیگر آن را پیدا نمی‌کنید!

قدرت پردازشی گلکسی نوت نیز به لطف تراشه قدرتمند کوالکام، بسیار زیاد است. پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس و 12 گیگابایت حافظه رم، از پس انجام هر کار برمی‌آید. اگر طرفدار عکاسی با موبایل هستید، قطعا نوت 20 اولترا شما را در این زمینه نیز راضی نگه می‌دارد. دوربین سه‌گانه این گوشی که میزبان یک لنز 108 مگاپیکسلی است، عملکرد بسیار خوبی در تمام سناریوهای عکاسی دارد. در مجموع نوت 20 اولترا با وجود قلم اس، بهتری گزینه برای طراحان و عاشقان نمایشگر بزرگ و قلم نوری است.

تفاوت نمایشگر سری اس و سری نوت

تفاوت سری اس و نوت در نمایشگر

مقایسه سری اس و نوت سامسونگ را از نمایشگر شروع می‌کنیم. نمایشگر اولین بخش گوشی است که نظر مخاطب را به خودش جلب می‌کند. سامسونگ همیشه بهترین نمایشگرهای دنیا را برای گوشی‌های خودش ساخته است. هر دو سری گلکسی نوت و گلکسی اس سامسونگ نمایشگرهای بی‌نظیری دارند. تفاوت نمایشگرهای سری اس و سری نوت بسیار ناچیز است. البته در سال‌های گذشته نمایشگرهای سری نوت نمایشگرهای بهتری داشتند اما حالا تفاوت نمایشگرها صرفا در اندازه آن است. سری نوت نمایشگرهای بزرگ‌تری دارد؛ پس اگر بزرگی نمایشگر برای شما مهم است گلکسی نوت سامسونگ را انتخاب کنید.

تفاوت سری است و نوت در دوربین

این روزها دوربین گوشی‌های هوشمند یکی از مولفه‌های مهم برای خرید گوشی موبایل است. سری اس و سری نوت سامسونگ همیشه از بهترین گوشی‌های بازار در زمینه عکاسی بوده‌اند. در نتیجه هر گوشی از سری اس و سری نوت سامسونگ می‌تواند تجربه عکاسی بسیار خوبی برای شما رقم بزند. شاید مقایسه بهترین گوشی‌ سری اس سامسونگ یعنی گلکسی اس 21 اولترا و بهترین گوشی سری نوت گلکسی نوت 20 اولترا، از نظر دوربین در اینجا جالب باشد. هر دوی این گوشی‌ها از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی بهره می‌برند.

مقایسه دوربین سری S و سری Note

گلکسی اس 21 اولترا یک لنز پیروسکپ 10 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی نیز دارد. در طرف مقابل نوت 20 اولترا یک لنز پیروسکپ 12 مگاپیکسلی دارد. تجربه عکاسی با هر دو گوشی عالی است اما اگر بخواهیم یک برنده را در این نبرد انتخاب کنیم؛ گلکسی اس 21 اولترا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آیا گوشی‌های هوشمند به چندین دوربین نیاز دارند؟

مقایسه عملکرد سری گلکسی Note و سری گلکسی S

جدای از نمایشگر و دوربین، بخش مهم دیگری هم برای مقایسه بین سری نوت و سری اس وجود دارد، عملکرد پردازنده‌ و قدرت گوشی‌ها. البته این بخش نیاز چندانی به مقایسه ندارد! دلیل آن هم قدرت بالای پرچمداران سری نوت و سری اس سامسونگ است. در چند سال اخیر قدرت پردازشی سری نوت و سری اس مشابه هم بوده و در بالاترین سطح جهانی قرار داشته است. برای همین با خرید گوشی از هر یک از این دو سری می‌توانید بهترین تجربه را از نظر سرعت و قدرت گوشی داشته باشید.

مقایسه طراحی سری نوت و سری اس

تنها جایی که تفاوت بین سری اس و سری نوت سامسونگ زیاد است بخش طراحی است. اینجا جایی است تفاوت‌ها بیشتر به چشم می‌آید و نقش سلیقه شخصی در انتخاب پررنگ‌تر می‌شود. اگر بخواهیم پرچمداران فعلی این دو سری را برای مقایسه طراحی مدنظر قرار دهیم، باید گفت که هر دو سری نمره قابل قبولی در این بخش می‌گیرند. در این بخش بیشتر تفاوت‌ها مربوط به پنل جلویی گوشی است جایی که سری نوت از نمایشگر بزرگ‌تری بهره می‌برد. در پنل پشتی، هر دو گوشی شباهت‌های زیادی با هم دارند. در نهایت انتخاب بین این دو سری در بخش طراحی کار سختی است و بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد. اگر گوشی بزرگ با یک قلم کارآمد می‌خواهید سراغ سری نوت بروید و اگر یک گوشی پرچمدار با ظاهری جذاب می‌خواهید سری اس را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: مقایسه گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا و آیفون ۱۲ پرو مکس

تفاوت سری گلکسی اس و سری گلکسی نوت؛ کمتر از همیشه!

تفاوت بین سری اس و سری نوت سامسونگ هیچ‌وقت تا این اندازه کم نبوده است و انتخاب بین این دو سری هیج‌وقت تا این اندازه سخت نبوده است! هر دو سری نمایشگر عالی، دوربین باکیفیت و سخت‌افزار بروز دارند. از نظر ظاهری هم این دو سری با گذشت زمان بیشتر از قبل به یکدیگر شباهت دارند. در این میان سامسونگ نیز ویژگی‌های مثبت این دو سری را به هم قرض داده است؛ حالا سری نوت ظاهر جذاب سری اس را دارد و سری اس از قلم‌های S Pen پشتیبانی می‌کند!

احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده “تفاوت سری اس و سری نوت چیست؟”. در این مقاله دو سری پرطرفدار سامسونگ یعنی گلگسی اس و گلکسی نوت را بررسی کردیم و ویژگی‌های کلیدی آنها مانند دوربین، طراحی، نمایشگر و پردازنده را باهم مقایسه کردیم. نظر شما درباره سری Galaxy S و سری Galaxy Note سامسونگ چیست؟ کدام سری ارزش خرید بیشتری دارد؟

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments