ترفند تبلیغاتی شرکت اپل در جام جهانی ۲۰۲۲

ترفند تبلیغاتی شرکت اپل در جام جهانی 2022

جام جهانی

فوتبال یکی از ورزش‌های پرطرف‌دار در سراسر جهان است که طرف‌داران بسیار زیادی دارد. به همین دلیل جام جهانی 2022 قطر نیز موردتوجه مردم قرار گرفته است. امروزه بیشتر شرکت‌های بزرگ و شناخته شده، برای افزایش میزان درآمد و جذب مخاطب هدف، به حامیان تیم‌های جام جهانی فوتبال تبدیل شده‌اند. براین‌اساس فیفا تلاش کرده است تا جام جهانی را به یک عرصه بزرگ تبلیغاتی تبدیل کند و از این طریق درآمد خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. برای اثبات این ادعا می‌توان به جام جهانی 2018 اشاره کرد که فیفا با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی، موفق به کسب دو میلیارد دلار شد. براین‌اساس انتظار می‌رود در پایان جام جهانی 2022 میزان درآمد فیفا نیز چندین برابر شود و در مقایسه با جام جهانی قبلی افزایش چشمگیری داشته باشد.

بررسی ترفندهای تبلیغاتی اپل در جام جهانی 2022 قطر

شرکت اپل یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های جهان است که در هیچ‌کدام از مسابقات جهانی، هزینه‌ای برای تبلیغات پرداخت نکرده و حامی مالی هیچ تیمی نبوده است. بااین‌وجود جام جهانی 2018 ثابت کرد که با وجود عدم حضور شرکت اپل در حوزه تبلیغات، پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. نکته قابل‌توجه اینجاست که در زمین فوتبال یا لوگوی فیفا، نشانی از نام یا برند شرکت اپل وجود نداشت. بااین‌وجود تمایل بازیکنان به استفاده از محصولات شرکت اپل، زمینه تبلیغات غیرمستقیم برای این شرکت را فراهم نمود.

با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد که در جام جهانی  2022 قطر نیز، شرکت اپل بر روی بازیکنان حساب بازکرده باشد؛ بنابراین این شرکت جهانی، می‌تواند در ازای پرداخت پول بازیکنان فوتبال را ترغیب به استفاده از محصولات اپل نماید. از طریق این شیوه اپل می‌تواند بدون پرداخت هزینه به سازمان فیفا، تبلیغات خوب و مؤثری را انجام دهد؛ بنابراین طرف‌داران فوتبال، با الگوبرداری از فوتبالیست موردعلاقه خود، تلفن همراه یا سایر کالاهای دیجیتالی اپل را تهیه خواهند کرد. این در حالی است که تلاش فیفا برای جلوگیری از دیده‌شدن برند شرکت اپل فایده‌ای نخواهد داشت.

جام جهانی 2022

استفاده از Ambush Marketing در جام جهانی 2022

بازاریابی کمین که با نام لاتین Ambush Marketing شناخته می‌شود، یک شیوه بازاریابی مؤثر است که شرکت اپل از آن استفاده می‌کند. شرکت اپل در جام جهانی 2018 با استفاده از این شیوه تبلیغاتی درآمد قابل‌توجهی را کسب کرد. تعداد قابل‌توجهی از بازیکنان فوتبال، تمایل به استفاده از هدفون‌های بیتس یا ایرپادهای شرکت اپل دارند. مصداق بارز این موضوع تصاویر و ویدئوهایی است که استفاده ورزشکاران از محصولات اپل را در رویدادهای ورزشی مختلف تأیید می‌کند.
بنابراین، تمام رسانه‌های مطرح جهان بدون اینکه هزینه‌ای برای تبلیغات دریافت کنند، محصولات اپل را تبلیغ می‌کنند؛ بنابراین تا به امروز اپل با استفاده از این شیوه بازاریابی مدرن، پیشرفت قابل‌توجهی داشته و از تمام رقبای خود پیشی گرفته است. علاوه بر این باتوجه‌به فرم متفاوت تولیدات اپل تلاش برای عدم تبلیغات محصولات این شرکت فایده‌ای نخواهد داشت؛ بنابراین به نظر می‌رسد در جام جهانی 2022 نیز از این روش استفاده کند.

نحوه استفاده از تکنیک تبلیغاتی اپل در کسب‌وکارهای مختلف

با افزایش کسب‌وکارها و ابداع روش‌های جدید تبلیغاتی در جام جهانی 2018، شیوه‌های قدیمی بازدهی خود را به میزان قابل‌توجهی از دست دادند. براین‌اساس می‌توان به روش‌های جدیدی اشاره کرد که امروزه موردتوجه شرکت‌های موفق قرار گرفته است. یکی از بهترین روش‌هایی که امروزه مورداستفاده قرار می‌گیرد، اهدای هدیه‌های تبلیغاتی است که می‌تواند میزان فروش محصولات را بیشتر کند. با خرید سررسید 1402 یا چاپ تقویم‌ رومیزی می‌توانید به شناخته‌شدن کسب‌وکار خود کمک کنید. مجموعه چاپ و تبلیغات ایران تلاش کرده است تا با استفاده از بهترین شیوه‌های تبلیغاتی، چاپ تقویم و سررسید، به پیشرفت بیزینس شما کمک کند؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments