شارژ فوری و بدون دردسر

شارژ فوری و بدون دردسر

برای کسانی که با سیم‌کارت‌های اعتباری و خرید شارژ سروکار دارند هیچ چیز به اندازه خرید شارژ مستقیم و بدون دردسر لذت‌بخش نیست. اما منظور از خرید شارژ مستقیم چیست؟ خرید شارژ مستقیم به معنای آن است که شما در کسری از ثانیه خرید خود را انجام دهید و بدون نیاز به وارد کردن کد، شارژ خریداری شده به سیم کارت شما منتقل شود.

به طور کلی برای خرید شارژ روش‌های متعددی وجود دارد؛ اما ما در اینجا به چند نمونه از بهترین روش‌ها پرداخته‌ایم تا خرید شارژ را برای شما آسان‌تر نماییم. پس این مطلب را دنبال کنید تا با چند نمونه از بهترین روش‌های خرید شارژ مستقیم آشنا شوید.

روش‌های خرید شارژ مستقیم

برای خرید شارژ مستقیم روش‌های مختلفی وجود دارد. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید از اپلیکیشن‌های پرداختی
  • کیف پول دیجیتال
  • اپ‌های بانکی
  • خرید از خودپردازها
  • وب سایت‌ها
  • تلفنبانک‌ها
  • خرید حضوری

تمام روش‌های فوق برای خرید شارژ استفاده می‌شوند. اما اگر بخواهیم از خرید شارژ مستقیم و بدون دردسر صحبت کنیم، قطعا بهترین روش‌ها شامل خرید از اپ‌های پرداختی و کیف پول دیجیتال است.

خرید از اپلیکیشن‌های پرداختی

اپلیکیشن‌های پرداختی همانطور که تا حدودی از نام آنها مشخص است برای انجام عملیات پرداختی مختلف از جمله خرید بسته اینترنتی، پرداخت قبوض و حتی کارت به کارت بانکی کاربرد دارند. با این حال بخش جذاب این نوع اپ‌ها مربوط به خرید شارژ است که تنها با نصب اپ موردنظر و وارد کردن اطلاعات شخصی انجام می‌شود.

به عبارتی شما ابتدا اپ را نصب می‌کنید سپس با وارد کردن اطلاعات شخصی یک اکانت می‌سازید و بعد از آن می‌توانید به راحتی از خدمات پرداختی برخوردار شوید. خوشبختانه در حال حاضر اپلیکیشن‌های پرداختی متعددی وجود دارند. اما اگر از ما بخواهید که یکی از بهترین اپ‌ها را معرفی کنیم، پیشنهاد ما دیجی‌پی است.

دلیل ما از معرفی این اپ، برخورداری دیجی‌پی از خرید قسطی و یا دریافت اعتبار است. شما با نصب این اپ می‌توانید اقدام به دریافت اعتبار و خرید اقساطی نمایید. ویژگی متمایزی که با جرات می‌توان گفت در هیچ اپی وجود ندارد. علاوه بر این دریافت اعتبار آن نیز بسیار آسان است و بدون پیش پرداخت، بلوکه شدن پول و حتی ضامن برای همه افراد بالای 18 سال امکان‌پذیر است. گذشته از این، اپلیکیشن دیجی‌پی دارای کیف پول دیجیتال نیز است.

کیف پول دیجیتال

از کیف پول دیجیتال نیز می‌توان به عنوان یکی از خدمات خوب پرداختی نام برد. کیف پول دیجیتال ممکن است بر حسب نوع اپلیکیشن خود کاربری‌های متفاوتی داشته باشد. با این حال یکی از کاربری‌های خوب آن خرید شارژ مستقیم است. آن هم بدون رمز دوم. به این معنا که شما کیف پول دیجیتال خود را شارژ می‌کنید و بدون نیاز به رمز دوم اقدام به خرید شارژ می‌کنید. کیف پول دیجیتال بخشی از اپلیکیشن است. یعنی وقتی اپلیکیشن دیجی‌پی را نصب کنید، گزینه کیف پول را نیز مشاهده خواهید کرد. به طور کلی استفاده از این اپ بسیار آسان است و کاربری آن نیز ساده است.

خرید از اپ‌های بانکی

گرچه پیشنهاد کلی ما برای خرید شارژ استفاده از اپلیکیشن است؛ اما در صورت لزوم می‌توانید از اپ‌های بانکی نیز استفاده کنید. اپ‌های بانکی نیز به لحاظ کارکرد تقریبا برخی از کارکردهای پرداختی را دارند. خرید شارژ از جمله این کارکردها است. خرید شارژ با اپلیکیشن‌های بانکی نیز بسیار آسان است؛ اما محدودیت‌هایی دارد. از جمله آنکه شما تنها با حساب همان اپ بانکی می‌توانید خرید کنید.

در حالی که در برخی از اپ‌های پرداختی امکان وارد کردن چندین شماره حساب وجود دارد. بنابراین اگر یکی از حساب‌های شما فاقد موجودی باشد مجبور هستید از حساب دیگر خود خریداری کنید. این بدان معناست که شما باید به اپ بانکی آن حساب نیز دسترسی داشته باشید. علاوه بر این اپ‌های بانکی تمام عملیات پرداختی را شامل نمی‌شوند و در نهایت آنکه اپ‌های بانکی فاقد گزینه خرید قسطی یا دریافت اعتبار هستند.

سه روش فوق بخصوص دو روش اولی که به آنها اشاره کردیم جزء بهترین روش‌های خرید شارژ مستقیم هستند. با این حال در صورتی که به هر دلیلی نتوانستید از روش‌های فوق استفاده کنید می‌توانید از طریق خودپرداز، سامانه‌های وب و یا خرید حضوری، شارژ مورد نظر خود را تهیه کنید. البته استفاده از این روش‌ها با مشکلات و دردسر هایی همراه است:

خرید از خودپردازها

برای خرید از خودپرداز قاعدتا اولین کار این است که حضوری به محل خودپرداز بروید و خرید خود را انجام دهید. این کار احتمالا دردسرهای خاص خود را دارد. مثلا اگر به خودپردازی در نزدیکی محل سکونت خود دسترسی نداشته باشید باید مسافت طولانی را طی کنید تا به یک خودپرداز برسید.

خرید از سایت ها

خرید از وب‌سایت‌ها یکی از روش‌های آسان و در دسترس برای شارژ سیم‌کارت است. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت‌های اپراتورهای مختلف، مانند همراه اول، ایرانسل و رایتل، اقدام به خرید شارژ نمایید.

علاوه‌بر این، وب‌سایت‌های دیگری مانند دیجی‌پی نیز امکان خرید شارژ بدون نیاز به نصب اپلیکیشن را فراهم کرده‌اند. از طریق لینک زیر می‌توانید در مبالغ دلخواه، سیم‌کارتتان را شارژ کنید.

https://www.mydigipay.com/top-up/

تلفنبانک‌ها

هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل شماره تماس‌های رایگان را در اختیار شما مشترکین قرار داده‌اند تا در شرایط اضطراری که امکان تماس و یا دسترسی به اینترنت را ندارید بتوانید شارژ مورد نظر خود را تهیه کنید. خطوط 9999 و 9990 برای همراه اول، 7071 برای ایرانسل و شماره‌های 200 و 09202000000 جزء خطوط تماس رایتل هستند که می‌توانید از آنها در هر موقعیتی استفاده کنید.

خرید حضوری

منظور از خرید حضوری نیز مراجعه به فروشگاه‌های مختلف و خرید شارژ است. البته در گذشته اکثر فروشگاه‌ها مبالغ مختلف شارژ را به صورت یک نوار کاغذی ارائه می‌کردند و شما مجبور بودید شماره چند رقمی را همراه با کد وارد کنید تا شارژ اعتباری منتقل شود. در بسیاری از موارد اعداد به صورت اشتباه وارد می‌شدند و یا به دلیل خراشیدن اشتباه، کد مخدوش شده و از بین می‌رفت. ظاهرا این کدهای کاغذی هنوز هم موجود هستند؛ اما کمتر کسی به سراغ آنها می‌رود.

کدام روش خرید شارژ بهتر است؟

انتخاب روش مناسب بستگی به شما دارد. البته با توجه به توضیحاتی که داده شد به نظر می‌رسد خرید از طریق اپ‌های پرداختی به خصوص کیف پول دیجیتال با دردسرهای کمتری مواجه است و از طرفی سرعت خرید با آن بسیار بالا است. با این حال ما تلاش کردیم در این مطلب به اکثر روش‌های خرید شارژ اشاره نماییم تا شما در هر شرایطی امکان خرید شارژ را داشته باشید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments