راز انتخاب رشته قبول شدگان پزشکی چیست؟

راز انتخاب رشته قبول شدگان پزشکی چیست؟

افرادی که در زمان انتخاب رشته کنکور، رشته تجربی را انتخاب می کنند، همواره به دنبال قبولی در رشته پزشکی هستند. اما، همه ما می دانیم که قبولی در رشته پزشکی کار آسانی نیست و افراد باید برای قبول شدن بسیار تلاش کنند. این افراد می توانند هم از طریق صحبت کردن با رتبه برتر ها و هم از طریق دریافت مشاوره، با نحوه صحیح مطالعه آشنا شوند. علاوه بر این، آن ها باید در زمان مطالعه نکاتی را بدانند و رعایت کنند تا بتوانند در این رشته با رتبه ای خوب قبول شوند.

اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید در رشته پزشکی قبول شوید و راز موفقیت قبول شدگان رشته پزشکی را بدانید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آن چه که باید در رابطه با این موضوع بدانید را برای شما عزیزان به طور کامل و مفصل بیان خواهیم کرد.

راز انتخاب رشته قبول شدگان پزشکی چیست؟

چگونه در رشته پزشکی قبول شویم؟

شما داوطلبان عزیز ممکن است سوال کنید که چگونه می توانیم در رشته پزشکی قبول شویم؟ لازم به ذکر است تا بدانید که شما عزیزان برای قبولی در رشته پزشکی باید بسیار تلاش کنید و از تلاش کردن خسته نشوید. زیرا این رشته، یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین رشته ها در ایران می باشد. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که باید صبور باشید و با نظر و حرف دیگران مایوس نشوید. برای اطلاع بیشتر  می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل  از طریق شماره ( 5307 907 909 )  تماس حاصل فرمایید و با تعیین هدف مشخص و برنامه ریزی اصولی برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید.

 

برخی از مهم ترین مراحل شامل موارد زیر می باشند:

هدف خود را مشخص کنید

پیش از انجام هر اقدام دیگری، تمامی افرادی که در رشته پزشکی رتبه های خوبی را کسب نموده اند، هدف خود را مشخص کرده اند. در واقع، آن ها هدف خود یعنی رسیدن به رشته پزشکی را تعیین کرده و طبق علاقه خود به سمت آن حرکت کرده اند. به عبارتی دیگر می توان گفت که شما عزیزان باید بر اساس علاقه خود این رشته را انتخاب نموده و برای رسیدن به هدف خود یعنی پزشک شدن، تلاش کنید.

برنامه ریزی درستی داشته باشید

شما داوطلبان عزیز برای قبولی در رشته پزشکی باید یک برنامه درست و اصولی داشته باشید. در واقع، شما باید برنامه ای را طراحی کنید که هم بتوانید طبق آن تمامی دروس عمومی و اختصاصی را بخوانید، هم بتوانید تست بزنید. علاوه بر این، شما باید برنامه ای داشته باشید که  بتوانید به میزان کافی استراحت کرده و تفریح کنید. برای داشتن یک برنامه خوب، بهتر است که از مشاوران کمک بگیرید؛ زیرا، آن ها می توانند برنامه ای را طراحی کنند که حاوی تمامی موارد ذکر شده باشد.

منابع کنکور تجربی را شناسایی کنید

شما عزیزان باید حتما با منابع کنکور تجربی آشنا باشید و طبق آن ها، مطالعه را آغاز کنید. مشاوران به شما اطلاعات کاملی از تمامی منابع ارائه می دهند که باید پس از آشنایی با آن ها، کتاب های تست مربوط به آن منابع را تهیه کرده و تست زنی را آغاز کنید. فراموش نکنید که تست زدن یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای قبول شدن در رشته پزشکی انجام دهید. زیرا، شما عزیزان در هنگام تست زدن با نحوه طراحی سوالات کنکور به خوبی آشنا می شوید.

منابع کنکور تجربی را شناسایی کنید

امیدوار باشید و به طور مکرر تمرین کنید

ممکن است پس از آشنایی با منابع کنکور و آغاز مطالعه، ناامید شوید و بگویید: « داوطلبان زیادی می خواهند تا در رشته پزشکی قبول شوند، پس من نمی توانیم رتبه خوبی را بدست آورم. » این تفکر کاملا نادرست است؛ زیرا، شما می توانید با تلاش، پشتکار، تمرین های مکرر و برنامه ریزی دقیق و اصولی، با همه این افراد رقابت کرده و رتبه خوبی را بدست آورید.

یکی از رتبه های برتر درباره انتخاب رشته تجربی، بیان کرده است: « برای قبولی در رشته پزشکی نه به حرف دیگران گوش کردم و نه ناامید شدم. بلکه با کمک مشاورم و تلاش های مکرر خودم توانستم بهترین رتبه را بدست آوردم. » لذا، شما عزیزان هم این نکته را در نظر گرفته و برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید.

اطلاعات کاملی در رابطه با رشته و دانشگاه مد نظر خود به دست آورید

شما عزیزان باید اطلاعات کاملی در رابطه با دانشگاهی که می خواهید در آن قبول شوید، بدست آورید. زیرا، دانشگاه های سراسری برای پذیرش دانشجو از بین انتخاب رشته کنکور، ظرفیتی مشخص دارند و فقط برخی از رتبه ها را پذیرش می کنند. بنابراین، اگر می خواهید که در دانشگاه سراسری قبول شوید، باید بدانید که دانشگاه مد نظرتان، در آن سال چند دانشجو پذیرش می کند. علاوه بر این، باید اطلاعات کاملی در رابطه با آینده شغلی خود و چارت درسی رشته مد نظرتان نیز بدست آورید.

در آزمون های آمادگی دوره ای شرکت کنید

شما داوطلبان عزیز، می توانید برای آشنایی با سوالات کنکور، در آزمون های آمادگی دوره ای شرکت کنید. با شرکت در این آزمون ها علاوه بر آشنایی با سوالات، می توانید بدانید که در چه سطحی قرار دارید و خودتان را با رقبا مقایسه کنید. زیرا، چند روز پس از شرکت در این آزمون ها جواب آن از سمت سایت سنجش انتخاب رشته اعلام می شود و شما می توانید رتبه خود را مشاهده نمایید. مشاورین حرفه ای ما در آکادمی ایران تحصیل برای هموار شدن این مسیر در کنار شما عزیران هستند. کافیست روی لینک بالا کلیک کنید و از نوار آبی رنگ پایین صفحه وارد آکادمی ایران تحصیل شوید. برای مشاوره و شرکت در آزمون های آزمایشی می توانید با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره (5307 907 909) تماس حاصل فرمایید.

در آزمون های آمادگی دوره ای شرکت کنید

عادات مطالعه خود را بررسی کرده و با علاقه درس بخوانید

شما داوطلبان گرامی برای این که بتوانید به درستی مطالعه کنید، باید عادات مطالعه خود را بررسی کنید. زیرا، برخی از عادات مطالعه ممکن است که نادرست باشند و سبب شوند تا شما به شیوه ای غلط مطالعه داشته باشید. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که برای قبولی در این رشته پرطرفدار، باید با علاقه درس بخوانید.

در واقع، اگر به خاطر پدر و یا مادرتان این رشته را انتخاب کنید و بدون علاقه درس بخوانید، در جلسه کنکور نمی توانید به سوالات پاسخ صحیحی بدهید. زیرا، فقط آن ها را حفظ کرده اید و در جلسه کنکور نمی توانید آن ها را به یاد بیاورید. اما، اگر از سر علاقه خودتان دروس را مطالعه کرده باشید، تا چندین سال آینده نیز آن ها  را فراموش نخواهید کرد.

از مشاوران خوب کمک بگیرید

در نهایت، به یاد داشته باشید که برای این که بتوانید تمامی موارد را به خوبی انجام دهید، باید از یک مشاور با تجربه و ماهر کمک بگیرید. زیرا مشاوران می توانند به شما عزیزان کمک کنند تا برنامه ریزی خوبی داشته باشید و بتوانید با روشی صحیح مطالعه کنید. علاوه بر این، شما را با تمامی منابع کنکور تجربی آشنا کرده و نکات قبولی را به شما خواهند گفت.

عادات مطالعه خود را بررسی کرده و با علاقه درس بخوانید

سوالات متداول پیرامون انتخاب رشته برای قبولی در رشته پزشکی

 

  • اولین قدم برای قبولی در رشته پزشکی چیست؟

برای قبولی در رشته پزشکی اولین قدم تعیین هدف و برنامه ریزی می باشد.

·       برای پزشک شدن روزی چند ساعت باید مطالعه مفید داشته باشیم؟

طبق جامعه آماری رتبه های برتر در سال های گذشته، بهتر است که برای موفقیت و قبولی در رشته پزشکی روزانه حداقل 8 الی 12 ساعت مطالعه مفید داشته باشید.

  • راز های موفقیت رتبه های برتر برای قبولی در رشته پزشکی چیست؟

تمامی رازها و نکات مهمی که افراد برتر برای قبولی آن ها را رعایت کرده اند، در مقاله ذکر شده است لطفا مقاله را مطالعه کنید.

 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما داوطلبان عزیز را به طور کامل و مفصل با رازهای موفقیت افراد برتر در رشته پزشکی، آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای موفقیت در کنکور تجربی و قبول شدن در رشته پزشکی، باید با داشتن برنامه ای اصولی، روزانه 8 الی 12 ساعت مطالعه مفید داشته باشید. علاوه بر این، فراموش نکنید که، مشاوران خوب و با تجربه ایران تحصیل می توانید شما را در تمامی مراحل ذکر شده راهنمایی کند. برای ارتباط با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل  از طریق شماره (5307 907 909) تماس حاصل فرمایید.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments