آیا خرید قسطی لوازم منزل سرمایه گذاری است؟

اغلب به‌سختی می‌توان از پس هزینه‌های روزمره برآمد؛ حتی، اگر بودجه خود را به‌دقت برنامه‌ریزی کرده باشید. همیشه، شرایط غیرمنتظره‌ای وجود خواهد داشت که باعث خالی شدن حساب بانکی شما شود.

با توجه به موارد گفته‌شده، حتی، اگر بودجه کافی برای خرید نقدی لوازم منزل خود را دارید، خرید قسطی می‌تواند تصمیم هوشمندانه‌تری باشد؛ زیرا، در این شیوه پرداخت، تمام پس‌انداز خود را به یک‌باره از دست نخواهید داد.

شما با دریافت وام لوازم خانگی و خرید قسطی کالا، قادر خواهید بود تا در مدت زمان معینی، معمولاً چند ماه یا چند سال، هزینه کالای خریداری شده را با پرداخت اقساط ماهیانه تسویه نمایید؛ به‌این‌ترتیب، می‌توان به خرید قسطی لوازم منزل به چشم یک سرمایه‌گذاری مطمئن نیز نگاه کرد.

منظور از وام لوازم خانگی چیست؟

وام لوازم خانگی، به نوعی از وام یا قرارداد اعتباری می‌گویند که به‌طور خاص برای خرید لوازم خانگی طراحی شده است و این امکان را به مصرف‌کنندگان می‌دهد تا لوازم خانگی مورد نیاز خود را خریداری کرده و هزینه آن‌ها را به‌صورت اقساطی در یک دوره توافق‌شده پرداخت کنند که معمولاً بین 6 تا 60 ماه است.

برای مثال، شما می‌توانید نسبت به خرید یک تلویزیون قسطی اقدام نموده و از مزایای خرید اقساطی بهره‌مند شوید. توجه داشته باشید که وام خرید لوازم خانگی توسط یک موسسه مالی، مانند یک بانک یا یک شرکت تامین مالی تخصصی ارائه می‌شود.

خرید لوازم خانگی به‌عنوان یک روش سرمایه‌گذاری

با توجه به نرخ روبه‌رشد تورم، خرید کالا در هر شرایطی توصیه می‌شود؛ چه به‌دنبال راه‌حلی سریع برای جایگزینی یک وسیله فرسوده بوده و چه قصد سرمایه‌گذاری در لوازم خانگی باکیفیت را داشته باشید.

وام لوازم خانگی، به شما امکان می‌دهد تا با وجوه قرض‌شده‌ای که معمولاً به‌صورت ماهیانه در طول زمان بازپرداخت می‌کنید، وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید.

وام دریافتی برای خرید هرنوع لوازم خانگی از ماشین لباس‌شویی گرفته تا انواع هواپزها قابل خرج کردن است. شما، حتی، می‌توانید وام لوازم خانگی خود را به خرید تلویزیون قسطی اختصاص دهید.

اکثر لوازم اصلی خانه از جمله یخچال، ماشین لباس‌شویی، خشک‌کن، ماشین ظرف‌شویی، اجاق‌گاز و تلویزیون واجد شرایط سرمایه‌گذاری هستند؛ با این حال، در دسترس بودن گزینه‌های تامین مالی ممکن است بسته به ارائه‌دهنده وام و فروشگاه آنلاینی که از آن خرید می‌کنید، متفاوت باشد.

نحوه دریافت وام لوازم خانگی

پس از آن که برای دریافت وام لوازم خانگی در سایت‌هایی مانند دیجی‌شهر ثبت‌نام کردید، ارائه‌دهنده، اعتبار و وضعیت مالی شما را ارزیابی می‌کند تا مشخص شود که آیا واجد شرایط تامین مالی هستید یا خیر.

در صورت تایید، محدودیت اعتباری خاصی دریافت خواهید کرد که می‌توانید از آن برای خرید لوازم خانگی مورد نیاز خود استفاده کنید؛ سپس، تا زمان تسویه کامل مبلغ وام، پرداخت‌های ماهانه منظم، انجام خواهید داد.

مزایای خرید قسطی وسایل منزل با دریافت وام لوازم خانگی

یکی از مزایای اصلی خرید قسطی لوازم خانگی، توانایی تهیه وسایل ضروری بدون نیاز به پرداخت کل مبلغ در هنگام خرید است. این به شما امکان می‌دهد تا هزینه کالای خریداری‌شده را در طول زمان تقسیم کرده و بودجه خود را بهتر مدیریت کنید.

نکاتی که توجه به آن‌ها می‌تواند خرید قسطی را تبدیل به سرمایه‌گذاری کند

خرید قسطی لوازم منزل، زمانی یک سرمایه‌گذاری مطمئن به حساب می‌آید که وامی با حداقل نرخ بهره دریافت نموده و متحمل هزینه‌های اضافی نشوید؛ بنابراین، مهم است که نسبت به شرایط و ضوابط وام دریافتی آگاه باشید.

در ادامه، برخی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید قسطی باید در نظر بگیرید را عنوان خواهیم کرد.

نرخ بهره و پرداخت ماهانه

مبلغ اقساط ماهیانه و نرخ بهره، معمولاً در طول دوره بازپرداخت، ثابت است؛ به‌این‌ترتیب، می‌توانید جریان نقدی و هزینه‌های خود را برنامه‌ریزی کنید. نرخ بهره ممکن است بسته به مدت بازپرداخت متفاوت باشد.

جریمه‌ها

برنامه بازپرداخت خود را به‌دقت پیگیری کنید تا از خطر جریمه شدن بابت تاخیر در پرداخت اقساط ماهیانه جلوگیری نمایید.

شما در عوض پرداخت نکردن اقساط در تاریخ سررسید، جریمه خواهید شد؛ بنابراین، مهم است که بودجه خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که قادر به پرداخت به‌موقع اقساط باشید.

مدت بازپرداخت وام

شرایط و فرآیندها متفاوت است؛ بنابراین، مطمئن شوید که تمام شرایطی که در قرارداد اقساطی خود تعیین شده است را به‌دقت بررسی نمایید.

در نظر بگیرید که تا چه مدت قادر به پرداخت اقساط ماهیانه بوده و چقدر در ماه می‌توانید هزینه کنید.

شیوه‌های بازپرداخت

گزینه‌های مختلف پرداخت را بررسی کنید تا بتوانید روشی را که مطابق با شرایط شما باشد، برگزینید. همیشه یک رسید را به‌عنوان گواهی پرداخت، نزد خود نگه دارید.

شرکت‌های ارائه‌دهنده وام معتبر و قانونی

بررسی کنید که آیا شرکت وام‌دهنده‌ای که می‌خواهید با آن معامله کنید، معتبر و قانونی است یا خیر. به‌دنبال موردی باشید که فرآیند تایید خوبی داشته باشد و طرح‌های اقساطی را با شرایط و ضوابط روشن ارائه دهد.

این شرکت، همچنین، زمانی معتبر است که یک وب‌سایت کاملاً کارآمد و ایمن با خط تلفن پاسخگوی خدمات مشتری داشته باشد.

جمع‌بندی

با دریافت وام لوازم خانگی، نه تنها می‌توانید وسایل باکیفیت مورد نیاز خود را خریداری نمایید؛ بلکه، قادر خواهید بود تا هزینه‌های خود را بهتر مدیریت کرده و مقداری از درآمد خود را نیز پس‌انداز کنید.

به‌طورکلی، طرح‌های پرداخت اقساطی به شما این امکان را می‌دهد تا خریدهای هوشمندانه و مدیریت‌شده‌ای انجام داده و ارزش پول خود را در طول زمان حفظ کنید.

منابع:

https://cashalo.com/when-is-it-better-to-pay-in-installment/

https://www.aztecappliance.com/blog/about-appliance-financing

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments