آموزش انواع روش های عکاسی با گوشی آیفون

آموزش انواع روش های عکاسی با گوشی آیفون

قراره روش هایی رو بهتون میگیم در این مطلب که عکس های بسیار نابی را با گوشی آیفون خودتون بتونید بگیرید پس چند دقیقه ای رو با ما همراه باشید. گوشی های آیفون به کیفیت دوربین شهره هستند و بسیاری از متخصصین پیشنهاد می کنند در صورتی که دوربین برایتان اهمیت بالایی دارد، گوشی های آیفون بهتر از سایر گوشی ها عمل می کنند. در این مقاله آموزشی قصد داریم در مورد چند مدل جذاب عکاسی با آیفون صحبت کنیم.

عکاسی پرتره

به نقل از سایت برتر آموز، اگر عکاسی از خانواده و دوستان را خیلی دوست دارید، احتمالا عکاسی پرتره را امتحان کرده اید. یکی از محبوب ترین ژانرهای عکاسی، عکاسی پرتره است که آیفون ها این کار را خیلی خوب انجام می دهند. عکسبرداری پرتره را باید چیزی فراتر از یک عکسبرداری فوری از چهره افراد دانست. عکاسی پرتره دارای زیر و بم های بسیاری است. این مدل عکاسی به گونه ای طراحی شده است تا با استفاده ژست ها، پس زمینه ها، زوایای دوربین و تکنیک های نورپردازی، ماهیت و شخصیت فرد را به تصویر بکشند.

روش عکاسی پرتره با گوشی آیفون

چندین بخش برای تنظیمات دوربین آیفون وجود دارد که برای عکاسی پرتره بسیار مفید است. اولین حالت، حالت پرتره است که با معرفی آیفون 7 پلاس و مدل های بعدی در دسترس قرار گرفت. حالت پرتره برای محو کردن ملایم پس‌زمینه در حین تمرکز سوژه عالی است. یکی دیگر از ابزارهای مفید برای عکاسان پرتره، لنز تله فوتو است که در آیفون 7 پلاس و مدل های بعدی گنجانده شده است. با لنز تله فوتو، می‌توانید عکس‌های پرتره واضحی بگیرید.

عکاسی از منظره

اگر شما آموزش عکاسی با گوشی را دیده باشید قطعا میتوانید عکس های فوق العاده خاصی از طبیعت بگیرید، چون عکاسی منظره یکی دیگر از سبک های عکاسی است که دوربین های آیفون آن را به خوبی انجام می دهند. دلیل مزیت گوشی های آیفون این است که لنز زاویه باز آیفون در گرفتن بیشتر صحنه ها به شرط نور کافی کار بسیار خوبی انجام می دهد.

وقتی نوبت به گرفتن عکس های منظره ای خیره کننده می رسد، راز در ترکیب بندی آن نهفته است. مطمئن شوید که افق خود را در دوربین به صورت صاف نگه دارید، یک زاویه دوربین منحصر به فرد برای نشان دادن زیبایی طبیعی صحنه پیدا کنید و اگر در نور کم عکاسی می کنید از سه پایه استفاده کنید.

روش عکاسی با موبایل از طبیعت

در مورد تنظیمات، شبکه دوربین آیفون برای اطمینان از افقی بودن افق شما بسیار مفید است. برای روشن کردن آن، به تنظیمات > دوربین بروید و ویژگی Grid را تغییر دهید. اگر با آیفون 11 پرو، آیفون 11 پرو مکس، آیفون 12 پرو یا آیفون 12 پرو مکس عکاسی می‌کنید، می‌توانید از لنز فوق عریض نیز استفاده کنید، که برای ثبت مناظر وسیعی که می‌خواهید در آن مکان‌های بزرگ را برجسته کنید، مفید است.

عکاسی در سفر

عکاسی در سفر بسیار شبیه به مدل عکاسی منظره است، اما این ژانر انواع تصاویر متمایزتری را در بر می گیرد. مجموعه عکس‌های سفر شما از هر مکان معین احتمالاً شامل معماری سازه های گوناگون، غذا و سلفی می‌شود که همگی می‌توانند به راحتی با گوشی آیفون شما انجام شوند.

اگر می خواهید خود را در تصاویرتان جاودانه کنید، توصیه می کنیم یک سه پایه کوچک قابل حمل و همچنین یک شاتر از راه دور همراه خود داشته باشید. به این ترتیب، می توانید از ژست های سلفی سنتی خودداری کنید و دیگر مجبور نخواهید بود به افراد غریبه در خیابان مراجعه کرده و از آنها بخواهید عکس شما را بگیرند.

عکاسی از غذا

عکاسی از غذا یک سبک سرگرم کننده برای عکاسی است، اما نیاز به کمی تمرین دارد. نه تنها باید غذاها و خوراکی هایی درست کنید که به اندازه کافی خوب به نظر برسند، بلکه باید از آنها به گونه ای عکسبرداری کنید که برای بینندگان شما جذاب باشد.

نور برای عکاسی از مواد غذایی کلیدی است، اما نور شدیدی لازم نیست که در سراسر غذای شما وجود داشته باشد. در عوض می توانید از نور طبیعی یک پنجره آفتابی یا از نورهای مصنوعی یک سافت باکس استفاده کنید. اگر می خواهید در رستوران ها عکاسی کنید و نور زیادی در آنجا وجود ندارد، آیفون خود را روی حالت شب تنظیم کنید و عکس گرفته شده را در برنامه ویرایش عکس مورد علاقه خود روشن تر کنید.

عکاسی با موبایل آیفون از غذا

عکاسی معماری

عکاسی معماری برای ثبت عناصر جالب داخلی و خارجی که در ساختمان ها و دیگر سازه های دست ساز وجود دارد استفاده می شود. هدف این است که حس زیبایی و طراحی سازه را در عکسی که گرفته اید منتقل کنید.

بنابراین، مانند بسیاری از ژانرهای عکاسی دیگر، ترکیب بندی همه چیز است. سعی کنید پرسپکتیوها و زوایای دوربین منحصربه‌فردی را بیابید تا ساختاری را که از آن عکس می‌گیرید برجسته کند. همچنین می توانید سعی کنید در ساعات مختلف روز عکس بگیرید تا ببینید نورهای مختلف چقدر بر حال و هوای عکس های شما تأثیر می گذارد.

عکاسی از محصول

عکاسی محصول مشابه عکاسی از طبیعت است، با یک تفاوت اصلی. هدفی که از تصویربرداری دارید. با عکاسی از طبیعت بی جان، هدف این است که اجازه دهید خلاقیت شما بدرخشد. با عکس های محصول، یک شی را با هدف بازاریابی آن برجسته می کنید. هر زمان که از محصولات برای استفاده تجاری عکس می گیرید، از عکاسی محصول استفاده می کنید.

نورپردازی خوب در عکس های محصول بسیار مهم است، بنابراین اگر قصد دارید تعداد عکس محصول بگیرید، ما به شدت توصیه می کنیم یک رینگ لایت تهیه کنید، به خصوص اگر با محصولات کوچکتری کار می کنید که معمولاً روی میز قرار می گیرند. مطمئن شوید که با نگه داشتن انگشت خود بر روی صفحه نمایش جایی که می خواهید فوکوس کنید، از ویژگی نوردهی خودکار/فوکوس خودکار استفاده کنید. با این کار اطمینان حاصل می کنید که تصویر شما واضح است.

روش عکاسی از محصول

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد مدل ها و روش های مختلف عکسبرداری با آیفون صحبت کردیم. نکاتی که گفته شد کاملا تخصصی بوده و انجام دادن آن ها باعث افزایش کیفیت عکسبرداری نهایی شما خواهد شد. اگر به دنبال مقالات تخصصی در این زمینه هستید، به وب سایت برترآموز مراجعه کنید و اگرهم شما روش های دیگری را بلدید حتما در بخش نظرات سایت موبایل کمک برای ما بنویسید و این پست را در اختیار دوستان خودتان قرار دهید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments