با استفاده از سرورهای مجازی کسب و کار خود را به سادگی در سطح بین‌المللی توسعه دهید

سرورهای مجازی و رشد کسب و کارها آنلاین

سرورهای مجازی و رشد کسب و کارها آنلاین

با توجه به رشد و گسترش تکنولوژی و خدمات اینترنتی، کامپیوترها و فناوری‌های مختلفی به‌وجود آمده‌اند که سایت‌های امروزی برای فعالیت خود، نیاز به داشتن آن‌ها دارند. از جمله این فناوری‌ها سرور مجازی نام دارد. اما کاربردهای این نوع سرور چیست؟ چه تفاوتی با یک سرور اختصاصی دارد؟ آیا می‌توان از آن برای کاربردهای عمومی و شخصی نیز استفاده کرد؟ در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی این نوع سرور بپردازیم و به این سوالات شما پاسخ دهیم.

سرورهای مجازی و رشد کسب و کارها آنلاین

آشنایی با سرور مجازی و تفاوت آن با سرور اختصاصی

خدمات شبکه و وب‌سایت‌ها مبتنی بر سرورها هستند. یکی از این موارد سرور اختصاصی است که یک سرور کامل، بسیار قوی و با مشخصات سخت‌افزاری بالا است که برای کسب‌وکارهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، یک سرور اختصاصی می‌تواند از دو پردازنده اینتل 24 هسته‌ای تشکیل شود. حال اگر به دنبال کاری اقتصادی‌تر و سبک‌تر بودیم هم باید باز به سراغ این نوع سرورها برویم؟

جواب این سوال، سرور مجازی است. زمانی که کاربری شما، کاری چندان سنگین نیست یا اینکه وب‌سایتی دارید که چندان پرترافیک نیست، می‌توانید سروری از نوع مجازی خریداری کنید. سرورهای کاملی که توسط برنامه‌های مختلفی مانند Xen به بخش‌‌های کوچکتری تقسیم می‌شوند.

آشنایی با سرور مجازی و تفاوت آن با سرور اختصاصی

در حقیقت می‌توان گفت که سروری مجازی بخش‌های مختلف کوچک‌شده یک سرور کامل است که به شما امکان می‌دهد تا با هزینه‌ای کمتر، سخت‌افزاری در حد نیاز خود دریافت کنید. یک سرور مجازی مشخصات مختلف ارائه می‌شود که در ادامه قصد داریم به این مشخصات بپردازیم.

مشخصات سخت‌افزاری سرورهای مجازی

زمانی که شما سرور از نوع مجازی خریداری می‌کنید، مشخصات‌های مختلفی برای هرکدام از آن‌ها با توجه به سرویس میزبان وجود خواهد داشت که شما می‌توانید با توجه به شرایط خود، برای دریافت آن‌ها اقدام کنید.

مشخصات سخت‌افزاری سرورهای مجازی

اولین بخش یک سرور از نوع مجازی، رم یا حافظه موقتی است. رم‌های به‌کار رفته در آن‌ها معمولا از دو نوع DDR3 یا DDR4 هستند. رم‌هایی که در سرورهای مجازی توسط سرویسی‌های میزبان ارائه می‌شوند، حداقل 512 مگابایت و حداکثر 8 یا 16 گیگابایت هستند که شما باید با توجه به شرایط خود، می‌توانید یکی از این انواع را انتخاب کنید.

بخش بعدی، هاردی است که در سرور مجازی استفاده می‌شود. یک هارد به سه صورت وجود دارد و به مشتریان ارائه می‌شود. از جمله انواع هاردهایی که در سرورهای مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرند هم می‌توان به هاردهای HDD، SSD و NVMe اشاره کرد. هاردهایی که از سیستم NVMe استفاده می‌کنند، در حدود 25 برابر سرعتی بالاتری را نسبت به هاردهای HDD و 5 برابر نسبت به هاردهای SSD خواهند داشت. در زمان خرید برای شما حجم‌هایی از این انواع هاردها مشخص خواهد شد که با توجه به پلن انتخابی، این میزان هم متفاوت خواهد بود.

یکی دیگر از مواردی که در قیمت و شرایط خرید سرور مجازی تاثیر مثبت دارد، پردازنده است. بیشتر پردازنده‌هایی که در سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرند، از نوع اینتل زئون هستند. این پردازنده‌ها دارای تعداد هسته‌های بسیار زیاد و سرعت و فرکانس بالا هستند که باعث می‌شوند تا یک پردازنده در چندین سرور مورد استفاده قرار بگیرد.

با سرور مجازی چه‌کارهایی می‌توان انجام داد؟

تا به اینجا درباره چیستی سرورهای مجازی صحبت کردیم. اما در چه زمینه‌هایی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؟ از جمله کاربردهای سرور مجازی می‌توان به استفاده از آن در صرافی‌های معتبر خارجی، صنعت گیمینگ و استریم، توسعه نرم‌افزار و دیگر کاربری‌های عمومی اشاره کرد که در ادامه این بخش به آن‌ها خواهیم پرداخت.

معامله در فارکس و صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال

صرافی‌های مختلفی در جهان وجود دارند که به دلیل پیروی از سیاست‌های آمریکا، دسترسی ایرانیان را به برنامه‌های خود محدود کرده‎‌اند. از این رو باید با آی‌پی خارجی که نتوان ایرانی بودن را تشخیص داد، وارد آن برنامه شد که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به فارکس و بایننس اشاره کرد.

برای دور زدن تحریم‌های این شرکت‌ها می‌توان از سرورهای خارجی مثل سرور مجازی هتزنر آلمان یا فرانسه استفاده کرد.

معامله در فارکس و صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال

استفاده در صنعت پرطرفدار گیمینگ

یک گیمر در بسیاری از اوقات که سیستم ضعیفی دارد و یا اینکه قصد بازی کردن آنلاین را دارد اما به دلیل محدودیت‌ها نمی‌تواند این کار را انجام دهد، به سراغ سرورهای مجازی خواهد رفت. سرورهای مجازی این امکان را به شما خواهند داد تا بتوانید با کمک آن‌ها به سایت‌های خارجی بازی آنلاین خود متصل شوید و البته آی‌پی ثابتی را داشته باشید که می‌تواند در سرعت بازی شما تاثیر به‌سزایی بگذارد.

استریمرها نیز در بسیاری از اوقات نیاز دارند تا برای دریافت درآمد و البته وصل‌شدن به سرورهای خارجی، از یک سرور مجازی استفاده کنند. به همین خاطر می‌توان گفت که یک سرور کاربردهای بسیاری در صنعت گیمینگ دارد.

آی‌پی خارجی برای کاربری‌های عمومی

سرورهای مجازی خارجی به دلیل اینکه در خارج از کشور قرار دارند، به شما امکان استفاده از سایت‌های مختلف و البته بدون نیاز به فیلترشکن را خواهند داد.

استفاده از سرور مجازی نباید حتما برای کار خاصی باشد. شما می‌توانید با داشتن آن در سایت‌های مختلف خارجی مانند آمازون و Ebay گشت‌وگذار کنید. در نظر داشته باشید که حتی در بسیاری از مواقع هم می‌توان از این سرورها برای کاربری‌های مولتی‌مدیا استفاده کرد و همزمان با چند آی‌پی مختلف دیدن فیلم مورد نظر خود را ببینید. البته که امکان اتصال چند آی‌پی همزمان، هزینه‌های بیشتری را برای شما در بر خواهد داشت.

خرید انواع سرور مجازی و اختصاصی از آریا سرویس

سرورهای مجازی از تکنولوژی‌های جدید در جهان هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا به راحتی و بدون هیچ دردسری، به سایت‌های خارجی که امکان دسترسی به آن‌ها در ایران وجود ندارد، متصل شوید. شما می‌توانید در هنگام خرید سرورهای مجازی، سیستم عامل مورد نظر خود را سفارش دهید که از جمله این سیستم‌های عامل می‌توان به ویندوز سرور و انواع لینوکس از جمله دبیان، سنت او اس، اوبنتو و فدورا اشاره کرد. اما اگر قصد خرید سرور از نوع مجازی از جمله سرور مجازی ایران را داشتید، کدام سرویس میزبان می‌تواند انتخاب مناسبی برای ما باشد؟ پیشنهاد ما به شما آریا سرویس است.

آریا سرویس از مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی سرورهای مجازی و اختصاصی می‌باشد که می‌تواند تمام خدمات مربوط به ارائه این سرورها را در ایران پوشش دهد. سرورهای این مجموعه در دیتاسنترهای کشورهای ایران، هلند، آلمان، فرانسه و آمریکا قرار دارند و از این رو شما می‌توانید با توجه به شرایط خود، یکی از انواع این سرورها را انتخاب کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments