نکات مهم در خرید سانترال

نکات مهم در خرید سانترال

سانترال یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک مجموعه کاری (اداره، سازمان یا شرکت‌های تجاری) محسوب می‌شود. این دستگاه به مدیران کسب و کار اجازه می‌دهد مرکز تلفن مورد نیاز خود را راه‌اندازی کنند. به کمک یک سانترال مناسب، می‌توانید ارتباطات تلفنی مجموعه خود را با مشتریان، به بهترین شکل مدیریت کنید. این موضوع در نهایت باعث رونق کسب و کار شما خواهد شد. بنابراین خرید سانترال و متعاقبا قیمت سانترال پاناسوینک در راه‌اندازی یک تجارت از موارد پراهمیت می باشد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهم در خرید سانترال بپردازیم. در صورتی که به تازگی یک کسب و کار راه‌اندازی کرده‌اید یا به فکر بهبود و گسترش آن هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید. تنها با داشتن اطلاعات کافی و مورد نیاز است که می‌توانید بهترین انتخاب را برای خرید یک دستگاه سانترال مناسب داشته باشید.

دستگاه‌های سانترال را در ایران با نام و برند پاناسونیک می‌شناسند. دلیل این موضوع هم کاملا روشن است: پاناسونیک سال‌هاست که با تولید سانترال‌های باکیفیت، مقرون به صرفه، ماندگار و در ظرفیت‌های مختلف، توانسته اعتماد مشتریان را به صورت کامل جلب کند. بنابراین ما نیز در ادامه به سانترال‌های Panasonic و نکات مهم برای خرید آن‌ها خواهیم پرداخت.

آشنایی اولیه با سانترال پاناسونیک

سانترال پاناسونیک یک باکس سخت افزاری است که در محیط‌های کاری نصب می‌شود. مهم‌ترین وظیفه این دستگاه، دریافت تمام خطوط شهری مجموعه و اختصاص آن‌ها به کارمندان مختلف است. همان‌طور که می‌دانید خط‌‌های شهری کفاف همه بخش‌های یک اداره، سازمان یا شرکت را نمی‌دهند. از طرفی دیگر، اختصاص هر خط شهری به یک کارمند اصلا مقرون به صرفه نیست. این‌جاست که سانترال پاناسونیک می‌تواند به کمک مدیران بیاید.

اساس کار یک دستگاه سانترال به این صورت است که تمام خطوط شهری را دریافت می‌کند و آن‌ها را توسط خط‌های داخلی، در اختیار کارمندان مختلف قرار می‌دهد. به این ترتیب، همه کارمندها از طریق یک خط داخلی، به کلیه خطوط شهری مجموعه دسترسی دارند. این قابلیت را می‌توان مهم‌ترین کاربرد دستگاه سانترال دانست.

نکات مهم در خرید سانترال

شرکت پاناسونیک دستگاه‌های سانترال خود را برای استفاده در مجموعه‌های مختلف از قبیل ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌های تجاری و … طراحی و روانه بازار می‌کند. این دستگاه‌ها در ظرفیت‌ها و مدل‌های گوناگونی تولید می‌شوند. بنابراین برای خرید یک سانترال مناسب، ابتدا باید با ویژگی‌های کلی این محصولات و قابلیت‌های مختلف هر کدام، بیشتر آشنا شوید.

انواع دستگاه‌های سانترال پاناسونیک

سانترال‌های پاناسونیک از دو جنبه قابل تقسیم‌بندی هستند: عملکرد و ظرفیت. از نظر عملکردی، سانترال‌های Panasonic به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه بخش‌بندی می‌شوند.

سانترال آنالوگ پاناسونیک

این دستگاه‌ها با خطوط آنالوگ مخابرات کار می‌کنند و کلیه اتصالات آن‌ها نیز با استفاده از کابل تلفن، برقرار می‌شوند. به این سانترال‌ها، مدل‌های سخت افزاری نیز گفته می‌شود. در این مراکز، خطوط شهری آنالوگ با استفاده از کابل‌کشی مخابرات، وارد دستگاه سانترال شده و خطوط داخلی هم از طرف دیگر، با استفاده از همین کابل‌ها به پریز تلفن هدایت می‌شوند. در نهایت، کارمندان می‌توانند با استفاده از تلفن‌های سانترال، به این خطوط داخلی دسترسی داشته باشند.

سانترال‌های آنالوگ پاناسونیک در مدل‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. در حال حاضر KX-TES824 و کلیه مدل‌های سری TDA از قبیل KX-TDA100DB و KX-TDA600 از جمله محبوب‌ترین دستگاه‌های آنالوگ Panasonic محسوب می‌شوند.

سانترال تحت شبکه پاناسونیک

این دستگاه‌ها در بستر شبکه راه‌اندازی می‌شوند و می‌توانند با خطوط جدید مخابرات (سیپ ترانک) نیز کار کنند. در یک مرکز تلفن تحت شبکه، داخلی‌ها به وسیله کابل LAN یا آی پی با سرور اصلی (که همان سانترال تحت شبکه است) ارتباط برقرار می‌کنند. در این مجموعه‌ها خبری از کابل‌کشی نیست و صدا در بستر اینترنت و با استفاده از تکنولوژی VoIP منتقل می‌شود.

کلیه مدل‌های سری NS از قبیل KX-NS500 و KX-NS1000 و هم‌چنین محصولات سری TDE مانند KX-TDE200 و KX-TDE600 در ردیف سانترال‌های تحت شبکه پاناسونیک قرار می‌گیرند.

سانترال‌های پاناسونیک از لحاظ ظرفیت نیز به دو دسته کم‌ظرفیت و پرظرفیت بخش‌بندی می‌شوند:

سانترال کم ظرفیت پاناسونیک

همان‌طور که از اسم این دستگاه‌ها نیز مشخص است، از ظرفیت کمی برخوردار بوده و برای استفاده در مجموعه‌های کاری کوچک و متوسط طراحی و روانه بازار می‌شوند. منظور از ظرفیت، تعداد خطوط شهری و هم‌چنین داخلی‌هایی است که یک سانترال می‌تواند در اختیار شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌ها قرار دهد. بدیهی است که هرچقدر که کسب و کار شما بزرگ‌تر باشد و کارمندان بیشتری داشته باشید، تعداد خطوط شهری شما و هم‌چنین داخلی‌هایی که نیاز دارید، بیشتر می‌شوند.

نکات مهم در خرید سانترال

در حال حاضر، KX-TES824 محبوب‌ترین سانترال کم ظرفیت پاناسونیک محسوب می‌شود. این مدل می‌تواند با ارتقا به بالاترین ظرفیت خود، از 8 خط شهری و 24 داخلی پشتیبانی کند. در صورتی که یک کسب و کار کوچک یا متوسط را مدیریت می‌کنید، TES824 می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای راه‌اندازی مرکز تلفن باشد.

سانترال پرظرفیت پاناسونیک

ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ برای راه‌اندازی مرکز تلفن خود، باید به سراغ سانترال‌های پرظرفیت پاناسونیک بروند. این دستگاه‌ها در ظرفیت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. کلیه مدل‌های سری TDA و TDE و NS در ردیف سانترال‌های پرظرفیت پاناسونیک قرار می‌گیرند.

نکات مهم در خرید سانترال

اکنون با انواع دستگاه‌های سانترال پاناسونیک بیشتر آشنا شدیم، نوبت به بررسی فاکتورهای مهم برای خرید یکی از این محصولات می‌رسد. البته توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی در این زمینه، با یک نمایندگی معتبر و مجاز پاناسونیک مشورت کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

وسعت کسب و کار

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در رابطه با خرید سانترال پاناسونیک مد نظر داشته باشید، وسعت کسب و کارتان است. زیرا شما دقیقا باید سانترالی را انتخاب کنید و ظرفیت آن، با نیازهای مجموعه مطابقت داشته باشد. تعداد خطوط شهری که در اختیار دارید و هم‌چنین تعداد کارمندان و خطوط داخلی مورد نیاز، از جمله مواردی هستند که وسعت و بزرگی کسب و کار شما را مشخص می‌کنند.

بودجه

سانترال‌های پاناسونیک در مدل‌های مختلف در دسترس مشتریان قرار دارند. بدیهی است که قیمت مدل های مختلف متفاوت خواهد بود. بنابراین قبل از هر چیز، به بودجه‌ای که برای راه‌اندازی مرکز تلفن در نظر گرفته‌اید توجه داشته باشید. فراموش نکنید که برای استفاده از خدمات یک مرکز تلفن پاناسونیک، علاوه بر دستگاه سانترال، به تجهیزات دیگری از قبیل تلفن‌های سانترال، کارت‌های توسعه و … نیز نیاز دارید.

قابلیت‌های مورد انتظار

دقیقا چه انتظاراتی از یک مرکز تلفن دارید؟ بدیهی است که اولین و مهم‌ترین خواسته شما، مدیریت ارتباط‌های تلفن با استفاده از خطوط شهری و داخلی است. ولی سانترال‌های پاناسونیک قابلیت‌های دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. راه‌اندازی اپراتور گویا، فعال‌سازی کالر آیدی و درب باز کن، ضبط مکالمات و … از جمله امکاناتی هستند که باید در زمان خرید سانترال به آن‌ها توجه داشته باشید.

قبل از این‌که نسبت به خرید یک مدل از سانترال‌های پاناسونیک اقدام کنید، قابلیت‌های مورد انتظار خود را با ویژگی‌ها و امکانات سانترالی که انتخاب کرده‌اید، مطابقت دهید. به این ترتیب، می‌توانید دستگاهی را خریداری کنید که دقیقا همه نیازهای شما را برآورده نماید.

آنالوگ یا تحت شبکه

توصیه می‌کنیم که برای مجموعه‌های کاری کوچک و متوسط، از سانترال‌های آنالوگ استفاده کنید. راه‌اندازی این مراکز هزینه کمتری به همراه دارند و از طرف دیگر، تقریبا تمام نیازهای مدیران را نیز برآورده خواهند کرد. البته فراموش نکنید که توسعه سانترال‌های آنالوگ مقداری سخت است. بنابراین اگر احتمال می‌دهید که ممکن است در آینده کسب و کار خود را گسترش دهید، حتما به سراغ سانترال‌های تحت شبکه بروید.

کلام پایانی

اگرچه در این مقاله سعی کردیم به تمامی نکات مهم برای خرید سانترال اشاره کنیم، اما باز هم نیاز به تحقیق بیشتری دارید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما از مشاوره‌های کارشناسان فروش یک نمایندگی معتبر پاناسونیک استفاده کنید. این موضوع سبب می‌شود با چشمی باز و آشنایی با تمام فاکتورهای مهم و تاثیرگذار، نسبت به خرید سانترال مورد نظر خود اقدام کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments