معرفی و دانلود برنامه مداد (Medad) – کیبورد فارسی برای iOS

معرفی برنامه مداد (Medad): کیبورد فارسی برای iOS

اگر به دنبال یک اپلیکیشن کیبورد برای سیستم عامل iOS هستید که امکان تایپ به زبان فارسی را ایجاد کند، برنامه مداد یا Medad یکی از بهترین گزینه های موجود است. در این مقاله قصد داریم به معرفی برنامه مداد (Medad) به عنوان یک کیبورد فارسی برای iOS بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با برنامه مداد (Medad)

همواره یکی از دغدغه های کاربران آیفون و آیپد های اپل مسئله تایپ به زبان فارسی است. اگرچه بدین منظور می‌تواند از کیبورد عربی سیستم عامل iOS استفاده کرد، اما با این حال نبود یک کیبورد فارسی اختصاصی در آن گاها می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. خوشبختانه اپلیکیشن مداد (Medad) این مشکل را برطرف می‌کند.

مداد (Medad) یک کیبورد فارسی برای سیستم عامل iOS است که حجم بسیار پایینی داشته و به طور رایگان در اپ استور عرضه شده تا کاربران علاقمند قادر به استفاده از آن باشند. در این مقاله قصد داریم به معرفی برنامه مداد (Medad) بپردازیم. چنانچه در مورد این اپلیکیشن نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن‌ها یاری بخواهید. با ما همراه باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

معرفی کیبورد فارسی مداد (Medad) برای سیستم عامل iSO

پیش از هر چیز باید بگوییم که کیبورد فارسی مداد (Medad) تقریبا با تمام نسخه های مختلف آیفون و آیپدهای اپل حتی آیفون 4 اس سازگاری دارد، البته برای نصب این کیبورد روی هر دستگاه باید حداقل سیستم عامل iOS 8 بر روی آن نصب باشد. در طراحی برنامه مداد (Medad) سعی شده که ظاهر آن بسیار نزدیک به ظاهر کیبورد پیش فرض و اصلی سیستم عامل iOS باشد تا کاربر به شکل بهتری با آن ارتباط برقرار سازد.

معرفی برنامه مداد (Medad): کیبورد فارسی برای iOS

برای دستیابی به برخی کلمات و نمادها در برنامه مداد (Medad) لازم است تا انگشت خود را بر روی یکی از کلیدها قرار داده و به سمت بالا سر دهید. برای مثال اگر تمایل به تایپ عدد 1 را دارید، باید انگشت خود را بر روی کلید حرف “ض” قرار داده و به سمت بالا بکشید تا عدد 1 تایپ شود. نکته جالب بعدی در مورد کیبورد مداد (Medad) مربوط به پشتیبانی آن از تایپ نیم فاصله می‌شود. برای تایپ نیم فاصله در این کیبورد کافیست که انگشت خود را بر روی دکمه “فاصله” قرار داده و به سمت بالا سر دهید.

معرفی برنامه مداد (Medad): کیبورد فارسی برای iOS

برای تغییر زبان آنی کیبورد مداد (Medad) هم می‌توانید از دستورات اشاره‌ای استفاده کنید. برای مثال تصور کنید در حال تایپ متنی با زبان فارسی هستید و ناگهان تمایل پیدا می‌کنید با عبارتی انگلیسی را در آن تایپ کنید. برای انجام این کار کافیست که در محیط کیبورد مداد (Medad) انگشت خود را بر روی کلید “فاصله” قرار داده و ب سمت راست و چپ بکشید تا زبان کیبورد تغییر پیدا کند.

معرفی برنامه مداد (Medad): کیبورد فارسی برای iOS

در برنامه مداد (Medad) رنگ‌بندی‌ها و قابلیت‌های شخصی سازی نسبتا متنوعی ارائه شده است که کاربران با توجه به سلیقه شخصی خود قادر به استفاده از آن‌ها هستند. در منوی تنظیمات کیبورد مداد (Medad) هم آپشن‌های مختلفی ارائه شده‌اند. برای مثال شما می‌توانید صدای لمس کلیدها یا سر دادن انگشت روی آن‌ها را متوقف کنید یا از بین فونت‌ های خاصی که برای تایپ توسط این کیبورد در نظر گرفته شده، فونت مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

معرفی برنامه مداد (Medad): کیبورد فارسی برای iOS

پس اگر با مشکل تایپ به زبان فارسی در آیفون یا آیپدتان مواجه هستید، کیبورد مداد (Medad) می‌تواند یکی از برنامه های کاربردی باشد که مشکلتان را برطرف می‌کند. ضمتا فراموش نکنید که انجام این کار با نصب کیبورد جیبورد (GBoard) گوگل هم امکانپذیر است که در مقاله “معرفی و دانلود کیبورد گوگل (Gboard)؛ iOS و اندروید” به معرفی آن پرداخته بودیم.

 بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ با گارانتی  

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی و بررسی مختصر برنامه مداد (Medad) به عنوان یک کیبورد فارسی مناسب برای آیفون و آیپد های اپل پرداختیم. با کلیک بر روی آیکون انتهای این مقاله به صفحه دانلود اپلیکیشن مذکور در اپ استور هدایت می‌شوید. چنانچه در مورد این اپلیکیشن نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن‌ها یاری بخواهید.

نقاط قوت

  • عملکرد روان و بدون مشکل
  • پشتیبانی از تایپ نیم فاصله
  • رایگان بودن
  • قابلیت شخصی‌سازی نسبتا متنوع

نقاط ضعف

  • تنوع فونت های کیبورد می‌توانست بیشتر باشد

بیشتر بخوانید:

گلس آیفون 8

گلس آیفون 7 پلاس

قطعات آیفون اس ای 2020

تعمیرات موبایل

Medad | کیبورد فارسی مداد
نام Medad | کیبورد فارسی مداد
قیمت رایگان
سیستم عامل iOS
سازنده Adnan Seddighi

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments