اهمیت بسته بندی در اسباب کشی

خرید خانه یکی از کارهای بسیار لذت‌بخش است که هرشخصی دوست دارد آن را تجربه کند. بسته‌بندی و اسباب کشی ‌وسایل منزل مرحله‌ای است که باید بعد از این کار انجام دهید. این فرایند اگر به‌درستی انجام نشود باعث استفاده بیشتر کارتن می‌شود.

حتی در هنگام جابه‌جایی اثاث ممکن است به‌دلیل متناسب نبودن کارتن‌ها با وسایل، آن‌ها را دچار شکستگی و خرابی کند. برای پیشگیری از به‌وجود آمدن این مشکل راه‌حلی ارائه شده است. شما می‌توانید از کارتن مخصوص اثاثیه منزل که به‌صورت استاندارد برای وسایل خاص تولید شده است در اثاث‌کشی استفاده کنید و این فرایند را برای خود آسان کنید.

کارتن بسته بندی؛ مهم‌ترین ملزومات اسباب کشی

همواره دشواری‌هایی در جابه‌جایی مشکلاتی وجود دارد که خرید کارتن یکی از مهم‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌رود. از دیگر مشکلات، نحوه بسته‌بندی ‌کردن وسایل منزل است. شما باید به‌شکلی تمامی وسایل را در کارتن‌ها و جعبه‌های بزرگ و کوچک جا دهید که بیشترین استفاده را از آن‌ها ببرید که این کار عملا قابل ‌انجام نیست.

حتی اگر بهترین نوع کارتن را در اختیار داشته باشید؛ اما در نوع چینش اشتباهی کنید، انتظار خرابی و شکستگی در اثاث‌کشی را داشته باشید. همچنین به‌دلیل مناسب نبودن فضای داخل کارتن، با مقدار زیادی از فضای خالی در کارتن‌های خود روبه‌رو می‌شوید که نمی‌توانید از آن‌ها به‌دلیل هم اندازه نبودن وسایل استفاده کنید.

کارتن اسباب کشی چیست؟

طبق تجربه اکثر مردم بهترین گزینه برای بسته بندی وسیله‌ها در اسباب کشی، کارتن است. چندین سال قبل برای بسته بندی وسایل از کارتن‌های بلااستفاده مغازه ‌داران بهره می‌گرفتند. ولی در نتیجه علاوه‌بر اینکه کارتن‌های آلوده و یا نیمه پاره به دستشان می‌رسید، نمی‌توانستند بهترین بهره را از یک کارتن ببرند.

همچنین دست‌دوم بودن این کارتن‌ها باعث می‌شد استحکام کمی در برابر وسایل سنگین داشته باشند. اکنون برای این مشکل راه چاره‌ای اندیشیده شده که به آن کارتن اسباب کشی می‌گویند. این کارتن‌ها با حساسیت بالایی تولید می‌شوند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

همچنین برای هر وسیله‌ای که در منزل دارید می‌توانید کارتن مخصوص به آن را تهیه کنید تا آن‌ها را بادقت در جای مربوط قرار دهید. باتوجه ‌به این نکته، احتمال خرابی در کارتن‌های اسباب کشی بسیار کمتر است.

انواع کارتن‌های مناسب اسباب کشی

کارتن اثاث‌کشی در انواع و سایزهای مختلفی تولید شده است. در تولید این کارتن چند معیار خاص وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اندازه است. کارتن‌ها در اندازه‌ها و استحکام متفاوتی به تولید رسیده است که بتوان از آن‌ها در انواع ملزومات اسباب کشی استفاده کرد.

استحکام یکی از فاکتورهای مهمی است که باید به آن توجه کرد. در این کارتن‌ها چند لایه وجود دارد تا محافظت بالایی داشته باشند. کارتن اثاث‌کشی 3لایه دارد. این 3‌لایه عبارت‌اند از لایه بیرونی، لایه میانی و لایه درونی.

وجود این لایه‌ها باعث می‌شوند که در برابر هرگونه فشار و یا ضربه‌ای مقاومت لازم را داشته باشند. این ویژگی باعث می‌شود بتوانید وسایل حساس خود را مانند تلویزیون و یا ظروف آشپزخانه به‌راحتی و با خیالی آسوده جابه‌جا کنید.

تفاوت کارتن‌های اسباب کشی با کارتن معمولی
تفاوت کارتن‌های اسباب کشی با کارتن معمولی

کارتن‌های معمولی که اغلب همان کارتن میوه و یا خوراکی مغازه‌ها هستند، استحکام لازم را در برابر فشار ندارند. همچنین بعضی از این کارتن‌ها بوی نامطبوعی بر اثر میوه‌هایی که قبلا در آن بوده است دارند که موجب گرفتن بوی بد وسیله‌های شما نیز خواهند شد.

اشکال مختلف در کارتن‌های اثاث‌کشی باعث شده بتوانید حداکثر استفاده را از فضای داخل آن داشته باشید. در ادامه موارد دیگری را برای شما آورده‌ایم تا بیشتر با این محصول کاربردی آشنا شوید.

مقاومت بالای کارتن برای وزن زیاد

این کارتن از آسیب و ضرر مالی در جابه‌جایی جلوگیری می‌کند. اگر شما نیز در این زمینه حساسیت بالایی دارید، این کارتن بهترین راه برای شماست. لایه‌های مقاوم در این کارتن سبب مستحکم‌تر شدن آن می‌شود و در نتیجه روند اثاث‌کشی وسایل حساس را سهولت می‌بخشد. شرکت‌های کارتن سازی این محصول را با بهترین مواداولیه تولید می‌کنند.

مناسب‌ بودن قیمت نسبت به مدل‌های دیگر

خرید کارتن‌های مناسب با وسایل شاید ازنظر شما هزینه بر باشد اما پرداخت این مبلغ در برابر ویژگی‌های مثبتی که به شما ارائه می‌دهد بسیار زیاد است. همچنین هزینه ‌کردن برای به صفر رساندن احتمال شکستگی در جابه‌جایی، به ‌مراتب بهتر از استفاده از کارتن‌هایی است که سلامت وسایل شما را در مقصد تضمین نمی‌کنند.

دوام بالا و قابلیت استفاده به‌صورت مداوم

ماندگاری و دوام بالای این کارتن به‌دلیل لایه‌ای بودن مدل آن است. کارتن اسباب کشی در انواع 3‌لایه و 5‌لایه ارائه شده است که متناسب با اجسام سنگین و بسیار حساس باشد. بدنه این کارتن‌ها از مواد مرغوبی ساخته شده است. به همین دلیل می‌توانید از آن‌ها چندین سال بهره ببرید و خیالی آسوده داشته باشید.

مقاومت بالا در برابر رطوبت و اجسام تیز

محافظت بالا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول است. کیفیت بالا و به‌کارگیری مواد مرغوب در تولید باعث مقاوم‌تر شدن آن شده است. وجود لایه‌های بیشتر موجب کم‌تر شدن آسیب‌پذیری کارتن شده است. رطوبت و یا جسم تیز نیز در مواجهه با لایه‌های محکم نمی‌توانند به فضای داخل کارتن نفوذ کنند و به وسایل آسیبی برسانند.

قابل ‌تولید در اشکال، ابعاد و اندازه‌های مختلف

این کارتن در اندازه‌ها و مدل‌های گوناگونی طراحی شده است. برای مثل برای ظروف شکستنی لایه‌های محافظ را افزایش داده‌اند تا شکستگی به حداقل برسد. برای جابه‌جایی البسه نیز کارتن‌هایی در ارتفاع بیشتر طراحی شده است.

این موارد دارای چوب‌رخت هستند و می‌توانید لباس‌های خود را از آن آویزان کنید و نگرانی بابت چروک شدن آن‌ها به‌خصوص لباس‌های ظریف نداشته باشید. همچنین دیگر در انتخاب کارتن مناسب سردرگم نیستید و در کمترین زمان بهترین گزینه را می‌توانید تهیه کنید.

کارتن‌های اسباب کشی در چه جنسی تولید می‌شوند؟

ماده اصلی در تولید این نوع از کارتن‌ها، کاغذ است. برای استحکام بیشتر از کاغذهای مرغوبی به نام کاغذ مازندران استفاده می‌کنند. این کاغذ به کاغذ 5‌لا نیز معروف است که یکی از بهترین مواد در ترکیب کارتن است.

همچنین استفاده از این متریال برای تولید کارتن باعث می‌شود آن‌ها به‌راحتی بازیافت شوند و از آسیب به محیط‌زیست جلوگیری می‌کنند. کارتن اثاث‌کشی در 2 نوع 5‌لایه و 3‌لایه به تولید می‌رسند. همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست کارتن 5لایه مقاومت و دوام بالاتری در استفاده‌های سنگین و یا ظریف دارند.

ابعاد کارتن‌های اسباب کشی
ابعاد کارتن‌های اسباب کشی

کارتن‌ها باتوجه‌به شرایط مختلف ملزومات اسباب کشی به 3 دسته بزرگ، متوسط و کوچک تقسیم‌بندی‌شده‌اند. کارتن‌های بزرگ که آخرین اندازه هستند برای حمل وسایل بزرگ در منزل مانند تلویزیون و یخچال مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کارتن‌ها به‌دلیل داشتن مقاومت بیشتر در برابر وزن بالا، دارای لایه‌های بیشتر نیز هستند.

کارتن‌های متوسط از سری کارتن‌هایی هستند که برای جابه‌جایی مواد شوینده و وسایل خرد منزل بسیار مناسب‌اند. همچنین پوشش ضدآبی که در این محصول وجود دارد باعث می‌شود بتوانید مواردی از قبیل ماده‌های غذایی را در آن‌ها به جابه‌جا کنید و نگرانی بابت خیس شدن و خرابی آن‌ها نداشته باشید.

جمع‌بندی

برای اینکه بتوانید به‌راحتی اسباب کشی خود را انجام دهید، باید به بسته‌بندی کالاها و لوازم خانه توجه کنید. جعبه مخصوص اثاث‌کشی مقاومت بالایی داشته و در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود. می‌توانید برای جابه‌جایی کالاهایی مانند وسایل شکستنی، کتاب‌ها، انواع دستگاه‌های برقی و لوازم دکوراتیو از این نوع کارتن‌ها بهره ببرید.

این کارتن‌ها در مطلب بالا برای شما توضیح دادیم. حال قادر هستید به‌راحتی کارتن‌هایی که برای اثاث‌کشی نیاز دارید را تهیه کرده و از آن‌ها برای بسته‌بندی کالاهای حساس استفاده کنید. درنظر داشته باشید که باید تنها نمونه‌های ضخیم را بخرید تا مقاومتی عالی داشته باشند.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments