آموزش ارسال پیامک از طریق فایل اکسل و متنی

آموزش ارسال پیامک از طریق فایل اکسل و متنی

راز شکوفایی هر کسب‌وکاری در تبلیغات موفق آن نهفته است. تبلیغات پیامکی یکی از راه‌های نوین جهت شناسایی محصولات و خدمات به مشتریان است. این نوع تبلیغات در دسته تبلیغات موفق و البته ارزان قیمت طبقه‌بندی می‌شود. به علاوه از آنجایی که تقریبا تمام افراد جامعه حداقل یک گوشی‌ همراه دارند، می‌توان با بازاریابی پیامکی در مدت زمان کم، مشتریان زیادی را جذب نمود.
بنابراین اگر درصدد تهیه نرم افزار پیام کوتاه برای تبلیغات و بازاریابی پیامکی کسب‌و‌کار خود هستید و می‌خواهید به تعداد زیادی از مخاطبان خود پیامک ارسال کنید؛ حتما می‌دانید که وارد کردن همه شماره‌ها به صورت دستی بسیار زمانبر است. اما سامانه پیام کوتاه این کار را برای شما آسان نموده است.

آموزش ارسال پیامک از طریق فایل اکسل و متنی

یکی از قابلیت‌های پنل پیامک، امکان درج مخاطبان در فایل اکسل (excel) و متنی (text) است. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید بدون کوچک‌ترین اشتباهی، اقدام به ارسال پیامک‌ تبلیغاتی انبوه به شماره تلفن‌های مورد نظر خود نمایید.
در این مقاله سعی داریم تا شما را با تبلیغات و بازاریابی پیامکی و همچنین نحوه ارسال پیامک از طریق فایل اکسل و متنی به عنوان کاربردی‌ترین روش ارسال پیامک تیبلیغاتی، آشنا نماییم. با ما همراه باشید…

بازاریابی پیامکی و مزایای آن

بازاریابی پیامکی، همان پیامک‌های تبلیغاتی است که عموما در بیشتر گوشی‌های موبایل قابل رویت است. در حالت کلی یک پیام نوشتاری در مورد یک محصول و یا معرفی شرکت یا برند و… در قالب یک SMS به افراد را می‌توان بازاریابی پیامکی تعریف نمود.
در واقع بازاریابی یعنی تولید محصول و عرضه آن به مشتری است و باید دارای ایده و خلاقیت باشد. همچنین چندین راه برای بازاریابی وجود دارد، ولی چرا بازاریابی پیامکی؟! عمده ترین دلیل استفاده از بازاریابی پیامکی به دلیل ساده بودن و در دسترس بودن آن نسبت به سایر روش‌های بازاریابی است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بخصوص رواج استفاده از گوشی موبایل در بین تمام افراد جامعه، بازاریابی پیامکی برای تبلیغات کسب و کارها بسیار پاسخگو است و مزایای زیادی دارد. از جمله مزایای استفاده از تبلیغات و بازاریابی پیامکی عبارتند از:

  • تبلیغ شما در کسری از ثانیه ارسال و معمولاً همان لحظه توسط مخاطبان دیده می‌شود.
  • عدم نیاز به اینترنت جهت دیده شدن تبلیغات
  • امکان برگزاری مسابقات ، نظرسنجی و… از طریق پنل پیامکی
  • احتمال دیده شدن بیشتر نسبت به بروشورهای تبلیغاتی و…
  • با پیامک، شما بدون واسطه به شخصی‌ترین ابزار ارتباطی افراد، یعنی تلفن آنها دسترسی دارید.
  • امروزه دیگر، همه گوشی همراه دارند و شما می‌توانید با تمام جامعه در ارتباط باشید.
  • ارسال هر پیامک تنها چند ریال هزینه دارد ولی ده‌‎ها برابر بازخورد خواهند داشت.
  • بر خلاف روش‌های سنتی (مثل تبلیغ در تلویزیون)، شما به آمار دقیق پیامک‌های ارسالی خود دسترسی دارید.
  • شما نه تنها به مشتریان پیامک ارسال می‌کنید، که می‌توانید از آنها پیامک هم دریافت کنید.

اگر با دیدن تنها بخشی از مزایای تبلیغات پیامکی، شما هم به این روش بازاریابی علاقه‌مند شده‌اید، می‌توانید با خرید پنل اس ام اس ملی‌پیامک ( Melipayamak ) و ارسال پیامک از طریق آن، محصولات و خدمات خود را به بسیاری از افراد معرفی نمایید.

اما قبل از اینکه دست به کار شوید، باید بدانید که ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس، به چند طریق انجام می‌شود که یکی از بهترین و دقیق‌ترین روش‌های ارسال پیامک با پنل پیامکی، ارسال پیامک از طریق فایل اکسل و متنی است. در ادامه شما را با این روش ارسال پیامک آشنا خواهیم نمود.

آموزش ارسال پیامک از طریق فایل اکسل و متنی

کاربردهای ارسال پیامک بر اساس فایل اکسل و متنی

یکی از بهترین و دقیق‌ترین روش‌های ارسال پیامک تبلیغاتی، ارسال پیامک تبلیغاتی بر اساس فایل اکسل و متنی است. در این روش شما می‌توانید به افرادی که شماره موبایل آنها را در فایل اکسل و یا به صورت متن ذخیره کرده‌اید، پیامک تبلیغاتی ارسال نمایید. از جمله کاربردهای مهم استفاده از فایل اکسل و متنی در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛

  • طبقه‌بندی و ایجاد گروه‌های مشخص از مخاطبین:
    شما می‌توانید از این قابلیت استفاده کرده و اقدام به ذخیره نمودن شماره تلفن‌های همراه نمایید. علاوه بر این می‌توانید از این قابلیت برای طبقه‌بندی و ایجاد گروه‌های مشخص از مخاطبین و کاربران خود بهره بگیرید. به طور مثال ارسال پیامک به مشهد را انتخاب و تنظیم نمایید.
  • ارسال پیامک‌های تبلیغاتی دقیق:
    استفاده از این روش سبب جلوگیری از رخ دادن اشتباهات سهوی در هنگام وارد کردن شماره تلفن‌های همراه می‌شود.
  • ارسال کلمات کلیدی:
    با استفاده از این ویژگی پنل می‌توانید بخش‌های مهم پیامک خود را داخل فایل اکسل قرار دهید و به طور پی در پی و منظم به شماره‌های دلخواه خود پیامک ارسال نمایید.
  • ارسال پیامک متناظر:
    می‌توانید پیامک‌هایی با متن‌های متفاوت را به شماره‌های گوناگون در یک زمان، به صورت گروهی ارسال نمایید.
  • خروجی نرم‌افزار حسابداری:
    خروجی نرم افزار حسابداری در پنل این قابلیت را برای شما فراهم می‌آورد تا به عنوان مثال، بتوانید به تمامی شماره تلفن‌های همراه کارمندان یک شرکت که در نرم افزار خاصی ذخیره شده‌اند، پیامک ارسال نمایید.
  • آموزش ارسال پیامک از طریق فایل اکسل و متنی

نحوه ارسال پیامک بر اساس فایل اکسل و متنی

شما با تهیه پنل اس ام اس، از سامانه ملی پیامک به عنوان یکی از سامانه‌های پیامکی معتبر و فعال در این زمینه و فعال‌سازی پنل، تنها در کمتر از چند دقیقه، می‌توانید از تمام امکانات یک پنل پیامکی من جمله ارسال پیامک از طریق فایل متنی و اکسل استفاده نمایید. در ادامه بیشتر با روش ارسال پیامک از طریق فایل اکسل و فایل متنی، آشنا خواهید شد.

1. ارسال پیامک از طریق فایل متنی

الف. بعد از فعالسازی پنل خود به منظور ارسال پیامک از طریق فایل متنی با استفاده از سامانه ملی پیامک، ابتدا با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور، وارد محیط  پنل کاربری خود خواهید شد. سپس وارد قسمت “ارسال پیامک می‌شوید.

آموزش ارسال پیامک از طریق فایل اکسل و متنی

ب. در گام بعدی برای شروع ارسال پیامک به صورت متنی باید لیست شماره‌های اختصاصی و متن مورد نظر خود را انتخاب کنید (از قابلیت متون آماده نیز می‌توانید استفاده نمایید).

ج. سپس گیرندگان پیامک را به روش متنی (تکست) مشخص نموده و کلیه شماره‌های خود را از طریق فایل متنی یا دفترچه تلفن وارد کنید.

لازم به ذکر است که:
برای وارد کردن شماره تلفن دیگر نیازی به وارد کردن صفر ابتدای شماره نخواهد بود و شماره‌ها باید به صورت ستونی درج شوند. همچنین بهتر است قبل از ارسال پیامک به تمام شماره موبایل‌های مدنظر خود، به صورت تستی پیامی به یک شماره ارسال نمایید تا از درست بودن متن پیامک و کارکرد سامانه، مطمئن شوید.

د. بخش تنظیمات پیشرفته شامل ارسال پیامک به شماره‌های غیرتکراری، ارسال به کلیه شماره‌ها و ارسال به شماره‌های مشترک (تکراری) می‌باشد. در گام بعد با کلیک بر دکمه “مرحله بعد“، گزارش کاملی از ارسال پیامک خود ملاحظه خواهید کرد که شامل موارد زیر خواهد بود:

  • بررسی متن پیامک
  • بررسی شماره های ثبت شده
  • نوع پیامک(فارسی یا انگلیسی بودن)
  • هزینه ارسال پیامک
  • و…

ه. در مرحله آخر در صورتی که نتیجه گزارش مورد تایید شما بود، دکمه “ارسال پیامک” را کلیک نمایید تا متن به شماره‌های مورد نظر شما ارسال شود.

نکته: توجه نمایید در هنگام ارسال پیامک هرگز دکمه F5 (رفرش) را استفاده نکنید و به منظور مشاهده گزارش پیام‌ها به قسمت “پیام‌های ارسالی” مراجعه و گزارش ارسال پیامک را دانلود نمایید.

2. ارسال پیامک از طریق فایل اکسل

الف. به منظور ارسال پیامک از طریق فایل اکسل با استفاده از سامانه ملی پیامک باید به پنل کاربری خود در این سامانه وارد شوید و سپس بر گزینه “ارسال پیامک” کلیک نمایید.

ب. در صفحه گیرندگان باید بر روی کلید “ارسال پیامک با استفاده از فایل اکسل” کلیک کنید.

نکته: جهت ارسال پیامک به صورت فایل اکسل باید کلیه اطلاعات پیامک از قبیل شماره موبایل، متن و… را مانند “فایل نمونه، ایجاد نمایید. دقت نمایید که فایل اکسل کاملا باید به شکل زیر تهیه شود.

آموزش ارسال پیامک از طریق فایل اکسل و متنی

ج. پس از اینکه فایل اکسل خود را با توجه به آیتم‌های مورد نظر ایجاد کردید، می‌توانید فایل را انتخاب و دکمه “مرحله بعد” را کلیک نمایید. سامانه ملی‌پیامک کلیه ستون‌های فایل اکسل را برایتان نمایش خواهد داد و از هریک از این ستون‌ها، می توانید برای متن پیامک خود استفاده کنید.

نکات: برای تهیه فایل اکسل لازم است نکات زیر را مورد توجه قرار دهید؛

  • سطر ابتدایی فایل اکسل خوانده نخواهد شد، بنابراین از این سطر به منظور ایجاد عنوان هر ستون استفاده نمایید.
  • نام جدول شماره‌ها را حتما Sheet1بگذارید.
  • در فایل اکسل باید حتما ستون اول را برای درج شماره موبایل (بدون صفر ابتدایی شماره) اختصاص دهید و برای مابقی اطلاعات از ستون‌های دیگر استفاده کنید.
  • برای اطلاعاتی که کپی می‌کنید حتما از گزینه paste special و سپس گزینه values استفاده نمایید تا فرمت‌های اضافی در فایل اکسل درج نشوند.

شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با نحوه کار پنل اس ام اس ملی پیامک، به صفحه “راهنما و آموزش کار با پنل اس ام اس مراجعه کنید و راهنمای پنل کاربری را برای بخش‌های مختلف مطالعه نمایید. همچنین تیم پشتیبانی ملی پیامک در هر ساعت از شبانه‌روز آماده پاسخگویی به سئوالات شما می‌باشد.

کلام آخر

دانستیم که یکی از راه‌های موثر در توسعه و پیشرفت هر کسب‌و‌کاری استفاده از پتانسیل‌های موجود در حوزه علم و فناوری است. استفاده از پنل پیامکی برای تبلیغات پیامکی با هدف فروش بیشتر محصولات و معرفی خدمات نیز یکی از این پتانسیل‌ها به شمار می‌آید.

سامانه ملی پیامک با ارائه قابلیت درج مخاطبان در فایل اکسل (excel) و متنی (text) در پنل اس ام اس منحصر به فرد خود، این امکان را فراهم آورده تا بدون نیاز به افزودن تک تک مخاطبان در دفترچه تلفن که کاریست سخت و حتی نشدنی برای ارسال‌های انبوه، بتوانیم بدون کوچک‌ترین اشتباهی برای مخاطبان‌مان پیامک‌های تبلیغاتی ارسال نماییم.

همچنین امکان تست 3 روزه‌ی رایگان پنل ملی پیامک، به کاربران اجازه می‌دهد تا ابتدا تمام زوایای محیط کاربری پنل اس ام اس خود را مورد بررسی قرار داده و سپس از طریق آن اقدام به ارسال پیامک از طریق فایل اکسل و متنی نمایند.

اگر شما هم قصد دارید از پنل اس ام اس ملی پیامک با امکاناتی کامل و منحصر به فرد برای ارسال پیامک از طریق فایل اکسل و متنی استفاده کنید، همین حالا با مراجعه به وبسایت ملی پیامک به آدرس www.melipayamak.com و یا شماره‌گیری 02163404 داخلی 1، با فعالسازی یکی از پنل‌های ملی پیامک در کمتر از چند دقیقه از تمام امکانات آن، بهره‌مند شوید.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments