چگونه آیفون گم یا دزدیده شده خود را ردیابی کنیم؟

چگونه آیفون گم یا دزدیده شده خود را ردیابی کنیم؟find my iphone

اپل در سیستم عامل آی او اس قابلیتی با عنوان Find My iPhone را ارائه کرده که با استفاده از آن می‌توان در شرایط خاصی نسبت به ردیابی دستگاه و شناسایی محل قرار داشتن آن اقدام کرد. ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه استفاده از این قابلیت و ردیابی آیفون در صورت گم یا دزدیده شدن بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های آیفون‌های اپل مربوط به قیمت بالای آن‌ها می‌شود. حتی خود اپل هم قبول دارد که آیفون‌هایش گران قیمت هستند. بنابراین گم شدن یا ربوده شدن آیفون می‌تواند بیشتر از گم یا ربوده شدن هر دستگاه هوشمند دیگری نگران کننده باشد. در بسیاری از موارد دیده شده که افراد بنا به دلایل خاصی آیفون خود را در مکان‌هایی جا گذاشته‌اند. همچنین متاسفانه سرقت آیفون‌ها و آیپدهای اپل هم به شدت رواج یافته و دلیل این موضوع با قیمت بالای این محصولات ارتباط مستقیمی دارد. اما اگر بنا به هر دلیلی تمایل داشته باشید که آیفون خود را ردیابی کنید، تحت شرایط خاصی قدر به انجام این عمل خواهید بود!

اپل در سیستم عامل آی او اس قابلیت اختصاصی را با عنوان Find My iPhone ارائه کرده که با استفاده از آن کاربر می‌تواند از طریق وارد کردن مشخصات ایمیل اپل آیدی (Apple ID) فعال در دستگاه مورد نظر نسبت به ردیابی و شناسایی مکان دقیق آن اقدام کند. این قابلیت چیزی شبیه به قابلیت Android Device Manager گوگل است. با استفاده از قابلیت Find My iPhone می‌توانید مکان دقیق دستگاه خود را یافته و بدین صورت نسبت به پیدا کردن آن اقدام کنید. همچنین اپل قابلیتی را در آیفون‌هایش ارائه کرده که با استفاده از آن آخرین جزئیات مکانی دستگاه به سرورهای اپل گزارش می‌شود.بدین صورت در شرایط خاموش شدن آیفون، جزئیات آخرین منطقه‌ای که دستگاه در آن وجود داشته برای سرورهای اپل ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

ما در این مقاله قصد داریم که توضیحات جامعی در رابطه با نحوه استفاده بهینه از قابلیت Find My iPhone ارائه کنیم. به بیان دیگر در این مقاله نحوه ردیابی آیفون‌ها و آیپدهای گم یا سرقت شده را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

چگونه قابلیت Find My iPhone را فعال کنیم؟

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، قابلیتی که با استفاده از آن می‌توانید موقعیت مکانی آیفون یا آیپد خود را دنبال کنید، Find My iPhone نام دارد. به منظور استفاده از این قابلیت باید ابتدا آن را در دستگاه آی او اسی خود فعال نمایید. دقت داشته باشید که به منظور استفاده از این قابلیت باید یک اکانت فعال در آیکلود (iCloud) داشته باشید.
ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود شوید. به بخش iCloud مراجعه کنید. در این بخش باید نام اکانت فعال خود در دستگاه را مشاهده کنید. وجود داشتن نام و اکانت در این قسمت بدین معناست که هم اکنون اکانت آیکلود شما در آیفون فعال بوده و می‌توانید از قابلیت Find My iPhone استفاده کنید. اما گر در این بخش اکانتی فعال نبود، باید نسبت به ساخت یک اکانت آیکلود اقدام نمایید. اپل در تنظیمات اولیه آیفون‌های خود این قابلیت را ارائه می‌کند تا کاربر نسبت به ساخت اکانت آیکلود اقدام نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه ساخت و فعال کردن اکانت آیکلود در آیفون یا آیپدتان می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

چگونه آیفون گم یا دزدیده شده خود را ردیابی کنیم؟find my iphone

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل اپل با گارانتی  

تعمیرات اپل

قابلیت Find My iPhone از ایمیل اپل آیدی شما استفاده می‌کند. به منظور ایجاد ارتباط مابین دستگاه‌های آی او اسی مختلف باید از این آدرس ایمیل استفاده شود. حال نوبت به آن رسیده که قابلیت Find My iPhone آیفون یا آیپد خود را فعال کنید. بدین منظور ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه شده و سپس گزینه iCloud را انتخاب کنید. در بخش انتهایی لیست گزینه‌ای با عنوان Find My iPhone وجود دارد. این گزینه را انتخاب کرده و وارد آن شوید. در این مرحله تصویری مشابه با عکس فوق و سمت راست پیش رویتان قرار می‌گیرد. با لمس و سبز رنگ کردن اسلایدر موجود در کنار گزینه Find My iPhone می‌توانید قابلیت مورد نظر را فعال کنید. اما گزینه دومی که با عنوان Send Last Location در این بخش وجود دارد چه عملی را انجام می‌دهد؟
با فعال کردن گزینه Send Last Location پیش از خاموش شدن آیفون، موقعیت مکانی دستگاه برای سرورهای اپل فرستاده می‌شود. تصور کنید که آیفون یا آیپدتان را گم کرده‌اید و باتری آن در وضعیت اتمام شارژ قرار دارد. در این وضعیت اگر دستگاهتان خاموش شود دیگر با استفاده از قابلیت Find My iPhone قادر به ردیابی موقعیت مکانی دستگاه نخواهید بود. اینجاست که قابلیت Send Last Location عملکرد مناسب را ارائه کرده پیش از خاموش شدن دستگاه، جزئیات آخرین موقعیت مکانی آن را برای سرورهای اپل ارسال می‌نماید. بدین صورت شانس یافتن دستگاه حتی در شرایط خاموش شدن آن هم وجود خواهد داشت.

نکته نهایی که باید در حین فعال کردن قابلیت Find My iPhone به آن توجه داشته باشید مربوط به Location Services یا سرویس‌های مکان‌یاب آیفونتان می‌شود. موقعیت مکانی آیفون شما تا زمانی از طریق قابلیت Find My iPhone قابل ردیابی است که سرویس‌های مکان‌یاب با Location Services دستگاهتان برای این قابلیت فعال باشد. به منظور فعال کردن این قابلیت باید به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه و سپس Privacy مراجعه نمایید. در این قسمت گزینه‌ای با عنوان Location Services وجود دارد و از طریق آن می‌توانید سرویس‌های مکان‌یاب را برای اپلیکیشن‌ها و بخش‌های مختلف دستگاه فعال یا غیرفعال کنید. سرویس‌های مکان‌یاب آیفون شما باید برای قابلیت Find My iPhone فعال باشند تا بتوانید موقعیت مکانی دستگاه خود را ردیابی کنید.

همچنین اتصال به شبکه اینترنت هم از ملزومات ردیابی آیفون محسوب می‌شود. تا زمانی که دستگاه به شبکه اینترنت متصل باشد، می‌توانید از طریق قابلیت Find My iPhone نسبت به ردیابی موقعیت مکانی دستگاه اقدام کنید، در غیر این صورت قادر به انجام این عمل نخواهید بود. بنابراین به غیر از فعال بودن قابلیت Find My iPhone باید سه شرط اصلی دیگر هم در آیفون شما برقرار باشند تا امکان ردیابی موقعیت مکانی دستگاه فراهم آید. این سه شرط شامل روشن بودن دستگاه، فعال بودن سرویس‌های مکان‌یاب (Location Services) و اتصال به اینترنت می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11

با وجود شرایط لازم و فعال بودن قابلیت Find My iPhone از چه طریق می‌توانیم موقعیت مکانی آیفون خود را ردیابی کنیم؟

با فعال بودن قابلیت Find My iPhone در آیفون یا آیپد خود و همچنین وجود شرایطی که در بخش پیش به آن‌ها اشاره داشتیم، به دو صورت می‌توانید موقعیت مکانی دستگاه خود را ردیابی کنید. این دو روش شامل استفاده از اپلیکیشن اختصاصی Find My iPhone و استفاده از سایت آیکلود (iCloud.com) می‌شود.

چگونه آیفون گم یا دزدیده شده خود را ردیابی کنیم؟find my iphone

به منظور استفاده از اپلیکیشن Find My iPhone باید این برنامه را در یک دستگاه آی او اسی دیگر دانلود و نصب کنید. سپس آن را اجرا کرده و مشخصات اپل آیدی فعال در دستگاه گم شده خود را در آن وارد کنید. با انجام این عمل نقشه‌ای شبیه به تصویر زیر نمایان شده و موقعیت مکانی دستگاه مورد نظر را نمایش می‌دهد.

چگونه آیفون گم یا دزدیده شده خود را ردیابی کنیم؟find my iphone

اما در روش دوم از طریق سایت آیکلود با آدرس www.icloud.com به منظور ردیابی دستگاه استفاده می‌شود. بدین منظور کافیست که از طریق مرورگر کامپیوتر یا هر دستگاه هوشمند دیگری به این سایت مراجعه کرده و سپس از طریق بخش‌های موجود نسبت به ردیابی موقعیت مکانی آیفون گم شده خود اقدام کنید. رود انجام این عمل بسیار ساده است اما با این حال به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه ردیابی موقعیت مکانی دستگاه از طریق سایت آیکلود می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

چگونه آیفون گم یا دزدیده شده خود را ردیابی کنیم؟find my iphone

استفاده از قابلیت Family Sharing

آیفون‌های اپل قابلیت دیگری با عنوان Family Sharing را ارائه می‌کنند که با استفاده از آن می‌توان به موقعیت مکانی دستگاه‌های آی او اسی ثبت شده دسترسی پیدا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید:  نمایندگی مجاز اپل در تهران

چگونه آیفون گم یا دزدیده شده خود را ردیابی کنیم؟find my iphone

اگر آیفون شما دزدیده شد چه کنید؟

متاسفانه بهتر است واقع‌بینانه با موضوع برخورد کنیم و پاسخ صادقانه‌ای در قبال این پرسش ارائه نماییم. اگر آیفون شما دزدیده شد، شانس یافتن یا پس گرفتن آن بسیار ناچیز است. با این حال قابلیت Find My iPhone می‌تواند کمک به سزایی در این راستا داشته باشد. این قابلیت در شرایطی که دستگاه گم شده و توسط فرد سودجوی دیگری یافته نشود، فوق‌العاده کاربردی خواهد بود. اما اگر قابلیت Find My iPhone آیفون یا آیپد شما فعال بوده و مطمئن هستید که دستگاه سرقت شده است، می‌توانید موارد زیر را انجام دهید.
با استفاده از قابلیت Lost Mode می‌توانید یک رمز عبور را برای دستگاهتان تعیین کنید و بدین صورت از عبور سارق از لاک اسکرین دستگاه و دستیابی به محتوای آن جلوگیری کنید. با فعال کردن این قابلیت (Lost Mode) در شرایط عادی تا زمانی که رمز عبور تعیین شده شما در دستگاه وارد نشود، هیچ فردی قادر به استفاده از آن نخواهد بود. همچنین اگر در آیفون یا آیپد خود اطلاعات حیاتی ذخیره کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از قابلیت Erase iPhone نسبت به فکتوری ریست از راه دور و حذف تمام اطلاعات شخصی خود از دستگاه آی او اس اقدام کنید. چنانچه در مورد هر یک از این موارد و گزینه‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعویض گلس یا شیشه شکسته آیفون X

جمع‌بندی

همانطور که اشاره داشتیم، به صورت کلی در اغلب موارد اگر آیفون یا آیپد شما به دست فرد سودجویی رسیده و یا دزدیده شود، شانس یافتن و پس گرفتن آن حتی با فعال بودن قابلیت Find My iPhone هم ناچیز است. در این شرایط می‌توانید از راه‌کارهایی همچون فعال کردن وضعیت Lost Mode یا Erase iPhone به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی خود استفاده کنید. اما در سمت مقابل اگر آیفون خود را در مکانی جا گذاشته باشید و فرد سودجویی آن را نیافته باشد، قابلیت Find My iPhone فوق‌العاده کاربرد خواهد داشت و می‌تواند موقعیت دقیق دستگاه را نمایش دهد. فراموش نکنید که کارشناسان بخش پشتیبانی موبایل کمک همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

بیشتر بخوانید:

قیمت شیشه آیفون ایکس آر

قیمت تاچ ال سی دی A70s

قطعات گوشی آیفون 7 Plus

 

تعمیرات موبایل

منبع macworld

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
نمعت. تاجیک
نمعت. تاجیک
1 سال گذشته

رمز جیمیل اکانت من و برداشتن دزدیدن گوشی اون تردد گفت پول تو میزنم نزده