آموزش استفاده از کدهای مخفی آیفون

کدهای مخفی آیفون

شاید تا پیش از این نمی‌دانستید که در آیفون شما کدهای مخفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به قابلیت‌های خاصی دسترسی پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه استفاده از کدهای مخفی آیفون و دسترسی به قابلیت‌های خاص آن‌ها بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با کدهای مخفی آیفون

آیفون‌های اپل شامل کدهای مخفی می‌شوند که با شماره‌گیری آن‌ها می‌توانید به قابلیت‌های خاصی از دستگاه دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید با شماره‌گیری *#06# کد IMEI حقیقی آیفون در دست خود را مشاهده کنید. اما کدهای مخفی آیفون تنها موضوعات این چنینی را آشکار نمی‌کنند. برخی از کدهای مخفی آیفون منجر می‌شوند تا قابلیت‌های خاصی در اختیار کاربر قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

به عنوان مثال با استفاده از کد مخفی خاصی می‌توانید از نمایش شماره تماس خود در حین برقراری تماس در گوشی‌های مقصد جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید با شماره‌گیری کمد مخفی خاصی در آیفون خود میزان کیفیت آنتن‌دهی دستگاه را بررسی کنید. به صورت کلی کدهای مخفی آیفون قابلیت‌های خاص متعددی را برای شما در دسترس خواهند کرد. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه استفاده از کدهای مخفی آیفون و دسترسی به قابلیت‌های خاص آن‌ها بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

کدهای مخفی آیفون : پنهان کردن شماره تماس

شما می‌توانید با استفاده از کد خاصی در آیفون خود از نمایش شماره تماس خود در گوشی افراد خاصی که با آن‌ها تماس می‌گیرید جلوگیری کنید. بدین منظور برنامه شماره‌گیر یا دایلر آیفونتان را اجرا کنید. حال باید کد #31#Number را وارد کنید و دکمه برقراری تماس را لمس کنید. دقت داشته باشید که منظور از Number شماره تماس فرد یا مخاطبی است که تمایل دارید شماره آیفون شما در حین برقراری تماس با او در گوشی وی نمایش داده نشود.

کدهای مخفی آیفون

به بیان دیگر شما به منظور پنهان کردن شماره تماس آیفون خود تحت هر شرایط، کافیست که به ابتدای شماره‌ای که با آن تماس می‌گیرید کد #31# را اضافه کرده و دکمه برقراری تماس را لمس کنید. بدین صورت شماره تماس شما برای مخاطب مورد نظر مخفی می‌شود و وی تماسی با عنوان No Caller ID را دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل آیفون

کدهای مخفی آیفون : مشاهده آنتن‌دهی سیم کارت

به منظور نمایش میزان کیفیت آنتن‌دهی سیم کارت در گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌های اپل یک آیفون منحصر به فرد در گوشه فوقانی دستگاه تعبیه شده است. اغلب ما کاربران با مشاهده این آیکون که اصطلاحا سیگنال بار (Signal Bar) نام دارد، کیفیت آنتن‌دهی سیم کارت دستگاه را تشخیص می‌دهیم. شاید جالب باشد که بدانید یکی از کدهای مخفی آیفون به شکل دقیق‌تری کیفیت آنتن‌دهی دستگاهتان را مشخص خواهد کرد!

کدهای مخفی آیفون

بدین منظور کافیست که به دایلر یا بخش شماره‌گیر آیفونتان مراجعه کنید و کد *3001#12345#* را وارد کرده و سپس دکمه برقراری تماس را لمس کنید.

کدهای مخفی آیفون

به محض وارد شدن به صفحه حاوی گزینه‌های مختلف، انگشت خود را بر روی دکمه پاور (Power) آیفون قرار دهید و کمی نگه دارید تا اسلایدر مربوط به خاموش کردن دستگاه نمایش داده شود.

کدهای مخفی آیفون

پس از نمایان شدن اسلایدر مربوط به خاموش کردن آیفون، انگشت خود را بر روی دکمه هوم (Home) قرار دهید و نگه دارید تا به صفحه اصلی آیفون منتقل شوید.

کدهای مخفی آیفون

حال به گوشه سمت راست و بالای صفحه نمایش آیفونتان نگاه کنید. مشاهده خواهید که یک عدد به جای سیگنال بار گوشی نمایش داده می‌شود. این عدد میزان کیفیت آنتن‌دهی آیفونتان را نمایش می‌دهد. برای خواندن و درک کیفیت آنتن‌دهی آیفون به تصویر زیر و توضیحاتی که در ادامه ارائه می‌کنیم نگاهی داشته باشید.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل واچ اپل  

کدهای مخفی آیفون

همانطور که در نمودار فوق مشاهده می‌کنید، اگر عدد نمایش داده شده بین 80- و 40- باشد، آنتن‌دهی آیفونتان مطلوب است. هرچه از 80- به سمت 40- پیش بروید سیگنال دهی قوی‌تری را خواهید داشت. اگر این عدد مابین 80- الی 140- باشد، آنتن‌دهی آیفونتان چندان کیفیت مطلوبی ندارد. دقت کنید که هرچه این عدد به سمت 140- پیش برود کیفیت آنتن‌دهی آیفونتان هم کمتر می‌شود. بنابراین به صورت کلی عدد 80 حالت نرمال آنتن‌دهی را نمایش می‌دهد.

کدهای مخفی آیفون : پیدا کردن کد IMEI

همانطور که در بخش مقدمه هم اشاره داشتیم، یکی دیگر از کدهای مخفی آیفون منجر به نمایش کد IMEI اختصاصی دستگاه می‌شود. بدین منظور کافیست که وارد بخش دایلر یا شماره‌گیر آیفون خود شوید و کد *#06# را وارد کرده و دکمه برقراری تماس را لمس کنید. پس از چند میلی ثانیه، کد IMEI اختصاصی آیفونتان نمایش داده می‌شود.

کدهای مخفی آیفون

دقت داشته باشید که این کد به صورت اختصاصی مربوط به آیفون‌های اپل نبوده و در اغلب از دستگاه‌های اندرویدی هم با شماره‌گیری این کد می‌توانید به کد IMEI دستگاه دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11

کدهای مخفی آیفون : پیدا کردن شماره واسط اپراتور

هنگامی که شما نسبت به ارسال پیامک برای یک مخاطب اقدام می‌کنید، پیامکتان برای یک شماره خدمات دهی منحصر به فرد که مربوط به اپراتور سیم کارتتان است ارسال شده و پس از آن برای مخاطب اصلی مورد نظرتان ارسال می‌شود. در آیفون‌های اپل با شماره‌گیری کد *#5005*7672#  و لمس گزینه برقراری تماس، می‌توانید شماره واسط اپراتور خود را مشاهده کنید.

کدهای مخفی آیفون

تعمیرات اپل

کدهای مخفی آیفون : انتقال تماس‌ها به حالت انتظار

با استفاده از کد مخفی خاصی می‌توانید در آیفون خود وضعیت انتظار را فعال کنید. به این وضعیت اصطلاحا Call Holding یا Call Waiting گفته می‌شود. با فعال سازی قابلیت انتقال تماس‌ها به صف انتظار، تماس‌های دریافتی شما به حالت انتظار منتقل می‌شوند. برای فعال کردن این قابلیت کد مخفی *43# را در بخش دایلر آیفون وارد کرده و دکمه برقراری تماس را لمس کنید.

کدهای مخفی آیفون

با وارد کردن کد #43# و لمس گزینه برقراری تماس، می‌توانید این قابلیت را غیر فعال کنید. همچنین با شماره‌گیری کد *#43# و لمس گزینه برقراری تماس هم می‌توانید از وضعیت فعال یا غیر فعال بودن قابلیت انتقال تماس‌ها به حالت انتظار آیفون خود مطلع شوید.

کدهای مخفی آیفون : مشاهده تعداد تماس‌های از دست رفته

با شماره‌گیری کد مخفی *#61# در آیفون خود می‌توانید تعداد تماس‌های از دست رفته خود را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:  تعویض ال سی دی موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی و آموزش استفاده از کدهای مخفی آیفون پرداختیم. تعداد کدهای مخفی آیفون بیشتر از مواردی است که ما به آن‌ها اشاره کردیم، اما موارد فوق کاربردی‌ترین کدهای مخفی آیفون محسوب می‌شوند. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

دوربین پشت iPhone 7

تاچ ال سی دی Samsung A9 2018

قطعات آیفون اس ای 2020

تعمیرات موبایل

منبع businessinsider

نظرات کاربران (5)

guest
5 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
علی دریاب
علی دریاب
1 سال گذشته

حالا چطور اون قدرت سیگنال که اومد رو گوشی رو برگردونم به حالت قبلش ؟ و اون عدد بره پی کارش

امین
امین
3 سال گذشته

سلام اگ گوشی مون کدبایدبخوره چیکاربایدکرد؟

hamid
hamid
4 سال گذشته

سلام
دوستان اول ک شماره در هر صورت نمایش میده
دوم فدرت سیگنال و میزنم باز بعد دکمه هوم میاد تو همون صفحه چند گذینه و هرکار میکنم نشون نمیده قدرت سیگنال و
راهنمایی میفرمایین منو

کیا
کیا
5 سال گذشته

باسلام وتشکر از آموزشهاتون این کد عدم نمایش شماره اصن کار نمیکنه

مستعار فلانی
مستعار فلانی
2 سال گذشته
پاسخ به  کیا

توی ایران از کار انداختنش.