تماس با آیفونی که در آن بلاک هستیم توسط no caller ID

تماس با شماره‌ی بلاک شده در آیفون call blocked iphone

کمپانی شناخته شده اپل در سال 2013 و به ارائه سیستم عامل آی او اس 7 قابلیت جدید و بسیار کاربردی را به معرفی کرد. این قابلیت مربوط به ایجاد امکان بلاک کردن شماره‌های خاص به طور مستقیم از طریق سیستم عامل آی او اس می‌شود. بنابراین هم اکنون آن دسته از آیفون‌ها و آیپدهایی که از سیستم عامل آی او اس 7 و نسخه‌های بالاتر آن بهره می‌برند قابلیت بلاک کردن شماره‌های خاص را به همراه دارند، اما آیا می‌دانید که با استفاده از روش بسیار ساده‌ای می‌توانید با آیفون مقصدی که در آن بلاک شده‌اید تماس حاصل کنید؟
بله با استفاده از یک روش ساده و کاربردی می‌توانید با آیفون مقصدی که شماره شما را بلاک کرده تماس حاصل نمایید. البته دقت کنید که این روش صرفا به منظور استفاده در شرایط بحرانی و اضطراری آموزش داده می‌شود، بنابراین هیچ‌گاه سعی نکنید که از این طریق مزاحم فرد خاصی شوید. اگر فردی شماره شما را در آیفون خود بلاک کرده مطمئنا دلیلی داشته و قصد ندارد که با وی تماس حاصل کنید. بنابراین به حریم خصوصی و خواسته‌های افراد احترام بگذارید و مزاحم شخص حقیقی نشوید.
البته باید اشاره کنیم که آیفون‌های اپل تنظیمات پیچیده‌تری به منظور بلاک کردن تماس‌های ناشناس را نیز ارائه می‌کنند که در صورت فعال بودن آن‌ها با استفاده از این روش هم نمی‌توانید با فرد مورد نظر تماس حاصل کنید. در روشی که ما قصد آموزش آن را داریم در واقع شما به عنوان فرد تماس گیرنده و بلاک شده، شماره خود را مخفی می‌کنید و آیفون مقصد قادر به شناسایی شماره شما نبوده و بدین صورت آن را بلاک نمی‌کند. بنابراین در حین برقرار تماس شماره شما بر روی صفحه نمایش آیفون فرد مورد نظر ضمیمه نمی‌شود. در این شرایط ممکن است او با توجه به مشخص نبودن شماره تماس گیرنده از پاسخگویی به شما اجتناب به عمل آورد. آیفون‌های اپل در بخش تنظیمات خود قابلیتی را ارائه می‌کنند که با استفاده از آن می‌توان تماس‌های ناشناس no caller id این چنینی را نیز بلاک کرد. چنانچه فرد مورد نظر در آیفون خود از این قابلیت هم استفاده کند دیگر راهی به منظور برقراری تماس مستقیم با وی از طریق شماره بلاک شده خود نخواهید داشت.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

اما همانطور که اشاره کردیم در این روش شماره تلفن فرد تماس گیرنده مخفی می‌شود، از این‌رو هیچ تضمینی وجود ندارد که فردی که با وی تماس گرفته‌اید با دیدن تماس ورودی ناشناس بر روی نمایشگر آیفون خود به آن پاسخ دهد. بنابراین در این شرایط تقریبا باید خوش شانس هم باشید تا بتوانید با فرد مورد نظرتان صحبت داشته باشید. اما چگونه می‌توان در آیفون‌های اپل قابلیت نمایش شماره تماس خود برای دیگران را غیرفعال کرده و بدین صورت با افرادی که توسط آن‌ها بلاک شده‌اید تماس حاصل نمود؟ در ادامه به شرح این موضوع می‌پردازیم. چنانچه طی هر یک از مراحل انجام این فرآیند و یا در رابطه با موارد ذکر شده در بخش فوق سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

تماس با شماره‌ی بلاک شده در آیفون call blocked iphone caller ID

به منظور تماس گرفتن با افرادی که توسط آن‌ها بلاک شده‌اید باید شماره تماس خود را مخفی کنید. قابلیت نمایش شماره تماس با عنوان Caller ID شناخته می‌شود. شاید پیش از این بارها و بارها در بخش تنظیمات آیفون خود با این گزینه برخورد داشته‌اید اما هیچ‌گاه نمی‌دانستید که این گزینه دقیقا چه کارایی دارد! به منظور غیرفعال کردن قابلیت Caller ID آیفون خود ابتدا وارد بخش Settings یا همان تنظیمات دستگاه خود شده و سپس گزینه Phone را انتخاب کنید. حال باید به گزینه Show My Caller ID مراجعه کرده و اسلایدر آن را در وضعیت غیرفعال یا خاموش (Off) قرار دهید. با غیرفعال کردن این گزینه، دیگر در حین برقراری تماس با سایر افراد، شماره تلفن شما بر روی گوشی نشان داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:  مرکز تخصصی تعمیرات ایفون

حال می‌توانید با خیالی آسوده نسبت به برقراری تماس با شماره مقصد مورد نظرتان وارد عمل شوید. در این شرایط با توجه به اینکه آیفون مقصد قابلیت شناسایی شماره تماس ورودی را ندارد، نمی‌تواند تماس دریافتی را بلاک کند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در این وضعیت عبارت “No Caller ID” بر روی نمایشگر آیفون مقصد نمایان می‌شود و در آن هیچ شماره تماسی لحاظ نمی‌شود. اگر فردی که با وی تماس می‌گیرد باهوش باشد می‌تواند متوجه شود که تماس دریافتی مشکوک بوده و از این‌رو به آن پاسخ ندهد. همچنین همانگونه که اشاره کردیم آیفون‌های اپل قابلیت بلاک کردن تماس‌های بدون شماره یا Caller ID را نیز ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  گارانتی خدمات تعمیر ایفون اپل
تماس با شماره‌ی بلاک شده در آیفون call blocked iphone caller ID

بیشتر بخوانید:

گلس iPhone 6

تاچ ال سی دی Samsung M31

قطعات گوشی آیفون 6

تعمیرات موبایل

منبع macworld

نظرات کاربران (5)

guest
5 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
وحيد حيدرپور
وحيد حيدرپور
2 سال گذشته

سلام اپراطور مذکور کیست باید با کجا تماس بگیرم برخی افراد میگویند No Caller ID سازمان وزارت اطلاعات یا اداره آگاهی میباشد ایا به نظر شما همینطور است؟؟!

سما
سما
6 سال گذشته

سلام منظور از اپراتور چه کسی است؟ و چگونه باهاش تماس بکیرم

فاطمه
فاطمه
6 سال گذشته

سلام نمی تونم با کسی که بلوکم کرده تماس بگیرم
چون نمی تونم این دکمه رو غیر فعال کنم خودش فعال هست ولی کمرنگه

bahar
bahar
6 سال گذشته

slm caller idie man gyre fa ale ono off nmishe chera !?

Amir
Amir
6 سال گذشته
پاسخ به  bahar

باید از طریق اپراتور غیر فعال بشه