۱۰ فیلم هیجان‌انگیز با موضوع هواپیما

هیجان، اضطراب و یا حتی ترس احساساتی هستند که هر فرد از زمان خرید بلیط هواپیما و عبور از گیت بازرسی تا زمان پرواز، ممکن است تجربه کند. بهترین کارگردان‌ها از این احساسات برای ساخت فیلم‌هایی هیجان‌انگیز و جذاب استفاده کردند و ما در اینجا به معرفی ۱۰ فیلم هیجان‌انگیز با موضوع هواپیما می‌پردازیم.

 

۱ـ «Non-stop»

سال اکران: ۲۰۱۴

ژانر: اکشن، رازآلود، هیجان‌انگیز

کارگردان: Jaume collet-Serra

ستارگان: Liam neeson, Julianne Moore, scoot McNairy

امتیاز: ۶.۹ از ۱۰

فیلم «بدون توقف» از فیلم‌های بسیار معروف با محتوای پرواز است. کمتر کسی است که اسم این فیلم را نشنیده باشد. با ستاره‌هایی مانند لیام نیسون و جولیان مور و کارگردانی ژائومه کوییت که از هنرمندان سرشناس هالیوود هستند. یک مامور امنیتی پرواز در هواپیما بعد دریافت پیام‌هایی مبنی بر باج‌گیری، وارد عمل می‌شود. در این باج‌گیری باید ۱۵۰ میلیون دلار به حساب او منتقل شود وگرنه جان تمام مسافرین در خطر است و…

 

۲ـ «United 93»

سال اکران: ۲۰۰۶

ژانر: اکشن، تاریخی، درام، هیجان‌انگیز

کارگردان: Paul Greengrass

ستارگان: David Alan Basche, Olivia Thirlby, Liza Colón-Zayas

امتیاز: ۷.۶ از ۱۰

این فیلم بر اساس اتفاقات واقعی در حادثه ۱۱ سپتامبر است. «یونایتد ۹۳» یکی از چندین فیلمی است که بر اساس وقایع ۱۱ سپتامبر ساخته شدند. این فیلم پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ توسط کارگردان، پال گرین گراس تولید شد. در آن روز، دو هواپیمای ربوده شده به مرکز تجارت جهانی برخورد کردند و بعد از سقوط یک هواپیما دیگر به سمت ساختمان پنتاگون سقوط کرد. داستان این فیلم در مورد ربودن پرواز ۹۳ خط یونایتد است. این هواپیما در نزدیکی شانکسویل سقوط کرد و مسافران و خدمه‌ مقابل تروریست‌ها ایستادند. از میان چهار هواپیمای ربوده شده، یونایتد ۹۳ تنها هواپیمایی بود که به هدف مورد نظر اصابت نکرد. اگر بلیط هواپیما خریده اید گاهی ممکن است این فیلم را در طول سفر با هواپیما ببینید.

 

۳ـ «Sully»

سال اکران: ۲۰۱۶

ژانر: بیوگرافی، درام

کارگردان: Clint eastwood

ستارگان: tom hanks, Aaron eckhart, Laura linney

امتیاز: ۷.۴ از ۱۰

داستان این فیلم برخورد دسته‌ای از پرندگان با هواپیمای مسافربری است. از کار افتادن هر دو موتور باعث فرود اضطراری خلبان سولن برگر بر روی رودخانه هادسون است که تمام ۱۵۵ مسافر و خدمه پرواز را نجات داد. پس از سقوط هواپیما و نجات یافتن مسافرین، بسیاری از روزنامه‌ها او را قهرمان نامیدند. در حالی‌که بعد از سانحه در طی تحقیقات، مقامات دولتی فکر می‌کنند موتور‌های هواپیما از کار نیفتاده و سالی می‌توانست به فرودگاه باز گردد. اما سالی که هدفش نجات جان مسافران بود، حال در موقعیتی قرار گرفته است که تمام سابقه کاری‌اش در خطر است.

۱۰ فیلم هیجان‌انگیز با موضوع هواپیما

 

۴ـ Flight»»

سال اکران: ۲۰۱۲

ژانر: درام، هیجان‌انگیز

کارگردان: Robert zemeckis

ستارگان: Denzel washington, Nadine Velazquez, don cheadle

امتیاز: ۷.۳ از ۱۰

در این فیلم خلبان ویپ ویتاکر که هواپیمایش در ارتفاع ۳۰۰۰۰ پایی دچار نقص مکانیکی شده، پس از فرودی معجزه آسا، همه او را تحسین می‌کنند و لقب قهرمان را به او می‌دهند. اما زمانی که یک وکیل شرکت هواپیمایی ظاهر می‌شود و اظهار می‌کند که نمونه خون او در شب سقوط حاوی الکل بوده. پس از بررسی‌ها مشخص می‌شود که ویپ به الکل و مواد مخدر معتاد است و چالش‌ها برای او آغاز می‌شود.

 

۵ـ Flightplan»»

سال اکران: ۲۰۰۵

ژانر: اکشن، درام، معمایی، هیجان‌انگیز

کارگردان: Robert schwentke

ستارگان: Jodie foster, peter sarsgaard, Sean bean

امتیاز: ۶.۳ از ۱۰

«نقشه پرواز» فیلمی است که یک رمز و راز تاریک که در یک هواپیما دو طبقه مرموز اتفاق می‌افتد را روایت می‌کند. در داستان این هواپیما، مهندس هواپیما کایل پرات به همراه دختر خردسالش پرواز طولانی از آلمان به نیویورک را برای دفن همسرش انجام می‌دهند. او بعد از بیدار شدن از خواب، متوجه می‌شود که صندلی دخترش خالی است. کایل با ترس شروع به جستجوی هواپیمای دو طبقه می‌کند، اما در کمال تعجب کاپیتان و مارشال هوایی می‌گویند که دختر کایل هرگز سوار این هواپیما نشده است.

۶ـ Plane»»

سال اکران: ۲۰۲۳

ژانر: اکشن، هیجان‌انگیز

کارگردان: jean-françois richet

ستارگان: gerard butler, Daniella Pineda, mike colter

امتیاز: ۶.۵ از ۱۰

یک سوم از زمان فیلم «هواپیما» را به لحظات اکشن و جنگی پرداخته‌اند. زمان سپری شده در هواپیما بسیار زیاد نیست اما در زمان پرواز، کاپیتان برودی تورنس در حال خلبانی به سمت توکیو، با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. او بعد از حرکتی قهرمانانه، فرودی موفق در یک جزیره ناشناس می‌کند اما این خلبان شجاع خود و مسافران را در بین گروهی شبه نظامی که قصد گروگان گرفتن هواپیما و مسافرانش را دارند، می‌بیند.

 

 

۷ـ «Red Eye»

سال اکران: ۲۰۰۵

ژانر: هیجان‌انگیز

کارگردان: Wes Craven

ستارگان: Rachel mcadams, Kilian murphy, Brian cox

امتیاز: ۶.۵ از ۱۰

ملاقات با هم‌وطن خود در هواپیما که باعث دوستی می‌شود شاید کاملا یک اتفاق معمولی به نظر برسد. اما این دوستی اتفاقی کاملا از قبل برنامه ریزی شده است. شخصیت جکسون ریپنر نقشه‌های بزرگی برای مدیر هتل دارد که باعث قتل رئیس امنیت داخلی آمریکا می‌شود. او به لیزا دستور می‌دهد که شماره اتاق خاصی را در هتلش به مقام رسمی بدهد. اگر او این خواسته را عملی نکند، باید با پدرش که قبلاً توسط جکسون ربوده شده است خداحافظی کند.

۱۰ فیلم هیجان‌انگیز با موضوع هواپیما

۸ـ «Cast Away»

سال اکران: ۲۰۰۰

ژانر: درام، عاشقانه، ماجراجویی

کارگردان: Robert zemeckis

ستارگان: tom hanks, Helen hunt, Paul Sanchez

امتیاز: ۷.۸ از ۱۰

دور افتاده، در مورد سقوط یک هواپیما است. این فیلم، درباره یک کارمند فدرال اکسپرس، چاک نولاند است که پس از سقوط هواپیمایش در اقیانوس آرام جنوبی، مجبور به زندگی در یک جزیره غیرمسکونی و متروکه می‌شود. این فیلم با بودجه ۹۰ میلیون دلار تولید شد و توانست بیش از ۴۲۹ میلیون دلار در سراسر جهان به فروش برسد. داستان فیلم، تلاش‌های چاک برای زنده ماندن در جزیره با استفاده از بقایای هواپیمای خود و درگیری‌های او با تنهایی و طبیعت وحشی است.

 

۹ـ «Neerja»

سال تولید: ۲۰۱۶

ژانر: بیوگرافی، درام، هیجان‌انگیز

کارگردان: Ram Madhvani

ستارگان: Sonam Kapoor, Shabana Azmi, Yogendra Tikku

امتیاز: ۷.۶ از ۱۰

نیرجا، یک فیلم درباره هواپیماربایی و بیوگرافی است. یکی از بهترین فیلم‌های هواپیمایی هندی و برگرفته از حادثه پرواز ۷۳ پاکستان است. این هواپیما از فرودگاه بمبئی برخاسته و توقف کوتاهی در فرودگاه کراچی پاکستان می‌کند تا به مقصد نیویورک بلند شود. در این توقف، افسر پرواز متوجه می‌شود یک گروهک تروریستی، تصمیم به ربودن هواپیما در کراچی پاکستان را دارند. او خلبانان آمریکایی پرواز را در جریان می‌گذارد و تصمیم می‌گیرد که مسافران را نجات دهد.

 

۱۰ـ «Snakes on a Plane»

سال اکران: ۲۰۰۶

ژانر: کمدی درام، هیجانی

کارگردان: David R. Ellis

ستارگان: Julianna Margulies، Nathan Phillips، Samuel L. Jackson،

امتیاز: ۵.۵ از ۱۰

یکی از هیجان‌انگیزترین، پر استرس و حتی ترسناک‌ترین فیلم‌های هواپیمایی که هر لحظه‌ی آن اضطراب شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این فیلم به قصد کشتن یک شاهد، تعداد زیادی از مارهای سمی و کشنده در هواپیما رها می‌شوند که مسافرین سعی می‌کنند تا خود را نجات دهند.

 

سخن پایانی

در این نوشته به معرفی ۱۰ فیلم هیجان‌انگیز با موضوع هواپیما پرداختیم و سعی کردیم بهترین فیلم‌ها را با خلاصه‌ای از آن‌ها را ارائه دهیم. فیلم‌هایی که بسیاری از آن‌ها برگرفته از واقعیت‌ و بسیاری نیز ساخته‌ی ذهن نویسندگان است. آیا شما بعد از دیدن این فیلم‌ها همچنان شجاعت خرید بلیط هواپیما و سفرهای هوایی را دارید و از سفرهای هیجان‌انگیز در آسمان لذت می‌برید؟

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments