معرفی، آموزش و دانلود اپلیکیشن مترجم گوگل یا گوگل ترنسلیت Google Translate

برنامه گوگل ترنسلیت

برنامه Google Translate (گوگل ترنسلیت) بهترین برنامه رایگان برای ترجمه متن و عبارات است! مترجم گوگل امکان ترجمه آفلاین متون، ترجمه همزمان و ترجمه عکس را دارد. البته این تنها ویژگی‌های این اپلیکیشن نیست که باعث محبوبیت آن شده است. در این مطلب می‌خواهیم این برنامه کاربردی را معرفی کنیم و امکانات جذاب و هیجان‌انگیز مترجم گوگل را بررسی کنیم.

گوگل ترنسلیت چیست؟

گوگل ترنسلیت یکی از سرویس‌های رایگان گوگل است که کلمات، عبارات و عکس‌ها را به بیش از 100 زبان زنده دنیا ترجمه می‌کند. مترجم گوگل به خاطر سرعت عمل بالا و پشتیبانی از زبان‌های مختلف، به ابزاری مطمئن و قابل اعتماد برای همه افراد و حتی مترجمان حرفه‌ای تبدیل شده است!

گوگل بعد از استقبال گسترده مخاطبان از این سرویس، اپلیکیشن آن را نیز منتشر کرد تا کاربران راحت‌تر از همیشه با اپلیکیشن گوگل ترنسلیت یا همان مترجم گوگل کار کنند.

رفضای ساده در کنار امکانات زیاد باعث شد تا برنامه مترجم گوگل خیلی زود 1 میلیارد طرفدار پیدا کند! اپلیکیشن گوگل ترنسلیت برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS به صورت رایگان قابل دسترس است. در ادامه می‌خواهیم امکانات و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد اپلیکیشن مترجم گوگل را بررسی کنیم تا دلیل محبوبیت این برنامه را بیشتر متوجه شوید!

برنامه-مترجم-گوگل-گوگل-ترنسلیت

دانلود و نصب اپلیکیشن گوگل ترنسلیت

اولین قدم برای استفاده از برنامه گوگل ترنسلیت، دانلود و نصب آن است که راحت‌ترین بخش ماجراست. اپلیکیشن مترجم گوگل برای اندروید و iOS را می‌توانید از لینک‌های زیر دانلود کنید:

دانلود اپلیکیشن گوگل ترنسلیت برای اندروید

دانلود اپلیکیشن گوگل ترنسلیت برای آیفون

کار کردن با مترجم بسیار ساده است!

آموزش اپلیکیشن گوگل ترنسلیت بسیار ساده است. کافیست وارد برنامه شوید و سپس:

  • زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید
  • کلمه و عبارات را تایپ کنید
  • ترجمه را تحویل بگیرید!

برنامه-google-translate

مترجم گوگل هرچیزی را برای شما ترجمه کند؛ به همین راحتی!

تفاوت برنامه گوگل ترنسلیت با نسخه وب

بیایید برنامه گوگل ترنسلیت با نسخه وب گوگل ترنسلیت را مقایسه کنیم؛ هر دو نسخه قابلیت ترجمه کلمات، جملات، متن و حتی فایل‌های متنی را دارند. اپلیکیشن گوگل ترنسلیت نیز مانند نسخه تحت وب این سرویس، از قابلیت تصحیح اتوماتیک کلمات عبارت مختلف برخوردار است پس نگران اشتباهات تایپی خود نباشید!

اما جالب است که برنامه مترجم گوگل ویژگی‌هایی دارد که در نسخه وب آن وجود ندارند، مانند:

  • ترجمه آفلاین
  • ترجمه همزمان
  • ترجمه از روی عکس
  • تشخیص و ترجمه دست‌خط

در ادامه هر کدام از این ویژگی‌ها را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

ترجمه آفلاین

برای استفاده آفلاین از مترجم گوگل تنها کافیست پکیج زبان مورد نظرتان را دانلود کنید تا بعدا برای ترجمه نیازی به اینترنت نداشته باشید. کافیست هنگام انتخاب زبان مورد نظر برای ترجمه، روی آیکون دانلود کنار نام زبان کلیک کنید تا پکیج زبان دانلود شود. به همین راحتی!

ترجمه-آفلاین-با-مترجم-گوگل

ترجمه همزمان با گوگل ترنسلیت!

یکی از جذاب‌ترین امکانات برنامه مترجم گوگل، قابلیت ترجمه همزمان است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید از حضور یک مترجم حرفه‌ای در سفرهایتان استفاده کنید! مترجمی که به تنهایی می‌تواند مکالمات شما را به 100 زبان ترجمه کند و در بیشتر مواقع آن را بخواند! برای فعال کردن این ویژگی باید در صفحه اصلی برنامه گوگل ترنسلیت آیکون Conversation را لمس کنید.

ترجمه-همزمان-با-مترجم-گوگل

در صفحه بعدی می‌توانید مشخص کنید که ترجمه هم زمان بین چه زبان‌هایی باشد. حالا مترجم شما آماده است تا حرف‌های شما را بشنود و آن را به زبان دلخواه شما ترجمه کند. روی علامت بلندگو ضربه بزنید و صحبت را شروع کنید! وقتی صحبت شما تمام شد نفر بعدی می‌تواند روی علامت میکرفون مربوط به زبان خودش ضربه بزند و صحبت را آغاز کند؛ مترجم گوگل صحبت‌های او را به زبان شما ترجمه می‌کند.

ترجمه آنی با دوربین

با این ویژگی جذاب برنامه گوگل ترنسلیت، دیگر نیازی ندارید متن را تایپ کنید و منتظر ترجمه بمانید؛ فقط کافیست دوربین گوشی را روی آن بگیرید تا اپلیکیشن مترجم گوگل بقیه کارها را برای شما انجام دهد و ترجمه متن را به صورت زنده به شما نمایش دهد!

ترجمه-با-دوربین-گوگل-ترنسلیت

سپس در صفحه اصلی دکمه دوربین را بزنید و گزینه Instant را انتخاب کنید. حالا دوربین را روی هر چیزی که می‌خواهید، بگیرید تا جادوی گوگل را ببینید!

ترجمه با اسکن متن

مشکل کوچکی که روش بالا دارد این است که برای دیدن ترجمه، باید حتما دوربین را ثابت روی متن نگه دارید. اما این مشکل نیز قابل‌حل است! با ویژگی اسکن متن می‌توانید متن دلخواه خود را با استفاده از دوربین گوشیتان اسکن کنید و چند ثانیه بعد ترجمه آن را از گوگل تحویل بگیرید!

اسکن-متن-در-مترجم-گوگل

دکمه دوربین را بزنید و این بار وارد قسمت اسکن (Scan) شوید. دوربین را روی متن دلخواهتان بگیرید و دکمه اسکن را بزنید. کار تمام است!

ترجمه از روی عکس

ویژگی دیگر، امکان ترجمه عکس‌هایی است که قبلا گرفته‌اید. در این حالت می‌توانید عکس دلخواه خودتان را به گوگل بدهید تا تمام متن‌های موجود در آن را برای شما ترجمه کند. برای این کار باز هم دکمه دوربین را بزنید و این بار وارد قسمت Import شوید و از گالری گوشی خودتان، عکس را انتخاب کنید و ترجمه را به مترجم گوگل بسپارید.

ترجمه دست‌خط

اپلیکیشن مترجم گوگل، توانایی تشخیص و ترجمه دست‌نوشته یا دست‌خط دارد! برای این کار فقط باید آیکون قلم را بزنید و حروف یا عبارات مورد نظرتان را با انگشت روی صفحه نمایش دستگاه بنویسید. این ویژگی برای آنهایی که از قلم‌های نوری استفاده می‌کنند، فوق‌العاده است! زیرا اپلیکیشن مترجم گوگل دقت بسیار بالایی در تشخیص دست‌‌خط‌های مختلف دارد.

گوگل ترنسلیت، مترجم اختصاصی شما!

ترجمه با مترجم گوگل مثل آب خوردن است! به همین دلیل است که میلیون‌ها نفر سراسر جهان از اپلیکیشن گوگل ترنسلیت استفاده می‌کنند. تنها کافیست برنامه گوگل ترنسلیت (Google Translate) را نصب کنید تا عاشق آن شوید! اگر شما هم ویژگی خاصی از این برنامه سراغ دارید حتما آن را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا با نام خودتان به این مقاله اضافه کنیم!

تعمیرات موبایل

Google Translate
نام Google Translate
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Google Inc

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments