آموزش غیر فعال کردن قابلیت لایو فوتو (Live Photo) در آیفون

آموزش غیر فعال کردن قابلیت لایو فوتو (Live Photo) در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس

اگر قصد دارید که قابلیت لایو فوتو (Live Photo) آیفون 6 اس (iPhone 6S) یا آیفون 6 اس پلاس (iPhone 6S Plus) خود را غیر فعال کنید با این مقاله همراه بوده و مراحل شرح داده شده را طی نمایید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اپل تقریبا هر سال و با معرفی آیفون‌های جدیدش از یک ویژگی یا قابلیت دوربین جدید هم پرده‌برداری می‌کند. ویژگی جدیدی که در دوربین آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس لحاظ شده، قابلیت لایو فوتو (Live Photo) نام دارد. اما قابلیت لایو فوتو (Live Photo) چیست، چه کاربردی داشته و چگونه می‌توان به غیر فعال کردن قابلیت لایو فوتو (Live Photo) پرداخت؟

قابلیت لایو فوتو (Live Photo) یک ویژگی در عملکرد دوربین آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل است که به موجب آن به محض فشردن دکمه شاتر و اعمال دستور عکسبرداری، دوربین آیفون چند ثانیه قبل و بعد از شات یا عکسبرداری را ذخیره کرده و نهایتا با کنار هم قرار دادن تمام تصاویر ضبط شده یک ویدئوی بسیار کوتاه و شبیه به فایل گیف (GIF) را ارائه می‌کند. این ویدئو و قابلیتی که در آیفون‌های جدید اپل منجر به ضبط آن می‌شود به طور اختصاصی از سوی اپل لایو فوتو (Live Photo) نام گرفته است. هر لایو فوتو (Live Photo) مدت زمانی در حدود 3 ثانیه را شامل می‌شود که 1.5 ثانیه از آن مربوط به قبل از فشردن دکمه شاتر و 1.5 ثانیه دیگر آن مربوط به بعد از فشردن دکمه شاتر است.

قابلیت لایو فوتو (Live Photo) در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل به طور پیش فرض فعال است، اما شما به راحتی می‌توانید نسبت به غیر فعال کردن آن اقدام کنید. هدف اصلی ما در این مقاله این موضوعست که غیر فعال کردن قابلیت لایو فوتو (Live Photo) در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل را به شما عزیزان آموزش دهیم. انجام این عمل بسیار ساده است، با این حال چنانچه سوالی در ذهنتان ایجاد شد می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

آموزش غیر فعال کردن قابلیت لایو فوتو (Live Photo) در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، غیر فعال کردن قابلیت لایو فوتو (Live Photo) در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل به سادگی قابل انجام است. بدین منظور کافیست که مراحل زری را طی کنید:

آموزش غیر فعال کردن قابلیت لایو فوتو (Live Photo) در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس

ابتدا اپلیکیشن دوربین آیفون خود را اجرا کنید. قابلیت لایو فوتو (Live Photo) به طور اتوماتیک در دستگاهتان فعال است. این قابلیت در محیط برنامه دوربین آیفون با آیکونی که در تصویر فوق و سمت چپ نمایش داده شده نشان داده می‌شود. این آیکون شبیه به چند دایره با قطرهای مختلف است. شما به راحتی و با لمس این آیکون می‌توانید دستور فعال سازی و غیر فعال کردن قابلیت لایو فوتو (Live Photo) را اعمال کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ

آموزش غیر فعال کردن قابلیت لایو فوتو (Live Photo) در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس

اما اگر تصویری را ضبط کرده و فراموش کرده باشید که قابلیت لایو فوتو (Live Photo) را در آن غیر فعال کرده باشید چه می‌شود؟ آیا در این شرایط می‌توانید به تصویر اصلی مد نظرتان دست پیدا کنید؟ خوشبختانه اپل به این موضوع فکر کرده و برای آن چاره‌ای اندیشیده است. چنانچه در حین عکسبرداری از طریق دوربین آیفونتان قابلیت لایو فوتو (Live Photo) را غیر فعال نکرده باشید، می‌توانید با مراجعه به بخش Edit یا ویرایش تصویر در آیفونتان قسمت ویدئویی و مرتبط با قابلیت لایو فوتو (Live Photo) دستگاه را از آن حذف نموده و تنها تصویر اصلی مورد نظرتان را ذخیره نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل آیفون

در حین انجام ویرایش یا Edit فایل مد نظر با پیغام هشداری مواجه می‌شوید که شبیه به تصویر فوق است و شما را از حذف بخش ویدئویی فایل‌ مورد نظر آگاه می‌کند. چنانچه در مورد این موضوع سوالی داشتید و یا احساس کردید که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

تاچ ال سی دی سامسونگ A42 5G

قطعات گوشی سامسونگ ام 11

قطعات گوشی آیفون XS

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments