غیر فعال کردن انیمیشن‌های غیر ضروری آیفون

انیمیشن‌های غیر ضروری آیفون

سیستم عامل آی او اس آیفون‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که در حین فعالیت کاربر انیمیشن‌های خاصی را ارائه می‌کند. این انیمیشن‌ها قابل کاهش هستند اما گزینه‌ای به منظور غیر فعال کردن کامل آن‌ها وجود ندارد. ما ترفندی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید انیمیشن‌های غیر ضروری آیفون خود را کاملا غیر فعال کنید! با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اگر دقت کرده باشید در حین استفاده از آیفون‌ها یا آیپدهای اپل انیمیشن‌های حرکتی خاصی ارائه می‌شود که لذت استفاده از سیستم عامل آی او اس و محصولات کمپانی اپل را افزایش می‌دهد. این انیمیشن‌ها بسیار جذاب هستند و زیبایی خاصی به رابط کاربری دستگاه‌های آی او اسی می‌بخشند، اما باید در نظر داشت که فعال بودن این انیمیشن‌ها منجر به افزایش مصرف انرژی و شارژ باتری دستگاه می‌شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که به واقع در شرایطی که کارایی ملاک عملکرد باشد، وجود انیمیشن‌های این چنینی در رابط کاربری دستگاه چندان جالب توجه به نظر نمی‌رسد. بسیاری از کاربران عقیده دارند که به موجب فعال بودن این انیمیشن‌ها در آیفون یا آیپدشان، عملکرد دستگاه به شدت با افت سرعت مواجه شده و این موضوع برای آن‌ها آزاردهنده است.

متاسفانه سیستم عامل آی او اس اپل امکان غیر فعال کردن کامل انیمیشن‌های غیر ضروری آیفون یا آیپد را ارائه نمی‌کند و تنها در بخش تنظیمات یا Settings خود گزینه‌ای با عنوان Reduce Motion را به همراه دارد که منجر به کاهش و تقلیل شدت انیمیشن‌های موجود در سیستم عامل دستگاه می‌شود. به منظور استفاده از این قابلیت و کاهش انیمیشن‌های غیر ضروری در آیفون یا آیپد خود وارد بخش تنظیمات یا Settings دستگاه شده و گزینه General و سپس Accessibility را انتخاب کنید. نهایتا گزینه Reduce Motion را فعال کرده و بدین صورت شدت انیمیشن‌های ارائه شده توسط سیستم عامل دستگاه کاهش پیدا می‌کند.

اما فعال کردن قابلیت Reduce Motion تنها شدت انیمیشن‌های سیستم عامل آی او اس دستگاه را کاهش داده و به کلی آن‌ها را غیر فعال نمی‌کند. خوشبختانه ترفندی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به غیر فعال کردن انیمیشن‌های غیر ضروری در آیفون یا آیپد خود اقدام کنید. این روش در سیستم عامل آی او اس 9.2 تست شده و عملکرد لازم را داشته است. با این حال از آنجایی که این قابلیت از یک باگ منشأ می‌گیرد، احتمال عدم عملکرد آن در برخی از مدل‌های آیفون و آیپدهای اپل وجود دارد. چنانچه در مورد مراحل شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

تعمیرات اپل

غیر فعال کردن انیمیشن‌های غیر ضروری آیفون با استفاده از ترفندی جالب

ترفند مورد نظر به دکمه هوم (Home) مجازی سیستم عامل آی او اس یا AssistiveTouch آن مرتبط است. به منظور غیر فعال کردن انیمیشن‌های غیر ضروری آیفون یا آیپد خود مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه خود شده و به بخش General مراجعه کنید.
  • گزینه Accessibility را انتخاب کرده و گزینه AssistiveTouch را فعال کنید.
  • حال دکمه هوم مجازی یا AssistiveTouch ایجاد شده را به گوشه پایین و سمت راست صفحه نمایش منتقل کنید.
  • حال انگشت خود را به بخش زیرین نمایشگر دستگاه برده و مانند تصویر زیر بخش Spotlight Search را اجرا کنید. این موضوع سبب می‌شود که کیبورد مجازی دستگاه فعال شده و دکمه هوم مجازی آن به شکل زیر در بخش فوقانی کیبورد نمایان شود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات اپل در تهران

انیمیشن‌های غیر ضروری آیفون

  • حال بر روی صفحه نمایش دستگاه ضربه آرامی زده یا انگشت خود را از بالا به سمت پایین بکشید تا بخش Spotlight Search غیر فعال شود. در این شرایط دکمه هوم مجازی یا همان AssistiveTouch مجددا به گوشه سمت راست و پایین صفحه نمایش منتقل می‌شود.
  • این عمل را برای چندین بار پیاپی انجام دهید. در برخی از منابع گفته شده که باید این عمل 20 الی 25 بار انجام شود. در برخی از منابع دیگر هم اشاره شده که برای غیر فعال کردن انیمیشن‌های غیر ضروری سیستم عامل آی او اس از طریق این ترفند باید حداقل 30 بار دکمه هوم مجازی یا AssistiveTouch را بدین صورت بالا و پایین کنید.

با انجام صحیح مراحل شرح داده شده و تکرار پیاپی آن‌ها سیستم عامل آی او اس دستگاه دچار باگ شده و انیمیشن‌های آن غیر فعال می‌شود. غیر فعال شدن انیمیشن‌های آیفون کاملا محسوس خواهد بود. به محض غیر فعال شدن انیمیشن‌های دستگاه در حرکت دکمه هوم مجازی یا همان AssistiveTouch تغییر محسوسی ایجاد می‌شود و شما حالت پرش بدون افکت ایجاد شده در آن را حس خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:  تعویض گلس موبایل اپل

اگر با انجام این عمل در آیپد خود نتوانستید انیمیشن‌های غیر ضروری دستگاه را غیر فعال کنید، ابتدا قابلیت Multitasking Gestures دستگاه را غیر فعال نموده و مراحل شرح داده شده را مجددا انجام دهید. برای غیر فعال کردن قابلیت Multitasking Gestures در آیپد خود وارد بخش تنظیمات شده و سپس گزینه General را انتخاب نمایید. نهایتا گزینه Multitasking را از این بخش غیر فعال نمایید.

پس از انجام این عمل و غیر فعال شدن انیمیشن‌های غیر ضروری دستگاه آی او اسی خود می‌توانید دکمه هوم مجازی یا همان AssistiveTouch ایجاد شده را از بین ببرید. برای انجام این عمل مراحلی که به منظور پدیدار شدن این دکمه طی شد را تکرار کنید. اگر در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های مجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قطعات موبایل

دوربین سلفی آیفون 8 پلاس

تاچ ال سی دی سامسونگ J8

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments