آموزش استفاده از رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید

استفاده از رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید

شما می‌توانید در تبلت یا گوشی اندرویدی خود از رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی استفاده کنید و هر فایل صوتی و مناسبی را به عنوان رینگتون دستگاه تعیین کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه استفاده از رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید

سیستم عامل اندروید از نظر شخص سازی تقریبا محدودیتی ندارد و شما می‌توانید هر چیزی را در آن بنا به سلیقه شخصی خود تغییر دهید. جای تعجبی ندارد که تغییر رینگتون و استفاده از صدای زنگ اختصاصی هم یکی از ویژگی‌های اندروید باشد که البته بدون نیاز به روت بودن یا هر اقدام خاص دیگری قادر به استفاده از آن هستید. شما می‌توانید هر فایل صوتی را به عنوان رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید انتخاب کنید و به این صورت در حین دریافت تماس از پخش رینگتون مورد پسندتان لذت ببرید.

اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چگونه می‌توانیم نسبت به تغییر رینگتون و استفاده از صدای زنگ اختصاصی در اندروید اقدام کنیم؟ در این مقاله ما قصد داریم که این موضوع را به صورت دقیق برای شما عزیزان شرح و آموزش دهیم. بنابراین در این مقاله به آموزش نحوه استفاده از رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید می‌پردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی

قدم اول: دانلود یا انتقال رینگتون یا فایل صوتی مد نظر در گوشی

مطمئنا در اولین قدم شما باید مشخص کنید که رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی مد نظرتان چیست! به بیان دیگر شما باید رینگتون مورد نظرتان را انتخاب کنید. می‌توانید این رینگتون یا فایل صوتی را دانلود کنید یا از هر طریق دیگر به دستگاه اندرویدی خود منتقل نمایید. پس از اینکه فایل صوتی یا رینگتون مد نظرتان را به حافظه گوشی منتقل کردید، می‌توانید وارد مرحله بعدی شوید.

قدم دوم: نصب برنامه مدیریت فایل یا فایل منیجر (File Manager)

در قدم دوم لازم است که یک برنامه مدیریت فایل یا اصطلاحا فایل منیجر را در دستگاه اندرویدیتان نصب کنید. البته اگر دستگاه اندرویدی شما به طور پیش فرض از وجود اپلیکیشن فایل منیجر بهره می‌برد، دیگر نیازی به نصب آن نخواهید داشت. یکی از برنامه‌های فایل منیجر بسیار مناسب و کاربری موجود برای اندروید، اپلیکیشن ES File Explorer است، اما با این حال می‌توانید از اپلیکیشن‌های مدیریت فایل دیگر هم نظیر Solid Explorer File Manager و غیره هم استفاده کنید.

استفاده از رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید

قدم سوم: انتقال رینگتون مد نظر به مسیر مناسب

در این مرحله باید فایل صوتی یا رینگتونی که دانلود کرده‌اید یا به هر شکل دیگری دریافت کرده‌اید را به یک مسیر مناسب در حافظه گوشی اندرویدی منتقل کنید. تصور کنید که یک رینگتون را دانلود کرده‌اید. در این شرایط این رینگتون به پوشه Download در حافظه گوشی منتقل می‌شود. بنابراین برنامه فایل منیجر را اجرا کنید و به پوشه Download مراجعه کنید. فایل رینگتون یا رینگتون‌های مد نظرتان را از آن بخش کپی یا کات نمایید.

استفاده از رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید

حال از پوشه Download خارج شوید و در پوشه‌های پیش فرض دستگاه به دنبال پوشه‌ای با نام Notifications یا Ringtones باشید. اگر پوشه‌ای با این نام را نیافتید، نگران نباشید. می‌توانید یک پوشه جدید بسازید و آن را Ringtones بنامید. سپس فایل‌های صوتی یا رینگتون‌هایی که کپی کرده بودید را در این پوشه پیست (Paste) نمایید.

استفاده از رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید

در این مرحله توصیه می‌کنیم که نام فایل صدا یا رینگتون مد نظرتان را به گونه‌ای تغیر دهید که به یادتان بماند. برای مثال آن را با شماره 1 نسبت به سایر فایل‌های مشابه متمایز کنید. پس از انجام این مراحل تنها یک قدم دیگر تا استفاده از رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید فاصله دارید. بنابراین وارد مرحله سوم شوید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ

قدم سوم: انتخاب و استفاده از رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید

با طی کردن مراحل فوق تقریبا پروسه استفاده از رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید به پایان رسیده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که رینگتون مد نظر را انتخاب کنید. برای انجام این کار وارد بخش تنظیمات یا همان Settings گوشی اندرویدی خود شوید و گزینه Sound & Notification را انتخاب کنید. سپس گزینه Phone Ringtone را لمس نمایید. در این شرایط لیستی از رینگتون‌ها یا صداهای زنگ در دسترس نمایان می‌شوند.

استفاده از رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید

در لیست ارائه شده باید رینگتون یا فایل صوتی که به پوشه Notifications یا Ringtones منتقل کرده بودید را انتخاب کنید و سپس گزینه OK را لمس نمایید. به این صورت پروسه انتخاب و استفاده از رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید به پایان می‌رسد. می‌توانید تماسی امتحانی با خود برقرار سازید و از صحت امر اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S9 Plus

آموزش ویدئویی استفاده از رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه استفاده از رینگتون یا صدای زنگ اختصاصی در اندروید پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید قطعات موبایل

قیمت تاچ ال سی دی آیفون 6s

قیمت تاچ ال سی دی A21s

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (3)

guest
3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
arezu
arezu
3 سال گذشته

من این کارهایی که گفتید را انجام دادم ولی رینگیتون جدید به موزیک هام اضافه شد نمیخواد به موزیک اضافه بشه باید چیکار کنم.

امیرحسن
امیرحسن
3 سال گذشته

من چرا هر کاری می کنم نمیشه
پوشه باز کردم
فایل منیحر دان کردم 🙏

مهرداد
مهرداد
6 سال گذشته

با تشکر،سوال من این هست که چگونه میتوانم به صداهای خودسیستم دسترسی داشته باشم ممنون.