آموزش روش های تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای

تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای

شما می‌توانید با استفاده از روش‌های خاصی نسبت به تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای اقدام کنید. به این صورت علاوه بر دور زدن محدودیت‌هایی که دستگاه‌های موبایلی برای استفاده از اینترنت سیم کارت دارند، می‌توانید از آن به عنوان جایگزین شبکه وای فای برای اتصال سایر دستگاه‌های هوشمند هم استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش روش های تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای

اپراتورهای سیم کارت داخلی نظیر ایرانسل و همراه اول بسته‌های اینترنت منحصر به فرد خود را دارند و می‌توان با خرید این بسته‌ها از اینترنت سیم کارت به عنوان اینترنت همراه گوشی استفاده کرد. هم اکنون سیم کارت‌های داخلی از شبکه LTE 4G پشتیبانی می‌کنند. این موضوع به آن معناست که با استفاده از اینترنت سیم کارت‌های 4G می‌توانید به سرعت جالب توجهی در شبکه اینترنت سیم کارت دسترسی داشته باشید. این موضوع و سرعت خوب اینترنت سیم کارت منجر شده که کاربران زیادی استفاده از آن را به استفاده از اینترنت وای فای ترجیح دهند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اما متاسفانه در برخی از دستگاه‌های هوشمند موبایلی استفاده از اینترنت سیم کارت با محدودیت‌های خاصی مواجه است. از طرق دیگر مشکلی که ضمن استفاده از اینترنت سیم کارت پدیدار می‌شود مربوط به عدم توانایی کاربر در اتصال سایر دستگاه‌های هوشمند خود به شبکه اینترنت سیم کارت محسوب می‌شود. هنگامی که شما اینترنت سیم کارت گوشی خود را فعال کنید، این اینترنت تنها در خود گوشی قابل استفاده خواهد بود و سایر دستگاه‌های هوشمندتان در شرایط عادی قادر به اتصال به این شبکه اینترنت نخواهند بود. خوشبختانه با استفاده از روش‌های خاصی می‌توان نسبت به تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای وارد عمل شد و به این صورت علاوه بر از دور زدن محدودیت‌های استفاده از اینترنت سیم کارت در سیستم عامل‌های مختلف، می‌توان از اینترنت سیم کارت به عنوان یک شبکه اینترنت وای فای استفاده کرد و سایر دستگاه‌های هوشمند مورد نظر را به آن متصل نمود.

در این مقاله قصد داریم که به آموزش روش های تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای بپردازیم. با استفاده از روش‌هایی که در جریان این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم، شما می‌توانید اینترنت سیم کارت خود را به شبکه وای فای تبدیل کنید و سپس سایر دستگاه‌های هوشمندتان از قبیل تبلت، گوشی، لپ‌تاپ و… را به آن متصل کرده و از اینترنت وای فایی که مبتنی بر اینترنت سیم کارت است بهره‌مند سازید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای با استفاده از قابلیت وای فای هات اسپات گوشی

اگر گوشی هوشمند شما از قابلیت وای فای هات اسپات پشتیبانی کند، می‌توانید اینترنت سیم کارت فعال در آن را به یک شبکه وای فای مستقل تبدیل کرده و سایر دستگاه‌های هوشمند خود را به آن متصل نمایید. در این شرایط اینترنت سیم کارت شما نقش اینترنت وای فای را ایفاء خواهد کرد و گوشی که قابلیت هات اسپات آن فعال شده نقش مودم همراهتان را ایفاء می‌کند. از آنجایی که استفاده از قابلیت وای فای هات اسپات منجر به داغ شدن و مصرف شارژ باتری گوشی می‌شود، توصیه می‌کنیم که یک گوشی ثانویه معمولی و با قابلیت وای فای هات اسپات را خریداری کنید. سیم کارت خود را به آن متصل نمایید و اینترنت سیم کارت و همچنین قابلیت وای فای هات اسپات را در دستگاه فعال کنید.

شارژ گوشی را به پریز متصل کنید و آن را در مکانی قرار دهید که بهترین سیگنال دهی ممکن به کل محیط منزل یا محل کارتان را داشته باشد. در این شرایط گوشی ثانویه مورد نظر کاملا نقش یک مودم وای فای را ایفا خواهد کرد. هر دستگاه هوشمند دیگری که قابلیت اتصال وای فای آن روشن باشد، شبکه اینترنت سیم کارت فعال شده در آن گوشی را در لیست شبکه‌های وای فای در دسترسی خود ارائه می‌کند و شما با انتخاب آن به راحتی قادر به اتصال به آن و استفاده همه جانبه از اینترنت سیم کارت دستگاه خواهید بود. بنابراین این روش یکی از ساده‌ترین روش های تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای محسوب می‌شود. به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با نحوه فعال سازی و استفاده از قابلیت هات اسپات، توصیه می‌کنیم که به مطالعه مقاله “آموزش تبدیل گوشی به مودم وای فای از طریق Hotspot” بپردازید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات گوشی اپل در تهران

تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای با استفاده از دانگل‌های مای فای (MiFi)

دیوایس یا دانگل‌هایی قابل حملی وجود دارند که می‌توان با اتصال سیم کارت به آن‌ها نسبت به تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای وارد عمل شود. به این دانگل‌ها اصطلاحا دانگل‌های مای فای (MiFi) یا موبایل وای فای (Mobile WiFi) هم گفته می‌شود. به صورت کلی دانگل‌های عموما شامل دو دسته مختلف هستند. دسته اول تنها از سیم کارت و اینترنت یک اپراتورهای خاص پشتیبانی می‌کنند و دست دوم از سیم کارت هر اپراتوری پشتیبانی به عمل می‌آورد. به صورت کلی در هنگام خرید این نوع دانگل‌ها باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای

  • حتما توجه کنید که دانگل مد نظرتان از سیم کارت و اینترنت اپراتورهای مختلف پشتیبانی کند تا هر زمان که تمایل داشتید نسبت به تغییر اپراتور مد نظرتان و استفاده از سرویس و بسته اینترنتی بهتر وارد عمل شوید.
  • دقت داشته باشید که دانگل‌های این چنینی عموما نیاز به نصب نرم افزارهای خاصی ندارند. شما به سادگی با اتصال سیم کارت به این دانگل‌ها می‌توانید از شبکه اینترنت سیم کارت به عنوان یک شبکه وای فای استفاده کنید.
  • حتما در حین خرید این دانگل‌ها دقت کنید که دانگل مد نظر از شبکه اینترنت LTE 4G پشتیبانی کند. برخی از دانگل‌های مای فای تنها از شبکه 3G پشتیبانی می‌کنند و این موضوع به معنای محدودیت سرعت است. بنابراین حتما دانگلی خریداری کنید که از شبکه LTE 4G پشتیبانی نماید.
  • برخی از دانگل‌های مای فای از اپلیکیشن موبایل اختصاصی بهره می‌برند که جزئیات جالبی را در اختیارتان قرار خواهد داد. مطمئنا خرید دانگل‌های مای فای بهره‌مند از اپلیکیشن اختصاصی، انتخابی بهتر نسبت به دانگل‌های بدون اپلیکیشن اختصاصی محسوب می‌شود.

بنابراین یکی دیگر از روش های کارآمد تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای مربوط به استفاده از دانگل‌ها یا دیوایس‌های این چنینی می‌شود که اصطلاحا به آن مای فای می‌گوییم. دقت داشته باشید که این دانگل‌ها از نظر عملکرد با دانگل‌های یو‌اس‌بی که ضمن اتصال به کامپیوتر یا لپ‌تاپ تنها آن را قادر به استفاده از اینترنت سیم کارت می‌کنند تفاوت اساسی دارند.

تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای با استفاده از مودم‌های دارای پورت 3G/4G USB

برخی از مودم‌ها به پورت اتصال USB 3G/4G مجهز هستند. تصور کنید که یک دانگل USB معمولی به منظور استفاده از اینترنت سیم کارت دارید. این دانگل نمی‌تواند به طور مستقیم نسبت به تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای اقدام کند، بلکه تنها یک دستگاهی که از طریق پورت USB آن متصل شده را قادر به استفاده از اینترنت سیم کارت می‌کند. حال اگر یک مودم مجهز به پورت اتصال USB 3G/4G داشته باشید، می‌توانید دانگل USB ساده خود را به آن متصل نموده و سپس مودم شما شبکه اینترنت سیم کارت را به یک شبکه وای فای تبدیل می‌کند. به این صورت می‌توانید سایر دستگاه‌های هوشمند خود را هم به شبکه سیم کارت مد نظر متصل نموده و از آن به عنوان اینترنت وای فای استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی سامسونگ تعمیرات موبایل

تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای

بنابراین اگر پیش از این یک دانگل USB معمولی به منظور استفاده از اینترنت سیم کارت در لپ‌تاپ خود خریداری کرده بودید و از آن به عنوان مودم همراه استفاده می‌کردید، نگران نباشید. شما با استفاده از یک مودم دارای پورت USB 3G/4G می‌توانید نسبت به تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای وارد عمل شوید. این روش در شرایط خاص می‌تواند بسیار کاربردی باشد. بنابراین توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی گوشی آیفون در تهران 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش های تبدیل اینترنت سیم کارت به وای فای پرداختیم. شما به راحتی و با استفاده از روش‌های فوق می‌توانید اینترنت سیم کارت را جایگزین اینترنت وای فای کنید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قطعات موبایل

درب پشت آیفون 7 پلاس

تاچ ال سی دی سامسونگ J7 Max

 

تعمیرات موبایل

منبع heypub

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
کربلائی
کربلائی
7 سال گذشته

سلام
یک مودم یو اس بی ایرانسل دارم که وایفای ندارد و فقط با یو اس پی(و سیم کارتم ) در لپ تاپ از آن استفاده میکنم
آیا میشه بدون خرید دنگل از آن وای فای بگیرم و در لپ تاپ دوم هم (بدون یو اس بی ) اینترنت داشته باشم؟