آموزش ریست کردن یا تغییر سوال امنیتی اپل آیدی (Apple ID)

تغییر سوال امنیتی اپل آیدی

تغییر سوال امنیتی اپل آیدی (Apple ID) یکی از موضوعاتی محسوب می‌شود که تماس‌های زیادی در رابطه با آن دریافت می‌کنیم. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ریست کردن یا تغییر سوال امنیتی اپل آیدی (Apple ID) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در مورد تغییر سوال امنیتی اپل آیدی (Apple ID)

همانطور که پیش از این در مقاله “در صورت فراموش کردن رمز عبور آیفون چه کنیم؟” اشاره داشتیم، در بسیاری از موارد دیده شده که کاربران رمز عبور یا همان Passcode آیفون خود را فراموش کرده‌اند. با توجه به این موضوع، بدون تردید فراموش کردن پاسخ سوال امنیتی اپل آیدی به هیچ عنوان عجیب به نظر نمی‌رسد. در عمل هم این امر ثابت شده است. در طول روز بارها و بارها تماس‌هایی با کارشناسان تیم پشتیبانی موبایل کمک برقرار شده و کاربران به نوعی از فراموش کردن پاسخ مربوط به سوال امنیتی اپل آیدی خود خبر می‌دهند و در مورد نحوه ریست یا تغییر سوال امنیتی اپل آیدی (Apple ID) سوال می‌کنند.

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش در مقاله “چگونه نسبت به تغییر اپل آیدی آیفون یا آیپد خود اقدام کنیم؟” به آموزش چگونگی تغییر اپل آیدی پرداختیم. در جریان مراحل تغییر اپل آیدی، کاربر ملزم به پاسخگویی به سوال امنیتی می‌شود که پیش از این برای اپل آیدی تعریف کرده بود. بنابراین اگر سوال پاسخ سوال امنیتی اپل آیدی خود را فراموش کرده باشید، قادر به تغییر اپل آیدی هم نخواهید بود. به منظور تغییر اپل آیدی در این شرایط مجبور می‌شوید که در قدم اول نسبت به تغییر سوال امنیتی اپل آیدی (Apple ID) خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ریست کردن یا تغییر سوال امنیتی اپل آیدی (Apple ID) بپردازیم. به بیان دیگر نحوه انتخاب یک سوال امنیتی جدید برای اپل آیدی شما در این بخش آموزش داده می‌شود. سعی کنید که سوال امنیتی و پاسخ آن را به گونه‌ای انتخاب کنید که فراموش شدن آن‌ها دشوار یا غیرممکن باشد. همچنین می‌توانید سوال و پاسخ امنیتی اپل آیدی خود را در گوشه‌ای یادداشت کنید تا همواره به آن دسترسی داشته باشید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

چگونه پرسش امنیتی اپل آیدی (Apple ID) خود را تغییر دهیم؟

تغییر سوال امنیتی اپل آیدی (Apple ID) یا به بیان دیگر ریست کردن آن امر چندان پیچیده‌ای محسوب نمی‌شود و شما به سادگی می‌توانید نسبت به انجام آن اقدام کنید. بدین منظور مراحل زیر را به ترتیب و با دقت کافی طی کنید:

  • وارد سایت apple.com شوید.
  • مشخصات اپل آیدی خود را وارد و سپس بر روی گزینه Continue کلیک کنید.
  • در این شرایط با صفحه‌ای شبیه به تصویر زیر مواجه می‌شوید. گزینه I need to reset my security question را انتخاب و بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

تغییر سوال امنیتی اپل آیدی

  • حال رمز عبور اپل آیدی خود را وارد کنید و بار دیگر بر روی گزینه Continue کلیک نمایید.
  • حال می‌توانید سوالات امنیتی جدید مورد نظرتان را انتخاب کرده و پاسخی برای هر یک از آن‌ها در نظر بگیرید. بار دیگر توصیه می‌کنیم که حتما پاسخ سوالات امنیتی خود را در گوشه‌ای یادداشت کنید تا همواره به آن دسترسی داشته باشید.

تغییر سوال امنیتی اپل آیدی

با انجام مراحل فوق که بسیار ساده بوده و تقریبا طی کمتر از 5 دقیقه قابل انجام هستند، می‌توانید نسبت به تغییر سوال امنیتی اپل آیدی (Apple ID) خود اقدام کنید. به منظور افزایش ضریب امنیت اپل آیدی، توصیه می‌کنیم که قابلیت تایید دو مرحله‌ای یا همان Two Factor Authentication را هم فعال کنید.

بیشتر بخوانید:  تعمیر ال سی دی اپل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه ریست کردن یا تغییر سوال امنیتی اپل آیدی (Apple ID) پرداختیم. مراحل مورد نیاز برای ریست کردن پرسش امنیتی اپل آیدی بسیار ساده و کوتاه هستند. با این وجود چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

ال سی دی آیفون اس ای

تاچ ال سی دی سامسونگ M21

قطعات iPhone XS Max

تعمیرات موبایل

منبع apple

نظرات کاربران (33)

guest
33 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مهدی حیدری
مهدی حیدری
1 سال گذشته

سلام من اپل آی دیم لاک شده نه ایملشو‌دارم نه جواب سوال امنیتیشو میدونم چون اپل آی دیم کارتی بود.چه راه حلی وجود داره؟

مینا.پ
مینا.پ
1 سال گذشته

سلام من اپل ایدیم قفل شده
سوالای امنیتیم عوض شده یادم نمیاد
ایمیلیم که دادم چون ۸ سال پیش ساخته شده ازدسترس خارج شده
چیکار میتونم بکنم ؟

مسیح مرادزاده
مسیح مرادزاده
1 سال گذشته
پاسخ به  مینا.پ

عجبا واس منم دقیقا اینجوری لوک شده لعنتی میگن ۱/۵۰۰ هزینشه 😏

amirali danaei
amirali danaei
1 سال گذشته

متاسفانه باید شماره تلفن داشته باشه اپل ایدیتون دوستان وگرنه هیچ راه حلی نداره💔

مسعود خوشحال
مسعود خوشحال
2 سال گذشته

سلام
اپل‌آیدی منو یکی دیگه سال ۹۴ ساخته و فقط رمز رو دارم و الان هرکاری میکنم میگه بایستی سوالات قبلی رو جواب بدی تا بتونم ریست کنم
چکار کنم بنظرتون !؟

Aynaz
Aynaz
2 سال گذشته

تو گوگل apple.com رو سرچ کنیم؟؟من میزنم نمیاد چیزی چرا