۱۰ روش موثر برای افزایش عمر باتری آیفون و آیپد های اپل

افزایش عمر باتری آیفون

اگر می‌خواهید عمر باتری و توان شارژدهی آن در آیفون یا آیپدتان را افزایش دهید، توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به معرفی 10 روش موثر برای افزایش عمر باتری آیفون و آیپد های اپل بپردازیم.با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با افزایش عمر باتری آیفون و آیپد های اپل

خالی شدن زود به زود شارژ باتری گوشی های موبایل یکی از معضلاتی است که کاربران زیادی با آن رو به رو هستند. متاسفانه به دلیل ماهیتی که باتری های لیتیوم یونی گوشی ها دارند، به تدریج توان شارژدهی و عمر باتری آن ها کاهش پیدا می‌کند و این مسئله یک امر اجتناب‌ناپذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع و ماهیت باتری های لیتیوم یونی توصیه می‌کنیم به مطالعه مقاله همه چیز در مورد تعویض باتری آیفون و اندروید ؛ بهترین زمان تعویض بپردازید. اما چطور قادر به افزایش عمر باتری آیفون یا آیپد خود خواهیم بود؟ آیا روشی بدین منظور وجود دارد؟

برای تعویض باتری آیفون و آیپد کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله بهترین روش های افزایش عمر باتری گوشی موبایل به طور کلی در مورد روش های افزایش عمر باتری گوشی های موبایل صحبت کردیم، اما حالا می‌خواهیم در رابطه با روش های اختصاصی صحبت کنیم که منجر به افزایش عمر باتری آیفون و آیپد های اپل می‌شوند. در این راستا 10 مورد از موثرترین روش های موجود را شرح می‌دهیم. دقت داشته باشید که منظور از افزایش عمر باتری آیفون در واقع افزایش توان شارژدهی و ماندگاری بیشتر شارژ گوشی است. با موبایل کمک همراه باشید.

روش اول: شناسایی اپلیکیشن های پر مصرف و غیرفعالسازی آن ها

افزایش عمر باتری آیفون در موبایل کمک

شناسایی اپلیکیشن های پر مصرف و غیر فعال کردن آن ها یکی از بهترین و موثرترین روش های افزایش عمر باتری آیفون و آیپد های اپل است. متاسفانه طراحی برخی اپلیکیشن ها به گونه‌ای است که مصرف شارژ بالایی دارند. طبیعتا هرچقدر این اپلیکیشن ها بیشتر در آیفون فعال باشند، شارژ باتری هم بیشتر مصرف می‌شود و عمر باتری کاهش پیدا می‌کند. اما چطور می‌توان اپلیکیشن های پرمصرف را در آیفون و آیپد های اپل شناسایی و نسبت به غیر فعالسازی آن ها وارد عمل شد؟ بدین منظور کافیست وارد بخش Settings آیفون شوید و گزینه Battery را انتخاب کنید. در این صفحه لیست اپلیکیشن های فعال در گوشی و میزان مصرف شارژ آن ها در بازه های زمانی 7 روزه و 24 ساعته اخیر نشان داده شده است. برای افزایش عمر باتری آیفون یا آیپد خود آن اپلیکیشن هایی که پرمصرف هستند را غیرفعال کنید و در صورت امکان حتی موارد غیرضروری را به طور کامل از گوشی حذف نمایید.

روش دوم: استفاده از حالت Low Power Mode

افزایش عمر باتری آیفون

تعمیرات اپل

برای تعویض باتری آیفون و آیپد کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

حالت Low Power Mode حالتی است که در آیفون های اپل منجر به کاهش چشمگیر مصرف شارژ باتری و ذخیره سازی انرژی باتری می‌شود. این حالت در آیفون ها بیشتر زمانی کاربرد دارد که مقدار شارژ باتری گوشی به زیر 20 درصد برسد. زمانی که حالت مذکور را فعال کنید رفرش‌سازی خودکار اطلاعات اپلیکیشن ها در پس زمینه گوشی و تمام دانلود های خودکار دستگاه متوقف می‌شوند. همچنین تنظیمات موقتی در آیفون یا آیپدتان اعمال خواهند شد که همگی منجر می‌شوند میزان مصرف شارژ باتری آیفون به حداقل برسد و بدین ترتیب شاهد افزایش عمر باتری آیفون یا آیپد باشید. سعی کنید هر زمان که می‌خواهید در مصرف شارژ باتری آیفونتان صرفه جویی کنید، حالت Low Power Mode را فعال نمایید. برای فعالسازی این گزینه کافیست به بخش Settings و سپس Battery مراجعه نمایید و گزینه Low Power Mode را غیرفعال کنید.

روش سوم: کاهش سرعت خاموش شدن خودکار نمایشگر

افزایش عمر باتری آیفون

صفحه نمایش تمام گوشی های موبایل یکی از اصلی ترین قطعات موبایل و بخش هایی است که شارژ باتری را مصرف می‌کند. هرچقدر صفحه نمایش گوشی بزرگ‌تر و با وضوح بیشتر باشد و برای مدت زمان بیشتری هم روشن بماند، شارژ باتری آیفون یا آیپد هم زودتر خالی می‌شود. متاسفانه خیلی از کاربران به این موضوع توجه نمی‌کنند و این امر منجر به زود خالی شدن شارژ باتری گوشی آن ها می‌شود. یکی از بهترین روش هایی که با استفاده از آن قادر به افزایش عمر باتری آیفون خواهید بود این است که سرعت خاموش شدن خودکار صفحه نمایش دستگاه را کاهش دهید و بر روی 30 ثانیه تنظیم نمایید. بدین صورت هر زمان که صفحه نمایش گوشی برای مدت زمان 30 ثانیه بدون استفاده روشن بماند، به طور خودکار خاموش می‌شود. برای تنظیم گزینه مربوط به این ویژگی در آیفون و آیپد های اپل کافیست وارد بخش Settings شده و گزینه Display & Brightness را انتخاب نمایید و نهایتا گزینه Auto-Lock را انتخاب کرده و مدت زمان خودکار خاموش شدن صفحه نمایش را بر روی 30 ثانیه تنظیم کنید.

نکته: یک راه حل بهتر هم برای افزایش عمر باتری آیفون وجود دارد که با خاموش شدن صفحه نمایش گوشی در بازه زمانی کمتر ارتباط دارد. در این روش شما باید هر بار که کارتان با آیفون تمام شده، دکمه پاور آن را یک بار بفشارید تا صفحه نمایش آیفون خاموش شود. در این حالت بهترین بازده را از باتری دستگاه دریافت خواهید کرد، چون عملا به محض تمام شدن کارتان با گوشی، به طور دستی صفحه نمایش آن را هم خاموش کرده‌اید و اجازه نداده‌اید که نمایشگر دستگاه مصرف انرژی اضافه‌ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل 

روش چهارم: غیرفعالسازی یا بهینه سازی عملکرد سرویس موقعیت مکانی

افزایش عمر باتری آیفون

یکی دیگر از ویژگی هایی که در آیفون و آیپد های اپل منجر به مصرف شارژ باتری می‌شود، قابلیت موقعیت یاب یا اصطلاحا لوکیشن (Location) است. زمانی که این قابلیت برای اپلیکیشن های مختلف فعال باشد، آن ها سعی می‌کنند دائما با سرویس GPS موقعیت مکانی آیفون را ردیابی کنند و برای انجام این کار شارژ باتری گوشی را مصرف خواهند کرد. این موضوع در حالی است که به واقع هیچ لزومی ندارد خیلی از اپلیکیشن های نصب شده روی آیفون شما به سرویس موقعیت یاب گوشی دسترسی داشته باشند! پس غیر فعالسازی این قابلیت یا حداقل بهینه سازی عملکرد آن می‌تواند یکی از موثرترین روش های افزایش عمر باتری آیفون و آیپد های اپل باشد.

برای تعویض باتری آیفون و آیپد کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

به منظور غیر فعالسازی کامل این ویژگی کافیست وارد بخش Settings آیفون شوید و گزینه Privacy را انتخاب و سپس وارد بخش Location Services شوید و این قابلیت را به طور کامل غیر فعال نمایید. دقت داشته باشید که در این شرایط قابلیت ردیابی موقعیت مکانی شما به طور کامل از کار می‌افتد. راه حل دیگر این است که قابلیت مذکور را فعال بگذارید اما از لیست پایین صفحه مشخص کنید که تمایل داری کدام اپلیکیشن ها تحت چه شرایطی قادر به استفاده از سرویس موقعیت مکانی یا لوکیشن آیفون باشند. برای آشنایی بیشتر با تنظیمات و گزینه هایی که در این قسمت از منوی آیفون و آیپد های اپل ارائه شده‌اند به مطالعه مقاله آموزش تنظیم دقیق عملکرد قابلیت ردیابی مکان در آیفونبپردازید.

روش پنجم: غیرفعالسازی قابلیت Push در ایمیل ها و استفاده از حالت Fetch

افزایش عمر باتری آیفون

در حالت عادی زمانی که یک ایمیل جدید دریافت کنید، اپلیکیشن ایمیل آیفون شما بلافاصله و بدون تاخیر یک نوتیفیکیشن را نشان می‌دهد! یعنی هیچ تاخیری مابین زمان دریافت ایمیل و ارائه هشدار یا نوتیفیکیشن از سوی آیفون وجود ندارد. این امر از آنجایی امکانپذیر شده که اپلیکیشن ایمیل آیفون به طور دائم در حال رد و بدل اطلاعات با سرورهای خودش است و به محض دریافت اطلاعات جدید می‌تواند نوتیفیکیشن ارائه کند. به این ارائه نوتیفیکیشن بدون تاخیر اصطلاحا Push گفته می‌شود. اما آیا می‌دانید که این مسئله به شدت روی مصرف شارژ باتری آیفون موثر واقع می‌شود؟

برای افزایش عمر باتری آیفون خودتان می‌توانید حالت Push را برای ایمیل ها غیرفعال کرده و از حالتی که تحت عنوان Fetch معرفی می‌شود استفاده کنید. در این حالت برقراری ارتباط اپلیکیشن ایمیل با سرورهایش یا بهتر بگوییم به روز رسانی اطلاعات اپلیکیشن ایمیل در بازه های زمانی مشخص (مثلا هر 15 دقیقه یک بار) انجام می‌شود. بدین ترتیب مصرف شارژ باتری گوشی کاهش پیدا می‌کند. برای انجام تنظیمات مرتبط با این زمینه کافیست وارد بخش Settings آیفون یا آیپدتان شوید و گزینه Accounts and Passwords را انتخاب نمایید و نهایتا گزینه Fetch New Data را انتخاب کنید. حال می‌توانید با انتخاب گزینه Fetch در کنار هر یک از اکانت هایتان وضعیت به روز رسانی اطلاعات آن ها را با زمانبندی مناسب و مورد پسندتان تعیین کنید.

روش ششم: افزایش عمر باتری آیفون با کاهش نور صفحه نمایش

افزایش عمر باتری آیفون

تعمیرات اپل

برای تعویض باتری آیفون و آیپد کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

شدت نور صفحه نمایش آیفون یا آیپدتان تاثیر مستقیمی بر روی مقدار مصرف شارژ باتری دارد. طبیعتا هرچقدر شدت نور صفحه بیشتر باشد، مقدار مصرف شارژ باتری هم بیشتر می‌شود، چون انرژی زیادتری برای تامین نور بک لایت ال سی دی مورد نیاز خواهد بود. بنابراین با کاهش نور صفحه نمایش می‌توانید میزان مصرف شارژ باتری آیفون خود را کاهش دهید و به نوعی شاهد افزایش عمر باتری آیفون باشید. همچنین توصیه می‌شود تا حد امکان قابلیت Auto Brightness را غیر فعال کنید چون فعال بودن این قابلیت دائما منجر به تغییر شدت نور صفحه و فعال بودن سنسور تشخیص نور محیط دستگاه می‌شود. به منظور غیر فعالسازی این گزینه کافیست وارد بخش Settings شوید و گزینه General و سپس Accessibility را انتخاب نمایید. سپس گزینه Display Accommodations را انتخاب کنید و نهایتا گزینه Auto-Brightness را غیر فعال نمایید.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات اپل آیفون

روش هفتم: غیرفعالسازی وای فای و موبایل دیتا

افزایش عمر باتری آیفون

اگر از قابلیت موبایل دیتا (Mobile Data) یا وای فای (Wi-Fi) استفاده نمی‌کنید و دلیلی برای روشن گذاشتن این دو ویژگی ندارید، توصیه می‌کنیم هرچه سریعتر آن را غیر فعال کنید. فعال ماندن این دو ویژگی یا یکی از آن ها منجر به افزایش مصرف شارژ باتری می‌شود. در نظر داشته باشید که میزان مصرف شارژ باتری موبایل دیتا از وای فای بیشتر است، بنابراین همیشه سعی کنید استفاده از وای فای را به استفاده از موبایل دیتا ترجیح دهید. فعال و غیر فعالسازی هر دو قابلیت مذکور از طریق کنترل سنتر (Control Center) آیفون امکانپذیر است. برای دسترسی به کنترل سنتر آیفون کافیست انگشت خود را روی لبه زیرین صفحه نمایش گوشی قرار داده و به سمت بالا بکشید.

روش هشتم: غیرفعالسازی رفرش خودکار برنامه ها در پس زمینه

افزایش عمر باتری آیفون

اغلب اپلیکیشن هایی که در آیفون یا آیپدتان نصب می‌شوند به طور خودکار در پس زمینه گوشی فعال بوده و در حالت به روز رسانی یا اصطلاحا رفرش اطلاعات خود هستند. خیلی از این اپلیکیشن ها برای رفرش اطلاعات خود از اینترنت هم استفاده می‌کنند و با سرورهایشان در ارتباط مستقیم قرار دارند. دقت کنید که این اپلیکیشن ها حتی در حالتی که اجرا نشده و فعال نباشند هم در حال به روز رسانی و رفرش اطلاعات خود خواهند بود. طبیعی است ک این امر منجر به افزایش مصرف شارژ باتری شود. خوشبختانه شما با غیرفعالسازی قابلیت Background App Refresh در آیفون های اپل می‌توانید به کل رفرش شدن یا به روز رسانی اطلاعات ها در پس زمینه آیفون را غیر فعال کنید!

دقت داشته باشید که در این حالت اپلیکیشن هایی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و غیره در قبال دریافت پیام های جدید هیچ نوتیفیکیشنی ارسال نخواهند کرد چون قادر نیستند که در پس زمینه گوشی رفرش سازی اطلاعات را انجام دهند. این اپلیکیشن ها در شرایط مذکور فقط زمانی نوتیفیکیشن را ارائه خواهند کرد که شما آن ها را اجرا کنید. به منظور غیرفعالسازی قابلیت مذکور کافیست وارد بخش Settings آیفونتان شوید و گزینه General را انتخاب کنید و سپس گزینه Background App Refresh را انتخاب و غیر فعال نمایید.

روش نهم: استفاده از حالت پرواز یا هواپیما

افزایش عمر باتری آیفون

برای تعویض باتری آیفون و آیپد کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

تعمیرات اپل

یکی از موثرترین روش هایی که می‌تواند منجر به افزایش عمر باتری آیفون شود مربوط به فعالسازی و بکارگیری حالت پرواز (Airplane Mode) خواهد بود. زمانی که این حالت را فعال می‌کنید تمام اتصالات و قابلیت های ارتباطی گوشی برای بازه زمانی که تمایل دارید متوقف می‌شوند. این امر منجر به ذخیره کردن انرژی باتری خواهد شد. یکی از شرایطی که در آن فعالسازی قابلیت مذکور به شدت کاربرد دارد مربوط به زمانی می‌شود که آنتن دهی سیم کارتتان ضعیف است یا دسترسی به شبکه ندارید.

در اینگونه شرایط گوشی دائما نهایت تلاش خود را می‌کند که به شبکه سیم کارت متصل شود و این تلاش گوشی بخش قابل توجهی از انرژی باتری را مصرف می‌کند! برای جلوگیری از بروز این مسئله توصیه می‌کنیم حداقل در محیط هایی که آنتن دهی گوشی ضعیف است و عملا هیچ فایده‌ای هم ندارد حالت پرواز آیفون را فعال کنید. برای فعالسازی قابلیت مذکور می‌توانید از منوی کنترل سنتر آیفون وارد عمل شوید. آیکون هواپیما در این منو مربوط به حالت پرواز می‌شود.

 

روش دهم: افزایش عمر باتری آیفون با کاهش انیمیشن ها

افزایش عمر باتری آیفون

در رابط کاربری آیفون های اپل و سیستم عامل iOS جلوه های بصری زیادی ارائه شده که شاید در حالت عادی متوجه خیلی از آن ها نشوید. تمام این جلوه های ویژه و حرکتی منجر به مصرف شارژ باتری می‌شوند و به تدریج روی آن تاثیرگذار هستند، بنابراین اگر راهی برای غیرفعالسازی آن ها وجود داشته باشد، شاهد افزایش عمر باتری آیفون خواهیم بود! خوشبختانه در سیستم عامل iOS امکان انجام این کار وجود دارد. بدین منظور کافیست وارد بخش Settings شوید و گزینه General و سپس Accessibility را انتخاب کنید. سپس گزینه Reduce Motion را انتخاب نمایید و در نهایت اسلایدر موجود در کنار گزینه مذکور را در حالت فعال باقی بگذارید. پس یکی دیگر از موثرترین روش های افزایش عمر باتری آیفون و آیپد های اپل مربوط به فعالسازی قابلیت Reduce Motion می‌شود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به معرفی 10 روش موثر افزایش عمر باتری آیفون و آیپد های اپل پرداختیم. اگر شما هم با روش هایی آشنا هستید که در بهبود قابلیت شارژدهی باتری آیفون موثرند، لطفا آن ها را با ما و دیگر همراهان موبایل کمک به اشتراک بگذارید.

 

لنکهای مفید: قطعات گوشی آیفون 11 Pro Maxدوربین سلفی آیفون Xقیمت دوربین پشت آیفون XS | قیمت روز گوشی موبایل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مهسا وحدتی فر
مهسا وحدتی فر
1 سال گذشته

ممنون