آموزش حذف و اضافه کردن عضو در گروه تلگرام

حذف و اضافه کردن عضو در گروه تلگرام

تلگرام این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا پس از ساختن یک گروه اعضای آن را ویرایش نمایید. ویرایش اعضا شامل حذف و اضافه کردن عضو می‌شود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه حذف و اضافه کردن عضو در گروه تلگرام بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

مقدمه‌ای در رابطه با حذف و اضافه کردن عضو در گروه تلگرام

یکی از قابلیت‌های کاربردی و کاربرپسند تلگرام مربوط به امکان ایجاد گروه و انجام گفتگوهای گروهی می‌شود. پیش از این در مقاله “آموزش ساخت گروه تلگرام در نسخه‌های اندروید و iOS” نحوه ایجاد کردن گروه تلگرام را به شما عزیزان آموزش دادیم. همچنین در مقاله “تفاوت سوپر گروه تلگرام با معمولی و تبدیل گروه به سوپر گروه” به آموزش نحوه تبدیل گروه معمولی تلگرام به سوپر گروه یا ایجاد یک سوپر گروه تازه پرداختیم.

اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که آیا پس از ساختن یک گروه می‌توانیم برخی از اعضای آن را حذف کنیم؟ یا آیا قادر به اضافه کردن عضو جدید به گروه خواهیم بود؟ خوشبختانه تلگرام این امکان را فراهم می‌کند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه حذف و اضافه کردن عضو در گروه تلگرام بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

نحوه حذف اعضای گروه تلگرام

حذف عضو در گروه های تلگرام به سادگی امکانپذیر است. اگر مورد نظرتان یک سوپر گروه باشد، حتی امکان بلاک کردن اعضا هم وجود دارد. به منظور کسب اطلاعاتی بیشتر در رابطه با این موضوع از مقاله “آموزش بلاک اعضای سوپر گروه تلگرام و جلوگیری از عضویت مجدد” استفاده کنید. به منظور حذف اعضای گروه تلگرام مراحل زیر را طی نمایید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • به گروه مورد نظرتان مراجعه کنید.
  • نام گروه را از منوی فوقانی صفحه لمس کنید تا بخش تنظیمات آن و لیست اعضای گروه نمایش داده شود.
  • عضو مد نظرتان را در لیست اعضای گروه بیابید و انگشت خود را بر روی پروفایل وی قرار داده و برای چند لحظه نگه دارید تا یک پنجره پاپ آپ نمایان شود.
  • گزینه Remove from group را انتخاب کنید.

به همین سادگی می‌توانید هر کدام از اعضای مد نظرتان را از گروه حذف کنید. نحوه انجام این عمل در سوپر گروه و گروه معمولی تلگرام کاملا یکسان است.

نحوه اضافه کردن عضو در گروه تلگرام

اضافه کردن عضو گروه های تلگرام هم در حالت معمولی و سوپر گروه کاملا روند مشابهی دارد. به منظور اضافه کردن عضو در گروه تلگرام می‌توانید از دو روش مختلف استفاده کنید که شامل اضافه کردن از طریق لیست مخاطبین و اضافه کردن از طریق لینک دعوت گروه می‌شوند. به منظور اضافه کردن عضو از لیست مخاطبین خود در گروه تلگرام به شرح زیر عمل کنید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • به گروه مورد نظرتان مراجعه کنید.
  • نام گروه را از منوی فوقانی صفحه لمس کنید تا بخش تنظیمات آن و لیست اعضای گروه نمایش داده شود.
  • گزینه Add member را لمس کنید.
  • مخاطب مد نظرتان را انتخاب کنید.
  • اگر گروه شما معمولی باشد باید تعداد پیام‌هایی پیشینی که تمایل دارید دعوت شونده قادر به مشاهده آن باشد را انتخاب کنید و گزینه Ok را لمس کنید. می‌توانید از همان گزینه پیش فرض 50 پیام استفاده کنید. اگر گروهتان سوپر گروه باشد نیازی به انتخاب عدد وجود ندارد، پس گزینه Ok را لمس می‌کنید.

به همین سادگی قادر خواهید بود که از طریق لیست مخاطبین خود یک عضو جدید را به گروه تلگرامتان اضافه کنید. اما برای اینکه به لینک دعوت گروه خود دسترسی پیدا کنید و سایر کاربران ناشناس را به گروهتان دعوت نمایید باید به شرح زیر عمل کنید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • به گروه مورد نظرتان مراجعه کنید.
  • نام گروه را از منوی فوقانی صفحه لمس کنید تا بخش تنظیمات آن و لیست اعضای گروه نمایش داده شود.
  • گزینه Add member را لمس کنید.
  • از بخش فوقانی صفحه گزینه Invite to Group via Link را انتخاب کنید.
  • گزینه Copy Link را لمس کنید تا لینک دعوت گروهتان کپی شود.

حال می‌توانید این لینک دعوت گروه را برای هر فرد یا در هر گروهی ارسال کنید و به این صورت افراد ناشناس با لمس آن قادر به ملحق شدن یا اصطلاحا جوین شدن (Join) در گروهتان می‌شوند.

قیمت تاچ ال سی دی ام 21

آموزش حذف و اضافه کردن عضو در گروه تلگرام

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه حذف و اضافه کردن عضو در گروه تلگرام پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت دوربین جلو iPhone 11 Pro

قطعات گوشی iPhone 6

قیمت تاچ ال سی دی ام 11

تعمیرات موبایل

منبع telegram

نظرات کاربران (2)

guest
2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
فراهانی
فراهانی
3 سال گذشته

سلام. من نمیتونم یک شماره رو داخل تلگرام عضو کنم. این پیغام رو میده که این شماره تلگرام نداره. در صورتی که با شماره دیگه اضافه میشه. چه مشکلی میتونه داشته باشه؟

محمودی
محمودی
5 سال گذشته

اگرکسی راریموکنیم قادربه خوندن مطالب کانال هست یاخیر؟
فقط نمیتونه شرکت کنه درمباحث؟