بررسی و دانلود برنامه همتا ؛ ثبت و رجیستری گوشی موبایل

برنامه همتا

برنامه همتا این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بتوانند از طریق گوشی خود به انجام امورات مربوط به طرح ثبت و یا رجیستری تلفن همراه از جمله استعلام اصالت دستگاه، فعال سازی تلفن همراه و انتقال مالکیت بپردازند. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی برنامه همتا پرداخته و لینک دانلود آن را ارائه کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اپلیکیشن همتا

همان طور که مطلع هستید، چندی پیش طرح رجیستری تلفن های همراه در راستای جلوگیری از فعالیت و واردات گوشی های قاچاق به کشور اجرا شد. حال ممکن است سوالاتی در رابطه با چگونگی رجیستر تلفن همراه و استعلام اصالت دستگاه از طریق سامانه همتا برای شما هم پیش بیاید. اخیرا در مقاله‌ای با عنوان از صفر تا صد سامانه همتا و رجیستری گوشی موبایل توضیحات کاملی در رابطه با رجیستری گوشی همراه و سامانه همتا خدمتتان ارائه کردیم.

تمامی قابلیت ها و ویژگی ها ارائه شده در این سامانه از طریق اپلیکیشنی با نام همتا هم قابل استفاده هستند. بنابراین کاربران قادر خواهند بود تنها با نصب ابن اپلیکیشن بدون نیاز به مراجعه به وب سایت همتا از طریق گوشی همراه نسبت به انجام امورات رجیستری اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

در ادامه این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی دقیق برنامه همتا بپردازیم. به منظور دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از آیکون ضمیمه شده در انتهای مقاله استفاده کنید. چنانچه در رابطه با اپلیکیشن همتا سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

هزینه و سازگاری برنامه همتا

برنامه همتا به صورت کاملا رایگان عرضه شده و برای استفاده از قابلیت های برنامه نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. برنامه مذکور از نظر سازگاری با سیستم عامل تنها شامل نسخه اندرویدی می‌شود و متاسفانه برای سیستم عامل آی او اس عرضه نشده است. قابلیت های ارائه شده توسط این اپلیکیشن با مراجعه به وب سایت همتا هم قابل استفاده هستند.

تجربه و رابط کاربری برنامه همتا

همان طور که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره داشتیم، شما می‌توانید با نصب برنامه همتا از قابلیت های استعلام اصالت دستگاه، فعال سازی تلفن همراه و همچنین انتقال مالکیت آن بهره‌مند شوید. در صورتی که برای اولین بار این برنامه را اجرا می‌کنید، از شما خواسته می‌شود تا شماره تلفن خود را جهت ورود به برنامه وارد نمایید. برنامه همتا شامل یک رابط کاری ساده و مطلوب می‌شود و نحوه استفاده از آن بسیار آسان است.

برنامه همتا

سه قابلیت اصلی ارائه شده توسط برنامه همتا به محض ورود به صفحه اصلی برنامه قابل مشاهده هستند. اولین قابلیت این برنامه مربوط به استعلام اصالت دستگاه می‌شود. اگر قصد خرید یک گوشی جدید را دارید، می‌توانید با استفاده از قابلیت مذکور از وضعیت اصالت گوشی مورد نظر مطلع شوید و از قاچاق نبودن آن اطمینان حاصل نمایید. بدین منظور نیاز است تا شناسه دستگاه یا کد IMEI دستگاه مورد نظر خود را در کادر مربوطه وارد نمایید.

برنامه همتا

اگر قصد بررسی اصالت گوشی که برنامه همتا در آن نصب است را دارید، می‌توانید با لمس گزینه شناسه دستگاه من به کد IMEI دستگاه مورد استفاده دسترسی داشته باشید. همچنین برنامه همتا شامل یک بارکد خوان هم می‌شود که توسط آن می‌توانید بارکد شناسه دستگاه را اسکن کنید. پس از وارد کردن شناسه دستگاه، وضعیت اصالت آن برایتان نمایان می‌شود. نمایش پیغامی همانند تصویر زیر بدین معنا خواهد بود که دستگاه در طرح رجیستری ثبت شده و شما می‌توانید بدون هیچ گونه مشکلی از این دستگاه استفاده کنید. در غیر این صورت گوشی مورد نظر قاچاق است.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات گوشی آیفون

برنامه همتا

قابلیت بعدی ارائه شده توسط برنامه همتا مربوط به فعال سازی تلفن همراه در این سامانه می‌شود. در طرح رجیستری نیاز است تا به منظور استفاده از گوشی جدید نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایید. پس از وارد کردن سیم کارت به گوشی خریداری شده، پیامکی مبنی بر عدم فعال بودن گوشی دریافت خواهید کرد. به منظور فعال سازی تلفن همراه خود، برنامه همتا را اجرا کرده و به بخش فعال سازی تلفن همراه مراجعه کنید.

در این بخش نیاز است تا شماره تلفن همراه، شناسه دستگاه و همچنین کد فعال سازی وارد شود. شما می‌توانید با استفاده روش های موجود در قسمت فوقانی صفحه به شناسه دستگاه خود دسترسی داشته باشید. همچنین کد فعال سازی توسط فروشنده دستگاه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه، گوشی شما فعال خواهد شد. لازم به ذکر است که فعال سازی تلفن همراه تنها برای گوشی هایی که بعد از اجرای طرح رجیستری خریداری شده‌اند، الزامی بوده و آن دسته از کاربرانی که گوشی خود را پیش از اجرای این طرح خریداری کرده‌اند، نیازی به فعال سازی گوشی نخواهند داشت.

برنامه همتا

برنامه همتا شامل قابلیتی تحت عنوان انتقال مالکیت هم می‌شود. از آنجایی که با فعال سازی گوشی همراه در سامانه همتا موجب برقراری ارتباط گوشی با سیم کارت می‌شوید، نیاز است تا در هنگام فروش گوشی، مالکیت آن را انتقال دهید. انتقال مالکیت گوشی بسیار آسان بوده و تنها کافیست تا پس از مراجعه به بخش مربوطه شماره تلفن خریدار را در کادر وارد نمایید. توجه داشته باشید که در صورتی که قصد تعویض سیم کارت خود را دارید، نیازی به انتقال مالکیت نخواهید داشت و انجام این کار تنها در صورت فروش گوشی الزامی خواهد بود.

برنامه همتا

پس از انتقال مالکیت، یک پیامک حاوی کد فعال سازی به سیم کارت خریدار ارسال خواهد شد. بدین ترتیب نیاز است تا خریدار سیم کارت خود را در گوشی خریداری شده وارد کرده و با مراجعه به بخش فعال سازی تلفن همراه نسبت به فعال سازی گوشی اقدام نماید. توجه داشته باشید که خریدار می‌بایست در بخش کد فعال سازی، کد دریافتی از طریق پیامک را وارد کند.

برنامه همتا شامل بخشی تحت عنوان راهنما هم می‌شود که دسترسی به آن از طریق منوی موجود در قسمت زیرین صفحه اصلی امکان پذیر است. شما می‌توانید با لمس این گزینه به صورت مختصر با هر یک از قابلیت های ارائه شده توسط اپلیکیشن همتا آشنا شوید.

 بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی محصولات سامسونگ 

برنامه همتا

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی برنامه همتا پرداختیم. برنامه مذکور امکان انجام امورات طرح رجیستری از طریق گوشی همراه را برایتان فراهم می‌کند. برنامه همتا شامل قابلیت های استعلام اصالت دستگاه، فعال سازی تلفن همراه و همچنین انتقال مالکیت می‌شود. این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان منتشر شده و تنها با سیستم عامل اندروید سازگاری دارد. به منظور دانلود برنامه همتا از آیکون های ضمیمه شده در انتهای مقاله استفاده کنید. چنانچه در رابطه با برنامه مذکور سوالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

نقاط قوت:

  • امکان انجام امورات طرح رجیستری از طریق گوشی همراه
  • امکان استعلام اصالت دستگاه پیش از خرید
  • امکان یافتن شناسه دستگاه مورد نظر

نقاط ضعف:

  • عدم سازگاری با سیستم عامل آی او اس

بیشتر بخوانید:

iPhone XS قطعات

باتری آیفون X

ال سی دی iPhone 11 Pro

تعمیرات موبایل

همتا ( رجیستری تلفن همراه )
نام همتا ( رجیستری تلفن همراه )
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید
سازنده سامانه جامع تجارت

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
امیر مقدس
امیر مقدس
5 سال گذشته

سلام گوشی من خراب شده و حالا گوشی برادرم را گرفته ام که در خارج زندگی میکند و حالا که میخواهم استفاده کنم احتیاج به رجیستر کردن دارد و نمیدانم چکار باید بکنم لطفا راهنمایی کنید