چگونه با استفاده از گوشی یک مستند تفریحی و مسافرتی بسازیم؟

چگونه با استفاده از گوشی خود یک مستند تفریحی و مسافرتی بسازیم؟

اگر قصد دارید که به مسافرت رفته و لحظات شاد و جالب آن را ضبط نمایید، توصیه می‌کنیم که یک مستند تفریحی و مسافرتی را خلق کنید. برای انجام این کار باید به نکات و موارد خاصی توجه داشته باشید که در جریان این مقاله به آن‌ها اشاره می‌شود. با موبایل کمک همراه باشید.

تصور کنید که قصد دارید عازم سفری کوتاه یا شاید هم بلند شوید. این سفر می‌تواند کاری، تفریحی، زیارتی و… باشد. بدون تردید در جریان این سفر لحظات جالبی را تجربه خواهید کرد. این لحظات می‌توانند با استفاده از دوربین گوشی هوشمندتان ضبط شده و همواره در حافظه کامپیوتر یا گوشی شما ذخیره شوند. بدون تردید اگر ماه‌ها یا سال‌ها بعد به این عکس‌ها نگاهی بیاندازید با لبخند به آن‌ها توجه کرده و خاطرات منحصر به فردی در ذهنتان نقش می‌بندند. اما شاید بتوان با استفاده از روشی جالب تنها به ضبط عکس در جریان سفر اکتفا نکرد! ما توصیه می‌کنیم که اگر قصد مسافرت رفتن دارید، خود را برای تهیه یک مستند تفریحی و مسافرتی آماده کنید!

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اما چگونه می‌توان یک مستند تفریحی و مسافرتی را خلق کرد؟ انجام این عمل بسیار ساده است و تنها موضوعی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید اراده شما به منظور خلق یک ویدئوی به یاد ماندنی محسوب می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم که نکات و مراحل مورد نیاز به منظور تهیه یک مستند تفریحی و مسافرتی با استفاده از گوشی هوشمند را به شما عزیزان آموزش دهیم. شما به راحتی و تنها با استفاده از گوشی خود می‌توانید این مستند جالب را خل کرده و از آن لذت ببرید. چنانچه در مورد هر یک از موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید!

از یک گوشی مناسب استفاده کنید!

گوشی شما نقش بسیار مهمی در خلق مستند تفریحی و مسافرتی دارد. کیفیت عملکرد دوربین گوشی در راس این موضوع قرار داشته و بدون تردید ابعاد و راحتی حمل و نقل دستگاه هم موضوع حائز اهمیت دیگری محسوب می‌شود. اگر از کاربران آیفون‌های اپل باشید به منظور تهیه مستند تفریحی و مسافرتی با استفاده از گوشی خود به هیچ مشکلی برخورد نخواهید کرد چرا که کیفیت عملکرد دوربین این محصولات فوق‌العاده است.

چگونه با استفاده از گوشی خود یک مستند تفریحی و مسافرتی بسازیم؟

همچنین اگر از کاربران محصولات اندرویدی باشید هم شانس ضبط یک مستند تفریحی و مسافرتی جذاب را دارید. اگر گوشی شما رده بالا بوده و دوربین قدرتمندی داشته باشد، بدون شک کیفیت مستند ضبط شده هم بیشتر خواهد شد چرا که قرار است شما در جریان سفرتان از بخش‌ها، مکان‌ها و رویدادهای متنوع پیش رو ویدئوهای کوتاه یا عکس‌هایی تهیه کنید و نهایتا با کنار هم قرار دادن آن‌ها یک مستند تفریحی و مسافرتی جذاب را خلق کنید. بنابراین انتخاب یک گوشی مناسب در تهیه مستند تفریحی و مسافرتی مد نظرتان بسیار حائز اهمیت است.

لوازم جانبی مورد نیاز را فراموش نکرده و مجهز باشید!

سعی کنید که پیش از حرکت و شروع سفر خود تا حد امکان لوازم جانبی مورد نیاز به منظور تهیه یک مستند تفریحی و مسافرتی جذاب را تهیه کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید که عکس‌های با کیفیت‌تری را ضبط کنید، می‌توانید لنزهای دوربین قابل نصب به دوربین گوشی‌های هوشمند را خریداری کرده و با خود حمل نمایید. دقت کنید که شارژر گوشی هوشمندتان را فراموش نکنید چرا که فراموش کردن شارژر مطمئنا به معنای از دست رفتن شانس شما برای تهیه یک مستند تفریحی و مسافرتی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی موبایل سامسونگ در کرج

چگونه با استفاده از گوشی خود یک مستند تفریحی و مسافرتی بسازیم؟

توصیه می‌کنیم که به منظور عدم مواجه شدن با مشکل کمبود شارژ باتری گوشی خود حتما یک پاوربانک را به همراه داشته باشید. اگر گوشی شما از رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کند، حتما یک رم را برای آن خریداری کنید تا با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات و حافظه داخلی دستگاه مواجه نشوید. دقت داشته باشید که بدین منظور می‌توانید از لپ‌تاپ، هارد اکسترنال و فلش مموری هم استفاده کنید. به طور کلی پیش از شروع سفر حتما به تمام لوازم جانبی که منجر به افزایش کیفیت مستند تفریحی و مسافرتی مد نظر می‌شوند توجه ویژه‌ای داشته باشید و سعی کنید که با مجهزترین شرایط ممکن پیش بروید.

برنامه‌های مناسبی را بر روی گوشی هوشمندتان نصب کنید!

برنامه دوربین پیش فرض گوشی‌های هوشمند عموما قابلیت‌های مشخصی را ارائه کرده و کیفیت عملکرد بسیار عالی دارد. اما توصیه می‌کنیم که برای خلق یک تجربه نو و جذاب‌تر شدن مستند تفریحی و مسافرتی مد نظرتان حتما برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های خاص دیگری را هم در گوشی هوشمندتان نصب نمایید. به عنوان مثال می‌توانید اپلیکیشن پریزما (Prisma) یا به قول برخی افراد پریسما را در گوشی خود نصب نموده و با استفاده از آن به عکس‌های ضبط شده خود جلوه‌ای ویژه و کاملا متفاوت ببخشید.
سعی کنید که تا حد امکان از افکت‌ها و اپلیکیشن‌های متنوعی استفاده کنید و فراموش نکنید که علاوه بر عکس‌های ویرایش شده و فیلتردار باید عکس‌های معمولی را هم در مستند تفریحی و مسافرتی خود جای دهید. بنابراین تمام عکس‌های خود را از طریق این اپلیکیشن‌های ضبط نکرده و تصاویر معمولی را هم ضبط نمایید. اگر از آیفون‌های اپل استفاده می‌کنید، قابلیت ضبط ویدئوی اسلوموشن آن را فراموش نکنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید لحظات بسیار جالبی را خلق نموده و در مستند تفریحی و مسافرتی خود از آن‌ها استفاده به عمل آورید.

مستند تفریحی و مسافرتی خود را تجسم کنید!

پیش از شروع فرآیند ضبط ویدئو و عکس‌های مختلف سعی کنید که یک تجسم کلی از مستند تفریحی و مسافرتی مد نظرتان ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر سفرتان تفریحی بوده و قصد دارید که به شمال کشور سفر کنید، بدون تردید در مستند تفریحی و مسافرتی مد نظرتان باید دریا، ساحل، جنگل سرسبز و… وجود داشته باشد. در این شرایط برای مکان‌هایی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید یک تجسم و اولویت در نظر بگیرید. سعی کنید که تا حد امکان از طولانی شدن مستند تفریحی و مسافرتی ممانعت به عمل آورید. دلیل اصلی که توصیه می‌کنیم برای مستندتان یک تجسم داشته باشید همین امر است.

بیشتر بخوانید:  تعمیرات lcd موبایل

از هر موقعیتی برای خلق یک لحظه به یاد ماندنی استفاده کنید!

درست است که قصد داریم مستند تفریحی و مسافرتی شما کوتاه باشد، اما این موضوع بدان معنا نیست که شما نباید عکس و ویدئوهایی زیادی را از طریق گوشی خود ضبط کنید. در جریان سفر پیش رو تا جایی که می‌توانید ویدئو و عکس ضبط کنید و هر لحظه‌ای که تصور می‌کنید می‌تواند در آینده خاطره‌انگیز باشد را با استفاده از دوربین گوشی خود ثبت نمایید. در نهایتا به منظور جلوگیری از طولانی شدن بیش از اندازه مستند تفریحی و مسافرتی از بین ویدئوها و عکس‌های ضبط شده نمونه‌هایی را گلچین خواهید کرد. بنابراین در جریان سفر خود از هر موقعیتی برای خلق یک لحظه به یاد ماندی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای تعویض گلس یا شیشه شکسته تمامی مدل‌های آیفون اپل

چگونه با استفاده از گوشی خود یک مستند تفریحی و مسافرتی بسازیم؟

همچنین سعی کنید که عکس‌های با موضوعات متنوع را ثبت نمایید. به عنوان مثال اگر به لب ساحل رفته‌اید چند صد عکس از دریا ضبط نکنید و به سایر موضوعات حاشیه‌ای هم توجه داشته باشید. سعی کنید خودتان را هم جزوی از منظره و تصویر مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال از فردی بخواهید تا فوتبال بازی کردن شما در لب ساحل عکس و ویدئوی کوتاهی تهیه کند. سعی کنید که تا حد امکان خلاق باشید. این موضوع در افزایش کیفیت و جذابیت مستند تفریحی و مسافرتی تاثیر به سزایی دارد.

مستند تفریحی و مسافرتی بسازید!

در نهایت نوبت به آن می‌رسد که با کنار هم قرار دادن ویدئوها و عکس‌های ضبط شده در جریان سفرتان مستند تفریحی و مسافرتی خود را تکمیل کرده و بسازید. دقت داشته باشید که این بخش یکی از مهم‌ترین بخش‌های موجود بوده که مستلزم صرف خلاقیت و حوصله زیادی خواهد بود. برای تهیه نسخه نهایی مستند تفریحی و مسافرتی خود باید ترتیب جالب و قابل درکی از ویدئو و عکس‌های ضبط شده را در کنار یکدیگر قرار دهید. سعی کنید که این ویدئوها و عکس‌های ضبط شده را به گونه‌ای کنار هر قرار دهید که به طور بصری داستان و وقایع سفر شما را بیان کنند.
به عنوان مثال اگر در ابتدای سفر به هتل رفتید، سعی کنید که مستند تفریحی و مسافرتی خود هم را هم با تصاویر و ویدئوهای مربوط به همان هتل آغاز کنید. لحظه آغاز مستند تفریحی و مسافرتی حتی می‌تواند پیش از حرکت شما و آغاز سفر تعیین شود. به طور کلی در رابطه با این موضوع آزادی عمل کاملی خواهید داشت و تنها مسئله خلاقیت در میان است. برای جهش مابین عکس‌ها و ویدئوها و نمایش آن‌ها در قالب یک مستند جامع باید از نرم افزار یا برنامه‌های خاصی استفاده کنید. این عمل را در آیپدهای اپل می‌توان از طریق برنامه‌هایی همچون Replay یا Magisto انجام داد اما با این حال توصیه می‌کنیم که برای تهیه نسخه نهایی مستند تفریحی و مسافرتی خود از کامپیوتر و نرم افزارهای حرفه‌ای‌تری استفاده کنید.

چگونه با استفاده از گوشی خود یک مستند تفریحی و مسافرتی بسازیم؟

بار دیگر اشاره می‌کنیم که سعی کنید تا حد امکان مستند تفریحی و مسافرتی خود را کوتاه نمایید. مدت زمان زیاد یک مستند این سبکی می‌تواند منجر به خسته شده بیننده و یا حتی خود شما شود. از افکت‌های اکتیو و شاداب در آن استفاده کرده و همواره تنوع را چاشنی کار خود کنید.

بیشتر بخوانید:  ضمانت گارانتی تعمیرات Apple

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه ساخت یک مستند تفریحی و مسافرتی با استفاده از گوشی پرداختیم. مطمئن باشید که انجام این کار و تهیه مستندی این چنینی فوق‌العاده جالب و جذاب است. با مشاهده این مستند پس از گذشت ماه‌ها بدون تردید خطرات شیرینی در ذهنتان نقش می‌بندند. چنانچه در مورد هر یک از موارد و بخش‌های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: 

خرید موبایل

iPhone 11 Pro Max قطعات

قطعات گوشی سامسونگ A42 5G

قطعات  موبایل

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments