۸ اشتباهی که تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل مرتکب می‌شوند

۸ اشتباهی که تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل مرتکب می‌شوند

تعمیرات موبایل

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

اگر تعمیر موبایل را به فردی با تجربه و متخصص نسپارید، احتمالا به دلیل تجربه ناکافی تعمیرکار اشتباهات زیادی از جانب وی رخ می‌دهند که بعدا به گوشی شما آسیب می‌رسانند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی 8 اشتباهی بپردازیم که اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل مرتکب می‌شوند، اما موبایل کمک از آن‌ها مصون است. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اشتباهات رایج تعمیرکاران گوشی و مراکز تعمیر موبایل

همیشه باید گوشی موبایل خود را برای تعمیر به دست تعمیرکار یا مراکز تعمیر موبایل قابل اعتمادی بسپارید که افرادی متخصص در آن ها حضور داشته و تعمیر گوشی موبایل را انجام دهند. در غیر این صورت مطمئن باشید حتی اگر گوشی شما از نظر ظاهری خیلی خوب به نظر برسد، مشکلاتی در دل آن نهفته خواهند بود که به تدریج خودنمایی کرده و دردسرساز می‌شوند. بنابراین انتخاب یک تعمیرکار یا مرکز تعمیر موبایل قابل اعتماد عامل بسیار مهمی است.

برای اینکه از این مشکلات و اشتباهات رایج تعمیرکاران مصون باشید، پیشنهاد می‌کنیم از سرویس ثبت سفارش آنلاین تعمیر موبایل شرکت موبایل کمک استفاده کنید! توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر زمان کوتاهی صرف کرده و حتما یک مرتبه هم مقاله مطمئن ترین روش برای تعمیر موبایل کدام است؟ را مطالعه کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی 8 اشتباهی بپردازیم که اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل مرتکب می‌شوند. با موبایل کمک همراه باشید.

اشتباه اول: تخمین اشتباه زمان تعمیر موبایل

زمانی که گوشی را برای انجام تعمیر به تعمیرکاری می‌سپارید، وی یک زمان تقریبی را برای تکمیل پروسه تعمیر عنوان می‌کند. برای مثال می‌گوید تعویض  ال سی دی آیفون شما تا فردا غروب انجام می‌شود! اما در اغلب موارد این تخمین زمانی تعمیرکار اصلا درست از آب در نمی‌آید و گاها چند برابر بیشتر طول می‌کشد! تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل در این شرایط برای توجیه تاخیر به وجود آمده عموما در مورد مسائلی همچون شلوغ بودن سرشان (زیاد بودن مشتریان)، منتظر ماندن برای دریافت قطعات اورجینال از نمایندگی و غیره صحبت می‌کنند و با بهانه‌های متعدد تاخیر ایجاد شده را توجیه می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل آیفون

اما موبایل کمک از این اشتباه مصون است! برخلاف اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل، هنگامی که شما پروسه تعمیر گوشی خود را به شرکت موبایل کمک می‌سپارید، فقط ظرف چند ساعت گوشی تعمیر شده خود را درب منزلتان دریافت خواهید کرد. برای واگذار کردن گوشی به تعمیرکاران مجرب موبایل کمک و دریافت گوشی تعمیر شده هیچ نیازی به خروج از منزل نخواهید داشت و این کار با پیک موتوری به صورت رایگان توسط شرکت موبایل کمک انجام می‌شود. موبایل کمک تعمیر گوشی را ظرف 2 ساعت تکمیل می‌کند.

تعمیر گوشی موبایل

اشتباه دوم: نبستن تمام پیچ ها

خیلی از تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل بعد از اینکه تعمیر گوشی را انجام دادند برای بستن آن اصلا دقت لازم را صرف نمی‌کنند. این موضوع سبب می‌شود که در اغلب موارد چند پیچ بعد از تعمیر موبایل اضافه بیاید! شاید تصور کنید که این مسئله چندان حائز اهمیت نیست، اما باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. زمانی که پیچ های خاصی در گوش نصب نشوند، درزها و شکاف‌های ریزی مابین قطعات سخت افزاری دستگاه ایجاد می‌شود. وجود این درزها سبب می‌شود تا ورود گرد و غبار یا آب به داخلی گوشی ساده‌تر شود و گوشی در برابر این مسائل حساس‌تر شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ

نبستن تمام پیچ های گوشی حتی می‌تواند منجر به افزایش پتانسیل آن در برابر شکستگی ناشی از زمین خوردن شود. به جرئت مدعی می‌شویم که کارشناسان مجرب واحد تعمیر موبایل کمک در حین بستن گوشی تعمیر شده دقتی دو برابر را نسبت به مرحله تعویض قطعات آن صرف می‌کنند تا گوشی به بهترین شکل ممکن جمع‌بندی یا اصطلاحا دمونتاژ شود. بنابراین وقتی از سرویس تعمیر موبایل کمک استفاده می‌کنید، نگران کیفیت پایین گوشی در حین جمع‌بندی دستگاه نخواهید بود.

تعمیرات سامسونگ

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

اشتباه سوم: نپرسیدن و پیدا نکردن دلیل بروز مشکل

تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل عموما فقط به فکر منافع خودشان هستند و چندان به حال مشتری فکر نمی‎‌کنند. از اینرو برایشان مهم نیست که گوشی شما دچار چه مشکلی شده باشد و قطعاتی که باید برای رفع مشکل تعویض شوند چقدر هزینه روی دست شما باقی می‌گذارند! در خیلی از موارد دیده می‌شود که حتی تعمیرکار اصلا دلیل بروز مشکل در گوشی را نمی‌پرسد و بدون هیچ توضیحی تعمیر آن را قبول می‌کند و در نهایت و بعد از تعمیر گوشی یک قیمت نجومی را عنوان می‌دارد!

در این شرایط مشتری در مقابل کار انجام شده قرار خواهد گرفت. وی از یک سو اصلا نمی‌تواند مطمئن باشد که صحبت های تعمیرکار صحت داشته و از سوی دیگر می‌بایست برای گرفتن گوشی خود هزینه درخواست شده را پرداخت کند. در خیلی از موارد هم دیده شده که تعمیرکاران اصلا مشکل اصلی گوشی را متوجه نمی‌شوند یا کلا تعمیر اشتباهی را روی گوشی انجام می‌دهند که ظرف چند روز گند آن در می‌آید! اما زمانی که شما از سرویس تعمیر موبایل کمک استفاده می‌کنید باید توضیحات دقیقی در مورد مشکل گوشی خود ارائه کنید و تعمیرکاران موبایل کمک هم توضیحات دقیقی در مورد مراحل تعمیر، قطعاتی که باید تعمیر شوند و هزینه آن ارائه خواهند کرد. بدین ترتیب شما می‌توانید با خیال راحت تعمیر موبایل خود را انجام دهید! ضمنا قطعات تعویض شده توسط شرکت موبایل کمک گارانتی اصالت قطعه می‌شوند!

اشتباه چهارم: به روز نبودن اطلاعات تعمیرکاران

خیلی از تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل بر این باورند که تمام اطلاعات لازم و مورد نیاز برای تعمیرات موبایل را در اختیار دارند و همه چیز را می‌توانند به صورت تجربی انجام دهند! اما مطمئن باشید که این باور کاملا غلط است و یک تعمیرکار مجرب باید همیشه با اینترنت و اطلاعات روز در تماس باشد و جدیدترین متدهای تعمیر گوشی‌های مدرن را از اینترنت استخراج کند. متاسفانه اغلب تعمیرکاران سنتی که بیرون فعالیت دارند، تمام کارهایشان را به صورت تجربی انجام می‌دهند و اصطلاحا خود را یک “استادکار” می‌نامند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون XS Max

اکیدا توصیه می‌کنیم که هیچ‌وقت گوشی‌های مدرن و مدل بالای خود را به این دسته از تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل واگذار نکنید.! اما کارشناسان واحد تعمیر شرکت موبایل کمک افراد به روزی هستند که همواره به دنبال جدیدترین متدهای تعمیر موبایل بوده و از این روش‌ها برای دستیابی به بهترین نتیجه استفاده می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید حتی تعمیر جدیدترین گوشی‌های خود را هم با خیال راحت به تعمیرکاران موبایل کمک بسپارید و ظرف کمتر از چند ساعت گوشی تعمیر شده خود را درب منزلتان تحویل بگیرید.

تعمیرات اپل

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

اشتباه پنجم: توجه نکردن به ایمنی و نداشتن ابزارهای مناسب

یکی دیگر از رایج‌ترین اشتباهاتی که تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل مرتکب می‌شوند، عدم توجه به نکات ایمنی و نداشتن ابزارهای مناسب است! ایمنی باید همیشه شرط اولیه کار باشد. اگر به این عامل توجه نشود، نه تنها ممکن است به خود تعمیرکار آسیب وارد گردد، بلکه گوشی در حال تعمیر هم می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را متحمل شود. برای هر یک از بخش های تعمیر موبایل ابزارهای خاصی تعیین شده که حتی جنس آن‌ها در حفظ ایمنی گوشی تعمیری موثر خواهد بود. متاسفانه اغلب تعمیرکاران به این موضوع توجه نمی‌کنند و از هر ابزاری برای تعمیر هر یک از بخش های گوشی استفاده می‌کنند و اصلا متوجه نیستند که آن ابزار ممکن است به قطعات سخت افزاری گوشی آسیب برساند.

فراموش نکنید که اجزای گوشی از قطعات الکترونیکی بسیار حساسی تشکیل شده‌اند. بروز یک اتصال کوتاه در این قطعات می‌تواند منجر به آسیب دیدن جدی آن‌ها و حتی سوختن برد و سایر قطعات گوشی شود. متاسفانه توجه به این مسئله و ایمنی به هیچ عنوان از سوی تعمیرکاران سنتی و خیلی از مراکز تعمیر موبایل مدرن‌تر هم صورت نمی‌پذیرد. همچنین گاها در اختیار نداشتن ابزارهای مناسب هم منجر به آسیب رساندن به گوشی و کاهش کیفیت تعمیر آن خواهد شد. برای مثال مطمئنا اگر به جای ابزاری مثل آی‌اسکلک (iSclack) که برای باز کردن بدون دردسر قاب گوشی‌ها طراحی شده است، به زور آچار و پیچ گوشتی متوسل شویم، گوشی تحت فشار قرار می‌گیرد و آسیب‌های زیادی به آن وارد می‌شود. متاسفانه اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل فعلی به ابزارهای مناسب تعمیر مجهز نیستند و این موضوع کیفیت تعمیر موبایل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تعمیرات تخصصی گوشی موبایل

اما موبایل کمک تمام ابزارهای مدرن و روز موجود برای تعمیرات موبایل را در اختیار کارشناسان مجرب خود قرار داده و تعمیرکاران این شرکت به خوبی می‌دانند که ایمنی شرط اولیه یک تعمیر با کیفیت است. کیت های تعمیری که کارشناسان موبایل کمک در اختیار دارند به تمام ابزارهای اورجینال تعمیر گوشی برندهای مختلف مجهز هستند. موبایل کمک هم اکنون بزرگ‌ترین و به روزترین فروشگاه قطعات موبایل را هم در اختیار دارد که با ضمانت قطعات اورجینال گوشی های مختلف را به صورت جزئی و کلی عرضه می‌کند. بنابراین وقتی تعمیر موبایل خود را به موبایل کمک بسپارید، دیگر هیچ نگرانی در رابطه با مسائلی همچون ایمنی، کیفیت تعمیر و قطعاتی که در گوشی شما بکار می‌روند نخواهید داشت.

اشتباه ششم: عدم بکارگیری قطعات با کیفیت

متاسفانه وقتی گوشی را به یک تعمیر می‌سپارید و وی گوشی شما را تعمیر می‌کند، دیگر نمی‌توانید متوجه شوید که کیفیت قطعه بکار رفته در گوشی شما تا چه اندازه خوب و قابل اعتماد است! یعنی اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر بگوییم، مشتری هیچوقت متوجه نمی‌شود که کیفیت قطعه تعویضی گوشی او در چه اندازه بوده و آیا با ادعای تعمیرکار مطابقت دارد یا خیر؟! متاسفانه اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل هم از این موضوع سوء استفاده می‌کنند. یعنی قطعات نه چندان با کیفیت را در گوشی نصب می‌کنند که هزینه کمتری را برای خودشان به همراه داشته باشد، اما زمانی تحویل دادن گوشی به مشتری مدعی می‌شوند که جنس درجه یک و فول اورجینال را در گوشی بکار برده‌اند! بدین ترتیب هزینه‌ای چند برابر را از مشتری دریافت خواهند کرد و سودی کلان را به جیب می‌زنند!

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی A51

اما موبایل کمک به عنوان یک شرکت معتبر وظیفه خود می‌داند که بهترین قطعات را در گوشی‌های مشتریانش بکار ببرد و در قبال قطعات تعویض شده مسئولیت‌پذیر باشد. قطعاتی همچون ال سی دی آیفون که در فروشگاه قطعات موبایل کمک موجود هستند، هم اکنون با کیفیت ترین نوع این دسته محصولات به شمار می‌روند که مطمئن باشید در بازار آزاد قادر به پیدا کردن نمونه مشابه آن‌ها نخواهید بود. این موضوع برای سایر قطعات سخت افزاری که موبایل کمک مورد استفاده قرار می‌دهد هم صدق می‌کند. پس زمانی که تعمیر گوشی خود را  به موبایل کمک می‌سپارید می‌توانید از کیفیت قطعات تعمیری دستگاه مطمئن باشید. موبایل کمک حتی برای جلب رضایت مشتریانش قطعات تعویض شده گوشی‌های تعمیری را گارانتی می‌کند تا حسن نیت خود را به اثبات برساند.

تعمیرات موبایل

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

اشتباه هفتم: عیب یابی غلط

یکی از اصلی ترین عواملی که حرفه‌ای بودن یک تعمیرکار را نشان می‌دهد، توانایی وی در عیب یابی گوشی است! متاسفانه اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل در این رابطه ضعف دارند و عموما عیب یابی درستی به عمل نیاورده و بدین صورت خسارت‌هایی را به مشتری وارد می‌کنند که البته خود مشتری هیچ‌وقت متوجه این مسائل نمی‌شود! برای مثال ممکن است شکستگی بر روی شیشه محافظ ال سی دی گوشی شما ایجاد شود و تعمیرکار با دیدن گوشی شما و یک عیب یابی غلط بگوید که تاچ و ال سی دی دستگاه نیاز به تعویض دارد، در حالی که اصلا اینطور نیست و شکستگی به وجود آمده فقط روی شیشه محافظ ال سی دی ایجاد شده است که اغلب گوشی‌های جدیدتر به آن مجهز هستند.

نهایتا بدین صورت علاوه بر اینکه مشتری تاچ و ال سی دی اورجینال و اصل گوشی خود را تعویض می‌کند، ملزم به پرداخت هزینه گزافی به عنوان قیمت تاچ و ال سی دی گوشی و دستمزد تعمیر آن هم خواهد شد، در حالی که اصلا نیازی به پرداخت این هزینه وجود نداشته و از همان ابتدای امر عیب یابی غلط باعث ایجاد این مسئله شده است. اما کارشناسان واحد تعمیر موبایل کمک افراد متخصصی هستند که از فیلترهای بسیار دقیقی عبور کرده و در عیب یابی گوشی مهارت خاصی دارند. بنابراین زمانی که عیب یابی توسط کارشناسان تعمیر موبایل کمک انجام شود، می‌توانید مطمئن باشید که منشاء مشکل گوشی هوشمندتان به خوبی شناسایی و رفع خواهد شد. پس عیب یابی غلط هم یکی دیگر از اشتباهات رایج تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل محسوب می‌شود.

اشتباه هشتم: آسیب زدن به برد گوشی

برد گوشی های موبایل یکی از حساس ترین م مهم ترین بخش های آن محسوب می‌شود که باید خیلی دقیق و حساب شده با آن رفتار کرد. روی برد گوشی ها کانکتورها و قطعات بسیار زیادی نصب است. کانکتور ال سی دی، کانکتور سیم آنتن، کانکتور سوکت شارژ، کانکتور دوربین اصلی و غیره همگی روی برد گوشی نصب هستند. در حین کار کردن با برد باید کمال دقت صرف شود تا آسیبی به آن وارد نشود. متاسفانه این موضوع از سوی اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل نادیده گرفته می‌شود. ایجاد یک اتصال کوتاه روی برد گوشی کافیست تا آسیب جدی به آن وارد شود.

در بسیاری از موارد رفتار نادرست با برد گوشی در کوتاه مدت اثرات خود را نشان نمی‌دهد، اما در دراز مدت منجر به بروز مشکل می‌شود. به همین دلیل تعمیرکاران موبایل چندان به این مسئله اهمیت نمی‌دهند. اما زمانی که تعمیر گوشی خود را به کارشناسان موبایل کمک واگذار می‌کنید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که با برد گوشی به بهترین شکل ممکن رفتار می‌شود و تمام استانداردهای ایمنی لازم برای محافظت از این قطعه به عمل می‌آید. پس بدین ترتیب گوشی شما در دراز مدت هم دچار هیچ مشکلی نخواهد شد. به خاطر داشته باشید که ایمنی، دقت در کار و سرعت بالا همگی توسط مجموعه موبایل کمک برای شما به ارمغان آورده می‌شوند.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 8 اشتباهی پرداختیم که اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل مرتکب می‌شوند، اما موبایل کمک از آن‌ها مصون است. شما با اعتماد به خدمات موبایل کمک می‌توانید تعمیرات موبایل خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت لازم انجام دهید.در مرکز موبایل کمک کافیست با شماره 75147-021 تماس حاصل نمایید یا با مراجعه به صفحه ثبت سفارش تعمیرات موبایل در سایت موبایل کمک درخواست خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانید. نمایندگی های موبایل کمک در سراسر کشور (تهران و شهرستان ها) آماده خدمات رسانی به شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

قطعات موبایل

قطعات سامسونگ A31

قطعات iPhone XS Max

نظرات کاربران (15)

guest
15 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
H. R
H. R
1 سال گذشته

سلام گوشی من a125f/ds سامسونگ هستش به aux خودرو زده بودم حالا شب که به هنذفری زدم از یه طرفش صدا ضعیف درمیاد هنذفری نو هستش برد پیش تعمیر کار گفته از برد شارژ هستش سفارش داده بیارن اگه از اون نباشه میتونه مشکل از برد بالایی یا همین برد اصلی باشه؟

زهرا
زهرا
1 سال گذشته

سلام وقتتون به خیر
بنده چند سال پیش گوشیم رو دادن به تعمیر کار. مشکلی هم پیش اومده بود این بود که روی گوشی آب ریخته بود و صفحه گوشی رو که روشن میکردم هی صفحه گوشی به حالت چشمک زدن سیاه میشد. از من رمز گوشی رو گرفتن و بعد از بررسی حدودا یکی دو روزه گفتن یکی از قطعات داخل گوشی آسیب دیده و قیمت اندازه نصف قیمت گوشیه و بهتره یه گوشی جدید بخرم تا تعمیر کنم این رو.
میخواستم بدونم الان گرفتن رمز گوشی من واقعا لازم بوده؟ برای عیب یابی حتما رمز من رو میخواسته؟ یا تعمیرکار جهت مقاصد بدی رمز من رو میخواسته؟

Matin English
Matin English
1 سال گذشته
پاسخ به  زهرا

گرفتن رمز در پروسه ی تعمیر عادیع اما نباید به افراد متفرقه به راحتی اعتماد کرد. بهتره به شرکت های معتبر بدید گوشیتونو

Mahdi
Mahdi
2 سال گذشته

خیلی خوب بود. مرسی از زحماتتون

مرتضی نوبهاری
مرتضی نوبهاری
2 سال گذشته

سلام‌.چند ماه پیش گوشی سامسونگ گلکسی S3 که سوکت شارژ آن اشکال پیدا کرده بودرابرای تعمیر به مرکز سخت افزار ایران دادم که وقتی گوشی را پس دادند‌نه تنها اشکال سوکت برطرف نشده بود بله میکروفون آن را هم از کار انداخته بودند.و برای خراب کردن سیصد هزار تومان هم گرفتند. بعد که آنرا به مرکز تعمیر سامسونگ نشان دادم گفتند مین برد گوشی خراب شده وقابل تعمیر نیست!!!
آیامیشه به کمک موبایل اعتماد کرد؟!

افراز
افراز
4 سال گذشته

سلام برد گوشیم ظاهراً سوخته .
گوشیم هانر ۴,سی
ارزش تعمیر رو داره؟

سعید نوری
سعید نوری
3 سال گذشته
پاسخ به  افراز

سلام دوست عزیز
شما حتما با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ تماس بگیرد تا کارشناسای موبایل کمک مشکلتون رو پیگیری و حل کنند