آموزش مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندروید

آموزش مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندروید

روش های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن ها شما می‌توانید هر نوع فایل مورد نظرتان را در دستگاه های اندرویدی پنهان کنید. در این مقاله ما قصد داریم به آموزش روش های مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندروید بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندروید

این احتمال وجود دارد که شما بنا به دلایل مختلفی تمایل داشته باشید فایل های خاصی را در گوشی یا تبلت اندرویدی خود مخفی کنید. برای مثال شاید عکس، فیلم یا یک فایل خصوصی را در حافظه دستگاه ذخیره کرده باشید و دوست نداشته باشید که فرد دیگری بتواند به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کند. در این شرایط شما باید نسبت به مخفی کردن فایل های مورد نظرتان اقدام کنید. اما چگونه می‌توانید عکس، فیلم، فایل یا یک اپلیکیشن را در گوشی اندرویدی پنهان سازیم؟

خوشبختانه روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند. شما با استفاده از روش های بسیار زیادی قادر به مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه ها در اندروید هستید. ما در این مقاله قصد داریم راهنمای نسبتا جامعی را در رابطه با این مسئله خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: خدمات تعمیرات موبایل

آموزش مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندروید

مخفی کردن برنامه ها یا اپلیکیشن ها در اندروید

به منظور مخفی کردن برنامه ها در اندروید شما می‌توانید از روش های بسیار متنوعی استفاده کنید. یکی از کاربردی ترین این روش ها مربوط به نصب لانچرهای اندرویدی مثل Go Launcher و Nova Launcher می‌شوند که با کیفیت بسیار عالی امکان مخفی سازی برنامه ها در سیستم عامل اندروید را ارائه می‌کنند.

برای کسب راهنمایی دقیق در مورد این موضوع و آشنایی با روش های پنهان کردن برنامه ها در اندروید توصیه می‌کنیم که حتما مقابله جامع آموزش تصویری 5 روش مخفی کردن برنامه ها در اندروید را مطالعه کنید. در مقاله نام برده شده به 5 نمونه از بهترین روش های موجود برای مخفی کردن اپلیکیشن ها در سیستم عامل اندروید اشاره شده است.

آموزش مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندروید

مخفی کردن فایل در اندروید

اغلب گوشی های اندرویدی قابلیت مخفی کردن فایل را به طور پیش فرض ارائه نمی‌کنند و کاربران برای دستیابی به این ویژگی ملزم به استفاده از برنامه های سوم شخص می‌شوند. منظور از مخفی کردن فایل در اندروید در واقع مخفی کردن هر نوع اطلاعات است! مخفی کردن عکس ، فیلم ، فایل زیپ، پوشه، موزیک و غیره همگی در این دسته‌بندی جای می‌گیرند. اما چگونه می‌توانیم نسبت به مخفی کردن فایل در اندروید اقدام کنیم؟

آموزش مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندروید

یکی از بهترین روش های مخفی کردن فایل در اندروید مربوط به بکارگیری اپلیکیشن های سوم شخصی می‌شود که بدین منظور توسعه داده شده‌اند. برنامه File Hide Expert یک نمونه از بهترین این دسته اپلیکیشن ها محسوب می‌شود که با کلیک بر روی بخش زیر قادر به دانلود آن خواهید بود. این برنامه به صورت رایگان عرضه شده و با استفاده از آن شما می‌توانید نسبت به مخفی کردن عکس ، فیلم، موزیک، پوشه یا هر فایل دیگری که مورد نظرتان باشد در دستگاه اندرویدی وارد عمل شوید.تعمیرات سامسونگ

دانلود برنامه File Hide Expert از گوگل پلی استور

آموزش مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندروید

استفاده از برنامه File Hide Expert بسیار ساده است. بدین منظور بعد از نصب برنامه مذکور آن را اجرا کنید. در این شرایط تصویری شبیه به عکس فوق پیش رویتان قرار می‌گیرد و برنامه اشاره می‌کند که هیچ فایلی در حال حاضر در دستگاهتان مخفی نیست. برای مخفی کردن عکس ، فیلم، موزیک یا هر فایل دیگری از طریق برنامه File Hide Expert، کافیست که آیکون “پوشه” ضمیمه شده در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید.

آموزش مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندروید

مشاهده خواهید کرد که صفحه‌ای شبیه به محیط یک برنامه مدیریت فایل (File Manager) نمایان می‌شود. حال شما می‌توانید هر فایلی که مورد نظرتان باشد را با لمس آیکون “بعلاوه” موجود در کنار آن به لیست فایل هایی اضافه کنید که توسط برنامه File Hide Expert مخفی می‌شوند. بنابراین فایل های مورد نظرتان را با لمس آیکون “بعلاوه” انتخاب کنید.

آموزش مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندروید

زمانی که بار دیگر به محیط برنامه File Hide Expert مراجعه کنید، لیست فایل های انتخابی خود را در صفحه اصلی آن خواهید دید. با لمس گزینه Hide All می‌توانید دستور مخفی شدن تمام این فایل ها را صادر کنید. با لمس گزینه Restore All هم می‌توانید تمام فایل های انتخابی و مخفی شده را به حالت عادی بازگردانید یا اصطلاحا از وضعیت هیدن (Hidden) و مخفی خارج کنید. همچنین برای بهینه سازی وضعیت نمایش یا عدم نمایش فایل ها به صورت تک تک هم می‌توانید از گزینه های ضربدر و تیک موجود در گوشه هر فایل استفاده کنید.

آموزش مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندروید

اما آیا هر فردی با مراجعه به برنامه File Hide Expert قادر دیدن فایل های مخفی شما خواهد بود؟ خوشبختانه اینطور نیست و برنامه مذکور قابلیت رمزگذاری برای اجرای خود را ارائه می‌کند. برای فعال کردن این ویژگی باید ضمن مراجعه به منوی تنظیمات (Settings) برنامه، گزینه Enable Password را انتخاب کنید. به محض اینکه این گزینه را فعال نمایید، پنجره جدیدی برای ثبت رمز عبور مورد نظرتان نمایان می‌شود. بنابراین رمز عبور مورد نظرتان را وارد کنید و از مخفی کردن عکس ، فیلم یا هر فایل دیگری در اندروید با استفاده از برنامه File Hide Expert لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی های رسمی گوشی سامسونگ در تهران

تعمیرات سامسونگ

مخفی کردن عکس و فیلم در اندروید

شما با استفاده از روشی که در بخش قبل برای مخفی کردن فایل ها به آن اشاره کردیم، می‌توانید عکس و فیلم های مورد نظرتان را هم در دستگاه اندرویدی مخفی کنید. اما علاوه بر آن روش، روش های خاص دیگری هم برای مخفی کردن عکس و فیلم در اندروید وجود دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع و روش های مختلف موجود از مقاله های معرفی و آموزش روش های مخفی کردن عکس در اندروید و آموزش مخفی کردن فایل‌ (عکس) در دستگاه‌های اندرویدی استفاده کنید.

آموزش مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندروید

اما علاوه بر روش هایی که در دو مقاله ضمیمه شده برای مخفی کردن عکس و فیلم در اندروید به آن ها اشاره شده است، روش کاربردی دیگری هم برای انجام این کار وجود دارد که مربوط به استفاده از یک برنامه جالب با نام KeepSafe می‌شود. اپلیکیشن KeepSafe به طور رایگان قابل دانلود و استفاده است، اما برای دستیابی به قابلیت های پیچیده و حرفه‌ای تر آن باید هزینه‌ مشخصی پرداخت شود. اما شما برای مخفی کردن عکس و فیلم توسط این برنامه نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. این اپلیکیشن می‌تواند با سرویس های ذخیره سازی ابری هم تعامل برقرار کند و فایل های مورد نظرتان را به صورت خودکار در این سرویس ها آپلود نماید.

دانلود برنامه KeepSafe از گوگل پلی استور

آموزش مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندروید

استفاده از برنامه KeepSafe بسیار ساده است. بدین منظور ابتدا این برنامه را با کلیک بر روی بخش فوق دانلود کنید. سپس آن را بر روی دستگاه اندرویدی نصب نمایید. بعد از نصب برنامه، آن را اجرا و چند مرحله ابتدایی راهنمای آن را رد کنید.

آموزش مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندروید

سپس از شما خواسته می‌شود تا یک رمز عبور را برای دسترسی به محتوای اپلیکیشن تعیین کنید. پس رمز عبور مورد نظرتان را وارد کنید. از این پس هر زمان که تمایل به اجرای برنامه KeepSafe و دسترسی به عکس و فیلم های مخفی شده خودتان داشته باشید، می‌بایست این رمز عبور را ارائه کنید.

آموزش مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندرویدتعمیرات سامسونگ

حالا می‌توانید به سادگی عکس های مورد نظرتان را با انتخاب گزینه Add Picture به لیست عکس های مخفی شده اضافه کنید. مخفی کردن عکس توسط برنامه KeepSafe به شیوه دیگری هم قابل انجام است. شما می‌توانید به گالری گوشی اندرویدی خود مراجعه کنید و عکس مورد نظرتان را انتخاب و سپس گزینه Share یا اشتراک گذاری را برای آن عکس انتخاب نمایید. سپس از بین روش های ارائه شده، برنامه KeepSafe را انتخاب کنید. بدین ترتیب آن عکس به لیست عکس های مخفی دستگاه اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ Note 20

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش مخفی کردن عکس و فیلم و فایل و برنامه در اندروید پرداختیم. فراموش نکنید که روش معرفی شده در بخش “مخفی کردن فایل ها” می‌تواند برای مخفی سازی هر نوع فایلی (عکس، فیلم، موزیک، پوشه و غیره) مورد استفاده قرار گیرد و یک روش جامع است. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات  موبایل

تاچ ال سی دی M30

قطعات گوشی سامسونگ S9

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments