بررسی گوشی‌های سری A سامسونگ در بازار

بررسی گوشی‌های سری A سامسونگ

سامسونگ برخلاف اپل، بیشتر فروش خود را از طریق گوشی‌های میان‌رده خودش دارد. تا کنون سامسونگ سری‌های مختلفی از گوشی‌های میان رده را وارد بازار کرده است اما هیچکدام از آنها به‌اندازه سری A محبوب نشدند. گوشی‌های سری ای سامسونگ برای آنهایی ساخته شده که دوست دارند ویژگی‌های جذاب سری S را داشته باشند اما نمی‌خواهند پول زیادی برای گوشی بپردازند. اعضای خانواده A سامسونگ طراحی مدرن، دوربین‌های باکیفیت، سخت‌افزار خوب و باتری‌های بزرگی دارند؛ تمام این موارد نیز با قیمتی مقرون‌به‌صرفه در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای همین ارزش خرید سری ای سامسونگ بسیار بالاست. سامسونگ هر سال مدل‌های بسیار زیادی را در سری A معرفی می‌کند. بهترین گوشی سری A کدام است؟

بررسی گوشی‌های سری A از نظر قدرت، طراحی، دوربین و باتری به ما کمک می‌کند بهترین انتخاب را بین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ داشته باشیم. در این بررسی می‌خواهیم ویژگی‌های اصلی گوشی‌های سری ای سامسونگ را معرفی کنیم و بگوییم این گوشی‌ها برای چه کسی مناسب است.

معرفی سری A سامسونگ

سامسونگ را همه با گوشی‌های پرچم‌دار سری اس و سری نوت می‌شناسند اما چند سالی است که سامسونگ با شعار “عالی برای همه” سعی کرده تجربه گوشی‌های پرچم‌دار خود را با سری A دراختیار همه قرار دهد. سری A سامسونگ مدل‌های زیادی را در دل خود جای داده است. از گوشی‌های 1.5 میلیونی ساده گرفته تا میان‌رده‌های بسیار باکیفیت 12 میلیونی که بیشتر شبیه پرچم‌داران هستند. در حقیقت سامسونگ با سری جدید A تمام بخش‌های بازار را هدف قرار داد و برای هر کاربر با هر توقع و قدرت مالی یک گلکسی مناسب معرفی کرد.

گوشی‌های سری A سخت‌افزار خوبی دارند به طوری‌که انجام کارهای روزانه با آنها سریع و روان است. مدل‌های قوی‌تر این سری به پردازنده‌های قدرتمندتر مجهز شده‌اند تا گزینه بسیار خوبی برای عاشقان بازی و استریم ویدئو باشند. در بخش عکاسی هم این گوشی‌ها به‌لطف دوربین‌های چندگانه، عملکرد مطلوبی دارند. یکی از نقاط قوت گوشی‌های سری A باتری بزرگ آنهاست که شارژدهی بسیار خوبی دارد و معمولا یک روز کاری را دوام می‌آورد.

در ادامه می‌خواهیم به صورت کامل این سری از گوشی‌های هوشمند سامسونگ را تحلیل کنیم. بررسی سری A سامسونگ شامل ویژگی‌های کلیدی این سری، بهترین گوشی‌های سری A و راهنمای خرید سری ای سامسونگ است. قبل از هرچیز بهتر است این سوال را پاسخ دهیم که سری A سامسونگ برای چه‌کسانی مناسب است؟

بیشتر بخوانید: تفاوت گوشی‌های سری M و A سامسونگ

بهترین گوشی‌های سری A سامسونگ

سری A مناسب چه کسانی است؟

سامسونگ سری A را تولید کرد تا همه بتوانند از گوشی‌های کهکشانی سامسونگ استفاده کنند. اگر نیت سامسونگ را ملاک قرار دهیم، همه ما می‌توانیم از این گوشی‌ها استفاده کنیم و سری A مناسب همه است! اما حقیقت چیز دیگری است. در بازار موبایل آنقدر گوشی خوب و باکیفیت پیدا می‌شود که نمی‌توان یک نسخه را برای همه پیچید. در نتیجه اول خود شما باید بدانید که از گوشی موبایل چه توقعی دارید. وقتی نیازهای خودتان را بهتر بشناسید می‌توانید بفهمید که گوشی‌های سری ای برای شما مناسب است یا نه.

گوشی‌های سری A، جزو بهترین میان‌رده‌های بازار است. هرچه قیمت گوشی را پایین‌تر ببرید فرمانروایی سامسونگ بیشتر می‌شود! در رده گوشی‌های 2 تا 3 میلیونی گوشی‌های سری A یکی از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود. اما در قیمت‌های بالاتر سامسونگ تنها گزینه شما نخواهد بود. اگر دنبال نمایشگر باکیفیت و دوربین‌های قدرتمند هستید می‌توانید به سراغ سری ای سامسونگ بروید.

گوشی‌های سری A در تمام بخش‌ها عملکرد خوبی دارند؛ یعنی شما از خرید مدل‌های ای چشیمان نخواهید شد. هدف این سری از گوشی سامسونگ کاربران معمولی است؛ یعنی آنهایی که کیفیت مطلوبی می‌خواهند اما خیلی به‌دنبال جزئیات نیستند و بسته‌ای می‌خواهند که آنها را راضی نگه دارد. البته مدل‌هایی مثل A52 و A72 در نوع خود یکی از بهترین‌های بازار هستند و حرفه‌ای‌ها را نیز جذب خود می‌کنند.

آیا سری A سامسونگ محبوب‌ترین گوشی سامسونگ است؟

شاید گوشی‌های سری اس مانند گلکسی اس 21 اولترا یا پرچم‌داران سری نوت سامسونگ همیشه توجه زیادی را به خودشان جلب کنند اما حقیقت این است که سری A سامسونگ مقبولیت بیشتری در بازار دارد! هرچقدر هم گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ قدرتمند، زیبا و هیجان‌انگیز باشند بازهم این سری ای سامسونگ است که بار فروش این شرکت کره‌ای را برعهده دارد! تا جایی که در سال گذشته 75 درصد فروش کل گوشی‌های هوشمند سامسونگ از سری A بوده است. این نشان‌دهنده محبوبیت بالای گوشی‌های سری A سامسونگ است. در میان پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان نیز گوشی Galaxy A51 سامسونگ بعد از آیفون 11، پرفروش‌ترین گوشی جهان در سال 2020 بود.

دوربین سری A سامسونگ

دوربین گوشی‌های سری A سامسونگ

گوشی‌های سری A سامسونگ از همان ابتدای عرضه دوربین‌های باکیفیتی داشتند. علاوه بر کیفیت، سامسونگ حتی برای ارزان‌ترین گوشی‌های این سری دوربین‌های چندگانه درنظر گرفته است. برای مثال گوشی Galaxy A01 با قیمتی زیر 2 میلیون از یک ماژول دوگانه 13 و 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. با اندکی هزینه بیشتر (حدود 2.7 میلیون) می‌توانید گوشی Galaxy A02s را خریداری کنید که 3 دوربین را در ماژول پشتی خود جای داده است!

درنتیجه انتظار تصاویر باکیفیت از دوربین‌های سری A چندان بی‌جا نیست. هرچه بودجه خودتان را در سری A بیشتر کنید، دوربین گوشی‌ها نیز به همان اندازه بهتر می‌شود. اگر دنبال بهترین دوربین در بین گوشی‌های میان‌رده هستید حتما گلکسی A52 و A72 را در گزینه‌های خود لحاظ کنید. دوربین‌های چهارگانه این گوشی‌ها در بیشتر سناریوهای عکاسی عملکرد مطلوبی دارند و روی شما را زمین نمی‌زنند! در مجموع کیفیت دوربین‌های سری A رضایت‌بخش است. البته در قیمت‌های پایین نباید انتظار معجزه از دوربین‌های این سری از گوشی‌های سامسونگ را داشته باشید! اما در قیمت‌های بالا می‌توانید همیشه یک دوربین خوب را همراه خودتان داشته باشید.

سخت‌افزار و عملکرد سری ای سامسونگ

در بخش سخت‌افزار نیز گوشی‌های موبایل سامسونگ در سری ای عملکرد مطلوبی دارند. البته در این بخش نیز بودجه شما تاثیر زیادی در عملکرد گوشی دارد. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی بکنید و قصد خرید مدل‌های پایه مانند A01 را دارید، نباید توقع خیلی زیادی از گوشی داشته باشید. در این رنج قیمتی گوشی شما توان انجام کارهای معمولی مانند برقرای تماس، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و وب‌گردی را دارد.

اما مدل‌های قوی‌تری سری A از سخت‌افزار بهتری نیز استفاده می‌کنند. پردازنده‌هایی که سامسونگ برای این سری از گوشی‌ها درنظر گرفته یا از شرکت کوالکام است یا ساخته خود سامسونگ. مدل‌های گران‌قیمت این سری از پردازنده‌های قدرتمند و کم‌مصرف اسنپدارگون استفاده می‌کنند که برای بازی‌ کردن و استریم ویدئو مناسب است.

نمایشگر سری A سامسونگ

نمایشگر و طراحی گوشی‌های سری A

یکی از جذاب‌ترین و بهترین بخش‌های سری میان‌رده سامسونگ، نمایشگرهای آن است. در دنیایی که اپل هم ساخت نمایشگرهای آیفون را به سامسونگ واگذار می‌کند خیلی دور از انتظار نیست که نمایشگرهای گوشی‌های خود سامسونگ نیز کیفیت بالایی داشته باشند. در حقیقت نمایشگرهای سری ای سامسونگ، مخصوصا گوشی‌های گران‌قیمت‌تر مانند A32، A42، A52 و A72 به لطف استفاده از پنل اولد، کیفیت بسیار خوبی دارند و جزو بهترین‌های بازار هستند. اگر کیفیت نمایشگر برای شما مهم است و گوشی را برای دیدن فیلم و سریال می‌خواهید، انتخاب یکی از گوشی‌های یاد شده تمام نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

اگر چند گوشی بالا را کنار بگذاریم، طراحی گوشی‌های این سری معمولی است. سامسونگ برای ساخت اکثر گوشی‌های سری A از پلاستیک استفاده کرده تا قیمت آنها رقابتی بماند. طراحی گوشی‌ها هم نکته قابل توجی ندارد و صرفا استانداردهای اولیه در آن رعایت شده است. اما گوشی‌های مانند A32، A42، A52 و A72 طراحی زیباتر و کیفیت ساخت مطلوبی دارند.

بهترین گوشی‌های سری A

حالا که بررسی ویژگی‌های گوشی‌های سری A سامسونگ تمام شد وقت آن است تا بهترین گوشی‌های این سری را معرفی کنیم. در ادامه می‌خواهیم با توجه به قیمت، کیفیت و کارایی بهترین گوشی‌های موبایل مناسب با بودجه شما را معرفی کنیم. اگر قصد خرید گوشی سری A سامسونگ را دارید و در انتخاب مردد هستید، نگاهی به لیست ما بیاندازید.

Galaxy A01؛ بهترین گوشی زیر 2 میلیون سامسونگ

مشخصات:

  • نمایشگر: 5.7اینچ -1520×720 پیکسل
  • سیستم‌عامل: اندروید 10
  • پردازنده:Snapdragon 439
  • حافظه داخلی: 16-32 گیگابایت
  • حافظه رم: 2 گیگابایت
  • دوربین اصلی: دوگانه 13+2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باطری: 3000 میلی‌آمپر

بهترین و ارزان‌ترین راهی که سری ای سامسونگ برای ورود به دنیای هوشمند در اختیار شما قرار می‌دهد گوشی گلکسی A01 است. این گوشی یک نمایشگر 5.4 اینچی از نوع TFT دارد که کیفیت قابل قبولی دارد. وضیفه پردازش داده در این گوشی برعهده پردازنده اسنپرداگون 439 است که حداقل نیازهای شما را برآورده می‌کند. A01 در دو مدل با حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایت و رم 2 گیگابایت عرضه شده است.

سری A سامسونگ

A01 از یک ماژول دو‌گانه در بخش دوربین استفاده می‌کند که از لنز 13 مگاپیسلی عریض و لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شده است. این ترکیب‌ می‌تواند عکس‌های نسبتا خوبی برای شما ثبت کند. دوربین سلفی این گوشی نیز 5 مگاپیکسلی است؛ کیفیت دوربین سلفی معمولی است و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. باتری 3000 میلی‌آمپری گوشی با توجه به اندازه کوچک نمایشگر عملکرد خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های زیر ۵ میلیون بازار – خرداد ۱۴۰۰

Galaxy A02s؛ بهترین انتخاب تا 3 میلیون

مشخصات:

  • نمایشگر: 5.7اینچ -1600×720 پیکسل
  • سیستم‌عامل: اندروید 10
  • پردازنده:Snapdragon 450
  • حافظه داخلی: 64-32 گیگابایت
  • حافظه رم: 2-3 گیگابایت
  • دوربین اصلی: سه‌گانه 13+2+2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باطری: 5000 میلی‌آمپر

یکی دیگر از گوشی‌های ارزان‌قیمت سری A، گلکسی A02s است. این گوشی با مشخصات خوب و تجربه کاربری عالی، یکی از پرفروش‌های بازار است. این گوشی یک نمایشگر بزرگ 6.5 اینچی از نوع IPS دارد که کیفیت قابل قبولی دارد. وجود پردازنده اسنپدراگون 450 و 3 یا 4 گیابایت حافظه رم هم برای انجام کارهای روزمره کافی است. حافظه داخلی این گوشی نیز در دو نسخه 32 و 64 گیگابایت در دسترس است که با کارت حافظه قابل افزایش است.

بهترین گوشی سری A سامسونگ

A02s از یک ماژول سه‌گانه در بخش دوربین استفاده می‌کند که از لنز 13 مگاپیسلی عریض، لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شده است. این ترکیب‌ می‌تواند حالت‌های مختلف عکاسی را در اختیار کاربر قرار دهد. دوربین سلفی این گوشی نیز 5 مگاپیکسلی است؛ کیفیت دوربین سلفی معمولی است و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. نکته مثبت این گوشی باطری 5000 میلی‌آمپری آن است که شارژدهی مطلوبی را فراهم می‌کند.

Galaxy A32 5G، ارزان‌ترین گوشی 5G سامسونگ

مشخصات:

  • نمایشگر: 6.5 اینچ -1600×720 پیکسل
  • سیستم‌عامل: اندروید 11
  • پردازنده: MediaTek MT6853 Dimensity 720 5G
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • حافظه رم: 8-4 گیگابایت
  • دوربین اصلی: چهارگانه 48+8+5+2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
  • باطری: 5000 میلی‌آمپر

گوشی بعدی فهرست بهترین گوشی‌های سری A سامسونگ، ارزان‌ترین گوشی 5G این شرکت کره‌ای نیز هست. گوشی گلکسی A32 5G با قیمتی 5.5 میلیونی یک گوشی خوش قیمت دیگر از سامسونگ است. مهمترین مزیت این گوشی پشتیبانی آن از شبکه نسل پنجم است. پس اگر این ویژگی برای شما مهم است و می‌خواهید ارزان‌ترین تجربه 5G را داشته باشید این گوشی را انتخاب کنید. پردازنده این گوشی دایمنسیتی 720 از شرکت مدیاتک است که با فناوری 7 نانومتری ساخته شده است. این به معنی مصرف پایین انرژی این گوشی است. حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 4 تا 8 گیگابایتی نیز از دیگر ویژگی‌های جذاب این گوشی است.

دوربین گوشی سری ای سامسونگ

ماژول دوربین A32 5G از چهار دوبین تشکیل شده است؛ دوربین اصلی 48 با لنز واید، دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین‌های 5 و 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق. تجربه کار با دوربین‌های این گوشی معمولی است و نباید توقع خیلی زیادی از آن داشته باشید. این گوشی حسگر اثرانگشت نیز دارد و آن را در کنار گوشی تعبیه کرده است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به باتری 4500 میلی‌آمپری و شارژ سریع 15 واتی اشاره کرد.

Galaxy A52؛ پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ

مشخصات:

  • نمایشگر: 6.5 اینچ -1080×2400 پیکسل – 90 هرتز
  • سیستم‌عامل: اندروید 10
  • پردازنده: Snapdragon 750G
  • حافظه داخلی: 256-128 گیگابایت
  • حافظه رم: 8-4 گیگابایت
  • دوربین اصلی: چهارگانه 48+8+5+2 مگاپیکسل در نسخه 5G دوربین اصلی 65
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل
  • باطری: 4500 میلی‌آمپر

اما نوبتی هم باشد، نوبت گوشی خوش‌ساخت، قدرتمند و جذاب سری A سامسونگ یعنی A52 است. این گوشی بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار است. همه بخش‌های ای 52 جذاب و قدرتمند است. اولین نکته‌ای که توجه همه را به خودش جلب می‌کند نمایشگر 6.5 اینچی و امولد آن است که کیفیت بسیار بالایی دارد. این نمایشگر با نرخ بروزرسانی 90 هرتز و حداکثر روشنایی 800 نیت از بهترین‌های بازار در این رنج قیمتی است. طراحی A52 نیز زیباست و با استانداردهای روز دنیا هم‌خوانی دارد. گواهی IP67 هم برای مقاوت در برابر گردوغبار و آب ویژگی بسیار کاربردی است.

دوربین‌های این گوشی نیز باکیفیت هستند. ماژول دوربین چهارگانه A52 از ترکیب 64+12+5+5 استفاده کرده است. کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین بسیار رضایت‌بخش است البته توقع تصاویر پرچم‌دار نباشید! دوربین A52 در اکثر سناریوهای عکاسی نمره قبولی را می‌گیرد. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی نیز گزینه مناسبی برای دوست‌داران عکاسی سلفی است. عملکرد این گوشی نیز به‌لطف پردازنده اسنپدراگون 720 و 8 گیگابایت حافظه رم، سریع و روان است. حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، باتری 4500 میلی‌امپر و شارژ سریع 25 وات از ویژگی‌های دیگر گوشی ای 52 است. این نکته را هم بگوییم که سامسونگ به‌تازگی نسخه 5G این گوشی را عرضه کرده است. پس اگر دوست دارید گوشی شما از شبکه 5G پشتیبانی کند، نسخه جدید A52 را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های ارزان قیمت بازار – اردیبهشت ۱۴۰۰

Galaxy A72؛ بهترین گوشی سری A سامسونگ

مشخصات:

  • نمایشگر: 6.7 اینچ -2400×1080 پیکسل – 90 هرتز
  • سیستم‌عامل: اندروید 10
  • پردازنده: Snapdragon 720G
  • حافظه داخلی: 128-256 گیگابایت
  • حافظه رم: 6-8 گیگابایت
  • دوربین اصلی: چهارگانه 64+8+12+5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل
  • باطری: 5000 میلی‌آمپر

آخرین گوشی فهرست گوشی‌های برتر سری A سامسونگ، برادر بزرگ‌تر A52 یعنی A72 است. این گوشی از همه نظر شبیه به گوشی قبلی فهرست ماست با این تفاوت که نمایشگر بزرگ‌تری دارد و دوربین‌های آن نیز باکیفیت‌تر است. A72 از نمایشگر 6.7 اینچی سوپر امولد با نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز و حداکثر روشنایی 800 نیت بهره می‌برد. این نمایشگر کیفیت بسیار مطلوبی دارد و نمایش رنگ و روشنایی آن، چشم‌نواز است. طراحی A72  کاملا مشابه A52 است و نمره قابل قبولی می‌گیرد.

مقایسه سری های مختلف گوشی سامسونگ

جذاب‌ترین بخش این گوشی‌هم دوربین چهارگانه آن است که بهترین دوربین گوشی سری A در بازار است. چهار دوربین 64+8+12+5 وظیفه ثبت‌ عکس در این گوشی را به‌عهده دارند. تجربه عکاسی با این گوشی لذت‌بخش است؛ در اکثر سناریوهای عکاسی خوب عمل می‌کند. درمجموع این گوشی برای عکاسی مناسب است. سخت‌افزار A72 نیز مانند A52 از پردازنده اسنپدراگون 720، حافظه داخلی 128 تا 256 گیگابایت و حافظه رم 4 تا 8 گیگابایت بهره می‌برد. اگر دنبال بهترین گوشی سری A سامسونگ هستید باید A72 را انتخاب کنید؛ این گوشی در تمام زمینه‌ها عملکرد مطلوبی دارد و شایسته لقب بهترین است.

بیشتر بخوانید: معرفی ۶ اپلیکیشن برتر مذهبی

نتیجه بررسی بهترین گوشی‌های سری A سامسونگ

در بازار شلوغ و پر سروصدای موبایل، پیدا کردن گوشی‌های خوب و خوش‌ساخت کار زمان‌بری است. در این میان سامسونگ با معرفی سری A کار را برای خیلی‌ها راحت کرده است. این سری مجموعه‌ای از گوشی‌های خوش‌ساخت، قدرتمند و ارزان‌قیمت است؛ مجموعه‌ای که برای هرنفر یک گوشی دارد. فرقی نمی‌کند که به‌دنبال عکاسی باشید یا برای بازی و وب‌گردی بخواهید گوشی بخرید؛ در سری A سامسونگ یک گوشی مناسب برای شما پیدا می‌شود! ما در این مقاله هرآنچه درباره سری A سامسونگ باید بدانید را یکجا جمع کردیم و بهترین گوشی‌های سری A سامسونگ را نیز معرفی کردیم. با خواندن این راهنما می‌توانید مناسب‌ترین گوشی سری ای را برای خودتان انتخاب کنید. نظر شنا درباره گوشی‌های سری A سامسونگ چیست؟

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments