چگونه ماشین لباسشویی بکو که تخلیه نمی کند را تعمیر کنیم؟

در صورتی که مشکلی در عملکرد تخلیه ماشین لباسشویی شما رخ دهد، لباس های تان خوب تمیز نخواهند شد. بروز این مشکل می تواند دلایل متعددی داشته باشد. در این مقاله که توسط کرج سرویس بعنوان نمایندگی بکو در کرج تهیه شده است به ارائه راهکارهایی جهت تعمیر ماشین لباسشویی بکو که تخلیه نمی کند خواهیم پرداخت.

بررسی کنید که آیا فیلتر پمپ دستگاه، مسدود شده است یا خیر.

ماشین لباسشویی بکو که تخلیه نمی کند، شایع ترین علت آن می تواند گرفتگی یا مسدود شدن فیلتر پمپ دستگاه باشد. نیاز به تمیز کردن فیلتر پمپ، هر 3 ماه یکبار یا زمانی که مسدود شده است، می باشد. وظیفه این فیلتر، به دام انداختن اجسام خارجی از قبیل سکه ها، دکمه ها و جلوگیری از ورود آنها به داخل شلنگ تخلیه است. محل این فیلتر در بخش پایین و گوشه سمت راست ماشین لباسشویی می باشد.

درپوش فیلتر پمپ را جهت تمیز کردن آن باز کنید تا به فیلتر ماشین دسترسی پیدا کنید. یک شلنگ کوچک در پشت کاور در برخی از مدلهای ماشین لباسشویی واقع است تا از طریق آن آب داخل فیلتر تخلیه شود. برخی دیگر تنها زمان بیرون آوردن فیلتر، آب را تخلیه می کنند. در هر دو مورد، بهتر است که اقدام به قرار دادن یک کاسه یا چند حوله زیر فیلتر نمایید.

اگر شلنگ را یافتید، آن را بیرون آورده و دستگاه را از برق جدا کنید و صبر کنید تا کل آب تخلیه شود. در غیر این صورت، با چرخاندن فیلتر در خلاف جهت عقربه های ساعت، آن را بیرون بکشید. هرگونه آلودگی، اجسام خارجی یا مو را از فیلتر خارج نمایید. سپس آن را زیر شیر آب بشویید.

به بررسی حفره فیلتر از لحاظ گیر کردن سکه، چرک و آلودگی یا دکمه بپردازید. سپس آن را به کمک یک پارچه مرطوب تمیز کنید. در آخر نیز، فیلتر را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و سرجایش قرار داده و محکم نمایید.

شلنگ تخلیه را از نظر گرفتگی یا خمیدگی مورد بررسی قرار دهید.

شیلنگ موجود بین دستگاه شما و لوله تخلیه، نباید دچار گرفتگی یا خمیدگی گردد. پس از بررسی شلنگ، آن را در صورت نیاز صاف کنید یا مسیرش را باز کنید. در صورت عدم انجام این کار، احتمال دارد آب به طور کامل از مخزن یا درام دستگاه خارج نشود.

از برگشت نکردن فاضلاب به درون درام یا مخزن مطمئن شوید.

در صورت عدم وجود مشکل در شلنگ تخلیه یا فیلتر پمپ، امکان برگشت آب تخلیه شده به مخزن یا درام ماشین وجود دارد. موارد زیر را جهت پیشگیری از برگشت فاضلاب به درون ماشین مورد بررسی قرار دهید:

  • اقدام به محکم نمودن شلنگ تخلیه با کمک گیره در محل پشت دستگاه نمایید. از جدا نشدن لوله تخلیه از گیره آن، مطمئن شوید.
  • شلنگ تخلیه بایستی حداقل 40 سانتی متر و حداکثر 100 سانتی متر بالاتر از سطح زمین، به خروجی فاضلاب متصل شده باشد.
  • همچنین بررسی نمایید که شلنگ، تقریباً 15 سانتی متری درون خروجی تخلیه قرار گرفته باشد. در صورت بلند بودن شلنگ، آن را کوتاه کنید.

امکان وجود مشکلات فنی

در صورتی که با بررسی تمامی موارد بالا، همچنان مشکل رفع نشد، احتمال دارد دستگاه شما دچار نقص فنی شده باشد. در صورتی که در این رابطه دچار تردید هستید، بهتر است با نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی بکو مانند کرج سرویس تماس بگیرید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments