بررسی مزایا و معایب پلتفرم‌ های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

بررسی مزایا و معایب پلتفرم‌ های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

امروزه آموزش آنلاین نسبت به آموزش حضوری طرفداران بسیار بیشتری دارد. زیرا آموزش آنلاین مزایای فراوانی برای زبان آموزان و مدرسان به ارمغان می‌آورد. به همین دلیل تعداد زیادی پلتفرم آنلاین آموزش زبان راه‌اندازی شده است. هر پلتفرم مزایا و معایب خاص خود را دارد. ما در اینجا به بررسی چند نمونه از برجسته‌ترین پلتفرم‌ها می‌پردازیم.

بررسی پلتفرم های‌تاکی

اگر قصد شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی را دارید پیشنهاد می‌شود از پلتفرم های‌تاکی استفاده کنید. تدریس خصوصی زبان انگلیسی در این پلتفرم توسط مدرس‌های مجرب و با سابقه انجام می‌شود. لذا شما به عنوان یک زبان آموز می‌توانید در هر نقطه از ایران یا حتی خارج از آن از وجود بهترین معلم‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی برخوردار شوید.

بررسی پلتفرم های‌تاکی

مزایای پلتفرم های‌تاکی

1. مقرون به صرفه بودن

یکی از بزرگترین جذابیت‌های های‌تاکی مقرون به صرفه بودن است. قیمت‌هایی که به ازای کلاس خصوصی زبان انگلیسی در های‌تاکی تعیین شده بسیار مناسب است. با اینکه منابع رایگان زیادی برای یادگیری انگلیسی وجود دارد اما هرگز هیچ کدام جای تدریس خصوصی را نمی‌گیرد.

این در حالی است که هزینه رفت و آمد نیز به آن اضافه می‌شود. اما در حالت آنلاین بدون صرف هیچ هزینه اضافی می‌توانید از راهنمایی و کمک یک مدرس خصوصی برخوردار شوید. پس اگر به دنبال داشتن یک معلم خصوصی انگلیسی با بهترین قیمت ممکن هستید یکی از کلاس‌های های‌تاکی را رزرو کنید و در هزینه‌های خود تا حد زیادی صرفه‌جویی نمایید.

ویژگی مقرون به صرفه بودن شامل حال مدرس نیز می‌شود. اگر یک مدرس بخواهد به صورت حضوری تدریس کند بایستی حداقل هزینه رفت و آمد را بپردازد. اما در حالت آنلاین هیچ هزینه اضافی پرداخت نمی‌کند و تنها با اتصال به اینترنت می‌تواند در هر مکانی اقدام به برگزاری کلاس کند.

2. انعطاف‌پذیری

چیزی که های‌تاکی را از سایر پلتفرم‌های آموزشی متمایز می‌کند انعطاف‌پذیری است. شما در های‌تاکی می‌توانید برنامه بسیار منعطفی داشته باشید. در نتیجه به معلم خاصی وابسته نیستید و در یک برنامه زمان‌بندی مشخص قفل نمی‌شوید. علاوه بر این اگر از کلاس درس راضی نباشید می‌توانید خیلی سریع آن را لغو کرده و ادامه مسیر یادگیری را با معلم دیگری طی کنید.

این در حالی است که اگر برای یک دوره زبان آنلاین ثبت نام کنید یا به یک آموزشگاه زبان بروید، آنها برنامه مشخصی دارند. در این صورت شما باید طبق این برنامه آموزش ببینید و با سرعتی که از قبل مشخص شده پیش بروید. اما در های‌تاکی می‌توانید آنچه را که نیاز دارید در زمان دلخواه خود یاد بگیرید.

3. دسته‌بندی معلم‌ها در سطوح مختلف

معلم‌های های‌تاکی در سه سطح ابتدایی، متوسط و حرفه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند. تعیین سطح مدرس توسط کارشناسان و با توجه به میزان تحصیلات، سطح تجربه و مهارت آن‌ها صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه زبان آموز می‌خواهد در چه سطحی آموزش ببینید می‌تواند معلم خاصی را برای خود انتخاب کند. البته همه معلم‌ها به زبانی که تدریس می‌کنند مسلط هستند.

4. برگزاری جلسات آزمایشی رایگان

شاید یکی از بهترین امکانات های‌تاکی برگزاری جلسات آزمایشی رایگان باشد. هنگامی‌ که یک حساب کاربری در های‌تاکی ایجاد می‌کنید و وارد سیستم می‌شوید می‌توانید در جلسات آزمایشی رایگان شرکت کنید. در این جلسات می‌توانید شناخت نسبتا مناسبی از معلم خصوصی زبان انگلیسی به دست آورید و در مورد رزرو کلاس او تصمیم بگیرید. برگزاری جلسات آزمایشی رایگان فرصتی برای مدرس نیز محسوب می‌شود. فرصتی که در آن می‌تواند خود را به زبان آموز معرفی کند و توجه او را به سمت خود معطوف گرداند.

بررسی پلتفرم Italki

بررسی پلتفرم Italki

Italki یکی از پلتفرم‌های آنلاین آموزش زبان است که در آن هزاران مدرس با زبان‌های مختلف حضور دارند. در این پلتفرم ویژگی‌های هر مدرس شامل برنامه کاری، سطح تجربه، توانایی فردی و قیمت کلاس به طور دقیق مشخص شده است. کلاس‌ها در Italki از طریق اسکایپ،  wechat و facetime برگزار شده و هزینه آن‌ها از طریق درگاه‌های پرداخت italki دریافت می‌شود.

مزایای italki

  • حضور تعداد زیاد مدرس برای هر زبان زنده دنیا
  • وجود امکانات جانبی مانند دفترچه یادداشت
  • دسترسی به اساتید با تجربه در زمان‌های دلخواه

 

بررسی پلتفرم Preply

بررسی پلتفرم Preply

Preply پلتفرم دیگری است که می‌توانید از طریق آن مدرس خود را از هر نقطه از جهان انتخاب کنید. در این پلتفرم حدود ۲۵۰۰۰ مدرس حضور دارد که در مجموع ۲۷ زبان زنده دنیا را تدریس می‌کنند. بعد از ایجاد حساب کاربری در preply و ورود به سامانه آن بایستی اطلاعات خود شامل زبان ماردی و بودجه‌ و… را وارد کنید تا پلتفرم پیشنهادات خود را به شما نمایش دهد.

در این پلتفرم خلاصه‌ای از اطلاعات مفیدی که برای رزرو کلاس، نیاز دارید درج شده است. علاوه بر این یک ویدئو کوتاه از هر مدرس قابل رویت است که می‌تواند شما را با لهجه و نحوه صحبت کردن او آشنا کند.

مزایای Preply

  • دسترسی به تعداد زیادی از اساتید برجسته زبان
  • جستجوی راحت مدرس‌های مختلف

بررسی پلتفرم Verbling

verbling بسیار شبیه به italki است. با این تفاوت که قیمت کلاس‌ها بالاتر و تعداد اساتید کمتر است. verbling فضای جذابی را برای یادگیری زبان توسط زبان آموزان فراهم می‌کند. تنها کافی است زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید تا لیست اساتیدی که این زبان را تدریس می‌کنند به شما نمایش داده شود. از طرفی به کمک مشاهده ویدئو معرفی می‌توانید نسبت به استاد آشنایی بیشتری بیابید.

مزایای Verbling

  • دسترسی به اساتید مجرب و با سابقه
  • طراحی ساده و کاربرپسند

معایب پلتفرم های آنلاین تدریس زبان انگلیسی

برخی از این معایب به قدری بی‌اهمیت است که هیچ تاثیری بر نظر زبان آموز و مدرس در استفاده از پلتفرم آنلاین به جای تدریس حضوری ندارد.

همه معلم ها، معلم نیستند!

حدود نیمی از معلمان در وب سایت های تدریس خصوصی، حداقل در مورد زبان های سخت مثل اسپانیایی، در واقع معلم نیستند. این واقعاً به این معنا نیست که آن‌ها برای شما مناسب نیستند. بلکه باید تمام دقت و تلاش خود را برای انتخاب و یادگیری به کار بگیرید.

زمان‌بر بودن انتخاب مدرس مناسب با توجه به تعداد زیاد آن‌ها

از آنجا که انتخاب معلم مساله بسیار مهمی است ممکن است زمان‌بر باشد. با اینکه حضور تعداد زیادی معلم در این پلتفرم ها مزیت بزرگی به شمار می‌رود اما گاهی اوقات زبان آموز برای انتخاب دچار تردید شده و مجبور است زمان زیادی را صرف انتخاب معلم کند.

رزرو ۱۲ تا 24 ساعت قبل از کلاس

محدودیت در زمان رزرو برای زبان آموز یک عیب محسوب می‌شود. زیرا اگر فراموش کند در بازه مورد نظر کلاس درس را رزرو نماید آن را از دست می‌دهد. البته کاملا منطقی است که به معلم خود زمان کافی برای آماده شدن به منظور حضور در کلاس بدهید. در واقع این محدودیت زمانی برای زبان آموز یک عیب اما برای مدرس یک مزیت است. با این حال از آنجا که معلم‌های های‌تاکی همواره آمادگی حضور در کلاس را دارند زبان آموز می‌تواند تا ۲ ساعت قبل نیز رزرو کلاس مورد نظر خود را انجام دهد.

صادق نبودن بررسی ها

هر بار که یک درس را تمام می‌کنید، می‌توانید به معلم خود امتیاز دهید. این مورد عمومی می‌شود و همه می‌توانند نتیجه را مشاهده کنند. پس باید این نکته را در نظر بگیریم که مردم 100٪ صادق نیستند.

قیمت بالای کلاس‌ها

هزینه بالای کلاس‌ها در وب سایت های خارجی جزء یکی از موارد مهم برای زبان آموزان ایرانی می‌باشد. (زیرا قیمت کلاس‌ها بر حسب دلار محاسبه می‌شود)

 

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments