نوار سرامیکی، برترین نوار نسوز صنعتی

در معرفی یکی از بهترین نوارهای نسوز صنعتی می توان نوار سرامیکی را نام برد. این نوار که باریک و سفید رنگ است، متشکل از آلومینوسیلیکات، الیاف فایبرگلاس و سرامیک بوده و قدرت تحمل زیادی در مقابل حرارت دارد. به طوری که حرارت 1260 درجه سانتیگراد نیز در آن اثری نخواهد داشت. حتی کشش و فشار نیز قدرت تخریب این نوار را ندارند. نمونه های پیشرفته این نوار حاوی سیم فولادی ضد زنگ و سیم خمیده بوده و سیم ها به منظور تقویت نوار در آن تعبیه شده اند. با توجه به اینکه نوارهای آزبست حاوی معایب بسیار بودند؛ نوار نسوز سرامیکی جایگزین آنها گردید.

این نوار که اکنون در بخش های مختلف صنعت دیده می شود؛ در برگیرنده ضخامت های مختلف از جمله ضخامت 1.5، 2 و 3 میل می باشد. نوار فایبرگلاس سرامیکی را می توان یکی از پرمصرف ترین نوارهای صنعتی خطاب کرد. محصولی که با حضور موثر خود سبب ارتقاء کیفیت تولیدات صنعتی شده و بسیاری از امور را بهبود بخشیده است. همچنین این نوار با برخورداری از ساختار استاندارد توانسته نقش مثبتی را در جلوگیری از ایجاد خسارات و خرابی های سنگین ایفا نماید.

این محصول مبتنی بر چند نوع است؟

نوارهای نسوز سرامیکی، مشتمل بر چند نوع می باشند. مانند:

  1. نوار فایبر سرامیکی:

نوارهای نسوز فایبر سرامیکی، فاقد هر نوع سیم و فویل بوده و در دمای 1260 درجه، عملکرد مناسبی از خود نشان می دهند. الیاف فایبرگلاس و سرامیک در ساختار این نوار وجود دارند.

  1. نوار فایبر سیم دار سرامیکی:

این محصول نیز حاوی الیاف سرامیکی و فایبرگلاس می باشد. با این تفاوت که در ساختار این محصول، سیم های خاصی از جنس استنلس و استیل تعبیه گشته اند. هدف از اجرای این سیم ها در ساختار نوار، افزایش استحکام مکانیکی نوار و بالا بردن مقاومت آن در برابر درجه حرارت بالاست. نوارهای فوق در دمای 1280 درجه سانتیگراد، عملکرد خوبی دارند.

  1. نوار فایبر فویل دار سرامیکی:

در این نوار که نوع پیشرفته نوارهای سرامیکی به شمار می آید؛ به جای سیم از فویل بهره برده اند. فویل نیز خاصیت مکانیکی بهبود یافته ای به نوار بخشیده و قدرت تحمل آن در برابر حرارت زیاد از جمله حرارت 1300 درجه سانتیگراد را افزایش داده است. همچنین این فویل، استحکام قابل ملاحظه ای به نوار بخشیده و یک محصول کاملا تقویت یافته را ظاهر نموده است.

نوار سرامیکی، برترین نوار نسوز صنعتی

خرید نوار سرامیکی

چه عواملی باعث برتری نوارهای سرامیکی نسبت به سایر نوارهای نسوز شده اند؟

دلایل متعددی سبب شده تا نوارهای سرامیکی به یکی از بهترین نوارهای نسوز صنعتی بدل گردند. برای مثال مزایای قابل توجه این نوارها باعث ارتقاء جایگاه این محصولات و کاربرد روزافزون آنها در صنایع شده اند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • نوارهای نسوز سرامیکی حاوی عرض های گوناگون بوده و از این طریق، دایره انتخابی خریداران را وسعت بخشیده اند. عرض های 2، 3، 7 و 10 سانتیمتر متعلق به این محصول می باشند.
  • نوارهای فوق از جریان برق تاثیر نمی پذیرند. در حقیقت مقاومت الکتریکی عالی این نوارها سبب بروز این اتفاق شده است.
  • کابل های برق به لطف حضور این نوار، از آسیب مصون می مانند. همچنین آتش نیز با وجود نوار، انتشار نخواهد یافت.
  • خاصیت مکانیکی مطلوب این نوار، آن را برای اموری همچون سخت کاری و آبکاری، مناسب گردانده است.
  • نوارهای سرامیکی نسوز از بیشترین خاصیت کشسانی برخوردار بوده و انعطاف پذیری بالایی دارند.
  • نه چربی و نه روغن، هیچ یک به این نوار راه نیافته و خللی در ساختار آن وارد نخواهند کرد.
  • این نوارها کاملا سبک بوده و بدین ترتیب بر وزن سازه و تاسیسات صنعتی، نخواهند افزود.
  • ضریب حرارتی پایین این نوار منجر به افزایش محبوبیت آن به عنوان عایق حرارتی شده است.
  • اثری از ساییدگی و فرسودگی در این نوارها دیده نخواهد شد.
    چه عواملی باعث برتری نوارهای سرامیکی نسبت به سایر نوارهای نسوز شده اند؟قیمت نوار سرامیکیمصارف عمده آن

    نوارهای سرامیکی نسوز عمدتا به عنوان عایق استفاده گردیده و در تاسیسات و بخش های مختلف رواج یافته اند. در ادامه به بررسی مصارف و کاربردهای عمده این محصول خواهیم پرداخت:

    • حضور مستمر نوار سرامیکی در نیروگاه ها و صنایع پتروشیمی احساس می شود. مقصود از استفاده این نوار، عایق کاری های برودتی و حرارتی است. البته از این نوار برای پر کردن درزها نیز بهره می گیرند.
    • لوله هایی که تحت فشار و حرارت بالا قرار داشته و در خطوط انتقال (خطوط انتقال بخار و گاز) و تاسیسات حضور یافته اند؛ توسط این نوار، عایق کاری شده و محافظت خواهند شد.
    • انواع تاسیسات و دستگاه های الکتریکی توسط این نوار، عایق بندی شده و از صدمات مختلف حین کارکرد، در امان خواهند بود.
    • کوره های صنعتی نیز توسط آن عایق کاری شده و دیگ های حرارتی نیز در معرض این عمل قرار می گیرند.
    • صنعت تولید منسوجات نسوز با حضور این نوار به تولیدات خود ادامه خواهد داد.
    • اگزوز متعلق به هر یک از ماشین ها توسط این نوار، عایق بندی می گردند.

      معرفی نوار سرامیکی

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments