سانترال چیست و چگونه کار می کند؟

سانترال چیست و چگونه کار می کند؟

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که با یک شرکت یا مجموعه بزرگ تماس می گیرید و داخلی مورد نظرتان را وارد می کنید تا به فرد یا بخش خاصی برای گفتگو متصل شوید. شاید حتی خودتان بارها از این گوشی ها استفاده کرده باشید. به هر حال باید بدانید که شبکه سانترال آن قدر فراگیر شده است که کمتر کسب و کاری است که در همان ابتدای راه اندازی و شروع به کار از آن بهره نبرد. در این شبکه ها از ابزار مختلفی استفاده می شود که یکی از آن ها دستگاه سانترال است و به عنوان بخش اصلی این شبکه از آن بهره می برند. در ادامه بیشتر با این دستگاه و کاربرد آن آشنا می شوید تا بتوانید بهترین خرید را از انواع این محصول داشته باشید.

کارت سانترال چیست

سانترال چیست و چه کاربردی دارد؟

سانترال با نام مرکز تلفن هم شناخته می شود. در اصل این دستگاه مرکز اصلی شبکه سانترالی است که در آن کار می کند. تمام کارهایی که در شبکه مخابرات محلی انجام می گیرد از این بخش آغاز شده و می توان گفت که مرکز تلفن مغز این سیستم است. خطوط شهری که وارد این بخش می شوند، قابل تعمیم به داخلی های مختلفی هستند که هر کدام به یک کاربر یا یک بخش خاص تخصیص داده می شوند. سانترال کارایی بسیار زیادی دارد که یکی از آن ها ایجاد خطوط داخلی است.

برای آشنایی بیشتر سانترال رو لینک کلیک کنید: https://pbxshop.co/centeral/

کاربردهای دیگری مانند اپراتور گویا و عدم نیاز به حضور منشی در شرکت، کالر آیدی و بسیاری کاربردهای دیگر را می توان برای آن در نظر گرفت.

کمپانی های مختلفی در زمینه ساخت مرکز تلفن و تجهیزات وابسته به آن فعالیت می کنند. یکی از شناخته شده ترین کمپانی هایی که در این زمینه فعالیت می کند، برند پاناسونیک است که به سانترال های آن پی بی ایکس یا PBX می گویند.

دستگاه سانترال چگونه کار می کند؟

ممکن است در بسیاری از مواقع نیاز باشد تا اطلاعاتی در مورد چگونگی عملکرد دستگاه مرکز تلفن داشته باشید تا بتوانید با آن به خوبی کار کنید یا ایرادات احتمالی آن را برطرف کنید. به عنوان یک کاربر شبکه مخابرات محلی، بهتر است بدانید که سانترالها ورودی های خطوط شهری را به عنوان یک بخش مهم درون خود دارند. سپس با توجه به ظرفیت و نوع سانترال، داخلی های مختلفی را می توان از آن منشعب کرد. در اصل هنگامی که دستگاه سانترال را راه اندازی می کنید، نیازی به چندین خط شهری ندارید و همین امر هم سبب می شود تا در هزینه ها صرفه جویی کنید. به علاوه از قابلیت های مختلفی مانند کاهش ترافیک شبکه، اپراتور گویا، امکان دریافت و ارسال پیام های تصویری و متنی و … برخوردار شوید.

انواع سانترال مورد استفاده در شبکه ها

با توجه به این که کاربران دستگاه های مختلفی را نیاز دارند، سانترال ها نیز در مدل های مختلفی تولید و به بازار عرضه شدند. این دستگاه ها تنوع بالایی دارند که برخی از رایج ترین آن ها شامل موارد زیر هستند:

  • انواع سانترالهای کم ظرفیت: این دستگاه ها ظرفیت کمی دارند و برای کاربران خانگی، شرکت های کوچک و متوسط قابل استفاده هستند. به عنوان مثال می توان به دستگاه KX-TES824 اشاره کرد.
  • دستگاه مرکز تلفن پرظرفیت: این دستگاه ها برای سازمان ها، ادارات و مراکزی مورد استفاده قرار می گیرند که در آینده باید توسعه داده شوند یا همین الان بزرگ و توسعه یافته هستند. مدل KX-TDE600 یکی از انواع پرظرفیت است.
  • دستگاه آنالوگ: این دستگاه ها به خطوط شهری آنالوگ متصل می شوند و کلیه اتصالات آن ها به طور مستقیم از کابل های مخابرات انجام می گیرد و به آن ها باکس های سخت افزار هم می گویند.
  • مرکز تلفن تحت شبکه: این سانترال ها مدل های جدید از مرکز تلفن هستند و بر اساس شبکه های کامپیوتری و اینترنت کار می کنند.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که در بین انواع مرکز تلفن پرظرفیت و کم ظرفیت می توان نوع آنالوگ و تحت شبکه را استفاده کرد.

کارت سانترال

نکاتی که برای انتخاب سانترال باید در نظر داشته باشید؟

اگر قصد دارید که یک شبکه مخابرات محلی را راه اندازی کنید، قطعاً خرید سانترال یکی از نیازهای اولیه و اساسی شماست. به همین علت بهتر است که برای خرید این دستگاه ها نکاتی را در نظر داشته باشید:

  • با توجه به بزرگی و توسعه شبکه خود اقدام به خرید کنید و ظرفیت مورد نیازتان را در نظر بگیرید؛
  • هزینه های در دسترستان را مورد توجه قرار دهید؛
  • برند و کیفیت مرکز تلفن از اهمیت بالایی برخوردار است بهترین برند را برگزینید؛
  • امکاناتی که از شبکه مخابرات محلی خود انتظار دارید در انتخاب این دستگاه مهم است؛
  • نوع شبکه آنالوگ یا دیجیتال، ویپ و … را هم در نظر بگیرید.

بهترین نوع سانترال برای شما کدام است؟

گاهی اوقات ممکن است از خودتان بپرسید که کدام نوع سانترال مناسب کسب و کار من است. به خصوص که هنگام خرید و مراجعه برای انتخاب این دستگاه، گزینه های متعددی را پیش روی خود می بینید که هر کدام هم قابلیت ها و امکانات مختلفی دارند. اگر در مورد مرکز تلفن اطلاعات بالایی داشته باشید خودتان می توانید بهترین مدل با ظرفیت مناسب و قیمت خوب را انتخاب کنید. در غیر این صورت بهتر است از یک مرکز معتبر برای خرید استفاده کنید و از افرادی که در این زمینه اطلاعات بالایی دارند برای انتخاب بهترین نوع سانترال مشاوره دریافت کنید.

نصب و راه اندازی سانترال در شبکه

پس از این که دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کردید، نوبت نصب و راه اندازی آن می رسد. در این مواقع هم باید از افراد کارآزموده و آموزش دیده در این زمینه بهره ببرید. در صورتی که دستگاه مرکز تلفن خود را اصولی نصب و راه اندازی کنید، می توانید از قابلیت های آن حداکثر بهره را ببرید. افراد متخصص در این زمینه آموزش های لازم را هم به شما می دهند تا بدانید که چگونه از دستگاه مرکز تلفن خود بهره ببرید. به علاوه در صورتی که نیاز به پشتیبانی داشته باشید باز هم می توانید روی کمک این افراد حساب کنید.

تجهیزات سانترال را از کجا باید خریداری کرد؟

مانند همه محصولاتی که استفاده می کنیم، تجهیزات مرکز تلفن محلی هم فروشگاه های خاص خود را دارند. مراکزی معتبر که بهترین مدل های دستگاه سانترال را از بهترین برندهای روز دنیا فراهم می کنند تا مشتریان بتوانند به راحتی از آن ها بهره ببرند. البته این نکته را هم باید در نظر بگیرید که انتخاب یک فروشگاه معتبر و خوب بسیار مهم است تا بتوانید محصولات مورد نیازتان را با اطمینان خاطر از آنجا خریداری کنید.

سانترال

پی بی ایکس شاپ بهترین مرکز معتبر عرضه تجهیزات سانترال

اگر به دنبال یک مرکز معتبر و بزرگ برای خرید انواع دستگاه مرکز تلفن و تجهیزات وابسته به آن هستید، پی بی ایکس شاپ بهترین انتخاب برای شماست. pbxshop.co یک مرکز معتبر و خوش سابقه است که انواع تجهیزات مختلف را که در شبکه های سانترال مورد استفاده قرار می گیرند، عرضه می کند. بهترین برندهای روز دنیا را می توانید به صورت اصل و با قیمت واقعی در این مرکز معتبر خریداری کنید. به علاوه از خدماتی مانند پشتیبانی و خدمات پس از فروش و آموزش های لازم هم در این مرکز بهره مند شوید. بهتر است بدانید که پی بی ایکس شاپ تضمین اصالت کالا را هم به مشتریان خود ارائه می دهد تا با اطمینان خاطر بتوانند تمام تجهیزات سانترال را در اختیار داشته باشند.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments