روشی به منظور نصب برنامه های جیلبریکی در آیفون جیلبریک نشده

نصب برنامه های جیلبریکی در آیفون جیلبریک نشده

همانطور که می‌دانید برنامه های متعددی وجود دارند که به منظور نصب و استفاده از آن‌ها در آیفون‌های اپل باید حتما دستگاهتان جیلبریک شود. اما با استفاده از روش خاصی می‌توانید بدون نیاز به جیلبریک کردن آیفون یا آیپدتان نسبت به نصب و استفاده این برنامه‌ها اقدام نمایید. در این مقاله به آموزش نصب برنامه های جیلبریکی در آیفون جیلبریک نشده می‌پردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با نصب برنامه های جیلبریکی در آیفون جیلبریک نشده

بدون تردید می‌دانید که جیلبریک کردن آیفون به چه معناست! جیلبریک کردن آیفون، پروسه‌ای است که با انجام آن محدودیت‌های سیستم عامل آی او اس از بین می‌رود و امکان دسترسی کاربر به فایل‌های سیستمی و ریشه‌ای، که اپل به طور پیش فرض اجازه دسترسی به آن‌ها را نمی‌دهد، فراهم می‌شود. به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با جیلبریک کردن آیفون و مفهوم آن، توصیه می‌کنیم که به مطالعه مقاله “همه چیز در مورد جیلبریک کردن آیفون و آیپد اپل” بپردازید.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که کاربران به خاطر آن نسبت به جیلبریک کردن آیفون یا آیپدشان اقدام می‌کنند مربوط به ارائه قابلیت نصب هزاران اپلیکیشن ثانویه‌ای می‌شود که در اپ استور (App Store) وجود نداشته و قابلیت‌های ویژه‌ای را به آیفون یا آیپدهای اپل اضافه خواهند کرد. پس از جیلبریک کردن آیفون یا آیپد، می‌توانید به راحتی این اپلیکیشن‌ها یا برنامه های غیر رسمی را در دستگاه نصب و از قابلیت‌های ویژه آن‌ها استفاده کنید. نصب این برنامه ها به دلیل عدم عرضه در اپ استور و مورد تایید نبودن آن‌ها از سوی اپل به طور پیش فرض در آیفون و آیپدها جیلبریک نشده امکانپذیر نخواهد بود. ما اصطلاحا در این مقاله، اپلیکیشن‌های این چنینی را “برنامه های جیلبریکی” خطاب می‌کنیم. بنابراین منظور از برنامه های جیلبریکی آن دسته از برنامه‌هایی است که در اپ استور موجود نبوده و در آیفون و آیپدهای جیلبریک شده قابل نصب هستند.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

بدون تردید شما با جیلبریک کردن آیفون یا آیپدتان به راحتی قادر به نصب و استفاده از این برنامه های جیلبریکی خواهید بود، اما متاسفانه جیلبریک کردن آیفون منجر به از بین رفتن گارانتی آن می‌شود. همچنین با نصب به روز رسانی‌های سیستم عامل آی او اس یا بازیابی اطلاعت دستگاه از طریق آیتیونز در آینده، جیلبریک دستگاه از بین می‌رود و دیگر قادر به استفاده از برنامه های جیلبریکی که پیش از این نصب کرده بودید نخواهید بود. از سمت دیگر اپل اشاره می‌کند که آیفون‌های جیلبریک شده به شدت در معرض سوء استفاده و سرقت اطلاعات قرار خواهند گرفت. بنابراین و با توجه به این موضوعات، کاملا طبیعی است که نسبت به جیلبریک کردن دستگاه دچار تردید شده و علاقه‌ای به آن نداشته باشید، اما در سمت مقابل تمایل داشته باشید که از قابلیت‌های برنامه های جیلبریکی در دستگاه خود استفاده کنیم! در این شرایط تکلیف چیست؟ مطمئنا خیلی عالی بود اگر می‌توانستیم نسبت به نصب برنامه های جیلبریکی در آیفون جیلبریک نشده اقدام کنیم! به نظر شما آیا این امر امکانپذیر است؟

تعمیرات اپل

نصب برنامه های جیلبریکی در آیفون جیلبریک نشده

برنامه های جیلبریکی یا همان برنامه هایی که به منظور نصب و استفاده نیازمند جیلبریک بودن دستگاه هستند، به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند. برخی از این برنامه‌ها به طور مستقیم با لایه‌های سیستمی و امنیتی دستگاه در ارتباط خواهند بود اما برخی دیگر با این زمینه‌های امنیتی کاری نداشته و تنها ویژگی یا قابلیت‌های خاصی را به آیفون یا آیپد اضافه می‌کنند. خوشبختانه شما می‌توانید دسته دوم برنامه‌های نامبرده شده را با استفاده از روش خاصی در آیفون جیلبریک نشده خود نصب نمایید.

حتما می‌دانید که منبع دانلود رسمی اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌های آی او اسی جیلبریک نشده، اپ استور است اما اپل به توسعه دهندگان و شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا تحت شرایط خاصی نسبت به توزیع برنامه های منحصر به فرد خود اقدام نمایند. این پروسه که به روش OTA انجام می‌شود، شامل دو حالت پیاده‌سازی است:

  • توزیع داخلی برنامه‌: شرکت‌های دخیل در پروژه iOS Developer Enterprise Program اجازه ساخت و توزیع برنامه های داخلی خود برای کارکنان را دارند.
  • توزیع برنامه‌ها برای تست بتا: توسعه دهندگان این امکان را دارند تا برنامه‌های خاص مورد نظر خود را به منظور تست و بررسی در قالب نسخه بتا برای عده مشخصی از کاربران عرضه نمایند.

حالت دوم، دقیقا حالتی است که امکان نصب برنامه های جیلبریکی در آیفون جیلبریک نشده را فراهم می‌کند. بدین منظور منابعی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به برنامه‌هایی دسترسی داشته باشید که هنوز به طور رسمی توسط اپ استور ارائه نشده‌اند. چنانچه این برنامه از برنامه های جیلبریکی باشند که نیازمند دسترسی به لایه‌های امنیتی و سیستمی دستگاه نباشند، شما می‌توانید آن‌ها را در آیفون یا آیپد جیلبریک نشده خود نصب کرده و از آن‌ها استفاده به عمل آورید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی اپل در تهران

سرویس‌های واسط به منظور نصب برنامه های جیلبریکی در آیفون جیلبریک نشده

به منظور نصب برنامه های جیلبریکی در آیفون جیلبریک نشده سرویس‌های خاصی وجود دارند. به عنوان مثال سرویس iEmulators، iNoCydia یا Emu4iOS از جمله سرویس‌هایی هستند که قابلیت نصب اپلیکیشن‌هایی نظیر iRec، AirFloat، iTransmission، BarMagnet، GBA4iOS، iDOS، RecordScreen، Shou و … را بدون نیاز به جیلبریک بودن دستگاه فراهم می‌کنند.

با این حال باید اشاره کنیم که سرویس‌های این چنینی رایگان عموما با پچ‌های سیستمی جدید اپل مغایرت دارند. این موضوع سبب می‌شود تا در حین استفاده از برخی اپلیکیشن‌های ارائه شده در این سرویس‌های رایگان دچار مشکل شوید. اگر قصد دارید که از این سرویس‌ها بدون بروز هیچ مشکلی در آیفون یا آیپدتان استفاده کنید، کافیست که تاریخ سیستم عامل آی او اس دستگاهتان را به عقب ببرید. اگر تمایلی نسبت به انجام این عمل ندارید، می‌توانید از سرویس‌های اشتراکی یا هزینه‌ای موجود نظیر سرویس BuildStore استفاده کنید.

نصب برنامه های جیلبریکی در آیفون جیلبریک نشده

سرویس BuildStore یکی از بهترین منابع موجود به منظور نصب برنامه های جیلبریکی در آیفون جیلبریک نشده محسوب می‌شود. با استفاده از این منبع می‌توانید هر برنامه خارج از اپ استوری را در آیفون یا آیپد جیلبریک نشده خود نصب نمایید. همانطور که اشاره داشتیم، سرویس BuildStore یک سرویس اشتراکی و غیر رایگان است. به منظور استفاده سالانه از این سرویس باید مبلغی معادل با 9.99 دلار پرداخت شود اما در سمت مقابل این سرویس بهترین کیفیت ممکن را ارائه می‌کند و برنامه‌های عرضه شده در آن مغایرتی با پچ‌های سیستمی جدید آیفون یا آیپدهای اپل ندارند.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید:  نمایندگی رسمی اپل

در سرویس BuildStore به روز رسانی‌های برنامه‌ها با سرعت قرار داده می‌شوند و کاربران این سرویس قادر به استفاده از آن‌ها خواهند بود. دقت داشته باشید که به منظور دانلود و نصب برنامه‌های موجود در BuildStore نیاز به پرداخت هزینه مجزا وجود ندارد و اشتراکی که خریداری کرده‌اید امکان دانلود رایگان تمام برنامه‌ها را فراهم می‌کند. برخی از برنامه‌ها و بازی‌هایی که هم اکنون توسط سرویس BuildStore ارائه شده‌اند به شرح زیر هستند:

  • شبیه ساز iOS: GBA4IOS، RetroArch، iFBA، Gearsystem، MAME4iOS، iSSB، PPSSPP، MeSNEmu، iDOS، Provenance، Gearboy، MD.emu، NDS4iOS و SNES4IOS
  • بازی: Dendy/Nes/ Favicon 112 Games Pack، Flappy Bird، Marvel vs. Capcom 2
  • ابزار: MovieBox (Popcorn Time alternative for iOS)، McTube Pro، iTransmission، MusicJunkie، CartoonHD Pro، iRec، BarMagnet، iNoCydia

بنابراین با استفاده از سرویس BuilStore می‌توانید نسبت به نصب برنامه های جیلبریکی در آیفون جیلبریک نشده اقدام کنید. این سرویس هم اکنون با کیفیت‌ترین سرویس موجود به منظور دانلود و نصب برنامه های خارج از اپ استور در آیفون و آیپدهای جیلبریک نشده محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:  تعمیر ال سی دی اپل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش اختصاصی پرداختیم که با استفاده از آن می‌توانید به نصب برنامه های جیلبریکی در آیفون جیلبریک نشده بپردازید. البته باید در نظر داشته باشید که با این روش امکان نصب برنامه های جیلبریکی که نیازمند ایجاد تغییر در بستر سیستمی و امنیتی دستگاه  ارائه نخواهد شد. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت دوربین سلفی آیفون 6

قیمت تاچ ال سی دی جی 7 پرو

قطعات آیفون 7 پلاس

تعمیرات موبایل

منبع heypub

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments