معرفی ۱۰ اپلیکیشن برتر پزشکی برای اندروید و ios

بهترین اپلیکیشن پزشکی

از دیر باز تا الان سلامتی از مهم‌ترین معیارهای انسان‌ها برای ادامه حیات و بقا بوده است. علم پزشکی از ارکان اصلی بقای انسان بوده است. همچنین با پیشرفت تکنولوژی این کار بسیار آسان‌تر از قبل قابل انجام است. برای مثال چندین سال پیش بیماری‌هایی که در دنیای امروزی ساده به حساب می‌آیند، کشنده بودند. ولی این حجم از پیشرفت کافی نبوده و پیشرفت ادامه داشت، به طوری که شما می‌توانید در گوشی خودتان یک پزشک داشته باشید که در صورت نیاز به او مراجعه کنید. در این مطلب می‌خواهیم بهترین اپلیکیشن‌های پزشکی را معرفی کنیم. فهرست بهترین برنامه‌های پزشکی ما شامل دو پلتفرم اندروید و iOS می‌شود. با ما همراه باشید تا بهترین اپلیکیشن‌های پزشکی را بهتر بشناسید.

5 اپلیکیشن برتر پزشکی برای اندروید

لیست بهترین برنامه‌های پزشکی موجود در بازار را با معرفی 5 اپلیکیشن برتر پزشکی و سلامت برای اندروید آغاز می‌کنیم. این برنامه‌ها تمام نیازهای پزشکی و دارویی شما را پوشش می‌دهند. دانلود اپلیکیشن‌های پزشکی اندروید رایگان است پس همین حالا آنها را دانلود کنید و از سلامت خودتان مطمئن شوید!

1.    مرجع دارو بیماری و جواب آزمایش

اولین برنامه‌ از این 5 اپلیکیشن منتخب اندروید، مرجع دارو، بیماری و جواب آزمایش نام دارد. این اپلیکیشن با جمع‌آوری اطلاعات درباره 720 نوع دارو، 200 بیماری و تشخیص حدودی بیماری با توجه به علائم، کیفیت مطلوبی از خود ارائه داده است. اما برگ برنده این اپلیکیشن، امکان جستجو و پشتیبانی از دو زبان انگلیسی و فارسی است. اهیمت این موضوع وقتی مشخص می‌شود که بدانید بیشتر اپلیکیشن‌های مشابه از این ویژگی برخوردار نیستند. اطلاعات کامل دارویی مانند(نحوه مصرف، دوز مصرف، مکانیسم، تداخل دارویی و…) در این برنامه برای شما آماده شده است. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاعات کامل دارویی
  • تشخیص نسبی بیماری
  • پشتیبانی از زبان فارسی و انگلیسی
  • اطلاعات کامل از موارد آزمایش

بهترین اپلیکیشن پزشکی

دانبود برنامه دارو ، بیماری و آزمایش برای اندروید

این اپلیکیشن پزشکی، با پشتیبانی از دو زبان، کارایی و سادگی استفاده از اپلیکیشن را افزایش داده است و دسته‌بندی دارو‌ها به شما کمک می‌کند که شما با گروه‌های دارویی نیر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین برنامه استخاره اندروید و iOS

2.    دارو خانه/پزشک بنفش

اپلیکیشن دوم، تمرکزش بر روی داروست! مطمئنا تا‌به‌حال برای شما پیش آمده که هنگام تحویل گرفتن دارو‌هایی که در نسخه شما نوشته شده، نام و کاربرد چند دسته از داروها برای شما غریب و ناآشنا باشند. راه‌حل این مشکل استفاده از این برنامه است. اپلیکیشن دارو خانه بنفش/پزشک بنفش، با دارا بودن اطلاعات کامل دارویی به شما کمک می‌کند که از نام، دوز، طریقه مصرف و اشکال دارویی مطلع شوید. همچنین این برنامه آدرس تمام بیمارستان‌های کشور را جمع‌آوری کرده است. برای دسترسی به بخش‌های مختلف به غیر از بخش دارویی و گیاهی پرداخت درون برنامه‌ای لازم است. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاعات کامل در باره بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها
  • اطلاعات کامل در باره آزمایشگاه و آزمایش
  • ارائه مطالب مفید در باره میوه‌‌ها، عرقیات، گیاهان، عسل، و دمنوش‌ها

بهترین اپلیکیشن پزشکی اندروید

دانلود برنامه داروخانه/دکتر بنفش برای اندروید

تفاوت این اپیکیشن با دیگر اپلیکیشن‌ها، ارائه مطالب درباره‌ بیمارستان‌ها و داروخانه‌های کشور است. همچنین اپلیکیشن داروخانه بنفش با ارائه اطلاعات درباره‌ی میوه‌ها، عرقیات، گیاهان، عسل و دمنوش‌ها یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌ها در حوزه اپلیکیشن پزشکی است.

3.    بهداشت بانوان

یکی از ارکان سلامتی هر شخص، بهداشت فرد است. سومین اپلیکیشن در حوزه سلامتی بهداشت بانوان نام دارد. این برنامه با جمع آوری اطلاعات مفید در رابطه با بهداشت بانوان و همچنین آموزش نکاتی که ممکن است تا به حال با آن‌ها برخورد نداشتین، سطح کیفیت قابل قبولی از خود ارائه داده است. این برنامه شامل سوالات و مشاوره‌های متفاوت و متنوعی است که آگاه‌سازی دقیق و مناسبی از وضعیت سلامتی به شما می‌دهد. از ویژگی های دیگر این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جمع‌آوری اطلاعات کامل و جامع
  • رایگان بودن برنامه
  • امکان جستجو مطالب بر اساس تیتر

بهداشت بانوان

دانلود برنامه بهداشت بانوان برای اندروید

داشتن اطلاعات کافی از وضعیت بدن، نقش مهمی در حفظ سلامتی افراد دارد و برنامه‌ی معرفی شده توانسته کمک شایانی جهت بدست آوردن و حفظ سلامتی بانوان بکند.

4.    پزشک زناشویی

پزشک زناشویی نقش مهمی در سلامت جسم و روان انسان‌ها بازی می‌کند. در چهارمین برنامه لیست به پزشک زناشویی می‌پردازیم. این برنامه با داشتن مطالب و مشاوره‌های مفید و کارآمد به شما کمک می‌کند سللامت رابطه زناشویی خود را بدست آورید و حفظ کنید. این برنامه با ارائه روش‌های مختلف و ترفند‌های روانشناسی توانسته خود را به کاربرانش ثابت کند. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان جسجو بر اساس تیتر
  • قابل استفاده برای خانم‌ها و آقایان

بهترین برنامه پزشکی

دانلود برنامه پزشک زناشویی برای اندروید

پزشک زناشویی، چهارمین اپلیکیشن این لیست، از ساده ترین و کاربردی ترین اپلیکیشن‌های پزشکیست. که با استفاده از آن می‌توان ضعف‌ها و مشکلات یک رابطه‌ی زناشویی را برطرف کرد.

5.    زوپ

اگر وقت پیدا کردن یک پزشک خوب را ندارید یا وقت رفتن به مطب پزشک مورد نظر خود را ندارید زوپ بهترین راه حل برای شماست. زوپ با جمع آوری پزشکان مطرح، شرایطی محیا کرده است که شما می‌توانید به صورت مجازی و حضوری با پزشک خود ملاقات کنید و از او مشاوره بگیرید. نکته قابل توجه این است درباره این برنامه امکان مکالمه تصویری و پیامی با پزشک است. قیمت خدمات ارائه شده توسط زوپ نسبت به اپلیکیشن ها مشابه مناسب‌تر است. از دیگر ویژگی های این می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جمع آوری پزشکان مطرح
  • قیمت مناسب برنامه نسبت به برنامه‌های مشابه
  • تنوع بالای پزشکان در تخصص‌های متفاوت

برترین برنامه های پزشکی و سلامت و دارو

دانلود برنامه زوپ برای اندروید

زوپ یکی از بهترین برنامه‌های پزشکی برای رزرو وقت پزشکان در بخش‌های مختلف است. شما در این برنامه هم می‌توانید پزشک موردنظرتان را پیدا کنید و هم به عنوان یک پزشک مطب خودتان را در برنامه ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های زیر ۵ میلیون بازار – خرداد ۱۴۰۰

معرفی 5 اپلیکیشن برتر پزشکی برای سیستم عامل iOS

زمان معرفی 5 اپلیکیشن برتر پزشکی برای iOS رسیده است. در لیست بهترین اپلیکیشن‌های پزشکی آیفون هم برنامه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که برای افزایش سطح سلامت شما و خانواده بسیار کارآمد هستند. برنامه‌های در اولین گام اپلیکیشن پزشکت رو برسی خواهیم کرد:

1.    اپلیکیشن پزشکت

اپلیکیشن پزشکت، از اپلیکیشن‌های با کیفیت سیستم عامل ios در زمینه پزشکی است؛ البته این برنامه برای پلتفرم اندروید نیز در دسترس است. پزشکت با جمع آوری پزشکان مطرح، این امکان را برای شما فراهم کرده تا از راه دور و بدون نیاز به حضور در مطب پزشک و به صورت مجازی، توسط پزشک مورد اعتماد خود ویزیت شوید و از او مشاوره‌های لازم را دریافت می‌کنید. از دیگر ویژگی‌های برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مناسب
  • تنوع پزشکان در تخصص‌های مختلف

برنامه رایگان ویزیت دکتردانلود اپلیکیشن پزشکت برای iOS

از دیگر مزایای برنامه می‌توان به سرعت بالای برنامه و طراحی شکیل و محتوای طبقه‌بندی شده آن اشاره کرد که فضای خوبی را بوجود آورده است. همچنین شما امکان مشاوره گرفتن مخفیانه را دارید! این امکان برای مواقعی است که می‌خواهید به‌صورت ناشناس با پزشک موردنظرتان صحبت کنید.

2.    پذیرش 24

اپلیکیشن دوم پذیرش24 نام دارد. شما با پذیرش24 می‌توانید به راحتی در سراسر کشور به صورت مجازی نوبت پزشک بگیرید. نکته قابل توجه در مورد این برنامه این است که نزدیک‌ترین پزشکان را به شما پیشنهاد می‌کند. این یعنی صرفه‌جویی در زمان وهزینه! با این اپلیکیشن پزشکی شما به پروفایل پزشک دسترسی دارید و می‌توانید مهارت‌های او را بسنجید. امکان پیگیری، ویرایش یا حذف وقت رزرو شده نیز در این اپلیکیشن پزشکی تعبیه شده است.

برنامه پزشکی آیفون

دانلود برنامه پذیرش24

با این برنامه می‌توان آدرس مراکز درمانی را بدست آورده، سوابق درمانی را به راحتی بایگانی کرده و از مشخصات و پروفایل پزشک مورد نظر کاملا مطلع شده. و شما به صورت رایگان می‌توانید برای دوستان و آشنایان هم به راحتی وقت ویزیت رزرو کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های ارزان قیمت بازار – اردیبهشت ۱۴۰۰

3.    یک زن: بهداشت و سلامت بانوان

اپلیکیشن پزشکی کاربردی یک زن: بهداشت و سلامت بانوان، اطلاعات دقیقی درباره سلامت خانم‌ها ارائه می‌دهد که بسیار کارامد و مفید است. اطلاعاتی مانند تقویم قاعدگی جهت یادآوری دقیق به خانم‌ها و اطلاعات و نکات لازم برای بارداری. ویژگی جالب این برنامه تالار گفتگوی آن است. تالاری برای صحبت و تبادل نظر خانم‌ها در صورت لزوم و مشورت کردن با هم برای حل مسائل بهداشتی و پزشکی. ویژگی‌های برجسته این برنامه پزشکی:

  • تقویم قائدگی
  • تالار گفتگو
  • رابط کاربری ساده
  • اطلاعات کامل بارداری

دانلود برنامه یک زن: بهداشت و سلامت بانوان

شما علاوه بر تبادل نظر با دیگر خانم‌ها، داشتن تقویم قاعدگی و داشتن اطلاعات کافی راجب بارداری، می‌توانید به صورت آنلاین از متخصصین برنامه در حوزه زنان، مامایی، تغذیه، پوست و مو و زایمان و … مشورت بگیرید.

4.    کالری شمار بروکلی

یکی از جدی‌ترین عواملی که در دنیای امروزی، سلامتی را تهدید می‌کند، اضافه وزن است. ما در چهارمین اپلیکیشن پزشکی لیست ios برنامه‌ای به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آن می‌توانید کالری‌های مصرفی و دریافتی خودتان را مدیریت کنید. اگر بدانید هر روز چقدر کالری وارد بدن شما می‌شود بهتر می‌توانید وزن خود را کنترل کنید و درصورت لزوم آن را کاهش دهید. این برنامه پزشکی و سلامت برای همین اینجاست؛ تنها کافیست اطلاعات موردنیاز برنامه را وارد کنید تا به شما بگوید چه باید بکنید!

اپلیکیشن سلامت و پزشکی ios

دانلود برنامه کالری شمار بروکلی

با استفاده از برنامه پزشکی و سلامت کالری شمار بروکلی می‌توان کالری غذاهای مصرف شده و کالری فعالیت‌های روزانه را بدست آورد و با محاسبه دقیق این دو مورد به وزن ایده‌آل خودتان برسید.

5.    دارو

آخرین اپلیکیشن پزشکی فهرست بهترین برنامه‌های پزشکی، درباره داروست. اپلیکیشن دارو دارای کارکرد دو زبانه فارسی و انگلیسی است که باعث شده یک سر و گردن از برنامه‌های همتا و مشابه خود بالاترباشد! این برنامه با ارائه اطلاعات جامع و کامل در مورد دارو‌ها، می‌تواند مرجع دارویی خوبی برای شما باشد. از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به ارائه اطلاعات درباره موارد زیر اشاره کرد:

  • دوز‌های دارویی
  • اشکال‌های دارویی
  • تداخل‌های دارویی­
  • مکانیسم‌های دارویی
  • کاربرد‌های دارویی

اپلیکیشن دارو

دانلود برنامه دارو

همچنین جستجوگر قوی، محتوای طبقه‌بندی شده و سرعت بالای برنامه از دیگر ویژگی‌های این برنامه هستند. به کمک این برنامه می‌توانید دارو‌هایی که برای شما تجویز می‌شود را به راحتی  شناخته، و از دوز، مقدار مصرف، وکاربرد دارو مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ برنامه قیمت طلا، نرخ ارز و سکه

بهترین اپلیکیشن‌های پزشکی و دارویی

در آخر گفتنی است که مصرف خودسرانه دارو و خوددرمانی به شدت اشتباه است و توصیه نمی‌شود ولی بدیهی است که انسان از وضعیت سلامتی بدن خود، مطلع شود. در این چند خط 10 اپلیکیشن برتر پلتفرم‌های اندروید و  iOSبرای مطلع شدن، از وضعیت سلامتی شما معرفی شد. بهترین اپلیکیشن پزشکی از دید شما کدوم برنامست؟ نظر شما درباره پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی چیست؟

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments