مخفی کردن جزئیات نوتیفیکیشن‌ها از لاک اسکرین آیفون‌‌های اپل

مخفی کردن جزئیات نوتیفیکیشن‌های آیفون

اگر قابلیت نمایش نوتیفیکیشن‌های آیفون خود را فعال کرده باشید، تمام پیغام‌های هشدار دریافتی دستگاه بر روی لاک اسکرین (Lock Screen) آن نمایش داده می‌شوند. حال اگر پیام متنی برایتان ارسال شود، جزئیات این پیام و محتوای آن بر روی لاک اسکرین آیفون نمایش داده خواهند شد. در این شرایط افراد دیگر هم می‌توانند با نگاه کردن به لاک اسکرین آیفونتان بخشی از محتوای پیام دریافتی شما را مطالعه کنند. اگر از افرادی هستید که برای حریم شخصی خود اهمیت ویژه‌ای قائل شده و یا بنا به هر دلیل دیگری تمایلی نسبت به نمایش جزئیات پیام‌های دریافتی خود در لاک اسکرین آیفونتان ندارید، می‌توانید با استفاده از روشی که در این مقاله به شرح آن می‌پردازیم از نمایش جزئیات پیام یا نوتیفیکیشن دریافتی خود بر روی لاک اسکرین آیفون ممانعت به عمل آورید.
در آیفون‌های اپل امکان غیرفعال کردن کلی نمایش نوتیفیکیشن‌ها در لاک اسکرین دستگاه نیز وجود دارد. شاید این عمل به اندازه مخفی کردن جزئیات نوتیفیکیشن‌های دریافتی کاربرد نداشته باشد، اما در هر صورت ما در این مقاله به آموزش این روش هم می‌پردازیم. در صورتی که طی انجام هر یک از مراحل شرح داده شده با مشکل یا سوالی مواجه شدید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

مخفی کردن جزئیات نوتیفیکیشن‌های آیفون

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

مخفی کردن جزئیات نوتیفیکیشن‌های مرتبط با ایمیل و پیامک‌ها

جزئیاتی که در رابطه با متن پیام‌های دریافتی بر روی لاک اسکرین آیفونتان ارائه می‌شوند را اصطلاحا با لقب “Message Preview” یا “پیش نمایش پیام” می‌شناسیم. کمپانی اپل در سیستم عامل آی او اس خود این قابلیت را ایجاد کرده که به طور مستقیم از بخش تنظیمات دستگاه، ارائه “پیش نمایش پیام” برای ایمیل‌ها و پیامک‌های را غیرفعال کنید.

مخفی کردن جزئیات نوتیفیکیشن‌های آیفون

بدین منظور ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان “Settings” آیفون خود شده و گزینه “Notifications” را انتخاب نمایید. حال در لیست اپلیکیشن‌های ارائه شده نام اپلیکیشن “Message” یا “Mail” را انتخاب کنید. با انتخاب هر یک از این گزینه‌ها به صفحه تنظیمات نوتیفیکیشن‌ آن‌ها منتقل می‌شوید. در بخشی از این صفحه گزینه‌ای با عنوان “Show Previews” قرار دارد. اسلایدر این بخش را غیرفعال کنید تا از نمایش جزئیات پیام دریافتی در لاک اسکرین دستگاه جلوگیری به عمل آید. اما همانطور که اشاره کردیم مراحل فوق تنها به منظور غیرفعال‌سازی نمایش جزئیات پیامک‌ها و ایمیل‌های دریافتی‌تان کاربرد دارند. به منظور غیرفعال کردن این امر برای سایر اپلیکیشن‌ها نظیر تلگرام و … چه کنیم؟

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات Apple با گارانتی اصلی  

مخفی کردن جزئیات نوتیفیکیشن‌های سایر اپلیکیشن‌ها

متاسفانه مخفی کردن جزئیات نوتیفیکیشن‌های سایر اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل آی او اس به راحتی مخفی‌سازی نوتیفیکیشن‌های ایمیل و پیامک دستگاه نیست. اپلیکیشن‌های سوم شخصی که در دستگاهتان نصب می‌کنید، آپشن مخفی کردن جزئیات نوتیفیکیشن‌ها را ارائه نمی‌کنند و بدین منظور باید از روش‌های دیگری در این اپلیکیشن‌ها استفاده کرد.
برخی از اپلیکیشن‌ها در بخش تنظیمات یا همان “Settings” خود دارای گزینه‌ای هستند که قابلیت “Message Preview” یا “پیش نمایش پیام” را غیرفعال می‌کنند. به عنوان مثال اپلیکیشن تلگرام یک نمونه از این اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود. در بخش تنظیمات این اپلیکیشن گزینه‌ای با نام “Message Preview” قرار دارد که با غیرفعال کردن آن دیگر جزئیات پیام‌های دریافتی بر روی لاک اسکرین آیفون نمایش داده نمی‌شوند.

مخفی کردن جزئیات نوتیفیکیشن‌های آیفون

به طور کلی وجود گزینه “Message Preview” در اپلیکیشن‌های پیا‌م رسان امری شایع است. به بیان دیگر اغلب اپلیکیشن‌های پیام رسان این ویژگی و قابلیت را دارند که جزئیات پیام‌های دریافتی را از دید سایر افراد و لاک اسکرین دستگاه مخفی کنند. با این وجود برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها نظیر اسکایپ و … از این قابلیت بهره‌مند نیستند. اگر قصد دارید که جزئیات نوتیفیکیشن‌های این دسته از اپلیکیشن‌ها را غیرفعال کنید باید با سازنده آن‌ها ارتباط برقرار کرده و از وی بخواهید تا در نسخه‌های بعدی اپلیکیشن مورد نظر این قابلیت را ارائه کند. همچنین فراموش نکنید که با غیرفعال‌سازی کامل قابلیت “نمایش نوتیفیکیشن‌ها” در آیفون خود به نوعی می‌توانید به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنید.

مخفی کردن کلی نوتیفیکیشن‌ها از لاک اسکرین آیفون‌ها

اما همانطور که اشاره کردیم، سیستم عامل آی او اس اپل دارای قابلیتی است که با فعال‌سازی آن تمامی نوتیفیکیشن‌ها از لاک اسکرین دستگاه مخفی می‌شوند. به بیان دیگر با فعال‌سازی این قابلیت دیگر هیچ پیغام هشداری بر روی لاک اسکرین آیفونتان نمایش داده نمی‌شود. دقت داشته باشید که فعال کردن این قابلیت تنها از نمایش نوتیفیکیشن‌ها در بخش لاک اسکرین ممانعت به عمل می‌آورد و اگر قفل صفحه نمایش دستگاهتان باز باشد، نوتیفیکیشن‌های دریافتی قابل رویت خواهند بود.

مخفی کردن جزئیات نوتیفیکیشن‌های آیفون

بیشتر بخوانید:  گارانتی آیفون در ایران

به منظور فعال‌سازی این قابلیت و مخفی کردن کلی نوتیفیکیشن‌ها از لاک اسکرین آیفونتان ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان “Settings” دستگاه شده و سپس گزینه “Notifications” را انتخاب کنید. حال در لیست موجود، اپلیکیشنی را انتخاب کنید که قصد دارید نمایش نوتیفیکیشن‌های آن بر روی لاک اسکرین دستگاه به طور کامل غیرفعال شود. با انتخاب نام اپلیکیشن مورد نظر وارد صفحه تنظیمات آن می‌شود. در این بخش گزینه‌ای با عنوان ” Show on Lock Screen” وجود دارد. اسلایدر این گزینه را در وضعیت خاموش یا “Off” قرار دهید. با انجام این عمل، دیگر نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن مورد نظر بر روی لاک اسکرین دستگاه نمایش داده نمی‌شوند.

در سیستم عامل آی او اس و تنظیمات بخش “Notifications” آن قابلیت تعیین محل نمایش نوتیفیکیشن‌ها در لاک اسکرین دستگاه هم ارائه شده است. شایان ذکر است که کاربران اندرویدی به منظور مخفی کردن جزئیات نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشنی خاص از لاک اسکرین دستگاه، می‌توانند وضعیت پیغام‌های هشدار آن اپلیکیشن را بر روی حال “Sensitive” قرار دهند. با انجام این عمل نوتیفیکیشن اپلیکیشن مورد نظر بر روی لاک اسکرین دستگاه اندرویدی نمایش داده نخواهد شد. در صورتی که طی انجام هر یک از موارد و مراحل شرح داده شده دچار مشکل شدید و یا سوالی برایتان ایجاد شد با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و مستقیما از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت شیشه آیفون 6 پلاس

قیمت تاچ ال سی دی ام 30 اس

قطعات iPhone 11

تعمیرات موبایل

منبع howtogeek

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments