علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

باز نشدن درب ماشین لباسشویی یکی از جمله مشکلاتی است که برای رفع آن نیازی به استفاده از خدمات یک تعمیرکار لوازم خانگی نمی باشد و شما صرفا با مطالعه مقاله علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی در ادامه می توانید به راحتی و سادگی این مشکل را رفع نمایید، اگر این مشکل تا به حال برای شما پیش آمده در ادامه با ما همراه باشید.

 

3 علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

باقی ماندن آب در دیگ لباسشویی یکی از علل باز نشدن درب ماشین لباسشویی

خرابی لولای درب یکی از علل باز نشدن درب ماشین لباسشویی

خرابی میکروسوئیچ یکی از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی

سایر دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی و نحوه رفع آن ها

3 علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

در هنگام کار ماشین لباسشویی درب به صورت اتوماتیک قفل می شود که این مورد برای ایمنی شستشو امری طبیعی می باشد، اما طبیعتا پس از طی شدن فرایند شستشو درب ماشین لباسشویی باید باز شود و اگر این اتفاق نوفتد طبیعتا مشکلی در دستگاه شما پیش آمده است، در ادامه به بررسی 3 علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت:

  • باقی ماندن آب در دیگ ماشین لباسشویی و باز نشدن درب دستگاه
  • خرابی لولای درب و باز نشدن درب دستگاه
  • خرابی میکروسوئیچ دستگاه و باز نشدن درب ماشین لباسشویی

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی کنوود و بروز خربای در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی کنوود استفاده نمایید.

باقی ماندن آب در دیگ لباسشویی یکی از علل باز نشدن درب ماشین لباسشویی

آبی که برای انجام فرایند شستشو به درون ماشین لباسشویی راه پیدا می کند پس از امام فرایند شستشو توسط مسیر های تخلیه به بیرون از دستگاه هدایت خواهد شد، به همین ترتیب باقی ماندن آب در دستگاه می تواند یکی از علل باز نشدن درب ماشین لباسشویی باشد.

  • اگر پس از انجام یک دور شستشو آب ماشین لباسشویی به درستی تخلیه نشد یک بار دیگر با استفاده از تنظیمات و برنامه های شستشو ماشین لباسشویی را راه بیاندازید.
  • در صورتی که باز هم این مشکل رفع نشد مسیر های خروجی از جمله شلنگ تخلیه و پمپ تخلیه را مورد بررسی قرار دهید تا با گرفتگی و انسداد مواجه نشده باشند.

کاربران گرامی؛ در صورت بروز خرابی در لباسشویی ویرپول می توانید برای تعمیر دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی اسنوا در آی پی امداد استفاده نمایید.

خرابی لولای درب یکی از علل باز نشدن درب ماشین لباسشویی

درب ماشین لباسشویی با داشتن لولا هایی که غالبا یا فلزی هستند و یا پلاستیک چرخش درب را مقدور می سازد، پس از گذشت مدتی از استفادده لباسشویی طبیعتا این لولا ها فروده خواهد شد که همین موضوع باز و بسته شدن درب ماشین لباسشیی را با مشکل مواجه خواهد کرد، به همین روی خرابی در لولای درب یکی از علل باز نشدن درب ماشین لباسشویی است.

علاوه رر فرسایشی که روی لولا ایجاد خواهد شد و عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار خواهد داد برخی موارد دیگر مانند تحمیل فشار و ضربه روی لولای درب ماشین لباسشویی می تواند باز شدن درب را با مشکل مواجه سازد، به همین علت هم به شما توصیه می کنیم تا درب ماشین لباسشویی را بدون هیچ گونه فشار و با ملایمت باز و بسته نمایید، چرا که یک تغییر شکل ساده در این قسمت می تواند دلیل باز نشدن درب ماشین لباسشویی باشد.

کاربران گرامی؛ در صورت بروز خرابی در ماشین لباسشویی دوو می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی دوو خود از خدمات نمایندگی تعمیرات این محصول بهره مند شوید.

خرابی میکروسوئیچ یکی از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی دارای یک میکروسوئیچ است که در حین فعالیت ماشین لباسشویی اجازه باز شدن درب ماشین لباسشویی را نمی دهد، میکروسئیچ که درون بدنه ماشین لباسشویی قرار دادرد با این کار از نشت آب و خطات احتمالی جلوگیری خواهد کرد، به همین دلیل هم در تمامی ماشین های لباسشویی یک میکروسوئیچ وجود دارد.

اگر دلیل باز نشدن درب ماشین لباسشویی از میکروسوئیچ دستگاه باشد در نمایشگر برخی دستگاه ها با نمایان شدن علامت قفل این مشکل مشخص است، میکروسوئیچ با فعال کردن یک قطعه حلالی در هنگام شستشو از باز شدن ضامن درب جلوگیری می کند و اگر پس از شستشو این قطعه حلالی به حالت قبلی خود برنگردد در باز نمی شود.

  • در هنگام بروز این مشکل ابتدا دستگاه را از برق بکشید، سپس درب ماشین لباسشویی را از بالا باز نمایید و با دست خود میکروسوئیچ را جا به جا کنید تا درب دستگاه باز شود.
  • توجه داشت باشید که در صورت وجود خرابی در میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی در اغلب اوقات باید اقدام به تعویض این قطعه نمایید.
  • اگر علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی شما میکروسوئیچ است می توانید برای مواجه نشدن با ین مشکل از ضامن دستی هم به جای میکروسوئیچ استفاده نمایید.
  • سایر دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی و نحوه رفع آن ها

سایر دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی و نحوه رفع آن ها

ما تا به اینجا 3 علت رایج باز نشدن درب ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار داده این، اما برخی دلایل متفرقه هم برای باز نشدن درب دستگاه وجود دارد که در ادامه به آن اشاره مستقیم خواهیم داشت، در ادامه با ما همراه باشید.

  • توجه داشته باشید که هر ماشین لباسشویی گنجایش به خصوصی دارد و بیش از حد پر کردن ماشین لباسشویی می تواند یکی از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی باشد.
  • علاوه بر این گیر کردن پارچه یا هر چیز دیگری بین ضامن های درب هم می تواند یکی دیگر از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی باشد.
  • تمام نشدن چرخه شستشو هم م تواند منجر به باز نشدن درب ماشین لباسشویی باشد، توجه داشته باشید که تا زمانی که فرایند شستشو انتخاب شده در ماشین لباسشویی تمام نشود امان باز کردن درب ماشین لباسشویی وجود ندارد.
  • فعال شدن قفل کودک ماشین لباسشویی هم م تواند روی این موضوع تاثیر گذار باشد، که البته فعال کردن این ویژگی در دستگاه های مختلف تفاوت دارد و از روی دفترچه راهنمای دستگاه خود باید چک کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments